Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoi meiden!

poging 1 is nu echt achter de rug. Van de week arts gesproken en fertiliteitsvpk. 27 mei ga ik weer beginnen met deca spuiten. 10 juni eerste echo en waarschijnlijk starten met gonal-f. Ik moet nu met minder eenheden gaan spuiten. De eerste keer ging het veel te snel, toen zaten er bij de 1e fm zo'n 25 eiblaasjes. Uiteindelijk bij de punctie waren het er maar 15, waarvan 12 met eitje. Hopelijk bouwt het zich de volgende keer wat langzamer op met een beter resultaat bij de punctie.

Spannend wel weer. Ik ga ook nog es de eerste week van juni op vakantie. Moet ik al die spuiten meenemen! Vliegmaatschappij maar even waarschuwen, ik krijg een medische verklaring mee. Dat ze niet denken dat ik van plan ben de stewardessen plat te spuiten! Heeft iemand hier ervaring mee? Nog tips?

Wie starten er binnenkort ook met poging 2? Iedereen in ieder geval heel veel succes!

Liefs,

Anne

• Replies 170
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

He Anne!

Goed te horen dat je zo snel al weer met de 2e poging kunt starten. En met minder Gonal-f, ook wel lekker. Hoeveel moet je nu gaan spuiten? Ik zat vorige keer op 225, maar toen ging het bij mij ook te snel en had ik ook teveel follies/eiblaasjes (rond de 50 waarvan 22 eitjes).

Geen ervaring met spuiten meenemen aan boord. Grappig idee, loop je daar met de halve inhoud van een apotheek onder je arm de stewardessen plat te spuiten :blow: hihihihi

Waar ga je naar toe?

Ik heb eerst nog 2 cryo pogingen te gaan. 28 mei de eerste FM.

tot snel!

Posted

Hoi Anne, allereerst veel succes met je 2de ICSI, ikzelf zal ook rond die datum beginnen maar dan wel met mijn eerste ICSI.

Met spuiten en naalden in het vliegtuig kun je het beste een medicijnpaspoort hiervan in je apotheek halen en misschien een brief in het Engels van de gynaecoloog van waar je mee bezig bent en dat het daar voor is.

Zo deed mijn moeder het namelijk met haar diabetes spuiten.

Veel succes ermee.

Liefs Cindy

Posted

He Cindy en Mariek!

Bedankt voor jullie berichten!

Mariek: ik weet even niet meer met hoeveel eenheden ik moet gaan spuiten. Ik ben het even kwijt, hoeveel ik de vorige keer moest. Nu een klikje minder verwacht ik.

Wat een heerlijk idee dat je nog twee cryo-pogingen hebt. Hopelijk lukt het in een keer nu. Veel sterkte!

Wij gaan lekker een weekje naar Sardinie, hopelijk is het mooi weer! Even lekker bijtanken voor ik met de Gonal-f begin.

Cindy: bedankt voor de tip! Ik krijg sowieso een brief mee in het engels van de fertiliteitsverpleegk. Maar een paspoort van de apotheek is een goeie. Ik moet de hele handel toch nog ophalen van de week, kan ik dat gelijk vragen. Bedankt!

Jij heel veel succes met je eerste poging! We gaan er natuurlijk van uit dat het ook gelijk de enige is toch? De volgende poging voor een tweede hummel!

Liefs,

Anne

Posted

hoi annetje, ik begin nu ook eindelijk met poging 2 nadat de ongi anderhalve week langer op zich liet wachten!

ben nu zondag begonnen met de pil, 1 juni begin ik met de deca en 18 juni heb ik de eerste fm.

heerlijk dat jullie even op vakantie gaan he!

rust maar lekker uit en wie weet gaat het beter dan de eerste keer!

ik moet nu meer gaan spuiten namelijk 300, eerst had ik 150 en dat was niet zo goed.

veel succes met je 2de poging en wie weet is het nu voor ons ook weggelegd!

Posted

Hallo meiden!

Nou vanavond weer de eerste prik gezet. Ik zag er sinds gisteravond ineens heel erg tegenop. Was er helemaal zenuwachtig en verdrietig van.

Prik gelukkig in een keer weer gelukt. Ik was wel vergeten hoe branderig die vloeistof is!! En daarna een rode vlek, maar die is alweer weggetrokken.

Ik vind het deze keer wel spannender heb ik het idee. Waarschijnlijk omdat ik weet en ervaren heb dat het mis kan gaan.

Nou ja, we moeten maar weer zien en geduld hebben. Ik ben nu in ieder geval opgelucht dat die eerste er weer in zit!

Veel succes allemaal weer.

Liefs,

Anne

Posted

hoi anne

heelveel succes met je tweede poging. fijn dat je de eerste spuit weer hebt gezet. Hele fijne vakantie gewenst. Zelf begin ik voor de eerste icsi poging 5 juni met spuiten en 17 juni heb ik de eerste echo. Vindt het nu wel erg spannend worden.

groetjes annemie

Posted

He Anne, ik kan me zo goed voorstellen hoe je je gisteravond moet hebben gevoeld bij de eerste prik...blijf toch eng, vloeistof in jezelf injecteren...brrr..... Moet het vanavond ook weer doen sinds lange tijd. Zie er nu al tegen op. Ennuh... Pregnyl prepareren, hoe ging dat ook al weer??! oh jee... hoop dat ik het straks nog weet!

Heel veel succes de komende tijd met prikken. En natuurlijk lekker genieten van Sardinie!!!

Posted

He Anne,

Fijn dat je weer bent begonnen met een nieuwe poging.. het is en het blijft altijd spannend.

Ik heb dat nu ook steeds bij de cryopogingen: hoe zullen de cryootjes uit dit rietje gaan ontdooien, wel of geen terugplaatsing.. iedere keer weer spannende momenten..

Wil je veel succes toewensen en hopelijk heb je deze keer iets minder follikels, maar wel van super-kwaliteit!!

liefs kim

Posted

Bedankt allemaal voor de lieve berichten!!

De eerste twee prikken zitten er weer in, en ik vind mezelf weer erg stoer dat ik het zomaar kan! Dames, wat zijn we stoer met zijn allen!! We hebben een hoop te verduren, niet alleen lichamelijk, vooral psychisch! En hopelijk worden we er allemaal voor beloond!

Weer veel sterkte toegewenst aan iedereen die bezig is met IVF, ICSI, cry-tp etc.

Liefs,

Anne

Posted

He Anne,

Super om je zo positief te horen!! Inderdaad, we zijn stuk voor stuk toppertjes (en heel stoer!)!! :icon_sunny:

Heel veel succes, meid!! Hoop dat er een paar pracht follikels en eitjes groeien!

Posted

hallo meiden, ook ik heb vandaag weer de eerste prik gehad van poging nr 2 en wat heb ik toch een traantjes gelaten!

ik was natuurlijk weer superbang voor de prik ( viel natuurlijk weer reuze mee) maar moest eventjes wat dramatisch zijn haha!

oke we gaan er weer voor!

ik wens jullie allemaal veel sterkte en succes!!!

Posted

ja ik ben in de wacht voor ICSI nr2. ben vanochtend ongie geworden maar wil nog een maandje extra wachten. wat meer rust.

z-huis zei is geen probleem en ze heeft het op mijn kaart bijgeschreven. ( ja dacht misschien hebben ze wel zomerstop ofzo???)

en morgen eerste keer naar acupuncturist

ben heel benieuwd.

hadden deze maand dus flink geklust tijden mijn ovulatie maar heeft niet mogen baten, maar gaan komende maand toch ook nog proberen. ja nu heb ik tenminste een ovulatie!! ik was zo een jaar zonder, en dan plots weer wel en dan weer een half jaar niet. dus geen touw aan vast te knopen. niet te plannen.

veel suc6 allemaal

vooral met prikken

weet wel dat ik bij de cryobehandeling aan het eind toen ik de spuit moest zetten plots ook zweet in mijn handen had...............was alweer een tijdje terug dat ik had geprikt dus was weer even slikken .

zelf zie ik nu niet zo op tegen het weer prikken maar wel wat tegen de punctie

was er echt niet lekker van, zo pijn aan het eind dat ik bijna van mijn stokkie ging.

en daarna de hele middag/avond beroerd/ kotsen etc.

mijn man vroeg me aldoor 'weet je wel zeker dat je dat allemaal nog een keer wil doorstaan?" en ik dacht tja..........het is niet leuk maar als je het heel droog bekijkt is het maar een paar uurtjes van je hele leven. de punctie zelf is zelfs nog minder dan dat..........

dus moet ik het daarvoor laten??

wortelkanaal behandeling is ook geen pretje en ik heb er ondertussen al een stuk of 5 gehad..........hahaha

• 2 weeks later...
Posted

Hallo allemaal!

ik heb een heerlijk weekje vakantie gehad in Sardinie. Het meenemen van de spuiten was op de vliegvelden geen enkel probleem. Er werd zelfs niet eens naar de papieren gevraagd. En het prikken daar was ook geen probleem.

Vanaf 12 juni ben ik begonnen met Gonal-F. Dit keer met 112,5 eenheden per keer. Ook al is het minder dan de vorige keer, ik heb dit keer veel meer last. Ben al de hele week beetje duizelig (had ik ook met alleen decapeptyl) en vandaag werd ik wakker met een soort migraine. Heel belabberd. Misschien heb ik ook wel een of ander virusje. Ik weet het niet. Ik denk dat al die hormonen je weerstand ook wel aantasten.

Nou, in ieder geval valt het me zwaarder tot nu toe dan de vorige keer. Toen voelde ik er niet veel van.

Hoe gaat het met jullie allemaal? Wat fijn dat er eindelijk een paar zwanger zijn!! Go Hilde, go wervelstorm!

Liefs en sterkte,

Anne

Posted

He Anne!

Fijn dat je zo hebt genoten van je vakantie! Betere afleiding kan haast niet.

Wel vervelend dat je je niet lekker voelt. Die hormonen zijn absoluut een aanslag op de weerstand...hoop dat je je snel beter voelt.

Heel veel succes met het spuiten nog en op naar de 1e FM!

Posted

He bakkie, Anne, daar zat je niet op te wachten dat je je belabberder ging voelen!!!!

Nou, extra veel sterkte dan maar!!!!!

Groetjessssssssssssssssss

Posted

He Mariek,

spannend hoor, 2e cryo-poging. Nou, 3 maal is scheepsrecht he? Daar ga ik nu ook voor!

Hildever, hoe voel jij je? Gaat het allemaal goed? Geweldig he? Dat het in 1 keer is gelukt!

Liefs,

Anne

Posted

Helemaal geweldig dat het in 1 keer is gelukt! Daar zijn we ook erg dankbaar voor. Maar op het moment voel ik me gammelig. Hang regelmatig tegen het misselijk zijn aan. Maar dat hoort er bij he? Dus ik klaag er maar niet over!

Groetjessssssssssssssssss

Posted

Hoi dames!

Vandaag eerste FM gehad. Zag er prima uit. Aan de ene kant 4 van 11 mm en nog zo'n 6 kleintjes. Aan de andere kant 15 kleintjes. Maandag weer een echo. Nu dus gewoon doorgaan met 112,5 eenheden Gonal-F en de decapeptyl.

Vorige keer had ik bij de eerste FM al zo'n 27 follikels. En bij de punctie waren er uiteindelijk 12 eitjes. Ik hoop dat het nu andersom gaat. Bij de punctie liefst wat meer eitjes. Maar te veel is natuurlijk ook niet goed, met de kans op overstimulatie. Ik was alleen vorige keer teleurgesteld dat we 3 cryo's overhielden, in 1 rietje.

Wel weer erg spannend hoor. Ik zie toch weer tegen de punctie op, en het wachten daarna. Hopelijk is deze keer niet alles voor niks geweest. Ik heb er nog een hard hoofd in, durf nergens meer op te hopen.

Maar als ik op dit forum zie wat sommigen van jullie alemaal hebben meegemaakt, heb ik eigenlijk geen recht van klagen. Ik ben relatief jong, 32, en bij mij is alles goed qua barmoeder enzo. Het zou nog spannender zijn als dit echt de laatste kans was. Dus ik moet 'gewoon' nog maar even geduld hebben.

Nou meiden, ik wens iedereen weer veel succes en goede moed!

Liefs,

Anne

Posted

He Anne!

Fijn dat er toch weer een boel follikels zijn, en waarschijnlijk een hoop eitjes!

Geeft vast een goed gevoel. Hoewel ik je zorgen en angst om de punctie en aantal goede eitjes zeker begrijp en kan voorstellen. Ik had dat ook, toen ik de eerste keer terug kwam voor de echo na de mislukte poging. Toen waren er ook weer heel veel eiblaasjes te zien... het enige wat ik toen kon denken was 'oh nee! weer zoveel! weer zo'n vreselijke punctie!'...maar eigenlijk mogen we niet klagen! Het is en blijft natuurlijk een luxe positie...

Heel veel succes, meid, met de spuiten en de groei van de follies! Houd ons op de hoogte.

Posted

Hoi dames,

nou het begint nu echt dichtbij te komen, de punctie. Overmorgen al!!! Ik vind het weer zo spannend. Ook al weet ik nog dat het me meeviel vorige keer, toch vind ik het weer doodeng!

Ik zie op het lijstje in het IVF topic dat er nog een paar van jullie bijna zover zijn: Marieke, Draakje, Leeuwtje, Lisl en Cindy, wanneer hebben jullie de punctie? Of tp van een cryo? Gaan we gezellig met zijn allen op het wachtbankje zitten en dan allemaal positief testen? Laten we dat afspreken, voorlopig geen negatieve uitslagen meer goed?

Succes allemaal!!! Ik ga voor iedereen duimen!

Liefs,

Anne