-
Similar Content
-
By Elisabeth14
Hallo dames, ik weet niet zo goed wat het juiste forum is. Ik hoop dat het dus niet erg is dat ik het op meerdere punten plaats.
Wat over mij: na 3 lange jaren vervelende onderzoeken, zitten mijn man en ik sinds begin dit jaar in een traject. Hoewel ik hoopvol ben, merk ik ook dat ik in deze tijd lastig vind om stil te zitten. Ik ben nogal een controlfreak en laat dit nu echt iets zijn dat niet "maakbaar" is 🙄. Daarom wil ik me op een andere manier nuttig maken. Ik heb een idee maar ik wil dat graag bij jullie toetsen. Wil je me helpen??
Ik verbaas me namelijk nogal over de handmatige manier waarop de fertiliteitszorg nu werkt - papieren brochures, je schema dat uitgerekend wordt op een papieren flip-over kalender en je moet overal ZELF achteraan.
Dat is toch niet meer van deze tijd? Het is tijdrovend, papier is kwetsbaar en soms onleesbaar 🙂 en hoofdrekenen erg foutgevoelig. Ik werk vanuit mijn beroep veel in de online wereld. Daardoor heb ik een idee dat een deel van het traject makkelijker zou kunnen maken. Zowel voor ons als patiënten als de zorg. Dat maakt dat er naar verwachting meer tijd is voor kwalitatieve zorg, denk aan:
afspraken die redelijk op tijd beginnen i.p.v. 1 uur later omdat er eerst nog allerlei zaken voorbesproken moeten worden, die een ziekenhuis allang digitaal van me had kunnen krijgen vaker de vraag bij afspraken "hoe gaat het eigenlijk met je (door al die k** hormonen)?" i.p.v. "kunnen we je zwanger gaan maken" of "zijn we al geslaagd je zwanger te maken?" en af en toe een belletje van het ziekenhuis zelf om het proces door te spreken Lang verhaal kort: ik heb nu een partij gevonden die dit idee met me wil uitwerken en al een ziekenhuis dat erover in gesprek wil. Willen jullie het idee beter vormgeven door ook jullie mening te geven? Wellicht is mijn gevoel N=1? Alvast superbedankt!! Het duurt ong. 7 minuten en in ruil stuur ik je mentaal babydust en karmapunten :)!
Naar de enquete: https://forms.gle/hQppwofqdn5GUYkC7
-
By Elisabeth14
Hallo dames, ik weet niet zo goed wat het juiste forum is. Ik hoop dat het dus niet erg is dat ik het op meerdere punten plaats.
Wat over mij: na 3 lange jaren vervelende onderzoeken, zitten mijn man en ik sinds begin dit jaar in een traject. Hoewel mijn 2 tp's zijn mislukt, blijf ik hoopvol. Maar ik merk ook dat ik in deze tijd lastig vind om stil te zitten. Ik ben nogal een controlfreak en laat dit nu echt iets zijn dat niet "maakbaar" is (aargh!!). Daarom wil ik me op een andere manier nuttig maken. Ik heb een idee maar ik wil dat graag bij jullie toetsen. Wil je me helpen??
Ik verbaas me namelijk nogal over de handmatige manier waarop de fertiliteitszorg nu werkt - papieren brochures, je schema dat uitgerekend wordt op een papieren flip-over kalender en je moet overal ZELF achteraan.
Dat is toch niet meer van deze tijd? Het is tijdrovend, papier is kwetsbaar en soms onleesbaar en hoofdrekenen erg foutgevoelig. Ik werk vanuit mijn beroep veel in de online wereld. Daardoor heb ik een idee dat een deel van het traject makkelijker zou kunnen maken. Zowel voor ons als patiënten als de zorg. Dat maakt dat er naar verwachting meer tijd is voor kwalitatieve zorg, denk aan:
afspraken die redelijk op tijd beginnen i.p.v. 1 uur later omdat er eerst nog allerlei zaken voorbesproken moeten worden, die een ziekenhuis allang digitaal van me had kunnen krijgen vaker de vraag bij afspraken "hoe gaat het eigenlijk met je (door al die k** hormonen)?" i.p.v. "kunnen we je zwanger gaan maken" of "zijn we al geslaagd je zwanger te maken?" en af en toe een belletje van het ziekenhuis zelf om het proces door te spreken Lang verhaal kort: ik heb nu een partij gevonden die dit idee met me wil uitwerken en al een ziekenhuis dat erover in gesprek wil. Willen jullie het idee beter vormgeven door ook jullie mening te geven? Wellicht is mijn gevoel N=1? Alvast superbedankt!! Het duurt ong. 7 minuten en in ruil stuur ik je mentaal babydust en karmapunten :)!
Naar de enquete: https://forms.gle/hQppwofqdn5GUYkC7
-
By Zandje
hallo,
Ik ben erg benieuwd wie er op dit moment ook bezig is met ivf of icsi en hoe het gaat... wij zijn bezig met onze laatste icsi poging. Vorige week vrijdag de punctie gehad. 22 follikels aangeprikt, 21 eitjes. Dag erna gebeld er waren 12 bevruchtingen 4 die hielden ze nog even in de gaten. Morgen is de terugplaatsing dan horen we ook of er nog wat over is om in te vriezen..
En dan komen die verschrikkelijke wachtweken..... 🙈
-
By Nele0107
Dag dames,
Sinds maart 2019 ben ik gestopt met mijn Antidepressiva die ik nam. We hadden samen een kinderwens en ik wou het beste voor ons kindje. Ondertussen 2iUi en 1icsi terugplaatsing verder merk ik dat de hormonen en negatieve resultaten zorgen dat ik opnieuw aant glijden ben. Nu ben ik serieus terug aant nadenken om terug op te starten. Zijn er hier mensen die ervaring hebben. Die AD nemen en waarbij de icsis poging toch lukt? Ik ben bang dat AD op de poging ook invloed heeft.
Graag jullie ervaringen aub
Alvast bedankt
Groetjes
Nele
-
By Verdrietigemoeder
Ik ben op zoek naar medicatie zoals clomid. Ik kom sinds 2,5 maanden niet meer in aanmerking voor vergoeding. Ik wil al zo lang nog een keer zwanger worden, maar iedere poging en iedere maand is het wederom niet gelukt. Ik heb bijvoorbeeld de afgelopen tijd alle symptomen gehad, en was overtuigd dat ik zwanger was. Maar dan wordt ik weer ongesteld. Wie kan mij helpen?
-