Ga naar inhoud

Wachtbankje/Broedbankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik denk dat één woord voldoende is vwb de uitslag van mijn bloedtest vanochtend: negatief. Dit keer helemaal geen sporen van een zwangerschap in mijn bloed te zien. Geen cryo's, dus poging 2 alweer definitief voorbij. Ben ff in zak en as en ga zien of ik de moed nog kan opbrengen om nog aan de 3e te beginnen. Deze zal dan waarschijnlijk pas in november zijn, ivm een wachttijd. Donderdagmiddag al afspraak met gyn. hoe verder te gaan. Misschien dat ze eerst willen opereren.

Ik zal me verder van de site distantiëren, want ik heb er ff de "buik van vol". Hoewel ik liever een "buik met biene" (dialect) had gehad.

Alle dames heel veel succes en bedankt voor de steun die ik van jullie mocht ontvangen. I hope your dreams may come true.

:bye2:

• Reacties 897
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

lieve Natasja,

Ik weet niet of je mijn berichtje nog gaat lezen, want ik begrijp het heel goed dat je nu even afstand neemt, maar ik wens je heeeel veel sterkte deze tijd, ik vind het zo vreselijk voor je.

De maand juni is niet echt vruchtbaar lijkt het wel.

Ik durf zelf ook geen hoop te hebben, ben zo bang voor het verdriet.

Ik hoop dat je voor november weer alle moed hebt verzameld en weer sterk bent voor de 3 e poging.

Marieke hoe gaat het bij jou, ik zie dat je 24 juni al je fm is , ik hoop dat je cryo's goed mogen ontdooien.

Champietal veel succes op het wachtbankje en knap hoor voor de 6e keer, ik weet niet hoe je steeds jezelf weer kan opladen voor de volgende keer. Sterke meid!

groetjes

pebbels

Geplaatst

otjes,

wat weer een verschrikkelijk nieuws om te horen!

heel veel sterkte! dat je maar veel liefde krijgt om je heen.

ps: bij ons int umcg zijn er geen wachttijden! heerlijk.

liefs en een dikke knuffel

Desiree

Geplaatst

Hoi Natasja,

Wat ontzettend rot voor je. Ik kan me niet eens voorstellen hoe je je nu voelt. Ik hoop dat je de teleurstelling snel een plekje kunt geven. Sterkte!

groeten, Nora.

Geplaatst

Ow Natasja, wat enorm balen!!!

Neem je tijd!!! Het zij je zo enorm gegund!!!!

Pas goed op jezelf en op elkaar!!!

Groetjesssssssssssssssssss

Geplaatst

Oh nee, Natasja... wat ontzettend balen!!! En ik had nog wel zo goede hoop voor jou.... Kan me goed voorstellen dat je er even helemaal klaar mee bent, met alles, incl het forum. Gewoon je hart volgen en tijd voor jezelf nemen om deze teleurstelling te verwerken.

November?!? Sjemig... krijg ik dan ook mee te maken, mocht de komende cryo poging niet lukken... Je zou bijna overwegen om over te stappen naar het UMCG (lekker hoor, Dees, geen wachttijden!)

Heel veel sterkte de komende tijd, meid. Dikke knuffel van mij.

Marieke

Geplaatst

Ben even niet geweest op het forum, maar al weer veel gebeurd lees ik.. veel negatieve testen, balen voor jullie allemaal..

Ik weet precies hoe het voelt.. komt weer hard aan he?

Had zelf ook even geen behoefte om hier te komen..

Bri, Natasja en Marieke, veel sterkte voor jullie...

liefs kim

Geplaatst

Natasja,

Heel veel sterkte meid met het verwerken hiervan. Ook ik begrijp dat je even rust wilt, maar ik hoop voor je dat je in november toch je laatste kans aangrijpt.

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

oo natasja wat jammer nu, doe maar even lekker rustig aan en kom maar even tot jezelf.

champietal welkom op het wachtbankje

de dagen kruipen voorbij.

ik ben even een lang weekend weg geweest vandaar dat ik er een paar dagen niet was.

pebbles we liggen lekker bij elkaar met de tp en test dag.

maar als ik zo de maand juni eens bekijk krijg ik al de stuipen in mijn lijf.

tjeempie zeg een beetje een pech maand lijkt wel.

maar goed we blijven hopen op die ene embryo die goed was dat die blijft plakken en mooi 9 maanden mag groeien.

ik heb de testen al klaar liggen maar moet toch nog een dikke week wachten.

ik probeer de dagen zo normaal mogelijk door te komen maar met mn hubbie die erg positief is en vind dat ik al voorzichtig moet doen met onze kleine blijf ik toch met beide benen op de grond staan dan val ik straks niet zo hard.

succes allemaal en blijven zitten samen met mij he:coffee2:

Geplaatst

He Kim,

Goed om weer wat van je te horen! Hoewel ik me het ook goed kan voorstellen dat je na een paar mislukte pogingen even je gedachten op andere dingen wilt richten dan het forum. Ga je binnenkort weer verder met de volgende cryo? Of laat je het even rusten?

Nicolas, veel succes op de wachtbank! Het was inderdaad een beetje een pechmaand, dus wat dacht je ervan om dat te doorbreken samen met Pebbles? :toppie:

Geplaatst

Lieve natasja,

Woorden schieten tekort. Ik weet wel exact hoe je voelt en ik wens je alle kracht toe om weer vertrouwen op te bouwen...

Ik doorsta hetzelfde nu...en nu komt mijn 3e poging steeds dichter bij en eerlijk gezeg sta ik nog niet te juigen of zo . Zo en zo moest ik ook eventjes tijd voor mijzelf en na een paar weken na de negatieve test was ik soms gewoon blij dat ik eventjes een time out had . Het is gewoon erg zwaar allemaal.

Ik leef me je mee en tot ziens hier op de site.

knuffel

lentezon

Geplaatst

Bedankt voor alle lieve woordjes. Ik wist gister echt ff niet hoe ik het had. Zag mijn hele wereld instorten. Maar, nu gaat het wel weer, krabbel overeind. We zijn immers sterk. We wachten morgen het gesprek met de gyn. af en dan horen we verder. Als er geen operatie plaatsvindt dan kunnen we waarschijnlijk pas weer voor een punctie in Amsterdam terecht in november!

Marieke, voor jou. Het vu neemt eerst één persoon die direct bij het VU is aangemeld, daarna iemand van een omliggend ziekenhuis, daarna iemand bij het VU etc. Mensen die dus via een ander ziekenhuis behandeld worden hebben pech en staan dus langer in de wacht voordat er plek is.

Laat mij zsm voor de 3e poging gaan, dan kunnen we het daarna misschien afsluiten.

Nogmaals dank. Ik zal jullie verder wel volgen, want het moet toch gaan gebeuren dat er iemand zwanger wordt!

Liefs

Geplaatst

Natasja,

Ik kan je perfect begrijpen. De klok tikt... Ik ben ook 37 en het wordt er niet makkelijker op. Elke keer opnieuw wordt het zwaarder, de behandeling, het eventueel moeten aanvaarden dat er voor ons niets is weggelegd,...

Maar weet dat de aanhouder wint !

We moeten alleen proberen telkens weer die kracht en moed en vooral het positieve te vinden en er blijven in geloven...

Weet dat, ook al kennen we mekaar niet, we allen in hetzelfde bootje zitten en dat we mekaar begrijpen...

Hopelijk zien we je snel weer...

Dikke kus,

Annick

x

Geplaatst

Hey meiden,

Na het vervelende nieuws van Natasja heb ik weer positief nieuws. Mijn eitje had vandaag ineens de juiste grote en mijn baarmoederslijmvlies was 8 mm dus het startsein voor de cryo. Zondag wordt ik gebeld door het LUMC of de ontdooing goed is gegaan en dan wordt ie maandag teruggeplaatst en zit ik weer hier op het bankje. Ik hoop dat het ontdooien goed gaat! Ik hoef verder helemaal geen hormonen te gebruiken want ze konden in mijn bloed zien hoe ik ervoor stond met mijn ei. Ik vind dat wel echt fijn geen hormonen, heeft iemand anders dat ook gehad hier op het forum helemaal geen hormonen, zelfs geen Pregnyl?

Jullie horen zondag van me of het ontdooien goed is gegaan. Met hoeveel zitten we vanaf maandag op het wachtbankje?

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

Hoi Natasja, wat balen voor je, ik had het zo voor je gehoopt. Helaas vallen er veel dames van het wachtbankje de laatste tijd dus kan het niet lang meer duren voor iemand positief nieuws heeft.

Veel sterkte de komende tijd.

Liefs Cindy

Geplaatst

Hallo allemaal,

Wat heftig om alle verhalen te lezen. En wat mooi dat iedereen elkaar steunt. Tja we zitten allemaal in het zelfde schuitje. Dus bij deze stekte allemaal.

Ik begin nu het forum een beetje door te krijgen. Wel al veel gelezen.

Ik hoop mij maandag te kunnen aanmelden op het wachtbankje. Maar eerst hebben we vandaag de punctie.

groetjes Terry

Geplaatst

hey allemaal,

Natasja alvast veel kracht voor je 3e poging , ik ervaar het zelf ook net als Annick hierboven schrijft .....het word best wel zwaarder..

Je schijft na de 3e poging, als het niet luktm moet je e.e.a. gaan accepteren.

Hebben jullei dat besproeken van te voren heovele pogingne je wil gaan doen?

Ik zelf laat het niet bij 3 pogingen ...

Dat is iets wat wij i.d.d. van tevoren hebben besproken thuis.

Ik denk dat we dat allemaal wel hebben gedaan.

Maar waar is de grens?

Wij willen het nog 2 keer zelf bekostigen en dan stoppen we ermee, dus ik heb vanaf nu nog 3 pogingen .

Echter is de 3e poging heel belangrijk, wij hopen natuurlijk dat het daarbij blijft. Het is allemaal al stresvol genoeg, laat staan als je er zelf nog spaargeld in pomt ook want je weet niet

of je - ook nog finnaciele - investering word beloond.......

Ineidergeval natas en alle anderen : we gaan ervoor!

leifs van mij

nb nog circa 8 weekjes dan beginnen wij weer!

Geplaatst

Terry,

weet dat je hier ALTIJD terecht kan...

En hopelijk niet teveel last van de punctie en op naar een goede terugplaatsing. Vanaf dan kan je je lekker komen nestelen op het wachtbankje. We sleuren je wel door de wachtweken heen !

Lisl,

Jij ook veel succes meid...

Wij hier in belgie hebben 6 pogingen die vergoed worden, maar ook wij willen doorgaan tot het lukt. Een echte afspraak hebben we hierrond niet gemaakt. Gewoon tot ik het niet meer aankan.

Liefs,

Annick

Geplaatst

Hey Annick,

Da's idd nogal een verschil, 6 of 3 pogingen zeg!

Ik kijk ook zolang ik het aankan en zolang mijn leeftijd he toelaat, maar ik ga voro 3 keer is scheepsrecht natuurlijk :occasion14:

gr Lentezon

Geplaatst

Hey Terry, succes met de punctie vandaag!!! Op een mooie oogst!

En Yvonne, wat gaaf dat het er allemaal goed uit ziet voor de cryo, zo zonder hormonen! Ik duim met je mee dat ie goed ontdooit!

Groetjesssssssssssssssss

Geplaatst

Hallo allemaal.

Jannick en Hildever bedankt voor jullie lieve woorden. We hebben er vijf!! Hier zijn we erg blij mee aangezien het er maandag op leek dat er maar drie goede eiblaasjes waren. Aangezien wij een hele lieve donor hebben heb ik nergens last van. Ik heb op mijn negentiende leukemie gehad waardoor ik vervroegd in de overgang ben. Nu maar hopen op een bevruchting. Zondag worden we rond tien uur gebeld.

Spannennnnd.

groetjes Terry

Geplaatst

Hoi dames,

Ik kan het natuurlijk niet laten om ff te reageren op al die lieve berichtjes van iedereen. Het steunt je enorm, laat ik dat voorop zetten. Het gaat al weer veel beter met me. Vandaag hebben we een afspraak gehad bij de gyn. Er gaat waarschijnlijk niet in me gesneden worden. Wat ik als zeer positief ervaar. Weer een zorg minder zal ik maar zeggen. Voor de volgende poging gaan ze de dosis Gonal verhogen naar 300 (was de eerste keer 150, daarna 225). En ik zal er nog iets bijkrijgen (natuurlijk hcg wat door "moeders voor moeders" verkregen wordt). Misschien dat dat het verschil gaat maken. Ook schrok zij van mijn verhaal dat we pas weer in november zouden kunnen starten met deze poging. Dat gaat ze navragen bij de damen van de fertiliteitspoli, want het is niet de bedoeling dat wij op een wachtlijst terechtkomen. Echt, dat doet me goed om te horen. Naar aanleiding van ons bezoek vandaag aan de gyn. hebben mijn man en ik hebben heel goed met elkaar zitten praten over het 'hoe nu verder'. We gaan dus voor poging 3 en (we hopen dat we het niet meer nodig hebben) ook voor poging 4 en desnoods 5. Dus ook tot het moment dat ik het niet meer aankan. Zo zie je maar weer: het gaat snel vanuit het diepe dal weer een beetje omhoog!

Aan alle meiden die gereageerd hebben, die op het wachtbankje zitten, er in de toekomst komen te zitten: heel veel sterkte en succes, het is jullie allemaal gegund. Dat we allemaal maar een "wonderkindje(s)" mogen krijgen.

Dikke kus

Natas

Geplaatst

He Natas,

Fijn, om je zo te horen 'praten'! Blij te horen dat je weer volle goed moed de volgende poging tegemoet gaat. En hopelijk niet pas in november! En top dat je samen met je man zo'n goed gesprek hebt gehad.

Heel veel succes!! Op naar de 3e poging!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden