Ga naar inhoud

Ervairngen Ivf/ icsi vanaf ronde 2

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Ik weet niet of het vertrouwen is of een soort 'berusting', maar ik ga de dagen grotendeels eigenlijk door alsof er niet binnenkort een testdatum is. Een gekke gewaarwording. Maar ik heb ook zeker angst momenten etc.
Spannend ook voor jouw ! Dinsdag .. ik duim oo een mooie test ! 🤞🏾 Tis idd gek heej de ene keer kan je beter omgaan met de dagen tot aan testdatum aan de andere kant heb je toch angstmomenten van gewoon bang boor teleurstelling weet je wel ..wel of niet .. zou t ?
  • Reacties 90
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Ja kan me helemaal in terug vinden wat jij zegt .. ik weet niet zoo goed of ik de dingen anders gaat doen .. eerst 11 januari evaluatie gesprek en ik denk dat de arts zelf ook gaat aangeven dat scratching tot een mogelijkheid behoort maar omdat ik toch wel heel kort zwanger ben geweest van de een na laatste cryo zonder hormonen wil ik dit toch wel bij de nieuwe poging proberen .. dus zonder Ovitrelle of de pregnyl maar of dat wel überhaupt mogelijk is bij een verse poging weet ik niet ( denkt het haast niet) maar mocht het op aan koken dat er cryo tp gaat worden dan ga ik er weer voor zonder hormonen ... en ja ook een dingetje ga ik nu elke keer twee Emmy's erug laten plaatsen of 1 ... tweeling zou heel mooi zijn als t raak is maar dan denk ik ook van ja maar stel dat je helemaal niet zoveel cryoos heb .. bijvoorbeeld 6 dan heb je dus maar 3 terugplaatsingen bij wijze van en dan heb ik zoiets van ja dan ben je er heel snel doorheen en sneller t einde inzicht soort van .. snap je wel wat ik bedoel ? Terwijl elke keer 1 Emmy terug geplaatst krijgen heb je wel dan 6 tp mits alles goed ontdooid Etcc zoveel ik over na te denken wat is wijs wat is beter wat denk je dat leid tot een doorgaande zwangerschap Dusja dat zijn wel died ingetekend waar ik over na denk dan ... terwijl ik niet daarover wil nadenken 😂 Je zou denken 2 terug laten plaatsen meer kans dat 2 kindjes meer kans dat er toch 1tje blijft zitten maar goed ik ga me er in de maand december ng niet zoo lang erbij til staan gek genoeg kan ik eigenlijk ook weer niet wachten tot het zover is. Maarja. We gaan t zien hoop dat 2018 ons gezin ieder gezin wordt uitgebreid of juist verwelkomt wordt met een eerste kindje

Ja snap je helemaal!! Wij laten er ook 2 terugplaatsen als het kan.

Idd ook over gehad dat het dan wel sneller gaat. Maar hopelijk is het gewoon eens raak met de scratching en 2 embryo,s

Jij moet nu nog even afwachten over het hoe en wat. Wanneer verwacht je je menstruatie. Zou mooi zijn aks je daarna meteen kan starten.

Zonder medictie zal nu idd sowieso niet gaan, want je hebt natuurlijk de hormonen nodig voor de eigroei, maar welicht dat je de pilfase over mag slaan (kort protocol).

Maar nu ff lekker van je hormoonvrije maand genieten!

Geplaatst

Wij hebben bij de derde poging overwogen om alles in te laten vriezen en dan alleen cryo's terug te laten plaatsen, omdat wij alleen kort zwanger waren geweest van een ceyo tp zonder meds. Uiteindelijk toch een verse tp gehad (waar ik overigens totaal geen vertrouwen in had gezien de kwaliteit van de embryo) maar die bleef dus wel zitten.

Wat ik vooral wil zeggen is dat ik ook het meeste vertrouwen had in een cryo tp zonder medicatie, maar dat juist de verse tp uiteindelijk resultaat had...

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst

Hoi!!Miranda wat fijn dat je je hebt aangesloten! Welkom hier!😗😗Wensmama natuurlijk ben je welkom! Hopelijk voor jou snel een positieve test.Lieve butterfly ik ben zo hard voor je aan het duimen. Het is je zo gegund 🤗😗Pino bedankt voor het starten van dit topic. Ik snap ook hoe je je voelt en we gaan er gewoon voor!!! Nieuw jaar , nieuwe kansen. Dit jaar wordt ons jaar dames 😙😙😙

Geplaatst

Aangezien ik ook in mn 3e poging zit of inga en al de nodige teleurstelling achter de rug heb sluit ik me ook graag hierbij aan. Pino, ook hier nog geen kids. Mrg afspraak in Leuven en dan kijken of ze ons willen helpen met een 3e poging...zit nu geloof ik in de fase ' ik zie het allemaal niet meer zitten' ... mn hoofd tolt met al dat gedoe met de verzekering en heb er totaal geen zin meer in, maar goed kwestie van doorbijten nu denk ik, maar ga niet meer voor een 4e poging daar ben ik nu wel uit...alles heeft me zoveel energie gekost en spanning opgeleverd dat ik totaal mezelf niet meer ben. Ben een depressief wrak geworden die nergens meer zin in heeft....nah ik ga maar naar bed. Mrg 9.30 eerst een echo in NL of alles wel weg is na de miskraam...bleegh geen zin meer in dat gefrunnik aan mn lijf. Slaap lekker voor zo allemaal.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Geplaatst
Aangezien ik ook in mn 3e poging zit of inga en al de nodige teleurstelling achter de rug heb sluit ik me ook graag hierbij aan. Pino, ook hier nog geen kids. Mrg afspraak in Leuven en dan kijken of ze ons willen helpen met een 3e poging...zit nu geloof ik in de fase ' ik zie het allemaal niet meer zitten' ... mn hoofd tolt met al dat gedoe met de verzekering en heb er totaal geen zin meer in, maar goed kwestie van doorbijten nu denk ik, maar ga niet meer voor een 4e poging daar ben ik nu wel uit...alles heeft me zoveel energie gekost en spanning opgeleverd dat ik totaal mezelf niet meer ben. Ben een depressief wrak geworden die nergens meer zin in heeft....nah ik ga maar naar bed. Mrg 9.30 eerst een echo in NL of alles wel weg is na de miskraam...bleegh geen zin meer in dat gefrunnik aan mn lijf. Slaap lekker voor zo allemaal.

Het klinkt stom, maar ik vind het best wel om te horen dat ik niet de enige ben die het traject lastig vind. Ik wil niet negatief zijn en ben nog steeds onwijs dankbaar dat het bestaat, maar het kan ook echt slopend zijn. Heel veel succes morgen!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
Het klinkt stom, maar ik vind het best wel om te horen dat ik niet de enige ben die het traject lastig vind. Ik wil niet negatief zijn en ben nog steeds onwijs dankbaar dat het bestaat, maar het kan ook echt slopend zijn. Heel veel succes morgen!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Nee dat is niet stom hoor snap dat helemaal. Ik ga maar eens douchen en zo naar ziekenhuis nr 1 om te zien of alles weg is....en dan bloed je al een paar dagen niet en dan net ineens wel.

Geplaatst

Ben echt blij met lieve dames zoals jullie, vond het moeilijk om het berichtje in het wachtbankje te plaatsen. Maar zat er al een tijdje mee, vandaar dat ik dit ook gestart ben.

En fijn dat jullie dit herkennen en ik dit gevoel niet allee heb.

Idd dankbaar dat dit traject bestaat. Maar waarom lukt het bij ons dan niet. Dat maakt mij boos en onzeker. En de angst om met niks over te blijven wordt steeds groter, dat maakt het des te moeilijker als het bij anderen wel aanslaat.

En net wat je zegt sharlee, teleustellingen stapelen zich op.

Wordt steeds moeilijker om hier mee om te gaan.

Lijk soms wel manisch, haha. De ene dag voel ik mij heel goed en da andere dag idd een soorg wrak.

@cil, wat je zegt. Ik ben zelf een vrij positief persoon en wil hoopvol zijn, maar dat valt niet mee hoe verder je in het traject komt.

Masr goed vanavond 1e decapeptyl er weer is, dus op naar stap 2 💪😀

@sharlee, spannend morgen. Hopelijk kunnen ze jou wat extra mogelijkheden bieden in Leuven.

En ook spannend of alles weg is en dit echt af kan sluiten. Heb je het al wel een plekje kunnen geven of is het nog te vers?

Idd stom om te zeggen, maar ben blij met jullie steun en dat er meerdere dames zijn die al zover zijn in het traject en mijn gevoelens herkennen. Terwijl ik dit natuurlijk niemand gun en helemaal niet blij ben dat jullir in deze situtaie zitten (maar jullie snappen me wel denk ik ;-))

Geplaatst
Ben echt blij met lieve dames zoals jullie, vond het moeilijk om het berichtje in het wachtbankje te plaatsen. Maar zat er al een tijdje mee, vandaar dat ik dit ook gestart ben.En fijn dat jullie dit herkennen en ik dit gevoel niet allee heb.Idd dankbaar dat dit traject bestaat. Maar waarom lukt het bij ons dan niet. Dat maakt mij boos en onzeker. En de angst om met niks over te blijven wordt steeds groter, dat maakt het des te moeilijker als het bij anderen wel aanslaat.En net wat je zegt sharlee, teleustellingen stapelen zich op.Wordt steeds moeilijker om hier mee om te gaan.Lijk soms wel manisch, haha. De ene dag voel ik mij heel goed en da andere dag idd een soorg wrak.@cil, wat je zegt. Ik ben zelf een vrij positief persoon en wil hoopvol zijn, maar dat valt niet mee hoe verder je in het traject komt.Masr goed vanavond 1e decapeptyl er weer is, dus op naar stap 2 💪😀@sharlee, spannend morgen. Hopelijk kunnen ze jou wat extra mogelijkheden bieden in Leuven.En ook spannend of alles weg is en dit echt af kan sluiten. Heb je het al wel een plekje kunnen geven of is het nog te vers?Idd stom om te zeggen, maar ben blij met jullie steun en dat er meerdere dames zijn die al zover zijn in het traject en mijn gevoelens herkennen. Terwijl ik dit natuurlijk niemand gun en helemaal niet blij ben dat jullir in deze situtaie zitten (maar jullie snappen me wel denk ik ;-))
Hoi pino! Wat ben je dapper om het zo aan te geven! Het is ook gewoon een rot traject, en dat gevoel van de ene dag hoopvol en de andere dag in zak en as zitten herken ik ook. Eens moet het toch lukken? En de grote vraag waarom??? We kunnen niet meer doen dan er voor elkaar zijn. Sharlee sterkte vandaag ! Is wellicht heel confronterend. Cil welkom hier!
Geplaatst
Ben echt blij met lieve dames zoals jullie, vond het moeilijk om het berichtje in het wachtbankje te plaatsen. Maar zat er al een tijdje mee, vandaar dat ik dit ook gestart ben.

En fijn dat jullie dit herkennen en ik dit gevoel niet allee heb.

Idd dankbaar dat dit traject bestaat. Maar waarom lukt het bij ons dan niet. Dat maakt mij boos en onzeker. En de angst om met niks over te blijven wordt steeds groter, dat maakt het des te moeilijker als het bij anderen wel aanslaat.

En net wat je zegt sharlee, teleustellingen stapelen zich op.

Wordt steeds moeilijker om hier mee om te gaan.

Lijk soms wel manisch, haha. De ene dag voel ik mij heel goed en da andere dag idd een soorg wrak.

@cil, wat je zegt. Ik ben zelf een vrij positief persoon en wil hoopvol zijn, maar dat valt niet mee hoe verder je in het traject komt.

Masr goed vanavond 1e decapeptyl er weer is, dus op naar stap 2

@sharlee, spannend morgen. Hopelijk kunnen ze jou wat extra mogelijkheden bieden in Leuven.

En ook spannend of alles weg is en dit echt af kan sluiten. Heb je het al wel een plekje kunnen geven of is het nog te vers?

Idd stom om te zeggen, maar ben blij met jullie steun en dat er meerdere dames zijn die al zover zijn in het traject en mijn gevoelens herkennen. Terwijl ik dit natuurlijk niemand gun en helemaal niet blij ben dat jullir in deze situtaie zitten (maar jullie snappen me wel denk ik ;-))

Ik heb alles wel een plek kunnen geven...weet niet wat het is maar ben vanmrg opgestaan met de gedachte...als het niet lukt dan heb ik daar vrede mee. Misschien idd door alle teleurstellingen en ik er gewoon geen kracht meer voor heb nu. Maar wie weet sta ik er over een paar uur weer anders in...ben net zo'n blad aan de boom tegenwoordig..alles kan zo weer omdraaien🤣. Nou...ik ga mn schoenen aandoen en naar het ziekenhuis. Tot straks allemaal!

Geplaatst

Hoi dames,

Mijn zwangerschap gaat niet goed. Ben gestopt met de medicatie nu en nu is het wachten op een miskraam.

Boos en verdrietig. In drie jaar tijd is het resultaat: twee miskramen.

Ivm endometriose na de miskraam weer de kunstmatige overgang in en dan waarschijnlijk maart/april de tweede punctie. Alhoewel ik me wel echt afvraag hoe lang ik dit nog wil. Er zijn mensen die zeggen dat even pauze misschien goed zou zijn, er even niet mee bezig zijn.

Maar dat er even niet mee bezig zijn, hoe doe je dat? Alle zwangerschappen in de omgeving gaan door terwijl wij nog steeds met lege handen staan en een groeiende onzekerheid.

Wat ik wel zeker weet is dat de hormonen van het ivf traject mijn lichaam benadelen. De endometriose 'woekert' daardoor verder.

Geplaatst

He meis, wat een ontzettende kutnieuws. Om hetmaar gewoon zo even te zeggen.

Het traject is al zwaar genoeg zonder dit soort onzin erbij.

Heel veel sterkte 😙

Herken het wel hoor, hoelang wil je hier nogmee bezig zijn en mezelf ditaandoen.

Ik probeer dan te bedenken ben ik al bereid te accepteren dat ik met lege handen blijf staan en kan ik stoppen zonder achteraf spijt te krijgen.

Bij mij gaan dan alle luiken open 😢 en die gedachten is erger dan nog verder te gaan. Maar dat is per persoon verschillend. Het is jullie keuze en altijd de juiste als jullie gevoel er goed bij is

Er niet mee bezig zijn, ja leuk gezegd als buitenstaander, zo werkt dat gewokn niet. Even je grootste wens aan de kant zetten, terwijl de hele werels om je heen wel van dit mooie wonder mag genieten.

Persoonlijk vind ik het wachten en niets doen echt helemaal killing, en alles behalve helpen. Als we met iets bezig zijn heb ik nog een soort van idee ergens naar toe aan het werken te zijn.

Ik heb zelf geen endometriose, maar het het helemaal gevolgd bij het nichtje van mijn man. En zij moet bevallen in februari, dus er is hoop!!

Je nu gewoon lekker boos, verdrietig etc voelen. Dikke knuffel 😙

Geplaatst

Hoi Pino,

Dankjewel voor je lieve bericht.

Wat jij schrijft, zo ervaar ik het ook.

Ik kijk er tegenop om te moeten wachten. De stap nemen om ivf te gaan doen vond ik al best pittig, met het vooruitzicht van naalden, hormonen en de punctie. Voor mijn gevoel moet ik straks weer opnieuw beginnen, de knop wéér omzetten en opnieuw de ballen hebben weer in de stoel te gaan liggen. Nu hebben we door de wachtlijst en het protocol dat nodig is ivm endometriose niet echt een keuze hierin.

Mijn vriend daarentegen zegt behoefte te hebben aan een pauze. Het even te kunnen laten rusten. Ik begrijp het vanuit mijn eigen standpunt niet helemaal, maar we zullen het toch samen moeten doen. Dus in dat opzicht 'mooi' dat er een verplichte pauze is nu.

En inderdaad, de onvermijdelijke consequentie van stoppen is dat we geen kinderen zullen krijgen. Tenminste niet op de manier zoals we dat voor ogen hadden.

Doorgaan vind ik ook eng, wat nu als ik straks met een lijf blijf zitten waarbij de endometriose verder is gaan huishouden (en misschien nog steeds geen kindje..)? We weten het niet, is een kwestie van koffiedik kijken.

En klopt hoor, dames met endometriose kunnen best een gezond kindje ter wereld zetten uiteindelijk. Maar het brengt wel wat extra belemmeringen met zich mee die de kansen jammer genoeg (flink) kunnen verlagen.

Wat fijn dat het bij jouw nichtje gelukt is!

Hoe ver zitten jullie nu in het traject?

Wij hadden 8 eicellen, waarvan 7 bevrucht en 2 cryo's. Dat is nu dus op.

De 8 eicellen daar waren we positief verrast over. Een goede 'score' met de kwaliteit van mijn eierstokken, er zitten (endometriose)cysten in.

De komende dagen gaan we lekker even op pad, aantal nachtjes Rotterdam. Even geen verplichtingen met oud & nieuw :)

Geplaatst

@Pino: oja, dat boos en verdrietig zijn laat ik inderdaad nog wel even gebeuren. Het moet er toch uit. Gisteren vlak voor vertrek naar familie heb ik mn make up nog maar even opnieuw gedaan. De mascara hing me zegmaar onder mn kin, maar wat een opluchting was dat. Heb daarna heerlijk kunnen genieten van de dag!

In welke mate heeft jouw nichtje trouwens endometriose?

Ik ben er inmiddels 4 keer voor geopereerd en heb er een tijdje een stoma aan overgehouden. En toch blijft die troep klachten geven.

Geplaatst

Haha, lekker jezelf even laten gaan. Jammer van de make up dan. Wat er uit moet moet eruit. En lucht meestal daarna wel even op.

Je moet het idd samen doen. Scheelt wel een discussie thuis. Als jij meteen verder had gewild en je vriend niet.

Wij vrouwen staan er ookveel emotioneler in, en soms laten we de hormonen voor ons bepalen. Soms zeggen die mannen best nuttigen dingen 😉. Ook al vinden wij van niet.

Het nichtje had ook best verder gevorderde endomtetriose. Weet niet hoever. Maar die werd eerst bijna een jaar stil gelegd met de pil en heeft ook een operatie ondergaan.

Toen ze eindelijk met ivf kon starten meteen raak.

Wij nu nu bezig met de 3e ronde. Vandaag laatste pil erin. Morgen scratching. En dan 3 januarj beginnen met stimuleren,

Dus ook wel heel spannend, met steeds meer het einde in zicht.

Maar wel goede hoop met de scratching, menopur ipv gonal f en 2 tp,s als het kan.

Geplaatst

Het opnieuw beginnen herken ik... nu dus voor de 3e keer.

Maar weet je ook dat onderga je weer. Je verlegt toch je grenzen en doet daarin wat je moet doen om je doel te halen.

Beetje opvallen en weer doorgaan of zo.

Ook jij kan dat aan. Alleen sterke vrouwen starten met ivf, en jij bent zo,n sterke vrouw. Dus kkmt helemaal goed 💪

Geplaatst

Wensmama ik had het niet beter dan pino kunnen zeggen! Ik heb ook endometriose maar niet in de mate dat ik geopereerd hoef te worden volgens de gyn. Ik heb rechts 1 cyste. Maar ze vonden endometriose weefsel om mijn eicellen heen bij de punctie. Ik hoop dat je niet te lang in de kunstmatige overgang hoeft. Nogmaals een dikke knuffel van mij 🤗🤗🤗

Geplaatst

De scratching gehad, viel reuze mee en zo gebeurd.

Baarmoeder nagekeken, zag er allemaal goed uit, goede doorbloeding.

Zat iegs van los weefselm waarvan hij dacht dat daf kwam omdat ik eerder zwanger ben geweest 😢.

Dus daar heeft hij verder lopen scratchen.

Binnen 8 weken moet je een tp hebben, en na een paar weken. Voor het beste resultaat. Dus hopelijk mooie embryos in januari.

3januari beginnen met stimuleren.

Hoe gaat het met de rest van de dames?

Geplaatst

Pino, je verwoordt het steeds precies zoals ik het zelf ook ervaar en benoem.

Je moet inderdaad telkens grenzen verleggen waarvan ik van tevoren denk dat ik dat niet kan of wil. Om het vervolgens toch maar weer te doen. Vervelend dat het nodig is, maar uiteindelijk tja.. het gaat want het moet.

Ben benieuwd of de scratching resultaat heeft, ik hoop het zo voor je!

Had er wel eens eerder over gehoord en gelezen.

Succes weer met stimuleren. Ik gebruikte menopur icm decapeptyl.

Geplaatst

Christel, vervelend dat jij ook endometriose hebt. Weefsel rond je eicellen dus, heeft dat nog invloed of geen idee?

Gelukkig hoef je niet geopereerd te worden. Scheelt weer veel pijn en ellende.

Kom je de menstruaties wat oké door? Dat is voor mij echt heel ellendig. Heb nu een recept voor oxycodon liggen. Heel prettig.

Geplaatst
Christel, vervelend dat jij ook endometriose hebt. Weefsel rond je eicellen dus, heeft dat nog invloed of geen idee? Gelukkig hoef je niet geopereerd te worden. Scheelt weer veel pijn en ellende. Kom je de menstruaties wat oké door? Dat is voor mij echt heel ellendig. Heb nu een recept voor oxycodon liggen. Heel prettig.
Het zal vast wel invloed hebben maar het precieze weet ik er niet van. Ik heb altijd zeer pijnlijke eisprong. Menstruatie is te doen. Daarover gesproken heb ik net het ziekenhuis gebeld omdat er maar geen eisprong komt. Ik moet wachten tot dinsdag en anders een echo. 😕
Geplaatst

Weet je wat het is wensmama, ik ben maatschappelijk werker en kan het vaak mooi vertellen, en uiten zoals ik mij voel. Dit ook in mijn hoofd. Daardoor kan ik wel mijn schouders er onder houden en de kracht houden om door te gaan.

Maar diep van binnen huil ik 24/7 en weet ik gewoon niet hoe ik nog hoop moet hebben daf het goed komt.

Ik wil graag positief blijven, dat heb je ook wel nodig om verder te blijven gaan. Maar pfff dat wirdt steeds moeilijk. Wisselt echt per dag en soms per uur.

Maar goed het is opgeven en met lege handen blijven staan, of doorgaan.

En uiteraard gaan we voor dat laatste 💪

@christel, echt zo irritant dat het ziekenhuis niets wil doen om je wat gerust te stellen. En moet wachten tot dinsdag. Lekker klinisch bekeken. Valt mij wel echt van ze tegen.

Hopelijk gaat het allemaal goed komen 😙

Geplaatst

Hi dames Ik ben de laatste tijd niet veel op het forum geweest ... druk druk druk met de feestdagen en ik wilde even soort van ff niet continu ermee bezig zijn zeg maar dus ff lekker genieten van familie al het mooie wat je wel hebt en overheerlijke eten en de lekkere wijntjes !!! 😂 want in januari ga ik met volle moed en nieuwe energie en positieve mindsetting keihard voor een broertje en of zusje of beide wie weet 😃 ik wil @ wensmama veel sterkte en succes wensen tis idd echt zwaar maar blijf geloven in jezelf dat je welzwanger gaat raken ... alle andere dames ook hoor. ! Ik geloof echt dat als je iets graag wilt er positief over blijft denken en ervoor vecht dat je met geduld je hetgeen ontvang wat graag wil

Lieve lieve dames Ik wens jullie alvast een gelukkig nieuwjaar !! 🎉🎉🎉🎉🎉 en op naar een heeeeel maar dan ook een heel vruchtbare 2018 Ladies

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Geplaatst
Hi dames Ik ben de laatste tijd niet veel op het forum geweest ... druk druk druk met de feestdagen en ik wilde even soort van ff niet continu ermee bezig zijn zeg maar dus ff lekker genieten van familie al het mooie wat je wel hebt en overheerlijke eten en de lekkere wijntjes !!!  want in januari ga ik met volle moed en nieuwe energie en positieve mindsetting keihard voor een broertje en of zusje of beide wie weet  ik wil @ wensmama veel sterkte en succes wensen tis idd echt zwaar maar blijf geloven in jezelf dat je welzwanger gaat raken ... alle andere dames ook hoor. ! Ik geloof echt dat als je iets graag wilt er positief over blijft denken en ervoor vecht dat je met geduld je hetgeen ontvang wat graag wil

Lieve lieve dames Ik wens jullie alvast een gelukkig nieuwjaar !!  en op naar een heeeeel maar dan ook een heel vruchtbare 2018 Ladies

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Thanks😙

Dat in 2018 onze dromen maar uit mogen komen 🙏

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden