Jump to content

En nu gaat het dus mis!!

Recommended Posts

Posted

Tot nu toe was ik sterk en kon ik de teleurstelling heel goed verwerken.

Jammer dat het niet gelukt is maar we gaan gewoon voor de 2e poging.

Dacht ik.

Net heb ik het ziekenhuis gebeld om te vertellen dat het niet gelukt is.

Nu blijkt dus dat in ons ziekenhuis de maximale dosis voor puregon 300 is. En die dosis heb ik gehad.

Daarmee werden maar 3 eitjes gestimuleerd. De kans is dus aanwezig dat er helemaal geen 2e poging zal komen!!

De assistente zei dat ik dat met de dokter zal moeten bespreken en ze heeft dus niet gezegd dat het definitief afgelopen is maar ik kreeg door haar woorden wel heel sterk de indruk dat ik daar ernstig rekening moet houden.

De afspraak met de dokter voor het evaluatiegesprek is pas op 23 mei. Dat ga ik dus niet volhouden he!!

Ik loop al te denken welke ziekenhuizen ik allemaal moet gaan bellen. Dusseldorf las ik hier, geeft wel een hogere dosis. Maar dat is voor ons geen optie, het lukt niet om de hele behandeling zo ver weg te ondergaan.

Nijmegen misschien? Daar heb ik de punctie en terugplaatsing gehad maar welke medicijnen en hoeveel ze daar gebruiken als je de totale behandeling daar laat doen, dat weet ik niet.

Maar nu raak ik dus in de stress en dat heeft een vernietigend effect op mijn positieve instelling.

Ik weet wel dat ik eigenlijk het gesprek met de dokter af moet wachten. Dat zou ik normaal gesproken misschien wel kunnen maar nu niet want nu gaat dan toch de emotie van de niet gelukte poging opspelen.

Waarom hebben ze me dit niet eerder verteld. Als ik geweten had dat het door die lage reactie van mijn eierstokken mogelijk de enige poging geweest was dan had ik misschien wél allebei de bevruchte embryo's terug laten plaatsen.

En het meest vervelende is nog: ik zit op mijn werk en zal gewoon de dingen moeten doen die ik daar moet doen. Dat terwijl mijn hoofd een chaos is op dit moment.

Nou ja, straks tussen twaalf en half 1 is er telefonisch spreekuur. Daar ga ik maar even heen bellen met de vraag of ik inderdaad geen 2e kans meer krijg. Want als dat zo is, moet ik informeren bij andere ziekenhuizen in de omgeving. Daarmee kan ik niet wachten tot 23 mei, ik weet tenslotte niets van wachttijden etc. En mijn biologische klok tikt niet meer, die galmt met de kracht van een kerkklok door mijn hoofd!

Kortom: ik ben even behoorlijk uit het veld geslagen!!

Mari

Posted

Hoi Mari,

Ook ik zit midden in deze situatie.

Alleen gaven ze me Puregon 250IE (die zij als hoogste dosis geven)

Ook maar 2 eitjes.....

Mogen over 3 weken bellen maar ze gaven al aan dat er nog maar weinig hoop zal zijn.

Fleur

Posted

Ow, Mari, wat een teleurstelling! Vooral als je hier toch ook nog wel verhalen hoort over hogere doseringen!

Hopelijk krijg je vandaag meer duidelijkheid of anders een ziekenhuis, redelijk in de buurt, waar je terecht kan!

Logisch dat je hoofd even chaos is! Zou die van mij ook zijn!!!

Groetjessssssssssss

Posted

Jeetje Mari, wat rot voor je. Dat lijkt me echt een klote situatie. Ik hoop voor je dat je nog ergens anders terecht kan. Ik heb ook wel es gelezen over Belgie. Volgens mij gaan ze daar altijd een paar stappen verder. Misschien is dat een optie voor je.

Nog niet de hoop opgeven hoor! Sterkte meid.

Groetjes,

Yvonne

Posted

Wat een nare situatie, Mari! Hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt!! Hebben ze nog iets gezegd tijdens het spreekuur?

Sterke meid! Het komt vast goed, hoor. Zeker als je een ziekenhuis vind waar ze met hogere doseringen werken, en dat gaat vast lukken.

knuffel en hou je sterk!

Marieke

Posted

Tjee Mari, ik kan me goed voorstellen dat je hier even helemaal van slag bent als je zulk nieuws te horen krijgt.

Misschien kan je toch proberen om allerlei ziekenhuizen te bellen en te vragen wat bij hun de maximale dosis is die wordt gegeven.

En idd Belgie, dat is ook al genoemd, maar ik weet niet precies waar je woont, maar misschien is dat wel een goede optie.

Veel sterkte meis,

liefs kim

Posted

Bedankt voor de lieve en bemoedigende berichtjes!

Ik heb gebeld en gezegd dat ik toch nog wel even wat meer wil weten omdat ik het anders niet volhou tot 23 mei.

Dat begreep ze wel en ze is even bij de dokter gaan informeren. Maar die kon toch nog niet zoveel meer zeggen want ze wilde het eerst overleggen.

Alle voor en tegens moeten tegenover elkaar gezet worden.

"Wij hebben ook even tijd nodig om de juiste beslissing te maken." En ze zei nog dat ik het toch nog even af moet wachten en de teleurstelling even een plekje geven, dat het voor meer stellen heel moeilijk is, dat ik er de tijd voor moet nemen. Ook een heel lief antwoord, en ik begrijp ook wel dat ze dat zeggen. Ze bedoelde het echt heel goed hoor, dat merkte ik echt wel en ze nam de tijd voor me maar het zijn een beetje algemene antwoorden.

Ik zei dat ik niet begreep waarom ze mij niet eerder verteld hebben dat bij zo'n lage reactie op de puregon een tweede poging afgeblazen kan worden. Toen zei ze dat het voor hun ook onverwacht was dat er zo weinig eitjes waren. Tja, dat geloof ik wel maar dan nog hadden ze wel kunnen vertellen wat de eventuele consequenties daarvan zouden zijn. Dat is immers beleid en dat weten ze van te voren.

Zo maken ze het er niet bepaald gemakkelijker op om de teleurstelling te verwerken.

Maar ik heb ook gevraagd of het altijd zo is dat ze in deze situatie niet verder gaan met behandelen. Dat is dan gelukkig weer niet zo dus de hoop is nog niet helemaal vervlogen.

Ik zit 't zelf al in te vullen wat mogelijke oorzaken of oplossingen zouden kunnen zijn.

Zo zag ik afgelopen weekend pas het instructiefilmpje van de puregonpen op internet. Dat had ik eerder niet gekeken omdat ik zo'n uitgebreide, duidelijke prikinstructie had gekregen. Omdat ik op zoek was naar de maximale dosis keek ik nu wel dat filmpje.

Daar zag ik dus dat je ook bij die pen moet tikken om de lucht eruit te krijgen maar belangrijker: Dat je eerst de pen één streepje vooruit moet klikken, de pen indrukken en kijken of er een druppeltje aan de naald komt. Als dat niet zo is moet je het nog een keer doen. Anders krijg je niet de juiste dosis!!

Ja en dat heb ik dus niet gedaan!! Nu heb ik dus misschien wel een paar keer 275 of zelfs 250 gespoten ipv 300. Nu begrijp ik ook pas waarom er iets meer in zo'n ampul zit dan aangegeven wordt.

Ik zei dat ook tegen de assistente maar ze zei: We gaan ervan uit dat als je de ampullen leeg hebt, dat je dan ook de juiste dosis binnen hebt gekregen.

Nou ben ik geen rekenwonder maar dat is toch volgens mij onzin. Ik heb dan misschien wel de hele ampullen leeg gespoten, de verdeling kan dan dus heel goed niet kloppen! Ik stelde 'm steeds netjes in op 300. Puregon is duur dus moet je er zuinig mee zijn. Ik gebruikte dus steeds eerst de hele ampul. Ook als er nog maar 25 inzat. Dan drukte ik de pen tot die niet verder ging, de pen stond dan op 275, ik pakte netjes een nieuwe ampul én een nieuwe naald en spoot de overige 275 ook in. Zo is het mij geleerd. Maar van die 275 kan dus heel goed 25 of zelfs 50 lucht geweest zijn!

Ach, misschien dat dat verschil te verwaarlozen is en dat het resultaat hetzelfde geweest zou zijn maar toch..... dat gaat nu wel door mijn hoofd.

En ik denk nu: moeten ze toch die cyste op mijn linkereierstok maar weg halen. Die is niet groot maar er waren geen eitjes daar, misschien houdt die het tegen....

En een ander ziekenhuis is alleen een optie als het nog een beetje in de buurt is. Ik werk fulltime en even op en neer voor een echo naar België wordt toch erg moeilijk. Dan moeten we waarschijnlijk weer door de hele molen heen, en dan nog maar hopen dat er geen wachtlijst is........

En nog iets: Hoe bepalen ze nou wanneer iets weinig is? Ik had toch maar mooi 3 follikels waar 3 rijpe eitjes uit kwamen, dat is 100% succes.

Van die 3 waren er 2 bevrucht. Dat is toch een succes percentage van 66%!

Maar ja, zo denkt een vrouw met een kinderwens.....

Nou, van het één op het andere moment is de hele procedure die mij heel erg meegevallen is dan toch nog in een emotioneel belastend gebeuren veranderd. Lekker is dat.

Maar goed, het voordeel van dit forum is dat ik even lekker m'n hart kan luchten. En inderdaad, dan moet ik maar heel even rustig proberen te wachten want zoals geschreven: het is nog geen definitief nee.

Fleur, ik hoop dat er voor jou toch ook nog een mogelijkheid zal zijn. En anders kan je misschien Ede proberen. Daar is het maximum 300! Moet je wel even goed de instructie van Puregon bekijken. :icon_scratch:

Voor iedereen die me tot nu toe nog heeft kunnen volgen in mijn geklaag, oftewel ieder die dit leest: Bedankt dat je het "aan hebt willen horen."

Groetjes, Mari

Posted

Hey Mari,

Fijn dat de deur nog niet helemaal dicht is. Maar ik snap je vertwijfeling wel: wat als... en de rest.

Ik heb Gonal gespoten, en het was mij wel opgevallen dat er elke keer nog drupjes aan de pen hingen. Ik was dan juist altijd bang dat alles nog niet goed in mjin huid zat...

Ik had geen wisselbare ampullen... Moest de pen 6 x gebruiken... er zat dan nog wel in, maar dat moest ik weggooien.

Joh, ik weet het ook allemaal niet... en je had een betere score dan ik: ik had 6 eicellen, waarvan er 3 bruikbaar waren en 2 zijn bevrucht. Dus eigenlijk hetzelfde eindresultaat als jij.

Maar ja, dat is allemaal een schrale troost natuurlijk!

Hopelijk zakt alles straks weer een beetje op zijn plekje en kan je, op wat voor manier ook, straks weer een beetje rust vinden!!!

Heel veel sterkte daarmee!

Groetjessssssssssss

Posted

wat onzettend balen voor jullie !!! nou klaag maar lekker, want soms kan het iets opluchten, al denk ik zelf dat deze kater nog wel even zal duren.

maar toch maar proberen een beetje rustig te blijven want dat is ook niet goed voor je, ja makkelijker gezegd dan gedaan, dat is zo !!!

ik leef met je mee, succes

dikke knuffel lucky-t

Guest estrhalita
Posted

Mari heel veel succes. en even over die pen. Ook al zat er nog 100 in de pen en ik moest 300 spuiten dan moesten wij een nieuwe ampul nemen. Alleen hele dosseringen inspuiten. Misschien bij (hopelijk) een volgende poging nogmaals om de prikinstructies vragen. Veel sterkte

Guest Daan
Posted

Hoi Mari,

Allereerst wil je zeggen dat je dusseldorf kan combineren met een arts in hopelijk een ziekenhuis in je buurt, en zook Belgie. ik heb de 2e poging volledig in duitsland gedaan, maar nu voor de 3e heb ik gevraagd of de arts bij ons in de buurt een arts wist om dit te combineren. Gelukkig is dit zo, maar ook dames in bijv zwolle combineren en nijmegen dacht ik...

als je meer wilt weten moet je me maar even een prive bericht sturen.

En ik heb ook gewoon alleen de dosering gespoten, dus s`morgens 150 en sàvonds en ook nooit leeg gemaakt, er werd mij verteld dat je altijd een beetje overhield in geval dat je bijv iets verkeerd zou doen ofzo, reserve zeg maar.

Bj mij hebben ze destijds mijn fsh getest en kreeg ik een ws vervroegde overgang te horen, nu heeft de deca daar ook aan meegeholpen en nu krijg ik bij deze arts alleen maar een kort schema. Laten we niet vergeten ik ben moeilijk te stimuleren, maar het EMC denkt echt alleen maar aan slagingspercentages, als je gemiddeld scoort, is het daar prima, maar in mijn geval heb ik toch echt voor de omslachtige manier gekozen en daar ben ik heel blij mee, deze arts behandeld zeg maar de stellen met weinig kansen, hij vind gewoon dat 1 ei al een kans is en doet ook dan een punctie.

IN het EMC pas vanaf 3 eicellen.

Nu moet ik binnenkort 450 gaan spuiten en dit is helemaal geen garantie op meer eicellen en daar ga ik ook niet vanuit, ik hoop gewoon weer op in iedere geval 1 bevruchte, dan ben ik al erg blij en dan later ook nog blijven plakken natuurlijk.

Ga alles eens rustig overdenken en zoek naar andere opties waar jullie je zelf goed bij voelen. Ik heb bijv vakantie genomen, zodat mijn werk straks weinig last heeft van mijn poging, tuurlijk kan je niet alles plannen en moet ik ws een werkdag de punctie ondergaan, maar wel een beetje.

Succes meid groetjes Daan.

Posted

Hey Daan,

Ik had de indruk dat je mij bedoelde met mensen die tijdens de behandeling samenwerking hadden tussen 2 ziekenhuizen.

Maar eh, eigenlijk is mijn hele behandeling in Zwolle. Het enige vervelende is, dat de zaadcelletjes opgeslagen liggen in Nijmegen. Die kunnen niet over naar Zwolle, omdat het al lang geleden is ingevroren, en er tegenwoordig gewerkt wordt met iso-normen... Daar voldoen zijn rietjes niet aan.

Eigenlijk hadden we dat wel gewild, maar dat lukte niet. Dus als je dat ziet als samenwerking heb je gelijk.

Groetjesssssss

Posted

Hoi mari,

Heel veel sterkte, mijn ervaring is dat je er echt zelf veel achteraan moet zitten, bellen, pushen, overal informeren. Brutale mensen hebben de halve wereld zeggen ze weleens en dat klopt in "ons" wereldje echt. Het is in elk zkh en bij bijna elke gyn weer anders. Ik zou willen adviseren doorgaan totdat je bij iem uitkomt die doet wat voor jou goed voelt.

Posted

Bedankt voor het meedenken!! Dat is fijn.

We wachten wel heel even het gesprek af en kijken dan naar andere opties.

Overigens werk ik zelf ook met 2 ziekenhuizen. De behandeling in Ede en de punctie + terugplaatsing in Nijmegen.

We gaan dan ook in Nijmegen informeren wat daar de mogelijkheden zijn als we het helemaal daar doen. Al hebben ze daar ook die norm van 3 eitjes.

Maar wie weet, Ede heeft de deur nog niet dicht gedaan natuurlijk.

Misschien dat ze dan nu toch eerst meer onderzoek bij mij willen doen.

Ik heb bijvoorbeeld nooit een uitgebreid baarmoeder onderzoek gehad, zo één waarbij je eileiders doorgespoeld worden. Daar was geen aanleiding voor en bij zo'n duidelijk ICSI geval doen ze dat niet. Vond ik eigenlijk ook al wat vreemd. Daar zal ik dan toch nog eens naar vragen.

Eerst maar even op naar 23 mei, het gesprek in Ede.

Groetjes, Mari

Posted

Jeetje Mari ik heb je net je verhaal doorgelezen wat een enorme tegenslag zeg!!!

Daar moet je toch niet aan denken en zoals je zelf al zei hadden ze het beter vantevoren kunnen vermelden.

Belgie hoor ik heel veel goede dingen over en ze zijn daar zeker met de technieken en vooronderzoeken een stuk verder dan in Nederland.

Ik hoop gewoon dat ze mee willen werken en de dosis iets omhoog willen schroeven..

Eerlijk gezegd wist ik geeneens dat ze een maximum voor de dosering was.

Ik dacht ze kijken per persoon hoe je erop reageerd.

Ik wil je heel veel sterkte wensen en ik hoop dat je alsnog meerdere pogingen mag doen.

xxxxxx Gwenn

Posted

Hoi Mari,

Ik zie heel veel terug van jouw verhaal in het mijne. Ik heb bij de 1e poging een dosis gekregen van 150 en ben de eerste keer ook vergeten te ontluchten. Volgens de fert.gyn. moest dit geen problemen geven. Mijn linker eileider produceert ook geen bruikbare eicellen, dus de rechter moet alles alleen doen. Er zijn er uiteindelijk 3 bevrucht waarvan een 7-cellige is teruggeplaatst. De andere 2 (5 en 6-cellig) konden niet worden ingevroren door de slechte kwaliteit de volgende dag. Ben nu bijna aan de tweede poging begonnen en krijg nu een dosis van 225. Het zal waarschijnlijk bij mij ook niet zo zijn dat er meer eicellen komen, maar in ieder geval is de kans groter dat er nu een paar meer meedoen dan 3, want we willen er (gezien mijn leeftijd) 2 laten terugplaatsen. Je hoeft er natuurlijk maar één te hebben.

Laat je koppie nog niet hangen meissie. Gun het ff de tijd.

Sterkte en liefs,

Posted

hallo mari

wij hebben een identiek verhaal!!!

bij mijn linker eirerstok zit een cyste die in januari bijna roet in onze eerste ivf behandeling gooide omdat hij net te groot zou zijn.

gelukkig was hij gekrompen tot de toegestane groote.

nu ben ik vanaf zaterdag met het spuiten van puregon begonnen en moet in plaats van 200 in januari 300 spuiten.

er zitten nu ampullen van 900 in mijn pen dus precies genoeg voor 3 dagen.

in januari had ik aan mijn rechter eirerstok 5 eitjes en links 2, alleen in de linker foll zat niets!!

van de 5 rechts 4 bevrucht, 2 teruggeplaatst en 3 ingevroren.

in april 2 ontdooid maar helaas niet goed,

nu dus alles weer opnieuw!!!

mijn gyn zei dat als ze de cyste weghalen het risico er is dat mijn eirerstok dan verloren gaat vandaar dat ze hem laten zitten.

maar ook nu zal deze waarschijnlijk geen eitjes produceren ondanks de enorme hoge dosis puregon.

heb 26 mei mijn eerste foll meting SPANNEND WEER!!!

klein nadeel hubbie zit komende week de hele week in china dus moet alle hormonen alleen opvangen...

balen echt wel maar ja voor dat ik het weet is het weer vrijdag toch?

heeel veeel succes

liefs bri

Posted

Hoi Mari,

Nog een paar dagen en dan hoor je of je toch nog een2-de poging mag ondergaan.

Ik ben erg benieuwd en hoop dit van harte voor je. Zelf begin ik 'm ook steeds meer te knijpen. Ik heb wel zo iets van: als ze dit allemaal al wisten dan mogen ze toch ook wel een beetje meer opschieten. (wij zijn al 2 jaar verder en poging 1 is net achter de rug....slaap ,....slaap) Aktie moet er komen!!!

Of moet ik brutaler zijn en niet netjes afwachten maar gaan zeuren...(zo ben ik niet)

succes de komende dagen

ik hoor het graag

fleur

Posted

Gelukkig maar!! Ik mag door!!!!

De dokter heeft heel goed uitgelegd hoe het allemaal zit.

Ze was een beetje verbaasd dat ik dacht dat we niet verder mochten.

"Waar heb je dat gehoord?"

Ik vertelde dat de assistente mij had gevraagd of we nog een eindgesprek wilden. Dat had ze dus kennelijk helemaal niet zo moeten zeggen. Een beetje verkeerde woordkeus. Het ging ook bij mij om een evaluatiegesprek.

De procedure werd als volgt uitgelegd:

Er zijn 2 factoren waarnaar ze kijken bij de mogelijkheid van meerdere pogingen.

Vooraf kijken ze naar de FSH waarde in je bloed. Het folikel stimulerende hormoon. Als die waarde erg hoog is betekent het dat je lichaam erg hard moet werken om een eitje te laten groeien. Als het lichaam heel hard moet werken kan dat dus betekenen dat de voorraad op aan het raken is. Als dat zo is, kan je stimuleren wat je wilt maar op is op.

Puregon is ook FSH. Het stimuleert bestaande eitjes, het maakt ze natuurlijk niet.

Bij een FSHwaarde tussen de 10 en 15 wordt het al risicovol. Dan zeggen ze meestal: we gaan het proberen, zie de eerste poging maar als proefpoging. Dit omdat je nooit met zekerheid op die waarde af kan gaan. Maar dan weet je dus wel dat de kans bestaat dat het allemaal niet zo zinvol is.

Bij een waarde boven de 15 wordt IVF zeer waarschijnlijk niet gedaan.

Mijn waarde was 6,4. Geen reden dus om aan te nemen dat het niet zou lukken dus we zijn gewoon de poging in gegaan. Er is ook geen sprake geweest van een proefpoging omdat die waarde gewoon goed was. Het lag niet in de verwachting dat mijn lichaam niet zo goed zou reageren.

Een tweede factor is het aantal follikels dat aangetroffen wordt bij de uitgangsecho. Als dat er te weinig zijn kunnen ze de poging afbreken.

Bij mijn eerste echo zag de arts er 11. Omdat hij nog niet zo heel veel ervaring had met IVF wilde hij even overleggen met mijn eigen arts. Dit omdat mijn lichaam nog een beetje te veel zelf deed. Hij wilde even overleggen of ik al met de puregon kon beginnen. 's Middags werd ik gebeld dat ik nog even verder moest met alleen de decapeptyl. 4 dagen later moest ik opnieuw voor een echo. Toen was mijn eigen arts er.

Mijn eigen arts kon maar 3 follikels vinden. Maar omdat er eerder meer gezien waren én omdat ik een cyste heb waar ze misschien wel minder zichtbaar door waren én omdat we al midden in het proces zaten hebben ze me toch door laten gaan. Er was immers (ook ivm die FSH waarde) geen directe reden om aan te nemen dat het niet zou lukken.

Uiteindelijk bleken er inderdaad maar 3 follikels te zijn. De eerste had het dus kennelijk toch niet helemaal goed gezien. Het ligt ook allemaal zo dicht bij elkaar.

Dan wordt er ook nog gekeken naar het uiteindelijke resultaat. Zou er nou geen bevruchting geweest zijn, geen bruikbare embryo's, geen terugplaatsing, dán moet je je ernstig afvragen of het zin heeft om nog een poging te doen.

Maar ik had uiteindelijk 2 embryo's dus ook dat zat wel goed.

Nu is dus aan ons de keus. Het is niet waarschijnlijk dat ik bij een tweede poging ineens 15 eitjes zou hebben. Maar er is medisch gezien geen reden om te zeggen: Doe maar niet! Er zijn echter stellen die het allemaal zo belastend vinden die zeggen: Nee, ik wil niet meer!

Maar ik vond het hele proces 100% meevallen dus ik wil zeker nog een poging wagen. Het enige is dat ik daarbij dus wel in mijn achterhoofd moet houden dat er weer kans op een laag aantal eitjes is wat het uiteindelijke slagingspercentage dus ook omlaag haalt. Maar dat is prima, ook een kleine kans is een kans, denk ik dan.

Kortom, uiteindelijk dus een hoop stress voor niets. Een beetje verkeerde woordkeuze van de assistente gecombineerd met emotie van mijn kant zorgde even voor miscommunicatie. Dit is door de arts volledig rechtgezet.

Daarbij moet ik echt zeggen dat we erg tevreden zijn over de mensen in het ziekenhuis. Ook de assistente want ondanks het misverstand nam ook zij net als alle anderen waar we mee te maken hebben heel uitgebreid de tijd voor mij. En de arts vandaag ook weer voor ons samen.

Oftewel: wij gaan op voor de 2e poging over 1 of 2 maandjes. Dat mogen we zelf aangeven. :icon_king:

@Bri: wat betreft die cyste, ik heb nog gevraagd of het zinvol zou zijn die weg te halen maar dat was niet zo. Die cyste belemmert geen eigroei. Mijn eierstok is waarschijnlijk gewoon lui. (Mijn woorden, niet van de arts:drunken_smilie:)

Wat er een volgende poging gebeurt dat weet je toch niet.

Eerder lieten ze mij al weten dat ze niet voor verwijdering van de cyste zijn omdat de kans dat ie gewoon weer terug komt groot is. En als je er geen last van hebt, en het ding groeit niet dan kan je het beter met rust laten. Zo denk ik er zelf ook over. Je moet geen dingen in je lijf gaan prikkelen als dat niet nodig is. 'k Heb liever dat het onschuldig blijft en niet verandert in een groeiend geval want dan zijn we verder van huis.

Dus mijn cyste blijft ook lekker zitten waar ie zit. Tenzij hij zelf besluit te vertrekken natuurlijk :cluck:

Maar goed, ik ga met een stuk prettiger gevoel het weekend in!!

Ik hoop dat het voor jou ook goed gaat lopen Fleur!!

En Bri: sterkte met de hormonen zonder je man! En inderdaad: de tijd vliegt!!

Groetjes, een opgeluchte Mari

Posted

Lekker Mari!!!

En ach, ik had van de 6 eitjes (viel me stiekum ook wel een beetje tegen), ook maar 1 die goed bevrucht is, en 1 die zich twijfelachtig deelde.

En 1 kan genoeg zijn!

Hopelijk gaat het de volgende keer lukken!!

Groetjessssssssssss

Posted

Dat is even beter nieuws mari!

Vol goede moed op naar poging nummer 2! Heel erg veel succes.

Om je nog even een hart onder de riem te steken, ik had slechts 4 follikels die groeide, waarvan uiteindelijk 3 eitjes en slechts 1 bevruchting. Was voor ons een grote domper, maar zie wat ervan is gekomen:icon_sunny:

Liefs Diana