Ga naar inhoud

Uitgerekend in 2e en 3e kwartaal 2018

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi,

Ten eerste gefeliciteerd met jullie zwangerschap allemaal!

Ik breek even in als jullie het goed vinden. Ik zit nu op het wachtbankje en mag 12 januari testen. Ik heb een zoontje van 2 jaar en ben toen zwanger geraakt via het icsi traject van een verse terugplaatsing. Er zij toen 9 cryo's ingevroren. In november een terugplaatsing gehad van een 7 cellige cryo maar is niet blijven zitten. Alle cryo's doe zijn ingevroren waren overigens 7 cellig en mijn zoontje was 8 cellig. Nu een terugplaatsing gehad van een 5 cellige cryo. Tijdens het ontdooien is de kwaliteit van 7 cellig jaar 5 gegaan en werd bestempeld als een slechte kwaliteit cryo. De moed zakte mij helemaal in de schoenen bij de terugplaatsing.. Hoe is dit bij jullie gegaan? Hoeveel cellig is er bij jullie terug geplaatst en vers of een ontdooide cryo? Ben zo bang dat al die cryo's zo'n klap krijgen tijdens het ontdooi proces dat de kansen een stuk kleiner zijn dat het gaat lukken..

• Reacties 777
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hoi,

Ik breek even in als jullie het goed vinden. Ik zit nu op het wachtbankje en mag 12 januari testen. Ik heb een zoontje van 2 jaar en ben toen zwanger geraakt via het icsi traject van een verse terugplaatsing. Er zij toen 9 cryo's ingevroren. In november een terugplaatsing gehad van een 7 cellige cryo maar is niet blijven zitten. Alle cryo's doe zijn ingevroren waren overigens 7 cellig en mijn zoontje was 8 cellig. Nu een terugplaatsing gehad van een 5 cellige cryo. Tijdens het ontdooien is de kwaliteit van 7 cellig jaar 5 gegaan en werd bestempeld als een slechte kwaliteit cryo. De moed zakte mij helemaal in de schoenen bij de terugplaatsing.. Hoe is dit bij jullie gegaan? Hoeveel cellig is er bij jullie terug geplaatst en vers of een ontdooide cryo? Ben zo bang dat al die cryo's zo'n klap krijgen tijdens het ontdooi proces dat de kansen een stuk kleiner zijn dat het gaat lukken..

Wat moeilijk ACJ om te horen dat ze in kwaliteit achteruit zijn gegaan. Bij mij ging het om een verse tp van 10 cellen. Maar dat stelt jou niet echt gerust natuurlijk. Probeer maar zo te denken, als er geen kans was van slagen met dit embryo hadden ze de moeite van tp niet genomen. Sterkte, houd de moed er in. En hopelijk kom je gauw aanschuiven hier.

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Geplaatst

@ash thnx! Mooie foto ook! Mijn baby heeft precies hetzelfde, lekker weggedoken met het koppie.

Ze probeerde nog een 3D foto maar dat leek nergens op erdoor haha.

Dus wellicht daarom bij mij ook later.

@Poekie thnx! Jij ook bijna weer! Fijn hoor, ineens weer over de helft zo.

Echo was verder helemaal top. Alles zat erop en eraan dus weer gerustgesteld. Nu mag ze flink groeien en zich lekker laten voelen hihi..

@ACJ1984 altijd goed om in te breken!

Bij mij lieten ze nooit weten hoeveel cellig de embryo was maar ik bij mij bleef de versie en 2 cryo’s ook niet zitten en uiteindelijk zwanger van de derde.

En volgens mij ontdooien ze op volgorde van sterkte, dus uiteindelijk maakt het denk ik weinig uit.

Hoe moeilijk ook, probeer er vertrouwen in te hebben... je lichaam moet er gewoon maar net weer helemaal klaar voor zijn en dat gaat vast weer goedkomen!!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
Hoi,

Hey, wat lastig zeg! Maar geef de moed niet op!

Mijn zoon is een cryo van c kwaliteit geweest en was net 4 cellig.

Nu zwanger van verse tp en beide zijn dus blijven plakken. Een was 4 cellen en 1 was 3 cellen. Tot op heden snap ik dat oneven aantal niet

Maar het kan dus gewoon goed gaan ondanks dat de kwaliteit nier goed is. Hou de hoop een klein beetje, dat is het enige wat je hebt!

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Geplaatst
@ash thnx! Mooie foto ook! Mijn baby heeft precies hetzelfde, lekker weggedoken met het koppie.

Ze probeerde nog een 3D foto maar dat leek nergens op erdoor haha.

Dus wellicht daarom bij mij ook later.

@Poekie thnx! Jij ook bijna weer! Fijn hoor, ineens weer over de helft zo.

Echo was verder helemaal top. Alles zat erop en eraan dus weer gerustgesteld. Nu mag ze flink groeien en zich lekker laten voelen hihi..

@ACJ1984 altijd goed om in te breken!

Bij mij lieten ze nooit weten hoeveel cellig de embryo was maar ik bij mij bleef de versie en 2 cryo’s ook niet zitten en uiteindelijk zwanger van de derde.

En volgens mij ontdooien ze op volgorde van sterkte, dus uiteindelijk maakt het denk ik weinig uit.

Hoe moeilijk ook, probeer er vertrouwen in te hebben... je lichaam moet er gewoon maar net weer helemaal klaar voor zijn en dat gaat vast weer goedkomen!!

Fijn dat je echo weer goed was!! Elke keer weer geruststelling he..

Geplaatst
Wat moeilijk ACJ om te horen dat ze in kwaliteit achteruit zijn gegaan. Bij mij ging het om een verse tp van 10 cellen. Maar dat stelt jou niet echt gerust natuurlijk. Probeer maar zo te denken, als er geen kans was van slagen met dit embryo hadden ze de moeite van tp niet genomen. Sterkte, houd de moed er in. En hopelijk kom je gauw aanschuiven hier.

He briar rose alles goed met jou? Heb je nog veel last van kwaaltjes? Al eventjes niet meer gezien hier!

@acj1984 lastig he dit soort dingen. Aan mijn gegevens heb je niks omdat ik de tp pas op dag 5 kreeg en daardoor de embryo's automatosch verder waren. Ik kan je wel zeggen dat ook ik zwanger ben geworden van een embryo waar de kansen allemaal niet zo heel goed leken. Kwalitatief was deze niet zo goed, maar dat zegt allemaal zo verschrikkelijk weinig ben ik wel achter gekomen. Iedere poging is gewoon een kans, probeer moed te houden hoor!

@kims ik ben wel nieuwsgierig hoe de echo gegaan is. Was je lang bezig? Wat was er anders dan andere echo's en hoe heb je het ervaren? Heb je de gewone 20 weken echo gedaan? Wij doen volgende week de guo, daar bleken we recht op te hebben omdat we via icsi zwanger zijn geraakt. Ach... als ik er recht op heb maak ik er maar gebruik van. Nu de echo bij jou goed is kun je los met het kopen van spulletjes? Of heb je niet gewacht met bepaalde dingen tot een goede echo??

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst
He briar rose alles goed met jou? Heb je nog veel last van kwaaltjes? Al eventjes niet meer gezien hier!

@acj1984 lastig he dit soort dingen. Aan mijn gegevens heb je niks omdat ik de tp pas op dag 5 kreeg en daardoor de embryo's automatosch verder waren. Ik kan je wel zeggen dat ook ik zwanger ben geworden van een embryo waar de kansen allemaal niet zo heel goed leken. Kwalitatief was deze niet zo goed, maar dat zegt allemaal zo verschrikkelijk weinig ben ik wel achter gekomen. Iedere poging is gewoon een kans, probeer moed te houden hoor!

@kims ik ben wel nieuwsgierig hoe de echo gegaan is. Was je lang bezig? Wat was er anders dan andere echo's en hoe heb je het ervaren? Heb je de gewone 20 weken echo gedaan? Wij doen volgende week de guo, daar bleken we recht op te hebben omdat we via icsi zwanger zijn geraakt. Ach... als ik er recht op heb maak ik er maar gebruik van. Nu de echo bij jou goed is kun je los met het kopen van spulletjes? Of heb je niet gewacht met bepaalde dingen tot een goede echo??

Hoi Poekie, ik heb niet hele aanwezige kwaaltjes. Dat maakt me zo onzeker af en toe. Ik volg jullie wel iedere dag alleen ik kan nog niet veel meepraten. Heb dinsdag een eerste echo, ik duim dat alles goed is. En als dat zo is ga ik de echofoto heel trots delen hier

Geplaatst
Hoi Poekie, ik heb niet hele aanwezige kwaaltjes. Dat maakt me zo onzeker af en toe. Ik volg jullie wel iedere dag alleen ik kan nog niet veel meepraten. Heb dinsdag een eerste echo, ik duim dat alles goed is. En als dat zo is ga ik de echofoto heel trots delen hier

Daar kijk ik dan naar uit. Ik had ook geen kwaaltjes en dat maakte me verschrikkelijk onzeker, het zegt alleen allemaal niets, maar dat geloofde ik ook pas toen ik het zelf ervaarde. Mijn motto was: geen bloed is goed . Jij hebt dinsdag vast een prachtige echo in handen! Hoe ver ben je dan??

Geplaatst
Daar kijk ik dan naar uit. Ik had ook geen kwaaltjes en dat maakte me verschrikkelijk onzeker, het zegt alleen allemaal niets, maar dat geloofde ik ook pas toen ik het zelf ervaarde. Mijn motto was: geen bloed is goed . Jij hebt dinsdag vast een prachtige echo in handen! Hoe ver ben je dan??

Ja dat geeft mij ook moed, geen bloed en geen kramp. Fijn dat jij dat ook niet had, dat stelt wel gerust. Ik ben dinsdag 8 weken en 3 dagen. Het blijft allemaal spannend. Kan niet wachten en zie er toch ook een beetje tegen op. Maar we gaan uit van een prachtige echo dinsdag

Geplaatst
Ja dat geeft mij ook moed, geen bloed en geen kramp. Fijn dat jij dat ook niet had, dat stelt wel gerust. Ik ben dinsdag 8 weken en 3 dagen. Het blijft allemaal spannend. Kan niet wachten en zie er toch ook een beetje tegen op. Maar we gaan uit van een prachtige echo dinsdag

Oh ik was ook enorm zenuwachtig voor die eerste echo, maar wat was het leuk!

Geplaatst

@Poekie sorry... maar wat is een guo??

Ik had een echo in t ziekenhuis vanwege de icsi en hij is heel uitgebreid. Ze was zeker een half uur bezig om elk orgaantje, bloedvat en teentje te controleren.

En daarna ben je als het goed is heel blij met een gezonde beeb in je buik!

Vanwege de verbouwing in ons huis en de babykamer koop ik bewust nog niet zoveel en zelfs niet al die blije dozen enzo aangevraagd.

Kan het nog nergens kwijt dus ik stel alles zo lang mogelijk uit!

Geplaatst
@Poekie sorry... maar wat is een guo??

Ik had een echo in t ziekenhuis vanwege de icsi en hij is heel uitgebreid. Ze was zeker een half uur bezig om elk orgaantje, bloedvat en teentje te controleren.

En daarna ben je als het goed is heel blij met een gezonde beeb in je buik!

Vanwege de verbouwing in ons huis en de babykamer koop ik bewust nog niet zoveel en zelfs niet al die blije dozen enzo aangevraagd.

Kan het nog nergens kwijt dus ik stel alles zo lang mogelijk uit!

De guo is de uitgebreide 20 wk echo. Bij ons doe je de 20 wk echo bij de echografist, maar voor de guo moeten we naar het erasmus. Als er bij de gewone 20 wk echo normaar gesproken iets wordt gezien, dan wordt je daarna doorgestuurd voor de guo, maar die mogen wij nu dus gelijk doen.

Geplaatst
De guo is de uitgebreide 20 wk echo. Bij ons doe je de 20 wk echo bij de echografist, maar voor de guo moeten we naar het erasmus. Als er bij de gewone 20 wk echo normaar gesproken iets wordt gezien, dan wordt je daarna doorgestuurd voor de guo, maar die mogen wij nu dus gelijk doen.

Oja! Dat hadden wij dan ook inderdaad!

Maar het was verder super ontspannen hoor, voelde niet anders dan anders.

Wij hadden met de geslachtsecho twee weken geleden ook een echoscopist die medisch onderlegd was en al een aantal controles had gedaan dus toen waren we ook al aardig gerustgesteld gelukkig. Leuk hoor dat je ook al bijna mag! Neem je nog iemand extra mee??

Onze beeb:

b71e7c74ad6384e0883b65ed577d8209.jpg

Geplaatst

Dank jullie wel voor jullie reacties. Er zit niets anders op dan af te wachten. Ik hoop zo dat het dit keer raak is.. Op naar 12 januari en hopelijk kan ik me dan ook bij jullie aansluiten..

Geplaatst

Hey @kims wat een knapperd zeg! ❤️

Enneh @acj1984 er zit niks anders op dan wachten. Ik heb geen zinnig antwoord voor je, ik had een blasto TP op dag 5. Maar ik heb wel veel dames zwanger horen worden van een 5cellige dag 3. Dus.. moed houden!

Vrijdag weer VK voor mij. Wie heeft er nog echo's staan deze week? Heerlijk even je kleintje echt zien! Ik heb denk ik geen echo vrijdag maar luisteren naar het hartje.

26,5 week alweer zeg. Jemig nooit gedacht dat ooit mee te maken. Buik is aanwezig maar nog bescheiden. Ben wel gegroeid in de vakantie! En de vakantie was erg goed voor mijn bekken. Hoop dat het werken goed blijft gaan.

Dinsdag voor t eerst naar zwangerschapsyoga. Ben benieuwd hoe ik dat ga vinden. Ben nogal nuchter van mezelf.. Jullie al aan iets gymachtigs toe?

Nog 7 weken en dan begint mijn verlof al. Ook zo'n mijlpaal!

Ik was ook niet zo van de blije dozen, maar manlief lachte me keihard uit en heeft aangemeld bij zo'n beetje alle gratis dozen. Hilarisch eigenlijk. Vandaag bij de babydump nog eentje afhalen. Stiekem vind ik het heus leuk al die blaadjes en producten uit zon doos..

Ben ook een beetje op zoek naar leuke sites voor kleding en leuke dingetjes voor het kamertje. Jullie nog leuke tips?

Ik vind http://www.littlelabel.nl erg leuk! En imps en elfs ook..

Geplaatst

@Inge35 hihi zoo snel je verlof alweer!! Wel fijn dat je je beter voelt! Nog even een paar weekjes werken en dan mag je op rust

Ik heb toevallig van de week een set kleertjes gekocht bij Z8. Vind dat zo’n leuk merk en nu was er wat korting, maar nog steeds niet goedkoop hoor...

Ik moest al even met mijn manager om tafel of ik al wist of ik na mijn bevalling minder ging werken, maar heb net een nieuwe baan dus kon nog niet indenken veel minder te willen. Werk er nu 36 in 4 dagen.. jullie daar al over nagedacht?

Ik heb vrijdag een Vk afspraak, idd ook ff hartje luisteren, altijd leuk!

Wie verder nog deze week??

Geplaatst

Ha @kims ja ik blijf ook 36 in 4 dagen werken. Ik moet dat in mijn functie ook (min 4 dagen) anders moet ik ander werk gaan doen. Het is (voor nu) ook wel prima, mijn man werkt dan ook 4 en dan hoeft ons kleintje niet 4 dagen naar de opvang, maar gewoon 3 dagen. En dan na een jaartje op zoek naar een andere baan met wat meer flexibiliteit in uren.

Z8 is inderdaad ook leuk!! Ik kan me helemaal suf kopen

Geplaatst

@inge35 die van mij ook al over 8! Mss ook 7..heb nog week speling... En ik merk dat ik t wel erg zwaar heb met werken momenteel.. Maar komt misschien ook door die rottige verkoudheid.

@kims ik ben na mn zoon 28 uren gaan werken. Ik werkte 40. Ik heb ouderschapsverlof opgenomen, dat mag een werkgever niet weigeren en moet 2 maanden vooraf aangevraagd worden. Ik dacht gewoon 40 te kunnen na bevalling maar na week daarop terug gekomen Haha.

Ik krijg donderdag weer uitgebreide echo, heb er echt zin in. Vind het ook spannend, daarna afspraak met gyn en bespreken hoe nu verder

Geplaatst

Oh en ik vind tumble n dry, feetje en noppies erg leuk. Maar haal ook dingen bij zeeman, hema en c en a... Gewoon als extra dan ist niet zo erg als het niet schoon wil

Geplaatst

Wau @inge35 en @danlon dat komt zeker al dichtbij! Dan gaat het opeens best wel snel he?

@kims ik werk nu fulltime, maar wil straks minder gaan werken. Ik denk er over ontslag te nemen op 1 dag en dan nog 1 dag in de week ouderschapsverlof op te nemen. Dat kan dan volgens mij een jaar of drie. Dan werk ik dus de komende drie kaar 3 dagen in de week. Mijn man wil graag 4 dagen gaan werken dus de kleine gaat dan maar 2 dagen naar een kdv. Daar voelen we ons wel goed bij.

Ik heb van de week donderdag ook een echo, nl de 20 weken echo. Fijn om weer eens een tijdje te kunnen koekeloeren, want de onzekerheid kruipt er bij mij af en toe wel eventjes in.

Ik heb nog geen kleertjes gekocht, ik wacht nog eventjes af....

Ik heb trouwens al best wel wat kleertjes gekregen. Zo lief

Geplaatst
Wau @inge35 en @danlon dat komt zeker al dichtbij! Dan gaat het opeens best wel snel he?

@kims ik werk nu fulltime, maar wil straks minder gaan werken. Ik denk er over ontslag te nemen op 1 dag en dan nog 1 dag in de week ouderschapsverlof op te nemen. Dat kan dan volgens mij een jaar of drie. Dan werk ik dus de komende drie kaar 3 dagen in de week. Mijn man wil graag 4 dagen gaan werken dus de kleine gaat dan maar 2 dagen naar een kdv. Daar voelen we ons wel goed bij.

Ik heb van de week donderdag ook een echo, nl de 20 weken echo. Fijn om weer eens een tijdje te kunnen koekeloeren, want de onzekerheid kruipt er bij mij af en toe wel eventjes in.

Ik heb nog geen kleertjes gekocht, ik wacht nog eventjes af....

Ik heb trouwens al best wel wat kleertjes gekregen. Zo lief

Spannend he zo'n 20 weken echo... Ik jad altijd het gevoel dat dat het moment was dat ik los mocht gaan.. Ik had zelfs meubels besproken maar pas na die echo definitief akkoord gegeven

Het gaat opeens zo snel, ongelooflijk. Vooral door die feestdagen denk ik.

Ouderschapsverlof is 26x het aantal uren dat je werkt... Ik heb dus nu voor iets meer dan 1.5 jaar...

Als je 32uur gaat werken heb je dus 32x26 uren is 832 uren. Als je dan 8 uur per week opneemt heb je 104 weken.. Dus 2 jaar

Ik heb gekeken gisteren hoeveel luiers enzo ik heb... Ben erachter gekomen dat ik geen kleding meer hoef te kopen... Das eigenlijk al best erg of niet🤣🤣 zelfs voor 2kids meer dan genoeg. Wij hebben ook veel al gekregen, als mensen nu vragen welke maat geef ik maar 62/68 aan ...

Ook luiers heb ik genoeg door af en toe wat mee te nemen.. Ah heeft nu pampers 1+1..vandaag laatste kans volgens mij. Dacht moet ik halen tot mn man zei kijk eerst eens wat je al hebt... Oeps!

Hema had hydrofiele doeken in de aanbieding dus die ook gelijk vollop meegenomen. Wel gek, 2 winkels in de buurt , de ene had ze afgeprijsd de ander niet.

Wat gek he.. Dacht dat we nog veel moesten halen.. Maar als ik dan zo kijk dan hebben we t meeste al zelfs..en dan ben ik pas echt 1.5mnd terug gaan kopen

Geplaatst

@danlon, ik moet het allemaal eventjes navragen. Mijn cao is bijv alweer anders dan die van manlief. Ik laat het wel gewoon berekenen, dan weet ik het zeker

Haha je bent al lekker op dreef met de kleren en luiers. Ach... je kan het maat bibnen hebben!!

Geplaatst
@danlon, ik moet het allemaal eventjes navragen. Mijn cao is bijv alweer anders dan die van manlief. Ik laat het wel gewoon berekenen, dan weet ik het zeker

Haha je bent al lekker op dreef met de kleren en luiers. Ach... je kan het maat bibnen hebben!!

Precies beter teveel als te weinig.

Ennuh... Dit zijn de wettelijke regels... Minder mag niet. Meer kan van cao wel inderdaad maar komt niet veel voor, zou mooi zijn voor je!

Ik ga hierna gewoon weer 28uur. Mijn man gaat wel een dag minder werken. Zoon gaat nu 2.5 dag naar opa en oma... Hoeft dan. Maar 1.5 dag. Voor hun ook fijner denk ik.

Geplaatst

@danlon ik ben nog even aan het rekenen geslagen. Ik denk dat ik in totaal toxh op zo'n 3 jaar uitkom omdat ik 12 vakantieweken in het jaar heb, zou dat kunnen??

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden