Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoi allemaal

Ik zal me even voorstellen

Ik ben Elvira en ik ben 26 jaar en woon en werk in Zwolle.

Ik heb op mijn 23ste te horen gekregen dat ik onvruchtbaar was.

Doordat mijn eileiders helemaal kapot waren gegaan in mijn buik.

Inmiddels heb ik 4 buikoperaties gehad door de gynaecoloog, om enigzins te proberen om mijn eileiders te herstellen.Om ze te openen, is wel gelukt.

Maar helaas bleef zwangerschap uit.

vorig jaar 2007 heb ik 6KI behandelingen gehad d.m.v spuiten van hormonen.

Maar ook bij deze pogingen bleef helaas zwangerschap uit.

En nu begin ik met de 1ste ivf poging in mei

In mei bij de eerstvolgende cyclus moet ik beginnen met de voorbereiding voor ivf. dus het slikken van de pil. En daarna start ik dus met het spuiten van hormonen.

Dus ik ben benieuwd hoe het allemaal zal gaan verlopen.

En ik zou graag jullie ervaringen willen weten.

Want het is toch behoorlijk spannend zon Ivf traject.

Liefs Elvira:bye:

Posted

Hey Elvira,

Ja, het is ook spannend allemaal!

Wat doet je lijf met de hormonen... hoe voelt het allemaal en... het belangrijkste... gaat het lukken!!!

Wat wel heel zeker is is dat je niet zo op je lichaam kan bouwen als anders!

Succes!!

Groetjessssssssss

Posted

Hoi,

Ik wil je ook welkom heten en heel veel succes wensen met de behandeling. Ik heb verkleefde eileiders en ben bezig met mijn eerste IVF. Ik vind het ook erg spannend allemaal.

Groetjes,

Yvonne

Posted

Hoi Elvira

Welkom op deze site. Heerlijk een clubje meid en allemaal 1 doel.

Ik ben ook net bezig met de eerste IVF behandeling zo spannend allemaal. Ik wens je veel sterkte toe en hoop dat je je doel snel bereikt. Ik kan niet wachten

Groetjes Cassandra

Guest Amanda
Posted

welkom hier, en veel succes!!

Als je vragen hebt, laat je het maar weten!

Guest marianne
Posted

Hoi Elvira,

Welkom hier. Je hebt ook al het 1 en ander achter de rug. Hoop voor je dat de ivf mag aanslaan!

Zelf beginnen we de komende maand met de eerste ivf poging. Ook in Zwolle. Wij hebben een verkorte kuur omdat we meedoen aan een studie. Deze studie is bij vrouwen ouder dan 35 jaar.

Onze eerste ivf zal waarschijnlijk eind deze maand gaan plaatsvinden.

Sterkte ermee. En we duimen voor een goede afloop!!

Posted

hoi elvira, da's een flinke geschiedenis. wat gaat daar allemaal veel tijd inzitten he, en dan toch nog ivf. bij ons was t ook na allerlei andere dingen te hebben geprobeerd, een langdurig proces.

als je hier wat rondneust en in de dagboeken en logs kijkt vind je veel info over ivf en hormonen etc.

heel veel succes,

lis

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use