Ga naar inhoud

Uitgerekend in 2e en 3e kwartaal 2018

Aanbevolen Berichten

• Reacties 777
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Jaaaaaa!!!!!!

Eindelijk nieuws!!! Helemaal gezond!

We krijgen een zoontje!!!!!!!!

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Wat fijn!!!! Feli en weer een jochie hihi... Lekker stoere dingen kopen

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Geplaatst
Jaaaaaa!!!!!!

Jeuhhhhh wat heerlijk en fijn! Gefeliciteerd!

Geplaatst

Thanks meiden! Zijn zo zo blij!!

Kan niet stoppen met grijnzen!

De opluchting is niet te beschrijven!

Een zoontje wow

En ineens ga je van ik ben zwanger naar holy shit ik krijg een zoontje.. fantastisch!!3f02c46654c07c94b1b56d0e4416e9b6.jpg

Geplaatst

ECHO

Inge35:

Danlon: 1feb 4d, 8feb gyn echoscopist en ctg

Kims: 16 feb vk

Poekie: 22 feb vk

Ash: 29 jan vk controle

️Kitkat: 6 feb echo

️BriarRose: 31 jan gyn controle

UITGEREKEND

Inge35: 12 apr

Ash: 28 apr

Danlon: 3 mei

Kims: 25 mei

Poekie: 7 jun

️Kitkat: 14 jul

️BriarRose: 18 aug

Geplaatst

@KitKat wat fijn en leuk!! Gefeliiii

Hahahaha gelukkig heeft @danlon van alles wat! Anders voelde ik me wel wat eenzaam met mijn kleine meisje! hihihi.

Moet toch mijn roze spulletjes een beetje kunnen delen en ideeen opdoen hoor hhhaaha!

Geplaatst
Jaaaaaa!!!!!!

Gefeliciteerd! Zo komt het in eens nog dichterbij he Kitkat . Nou lekker jongensnamen uitzoeken en kaartjes neuzen. Veel plezier!

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Geplaatst

Joehoeoeoe! Gefeliciteerd @kitkat! En nog een jongetje, wat leuk!

Ik vind het ook nog steeds na iedere echo en iedere controle steeds een beetje echter worden. Tof hoor! Lekker gaan genieten!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst

ECHO

Inge35:

Danlon: 1feb 4d, 8feb gyn echoscopist en ctg

Kims: 16 feb vk

Poekie: 22 feb vk

️Kitkat: 6 feb echo

️BriarRose: 31 jan gyn controle

Ash: 3 feb pretecho 3/4d (28wk), 19 feb vk

UITGEREKEND

Inge35: 12 apr

Ash: 28 apr

Danlon: 3 mei

Kims: 25 mei

Poekie: 7 jun

️Kitkat: 14 jul

️BriarRose: 18 aug

Geplaatst

Oh Ash bijna al een pretecho! Gaaf! Hoe was je controle bij de vk? Alles goed?

Hoe is het verder met iedereen het is een beetje stil hier haha.

Hier is alles goed. Het is een gekkenhuis op het werk dus daar ben ik nu vooral druk mee. Even doorbijten, dan hebben we dit ook weer gehad. Om die reden staat alles wat de baby betreft eventjes op een laag pitje, dat komt over een paar weken als ik toch vakantie heb :-)

Geplaatst

@ash alles nog goed dus?

@poekie inderdaad stil hier.. Moet eerlijk bekennen dat ik met mijn werk vooral aan het aftellen ben Naar mijn verlof... Komt al dichtbij nu haha.

Wij zijn weer stapje verder met babykamer. De kasten staan er. En jeetje wat hebben we al veel kleertjes gekregen

Geplaatst
@ash alles nog goed dus?

@poekie inderdaad stil hier.. Moet eerlijk bekennen dat ik met mijn werk vooral aan het aftellen ben Naar mijn verlof... Komt al dichtbij nu haha.

Wij zijn weer stapje verder met babykamer. De kasten staan er. En jeetje wat hebben we al veel kleertjes gekregen

Hoe lang moet je nog tot je verlof? Vanaf hoeveel weken ga je met verlof?

Hoe zit dat trouwens met ouderschapsverlof als je een tweeling krijgt? Krijg je dan ook meer? Hihi

Geplaatst
Hoe lang moet je nog tot je verlof? Vanaf hoeveel weken ga je met verlof?

Hoe zit dat trouwens met ouderschapsverlof als je een tweeling krijgt? Krijg je dan ook meer? Hihi

Ouderschapsverlof helaas niet haha maar gelukkig is er een wet door dat ik wel 20 wk zwanger/bevallingsverlof heb ipv 16.

Mijn laatste werkdag is 21 februari. Dat is 10 wk voor de uitgerekende datum.

Geplaatst

@poekie @danlon ja met de kleine gaat alles goed. Hij ligt nog lekker dwars. Heb moeten prikken op rhesus ook, dus ben benieuwd.

Ik kijk echt uit naar de pretecho hier gaat het wel goed, alleen sta ik elke dag op met kramp in mijn bovenbenen, echt verschrikkelijk. Ik weet gewoon niet meer wat ik er aan moet doen. Het is om te janken.

Geplaatst

@Ash fijn dat alles goed gaat met de kleine en wat heerlijk dat je een pretecho in het vooruitzicht hebt! Super leuk!

Dat van die krampen is iets minder fijn zeg! Ik hoop voor je dat het toch wat minder gaat worden.

@danlon jouw verlof is inderdaad zo heerlijk dichtbij!! Lekker aftellen en dan alle tijd voor de kleintjes. Wat leuk dat jullie kamertje ook wat meer vorm gaat krijgen, die van ons moet nu 3 weken drogen en dan kunnen wij er ook wat van maken.

Met mij gaat het ook goed, al heb ik sinds 2 dagen ineens geleerd wat het hebben van maagzuur betekent!!!

Mijn god wat is dat vreselijk naar en irritant. Ik hoop dat het iets tijdelijks is maar ga wel dringend op zoek naar iets ertegen.

Ben zelf niet zo’n fan van gember maar als dat echt werkt dan moet het maar...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

@kims ja ik slikte dus magnesium maar dat helpt niet meer, dus ben er mee gestopt. Nu probeer ik te slapen met een kussen onder mijn voeten, het hielp vannacht een klein beetje.

Die maagzuur is inderdaad vreselijk. Ik heb het ook paar weken gehad. Sterkte daarmee.

Geplaatst
@kims ja ik slikte dus magnesium maar dat helpt niet meer, dus ben er mee gestopt. Nu probeer ik te slapen met een kussen onder mijn voeten, het hielp vannacht een klein beetje.

Die maagzuur is inderdaad vreselijk. Ik heb het ook paar weken gehad. Sterkte daarmee.

Op zich geeft het me dan wel weer hoop dat het weer over is gegaan!

Thanks voor de tip ik ga het zeker proberen.

Ik las ook iets over bananen haha.. dus die zet ik ook maar elke dag op t menu.

Geplaatst
@Ash fijn dat alles goed gaat met de kleine en wat heerlijk dat je een pretecho in het vooruitzicht hebt! Super leuk!

Dat van die krampen is iets minder fijn zeg! Ik hoop voor je dat het toch wat minder gaat worden.

@danlon jouw verlof is inderdaad zo heerlijk dichtbij!! Lekker aftellen en dan alle tijd voor de kleintjes. Wat leuk dat jullie kamertje ook wat meer vorm gaat krijgen, die van ons moet nu 3 weken drogen en dan kunnen wij er ook wat van maken.

Met mij gaat het ook goed, al heb ik sinds 2 dagen ineens geleerd wat het hebben van maagzuur betekent!!!

Mijn god wat is dat vreselijk naar en irritant. Ik hoop dat het iets tijdelijks is maar ga wel dringend op zoek naar iets ertegen.

Ben zelf niet zo’n fan van gember maar als dat echt werkt dan moet het maar...

Heerlijk he... Elk stapje wordt het iets echter... En nooit verwacht dat ik als workaholic het zou zeggen, maar heb het ook toe aan verlof

Ennuh nee je hoeft geen gember te halen... Werkt niet bij maagzuur. Ik heb er ook vreselijk last van maar ligt er wel aan wat ik eet en hoelaat ik eet... Kan bijv niet tegen lege maag... Maar ook ervaren dat hutspot niet meer werkt, zondag op maandag hele tijd harde buiken en maagzuur gehad nadat we zondag hutspot hebben gegeten..

Ze zeggen dat een eetlepel vanille vla moet werken... Ik denk dat ik dan een heel pak leeg eet ik wil niet aan de rennies, dus drink maar heeeel veel water. Mocht je iets weten hoor ik t het graag!

@ash fijn dat alles goed was! Ik heb donderdag pretecho, kan ook echt niet meer wachten ook al is de kans groot dat we misschien niet veel zien hihi.. Ik merk wel dat ze vooral savonds erg druk zijn en dan hebben we echo ook dus misschien geluk.

Wat vervelend met je benen! Vk al gevraagd? Hopelijk wordt t beetje draaglijk.

Geplaatst

@danlon mijne is in de vroege ochtend en heel laat in de avond ontzettend druk. Ja enige wat de vk zei is om het matras bij mijn voeteinde iets te verhogen met een kussen of deken.

Heel veel plezier bij de pretecho, ik ben benieuwd haha.

Geplaatst

@ ash wat naar van die krampen! Ik heb gehoord dat magnesium slikken helpt maar ik heb er geen ervaring mee. Maar gelukkig is met jullie dwarsligger wel goed

@ Danlon waarom gebruik jij liever geen rennies? Ik heb af en toe al maagzuur dat omhoog komt en die rennies zijn me heilig

Hier is alles nog steeds erg rustig. Ik heb erg zin in morgen, dan mogen wij weer naar ons kleintje kijken . En dan gaan we het komend weekend aan de familie vertellen op mijn verjaardag. Heb al een fototaart besteld met een leuk plaatje. 667c73b9326b44a5486f22161fad7a23.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Geplaatst

Hier ook geen fan van rennies, vind de textuur echt heel vies van die pillen! Ik heb nog steeds enorme maagzuur, mijn baarmoeder komt nu (30wk) ook best omhoog dus hop het is er weer heftig. Ik heb nu een heeeeel fijn drankje wat direct helpt; Antagel en zonder recept bij de apotheek te krijgen! @kims gauw halen!!

Met mijn bekken gaat het erg slecht. Fulltime werken en eerder naar huis gaan helpt niet. Vandaag met de VK en werkgever besloten om nog twee weken halve dagen te werken en dan per 14/2 helemaal te stoppen. Dan start ik met 32 weken met mijn verlof..

@briarrose geniet er lekker van!!

@ash ik hoorde van een zeepje onder je matrashoes. Alleen als het niet direct werkt gaat het nooit werken. Bij mijn yogaklasje had iemand er direct wat aan, bizar joh! Geloofde er niet echt in maar zag het nu voor me gebeuren.

Geplaatst

Misschien gekke vraag hoor. Maar hebben jullie enig idee hoe het zit met versiering van woning na geboorte?

Hier gebeurt dat door familie dus ik ben er totaal niet mee bezig. Zie nu verschillende berichten dat vrouwen zelf maken... Is het zo gek dat ik er dan niet mee bezig ben en er "" vanuit ga"" dat familie dat weer doet?

Jakkie inge! Maar wel beter om dan inderdaad rustiger aan te doen.. Fysio helpt niet meer?

Geplaatst

@briarrose ja ik slikte dus vanaf week 8 magnesium. Ik had toen al last van kramp. Maar het helpt niet meer helaas.

@inge35 ik ben bereid om alles te proberen. Vanavond dus een stuk zeep onder mijn hoeslaken haha. Ik moet nog 3 maanden en wil dit niet nog 3 maanden.

Geplaatst

@danlon ja moet echt! Ik kan na een werkdag niet meer staan. Gewoon een brood halen of koken gaat dan niet meer. Zo stom en vervelend! En in het weekend gaat het echt beter..

Ik heb echt geen idee van het versieren! Mijn zusje had zelf een ooievaar gekocht en die heb ik -in opdracht van haar - in de tuin geplant..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden