Jump to content

Recommended Posts

Posted

hallo iedereen,

Ik wilde weten of mensen hier nog koffie drinken tijdens de ivf behandeling?

ik drink 2 kopjes koffie per dag en ik weet niet of dat wel mag.

groetjes

pebbels

Guest Amanda
Posted

Dat is geen probleem hoor.

Ze zeggen wel dat je minder koffie moet drinken als je zwanger bent, een kop of 4 mag dan best, maar geen 15 snap je.

Alles met mate is geen probleem.

Posted

hallo amanda en linda,

bedankt voor jullie reactie, want ik vind in de ochtend zodra ik op mijn werk ben een kopje koffie zo heerlijk. In de avond maak ik altijd een heerlijke capuccino met opgeklopte melk(hmmmm).

gr,

pebbels

Posted

Hai Pebbles,

Ja ik denk ook dat je gewoon koffie mag drinken, dat doe je volgens mij met een spontane zwangerschap ook.

De meesten die zwanger zijn lusten vanzelf ineens geen koffie meer :sick:

Posted

Hoi meiden,

hier zat ik ook een beetje mee tijdens mijn ivf poging. ik ben dan al een beetje moe en kan wel wat cafeine gebruiken. ik dronk altijd ca. 3 of 4 koppen per dag maar heb tijdens de ivf en een tijdje ervoor geminderd tot 1 of 0 per dag.... ik las steeds vaker erover en heb zelf een mk meegemaakt. als je me vraag of dat door koffie kwam zou ik zeggen dat ik dat echt niet geloof, maar ja, ik wil dan toch het beste en besloot dus maar te minderen.

maar je moet het zelf interpreteren hoor, en een keuze maken en daarna niet je schuldig gaan voelen. er is zo veel dat wordt gezegd en geschreven...

dit had ik gelezen (of iets dergelijks):

Drink niet te veel koffie als je zwanger wilt worden of het al bent. Beperk je tot drie à vier kopjes koffie per dag, of één of twee mokken. Vrouwen die twee kopjes koffie (200 milligram cafeïne) of meer per dag drinken, verdubbelen het risico op een miskraam vergeleken met vrouwen die helemaal geen cafeïne nuttigen. Vrouwen die meer dan 500 milligram cafeïne (ongeveer een liter koffie) per dag gebruiken, doen er gemiddeld langer over om zwanger te worden dan vrouwen die geen of weinig koffie gebruiken. Veel koffie verhoogt bovendien de kans op een miskraam en is ook later in de zwangerschap schadelijk voor de ongeboren baby.

Amerikaanse onderzoekers zeggen dat ze 'overtuigend bewijs' hebben van het verband tussen cafeïne en miskramen na een onderzoek bij ruim 1000 vrouwen. Om elk risico te vermijden, zouden vrouwen de eerste vijf maanden van hun zwangerschap elk drankje met cafëine moeten vermijden. De onderzoekers vermoeden dat cafeïne schadelijk is voor een foetus omdat die de stof niet goed kan omzetten door de nog onderontwikkelde stofwisseling. Ook kan het stimulerende middel leiden tot vernauwing van de bloedvaten, waardoor de bloedtoevoer naar de placenta kan afnemen.

Meer dan acht koppen koffie (600 milligram cafeïne) per dag verhoogt de kans op een doodgeboorte. Thee bevat half zoveel cafeïne als koffie. Bedenk dat een groot glas cola evenveel cafeïne bevat als een half kopje koffie. Over de invloed van koffie op de zaadkwaliteit spreken de onderzoeken elkaar tegen. Vooralsnog lijkt cafeïne daar weinig effect op te hebben. Ook cafeïnevrije koffie vertraagt het zwanger worden! Klaarblijkelijk is dus niet alléén de cafeïne de boosdoener.

Overigens heb ik bij mijn vorige pogingen (voor ebbe) wel iets meer koffie gedronken (2 kopjes per dag ofzo)...en zwanger geraakt...

succes meiden,

lis

Posted

Ik weet niet beter dat je tijdens dat je zwanger wil worden, ivf of niet, je het beste kan houden aan een zgn . 'zwangerschapsdieet'

dus koffie 2 bakjes per dag mag en kwa thee ook oppassen. Verder met bv brie, geitekaas etc en rauwe vlees(waren) oppassen, kattebak niet verschonen dat soort zaken.

Posted

tja, da's het enige positieve aan onze megalange kinderwens... die kattebak verschoon ik al jaren niet meer!

Posted

hoi lentezon,

dat had ik ook meegekregen over de kattenbak en brie enzo, maar of je nu wel of geen koffie mocht dat wist ik niet meer.

ik hou me gewoon aan 2 kopjes en voor mijn punctie en tp zal ik denk ik even geen koffie meer drinken.

Posted
tja, da's het enige positieve aan onze megalange kinderwens... die kattebak verschoon ik al jaren niet meer!

hahahah zo ik ook sinds onze kinderwens. Maar ja, ik krijg ook wel eens een lik over mijn neus van 1 van de katten niet wetende waar die neus allemaal heeft uitgehangen...

Posted

Hihihi Humor Lis!

Nou nu mijn verhaal, niet van schrikken hoor.... :icon_pirat: Ik heb zelfs een tijdje het vruchtbaarheidsdieet (the fertility diet, boek uit de USA) gevolgd. Enorm zwaar. Hoe zat het ook al weer? Oh ja, ik had er een word-document van gemaakt, dus niet schrikken hè...

Kruiden die NIET mogen:

Basilicum, boerenwormkruid ,bonenkruid, dragon, Echinacea, fenegriek, frambozenblad, gember, ginkgo, hyssop, jeneverbes, Kamille, karwijzaad, kattenkruid, klis/klit, marjolein, mierikswortel, mint, nootmuskaat, peterselie, rozemarijn, saffraan, salie, Selderijzaad, Sint Janskruid, steentijm, tijm, venkel, vlaszaad, waterkers en zoethout

Kruiden die wel mogen

Knoflook - Heel goed

En alle andere kruiden.

Wat ook niet mag

Alcohol Aspartaam Boter (wel plantaardig)

Caffeïne Chocola eieren

Erwten Kaas kleurstoffen

Koolzuur MSG (Monosodium Glutamate) Proteïne

Quinine Rabarber Roken en drugs

Siroop/stroop Suiker Toegevoegde vitaminen en mineralen

Zuivelproducten

Soms

Vlees (alleen soms, en liefst biologisch)

Gevogelte (alleen soms, liefst biologisch)

Wat wel mag en heel goed is

Alfalfa Amandelen Andijvie

Asperges Avocado bessen

Boerenkool bosui Broccoli

bessen Citrusvruchten Fruit (organisch)

Groenten Hele granen (volkorenproducten)

Kanteloep/wratmeloen Kool lente-ui

mosterd Olijf- of sesamolie Pompoenpitten

prei radijs Soja (-melk, -bonen)

Spinazie Spruiten Tofu

Tomaten uien Vis

Walnoten Zaden Zonnebloempitten

Dus.... Wat vooral erg moeilijk was, was dat er overal kruidenmixen in zaten, waarvan de samenstelling dan niet duidelijk was. Dus dan viel dat voedingsmiddel weer af. Het was zwaar, we hebben het een half jaar! volgehouden en naar mijn weten heeft het niet geholpen. Op een gegeven moment beïnvloedde het ons leven zo negatief dat we met de meest moeilijke dingen gestopt zijn. Maar ik heb er wel achter gestaan dat we het geprobeerd hebben, we wilden zo graag een kindje en ik wilde echt alles geprobeerd hebben in het normale/redelijke, zeg maar. Maar je eigen kwaliteit van leven moet voorop blijven staan... Dus ik denk alles in het redelijke houden, dat is het beste advies.

Wat we wel nog aanhouden is: Geen caffeïne, maar caffeïnevrije koffie, en inderdaad maar 2 koppen per dag zelfs die caffeïnevrije. Groene thee. Geen alcohol, nicotine, drugs natuurlijk. Zo min mogelijk zuivel, (melk is voor babies zeggen ze weleens) maar wel sojamelk. Wel iedere avond bio-yoghurt, voor de baby nu... Zo min mogelijk zoetstoffen, suiker, gist. Zo min mogelijk gember. Hele granen, minder wit brood. En vaker noten, zaden en alfalfa, maar dat is ook erg lekker. En soms zeewier... Genoeg bewegen. Iedere dag 3 stuks fruit, en minstens 200 gram verse groenten ('dop'-dagen nagelaten), soms biologisch. En vaker vis, maar ook weer niet te vaak, want dat schijnt ook weer niet goed te zijn ivm vervuiling van het water... Jaja...

Maar daar valt wel mee te leven. Althans ik ben er intussen aan gewend. Ik denk dat je 'moet' doen waar jij je goed bij voelt, wat voor jou haalbaar is. En dat als je 'gezonder' wilt gaan eten, het ook een gradueel proces kan zijn. Toen ik 20 was, at ik heel ongezond, en door de jaren heen ben ik steeds meer te weten gekomen van voeding, en gezond eten, en langzamerhand eet ik denk ik, zonder te streng te zijn (dus ook patat, pizza, shoarma e.d. af en toe) best gezond.

Succes! niki

Posted

Mmmm die lijst....Als je daar achter staat: doen hoor!!!!

Maar ikzelf: met een aantal zaken ga ik zeker rekening houden maar

ik ga het zeker niet 'overdrijven'..dwz gevarieerd eten en van alles een beetje . Ik zelf zal me houden aan het 'basis zw. dieet'maar dus niet aan het zeer uitgebreide dieet van Niki.

Bovendien spreken alle 'kruidendocters 'elkaar zowat tegen dus ja, bv knoflook: ik kom ook vaak tegen dat dat weer helemaal niet goed zou zijn..

gek word je d'rvan hihihi:BangHead:

dus ja.......iniedergeval volg je hart en laat je niet gekmaken ) ik bedoel daar niet Niki mee he ...snappie allemaal nog?? )

Iedereen heeft zo zijn manier waar die zich goed bij voelt.

liefs lentezon

Posted

hoihoi,

Ik op internet ivf tips gevonden en uitgeprint.

Wat ik had gelezen is om overstimulatie te voorkomen dat je wat minder koolhydraten moet eten.

deze week word ik ongi dan begin het voor mij met Gonal-f en wil ik s'avonds geen aardappelen of rijst meer eten maar vis of vlees met groente.

op dit moment eet ik;

ochtend: 2 volkoren beschuit met kaas

td: activia yoghurt

lunch; 2 boterhammen met beleg

td: fruit of eierkoek of een krentenbol

diner: aardappelen 3 kl en groente ,stukje vlees of pasta of rijst met kerrievis( hmmm)

soms een ijsje: split maar 63 kalorieen

groetjes

pebbels

Posted

Wat Lentezon zegt is zeker waar, er bestaan duizenden theorieën over voedsel en wat wel en niet gezond is. Ik zou ook zeker mijn lijst van het fertiliteitsdieet niet aanhouden hoor, daar was ie ook niet voor bedoeld. Ik wilde alleen laten zien hoe zwaar het was geweest. En wat een mens allemaal al kan en wil doen tbv het krijgen van een kindje.

Wat je eten betreft Pebbels, lijkt me ok, als je tenminste niet tè intensief sport. Misschien nog 1x zuivel erbij (of sojaproduct). Ipv beschuit mag ook brood natuurlijk, wat jij lekker vindt. En 2 stuks fruit minimaal per dag. En 's avonds mag je ook fruit, of gezonde koek (evergreen bv., heel pakje!) en nog 10 olijven en 2 augurken (als je dat lekker vindt tenminste...) Tenminste zo lijkt het op wat ik mocht van de diëtiste.

Succes! groetjes, niki

Posted

hoi Niki,

ja je hebt gelijk over het sporten, ik moet niet overdrijven want dan hou ik het niet vol!

Omdat het bij ons niet verklaarbaar is onze vruchtbaargheid, denk weleens dat het wel door mijn overgewicht zou kunnen komen.

Ik heb namelijk een appelfiguur en wat ze mij in het ziekenhuis mededeelde dat je beter een peer vormig figuur kan hebben, omdat het vet dan niet op je buik zit.

Niki wat is een combitest die je krijgt op 29 mei? Fijn dat alles nog goed gaat.

liefs

rita

Posted

he meiden,

Net even jullie berichtjes gelezen... wat een lijst inderdaad, Niki! Dat je dat hebt volgehouden, nog wel een half jaar... knap hoor. Maar ik kan me goed voorstellen dat je er op ten duur helemaal gaar van werd!

Ik let sinds kort ook weer extra op mijn voeding. Eet zo'n beetje hetzelfde als Pebbels en laat (met veel moeite) de koffie tegenwoordig staan... zucht! puf! kreun! Ben echt een koffieleut, zat makkelijk aan 8-10 bakken per dag. Maar heb dat stuk wat Lis meestuurde ook gelezen en schrok daar toch wel van. Dus afgelopen week afgebouwd naar 3 koppen per dag, en nu neem ik nog maar 1. Volgende week helemaal terug naar 0.

En geen alcohol meer.

Oh ja, en die kattenbak!!! HEEERLIJK!!! hahaha, eindelijk doet mijn vriend dat nu (met veel gezucht, gekreun en gepuf, hihihi)

:bye:

Posted

hoi Mariek,

wat goed zeg dat je al naar 3 bakken koffie bent gegaan. Ik hoop dat de 0 ook lukt.

ik hou het nog op 2, ik vind het wel moeilijk om zo meteen na mijn ongi naar 0 te gaan.

spannend he dat je fm al nadert.

groetjes

pebbels

Posted

hiihi gewoon afbouwen inderdaad !

Ik zit nu op 2 - 3 ....dat wil ik de komende weken afbouwen naar 2 kleine kopjes ..

Zwangeren mogen ook 1 a 2 kopjes hoor , je mag een maximaal aan thee- en cafeinne per dag. Geloof 3 dingen , 2 koffie en 1 cola of 2 thee etc

Ik drink trouens alleen kruiden thee zonder theeine...