Ga naar inhoud

Uitgerekend in 2e en 3e kwartaal 2018

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Vanavond kunnen we daar al terecht. Ik hoop ook echt dat het de ervaring was en anders is het ook prima maar het liep zo raar... En dan eindigen met een systeem wat vastloopt... Gewoon geen goed gevoel..

We zullen zien vanavond of ze nog zo vervelend zijn hihi

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Hey!

Hoe was het vanavond? Werkten je ukkies een beetje mee?

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

• Reacties 777
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hey!

Hoe was het vanavond? Werkten je ukkies een beetje mee?

Nee maar wel super foto's! En zij vond ze niet goed genoeg dus we gaan 2maart weer... Wat een verwennerij!

Het jongetje schopte mij steeds.. Heeft ze even zn voetje erop gezet hoe hij dat deed

Geplaatst
Nee maar wel super foto's! En zij vond ze niet goed genoeg dus we gaan 2maart weer... Wat een verwennerij!

Het jongetje schopte mij steeds.. Heeft ze even zn voetje erop gezet hoe hij dat deed

Oh wat fijn meid! Niet erg toch om binnenkort weer even te kijken. Ik geniet zo van alle echo's!

Krijg je ze nog allebei tegelijk op een foto of zijn ze daar te groot voor?

Geplaatst
Oh wat fijn meid! Niet erg toch om binnenkort weer even te kijken. Ik geniet zo van alle echo's!

Krijg je ze nog allebei tegelijk op een foto of zijn ze daar te groot voor?

Nou in die zin tegelijk dat ze lepeltje lepeltje liggen zie je alleen zo weinig... Ze wilde hoofdjes tegelijk doen maar lukte niet omdat ze elkaar aankeken en jongen achter meisje verstopte.. Daarom over 4weken nog een keer maar dan komen ze er niet meer samen op

Geplaatst

ECHO

Inge35:

Danlon: 2 maart 4d, 8feb gyn echoscopist en ctg

Kims: 16 feb vk

Poekie: 22 feb vk

️Kitkat: 6 feb echo

️BriarRose: 31 jan gyn controle

Ash: 3 feb pretecho 3/4d (28wk), 19 feb vk

UITGEREKEND

Inge35: 12 apr

Ash: 28 apr

Danlon: 3 mei

Kims: 25 mei

Poekie: 7 jun

️Kitkat: 14 jul

️BriarRose: 18 aug

Geplaatst

Hee hallo! De week is weer voorbij en een deel van de drukte is ook voorbij. Dit weekend een beetje proberen tot rust te komen en bij te komen.

Zoals ik al zei was het deze week heel druk. Ook op de momenten dat ik dan rust had voelde ik ons kleine ventje weinig. Is dit door stress? Als ik me er druk over ga maken zal het niet veel beter worden, maar toch ben ik er wel meer op aan het letten. Ik weet dat je hem voor 24 weken niet iedere dag hoeft te voelen, maar toch is het wel fijn en geruststellend als ik hem wel voel haha.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst
Hee hallo! De week is weer voorbij en een deel van de drukte is ook voorbij. Dit weekend een beetje proberen tot rust te komen en bij te komen.

Zoals ik al zei was het deze week heel druk. Ook op de momenten dat ik dan rust had voelde ik ons kleine ventje weinig. Is dit door stress? Als ik me er druk over ga maken zal het niet veel beter worden, maar toch ben ik er wel meer op aan het letten. Ik weet dat je hem voor 24 weken niet iedere dag hoeft te voelen, maar toch is het wel fijn en geruststellend als ik hem wel voel haha.

Hey,

Ik snap die onrust wel hoor! Maar je denkt dat je dan tot rust komt terwijl dat eigenlijk niet zo is.... Altijd als ik denk.. Ik wil ze voelen dan gebeurt er niks..zo onvoorspelbaar.. Gewoon genieten als je ze wel voelt.

Ik had bij mn zoon een dag in ziekenhuis dat ik m weinig voelde, was heel normaal zeiden ze... Je bent zelf ook niet elke dag even druk

Volgende week wat rustiger?

Geplaatst

@danlon fijn dat het andere bureau wel relaxed was!! En volgende maand gewoon weer, leuk hoor.

Ik heb zelf niet zo’n behoefte aan extra echos maar geloof dat mijn vriend nog graag een keertje wilde kijken dus dat gaan we ergens na de 26e week wel doen.

@Poekie als ik druk ben voel ik de kleine ook wat minder hoor, geen reden tot paniek denk ik, en als je er wel onrustig van wordt gewoon lekker je vk bellen of mailen. Daar zijn ze voor!

Mijn beeb is juist super druk! Sinds deze week voel ik haar veel harder en schrik ik er soms zelf van haha.

Iedereen begint nu ook over mijn buik die zichtbaar is dus ik denk dat t zwangere tijdperk nu echt is aangebroken

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
@danlon fijn dat het andere bureau wel relaxed was!! En volgende maand gewoon weer, leuk hoor.

Ik heb zelf niet zo’n behoefte aan extra echos maar geloof dat mijn vriend nog graag een keertje wilde kijken dus dat gaan we ergens na de 26e week wel doen.

@Poekie als ik druk ben voel ik de kleine ook wat minder hoor, geen reden tot paniek denk ik, en als je er wel onrustig van wordt gewoon lekker je vk bellen of mailen. Daar zijn ze voor!

Mijn beeb is juist super druk! Sinds deze week voel ik haar veel harder en schrik ik er soms zelf van haha.

Iedereen begint nu ook over mijn buik die zichtbaar is dus ik denk dat t zwangere tijdperk nu echt is aangebroken

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat is wel een heel leuk tijdperk!!

Ik krijg maandelijks echo dus nee heb niet heel sterk behoefte aan extra nu ik ze veel voel. Mijn man kan nooit mee naar controles dus hij wel en dit was kado van mn ouders dus samen met hun geweest

Geplaatst

@kims en @danlon tnx voor jullie reactie. Vandaag heb ik hem gelukkig weer wat meer gevoeld... drukte zal dus niet geholpen hebben. Komende week ook druk maar niet zi erg als deze week. Het fijne eraan is dat de tijd lekker snel gaat.

@danlon is ben wel heel benieuwd naar je foto's hahaah.

Vandaag weer wezen shoppen en een kinderstoel en wipstoel gekocht. Joepie!

Geplaatst
@kims en @danlon tnx voor jullie reactie. Vandaag heb ik hem gelukkig weer wat meer gevoeld... drukte zal dus niet geholpen hebben. Komende week ook druk maar niet zi erg als deze week. Het fijne eraan is dat de tijd lekker snel gaat.

Ohh ja tuurlijk

Geplaatst

En heerlijk he dat shoppen! Ik ben anar babyplanet geweest. Was een draagconsulent dus tips gevraagd voor tweeling ze gaat me sowieso een buideldoek sturen voor na bevalling, lijkt me heerlijk!

Geplaatst
Ooh wat een mooie sprekende koppies al! Vooral die van de jongen... wel gaaf hoor!

Heb natuurlijk veel meer.. Maar jongetje lijkt echt op onze zoon zoo bizar..

@ash hoe was jouw 4/3d?

Geplaatst
En heerlijk he dat shoppen! Ik ben anar babyplanet geweest. Was een draagconsulent dus tips gevraagd voor tweeling ze gaat me sowieso een buideldoek sturen voor na bevalling, lijkt me heerlijk!

Ik geloof niet dat hier een babyplanet in de buurt zit. We zijn nu bij de prenatal geweest. Van de grote dingen moeten we nu nog om een box, verder zijn we al een eindje. Nu nog een muurtje schilderen en dan is het wachten tot de meubels binnen komen!

Jullie alles al binnen?

Geplaatst
Ik geloof niet dat hier een babyplanet in de buurt zit. We zijn nu bij de prenatal geweest. Van de grote dingen moeten we nu nog om een box, verder zijn we al een eindje. Nu nog een muurtje schilderen en dan is het wachten tot de meubels binnen komen!

Jullie alles al binnen?

Wij hadden natuurlijk al veel voor onze zoon wat we nu weer kunnen gebruiken... Maar denk dat ik meeste wel heb.

Omdat mn moeder nog kleine dingen wilde weten als kadotips heb ik nog een thermometer, nagelschaartje, kruikdop en difrax flessen doorgegeven.

We hebben al een fotoboek voor meisje maar moet diezelfde nog hebben voor jongen, gelukkig gaan mn ouders weekendje Zandvoort binnenkort dus kunnen meenemen hihi.

Heb vandaag hoeslakentjes gehaald voor bedjes en kinderwagen..en uiteraard aanbieding kleertjes...whoeps alsof we nog niet genoeg hebben. Ga binnenkort alles uitzoeken samen met. Mn moeder.. Ben zo chaotisch in mn hoofd.

Mijn oma is de gordijnen op maat aan t maken.

T enige wat ik nog moet kopen is een klamboe met piekstok voor meisje.

Onze bedjes en kinderwagen enzo komen 17 feb

Ik moet nu beetje na gaan denken over verjaardag van mn man 13 februari... Die wordt 30.. Is toch wel weer leeftijd om even bij stil te staan..

Geplaatst

Jullie alles al binnen?

Wij hebben trouwens een blok met een prenatal, babyplanet en dump naast elkaar... Handig en vermoeiend!

Geplaatst
Wij hadden natuurlijk al veel voor onze zoon wat we nu weer kunnen gebruiken... Maar denk dat ik meeste wel heb.

Omdat mn moeder nog kleine dingen wilde weten als kadotips heb ik nog een thermometer, nagelschaartje, kruikdop en difrax flessen doorgegeven.

We hebben al een fotoboek voor meisje maar moet diezelfde nog hebben voor jongen, gelukkig gaan mn ouders weekendje Zandvoort binnenkort dus kunnen meenemen hihi.

Heb vandaag hoeslakentjes gehaald voor bedjes en kinderwagen..en uiteraard aanbieding kleertjes...whoeps alsof we nog niet genoeg hebben. Ga binnenkort alles uitzoeken samen met. Mn moeder.. Ben zo chaotisch in mn hoofd.

Mijn oma is de gordijnen op maat aan t maken.

T enige wat ik nog moet kopen is een klamboe met piekstok voor meisje.

Onze bedjes en kinderwagen enzo komen 17 feb

Ik moet nu beetje na gaan denken over verjaardag van mn man 13 februari... Die wordt 30.. Is toch wel weer leeftijd om even bij stil te staan..

Oh 30 is wel een reden voor een feestje ja!

Wij hebben eigenlijk nog geen kleine dingen gekocht. Ook nog geen kleren...

Hoeveel wil je per kind en in welke maat hebben?

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar wat voor matrassen jullie hebben voor de ledikantjes? Gewoon of aerosleep? Tis allemaal zoo duur he?

Geplaatst

@ Poekie ja ontzettend duur allemaal en vraag me ook af of het zijn geld waard is. Wij zijn er in ieder geval ook nog niet uit. Onze kinderkamer is al wel besteld en moet uit Duitsland komen. Dus daar zullen we nog een paar weken op moeten wachten.

@ Danlon wat een mooie gezichtjes! Daar word je toch meteen verliefd op he . En grappig om te zien dat je al dingen herkend ja. Een 30 jarige verjaardag laat je inderdaad niet zomaar voorbij gaan. De fototaart viel bij mijn familie erg in de smaak. Misschien is dat ook wat voor je man? Met een grote 30 er op of een ander leuk plaatje?

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Geplaatst

@danlon de echo viel ontzettend tegen. De baby ligt helemaal tegen de placenta aan. Er zit geen ruimte tussen waardoor ze geen onderscheid kon maken tussen de placenta en baby. Dus de echo was ook snel klaar. 9ff9c068e307679aa838138288cdc18e.jpg

Geplaatst
@danlon de echo viel ontzettend tegen. De baby ligt helemaal tegen de placenta aan. Er zit geen ruimte tussen waardoor ze geen onderscheid kon maken tussen de placenta en baby. Dus de echo was ook snel klaar. 9ff9c068e307679aa838138288cdc18e.jpg
Ohhh wat jammer!! Des te spannender straks

Geplaatst
@ Poekie ja ontzettend duur allemaal en vraag me ook af of het zijn geld waard is. Wij zijn er in ieder geval ook nog niet uit. Onze kinderkamer is al wel besteld en moet uit Duitsland komen. Dus daar zullen we nog een paar weken op moeten wachten.

@ Danlon wat een mooie gezichtjes! Daar word je toch meteen verliefd op he . En grappig om te zien dat je al dingen herkend ja. Een 30 jarige verjaardag laat je inderdaad niet zomaar voorbij gaan. De fototaart viel bij mijn familie erg in de smaak. Misschien is dat ook wat voor je man? Met een grote 30 er op of een ander leuk plaatje?

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Ja geweldig he kan er ook niet genoeg van krijgen..

Ohhh dat is ook een idee! Normaal maak ik zelf taarten maar heb dit keer geen energie ervoor

Geplaatst
Oh 30 is wel een reden voor een feestje ja!

Wij hebben eigenlijk nog geen kleine dingen gekocht. Ook nog geen kleren...

Hoeveel wil je per kind en in welke maat hebben?

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar wat voor matrassen jullie hebben voor de ledikantjes? Gewoon of aerosleep? Tis allemaal zoo duur he?

Aerosleep hebben wij niet... Google maar eens op rebreathing, schijnt ook weer gevaarlijk te zijn in plaats van tegenhouden wiegendood.. Ik vond het zonde van t geld... Wij hebben een traagschuim matras.

Enig advies en wat ik je kan geven, neem een afritsbare matrashoes! Echt ideaal na een keer doorlekken of spugen. Geen moltons ofzo nodig gewoon hoeslaken want lekt het keer door, hup hoes in wasmachine.. Anders krijg je vlekken, kan zelfs met molton... En die krijg je er niet meer uit. Die matrasjes zijn wel iets duurder.. Geloof 20 euro ofzo.

En kleertjes.. Tja vanaf 30 wk kunnen ze gewicht schatten... Ik heb zelf 3 setjes gekocht maar heel veel gekregen.

Mijn schoonzus heeft gekozen voor 8 setjes. Mt 56.

Ik heb zelf ook 2 setjes mt 44. Kunnen ze misschien maar maandje aan maar dan hoef ik geen mouwtjes om te vouwen ofzo.

En hoeveel je nodig hebt ligt aan hoe vaak. Wil je straks wassen? Ik hou een wasje in 3 dagen aan op zn minst... Ik ga uit van een spugende baby omdat mn zoon dat was.. Dus ik heb 5 a 6 setjes mt 50 en ook zoiets in 56.

Maarr je zou ook met minder kunnen hoor

Geplaatst

@ash wat balen dat je 3d echo zo tegenviel! Maar wat danlon al zegt: is het straks echt een verrassing!

@briarrose stom dat je over zoveel dingen kan twijfelen he? Ik ben helemaal geen twijfelkont normaal gesproken, maar nu zijn er opeens zoveel beslissingen te nemen over dingen waar zoveel verschillende meningen over zijn en waar ik zelf totaal geen verstand van heb, dat ik toch echt bij veel dingen twijfel hahaha.

@danlon tnx voor de tips. Ik ga eens op het internet op zoek naar matrasjes met afritsbare hoes (en evt andere tips haha). Ja ik weet niet hoe vaak we gaan wassen. Ik verwacht eigenlijk geen hele kleine baby aangezien we zelf allebei flink lang zijn, maar ja... als hij vroeg wordt geboren kan het toch nog wel zo zijn dat hij kleine maatjes nodig heeft... ik dacht zelf aan iets van 3 setjes mt 50. Daarbij wil ik dan in ieder geval om mee te starten ook 3 setjes van 56 hebben. Dan kun je ook nog kleertjes krijgen als cadeau... krijg je die niet dan is het ook zo bijgekocht... toch?

@kims @inge35 @kitkat hoe is het met jullie? Gaat alles goed?

Geplaatst

ECHO

️Kitkat: 6 feb echo

Danlon: 8feb gyn echoscopist en ctg, 2 maart 4d

Kims: 16 feb vk

Ash: 19 feb vk

Poekie: 22 feb vk

️BriarRose:

Inge35:

UITGEREKEND

Inge35: 12 apr

Ash: 28 apr

Danlon: 3 mei

Kims: 25 mei

Poekie: 7 jun

️Kitkat: 14 jul

️BriarRose: 18 aug

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden