Ga naar inhoud

wie starten er met ICSI poging 2?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Gaan we gezellig met zijn allen op het wachtbankje zitten en dan allemaal positief testen? Laten we dat afspreken, voorlopig geen negatieve uitslagen meer goed?

HELEMAAL MEE EENS!!! Afgesproken!

• Reacties 170
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Anne, ik ben het er ook mee eens, denk alleen dat ik net na jouw op het bankje terecht komt weet maandag pas of ik de puregon mag gaan spuiten. Ze verwachten de punctie in de week van 14 juli (lijkt mij erg lang) we zullen wel zien.

Jij in ieder geval veel succes. Ik Duim ook voor jou.

Liefs Cindy

Geplaatst

Hoi dames,

ik heb vandaag geloof ik de heftigste dag tot nu toe gehad in dit hele ICSI gebeuren.

De punctie was af en toe best pijnlijk, maar was snel voorbij. 12 follikels aangeprikt. Na anderhalf uur belde mijn vriend met de mededeling dat er 0 zaadcellen waren gevonden, ook niet bij de 2e 'productie'. In het lab waren ze het nog aan het opwerken, maar het zag er niet best uit. Hij is daar nog blijven wachten tot de 2e productie ook was opgewerkt, maar hier waren ook 0 zaadcellen gevonden. Dus helemaal ontdaan gingen wij naar huis. Tranen met tuiten. Alles voor niks geweest, dachten we.....

We moesten echter om half 4 weer bellen, of de 2e opwerking miscchien nog wat had opgeleverd. We hadden er niks meer van verwacht. Maar toen kwam het goede nieuws: ze hebben toch nog bruikbare zaadcellen gevonden onder de ICSI-microscoop en daarmee maarliefst 8 eicellen kunnen injecteren!!! Dus alle hoop is nog niet vervlogen. Zondag horen we of er dan inderdaad cellen zijn gaan delen, dat blijft natuurlijk altijd spannend. Maar voor nu is er tenminste nog hoop. Toch maar met de puregon-bolletjes begonnen, die had ik bij wijze van spreken al opgeborgen.

Ik heb vandaag alle emoties mogen meemaken: eerst zenuwachtig voor de punctie, toen de pijn tijdens de punctie, de opluchting na de punctie, het verdriet dat alles voor niks leek te zijn geweest en nu de euforie dat het toch mogelijk lijkt te zijn. Bekaf ben ik nu van alles. Wel erg blij natuurlijk, en ik heb nauwelijks last van mijn buik, heb ook geen bloedverlies. Zou bijna een feestje gaan vieren vanavond als ik niet zo moe was!!!:JD:

Ik geloof niet dat ik dit iemand toewens, maar als het resultaat uiteindelijk toch positief wordt, heb ik dit er zeker voor over gehad.

Hoop dat het bij jullie wat rustiger verloopt!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Nou, als dit niet zo'n beetje de zwaarste dag in je leven is geweest! Heb net Nicolas een berichtje gestuurd, dat het een week van enorme pieken en dalen is, maar voor jou is het een DAG van enorme pieken en dalen! Kan me voorstellen dat je na zo'n dag helemaal kapot bent....

Hoop dat er een paar goed bevruchte eitjes tussen zitten straks en dat jullie zondag goed nieuws te horen krijgen!!! En gelijk heb je, als hier uiteindelijk jullie wondertje uit voort komt, dan is het allemaal dubbel en dwars de moeite waard geweest, toch?

groetjes,

Marieke

Geplaatst

Dankje Mariek!

Ik hoop voor jou dat er een mooie cryo ontdooit, en dat ie dan heerlijk blijft plakken dit keer! Weet je al wanneer de tp is?

Gisteren was echt een bizarre dag. Lekker geslapen vannacht. Nu weer wat rustiger. Afwachten...Morgenochtend bellen of er toch nog mooie emmies zijn gaan groeien.

Heeft iemand anders hier ook ervaring mee? Dat het zaad zo slecht was dat er in eerste instantie geen bewegende levende te zien waren? Ben zo benieuwd hoe dit van invloed is! Ik zou wel versteld staan als ze daar nog wat van kunnen maken. Maar zoals we hier en daar al merken: niks is onmogelijk!

Liefs allemaal en veel sterkte!

Anne

Geplaatst

antje

ik lees al een tijdje hier en daar mee. En las net jouw verhaal. dit verhaal is helemaal het zelfde als bij mijn eerste icsi poging. ook na lang zoeken zijn er 8 eicellen bevrucht. Uit eindelijk zijn er maar liefst 5 mooie embryo s uit gekomen. Na eerste terug plaatsing niet zwanger. Er gingen er 4 de vrieser in. Nu is er woensdag een cryo terug geplaatst.

Dus verlies niet de moet, de start is spannend maar het kan allemaal goed uit pakken.

Succes

Geplaatst

Dankje Stanley,

dat geeft weer hoop. Ben er op zich heel rustig onder nu, ik kan er toch niks aan doen. Ons werk zit er zeg maar op. We zien morgen wel verder.

Jij ook succes met wachten. Hopelijk blijft ie deze keer wel zitten!

liefs,

Anne

Geplaatst

Jeetje Anne, wat heb jij een dramadag gehad zeg! Ik hoop dat je morgen goed nieuws krijgt en snel naast me komt zitten op het wachtbankje. Succes met de zenuwen! Ik vond de dagen tussen de punctie en het telefoontje van het ziekenhuis tergend langzaam voorbij gaan....

Groeten, Nora.

Geplaatst

Dames,

Ik doe ook mee met de afspraak. Als het goed gaat dinsdag de tp van de laatste cryo(s) en dan inderdaad allemaal positief testen. Zou geweldig zijn, toch?

Groetjes

Fientje

Geplaatst

Yes!!! Alles is niet voor niks geweest!!!

Morgen tp, dus in ieder geval 1 emmie. Morgen hoor ik of het er meer zijn.

Ben zo opgelucht, was even heel erg zenuwachtig net voor het bellen.

Tot straks op het wachtbankje! En ik hoop dat er maar gauw nog een hoop dames aanschuiven. Succes allemaal!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Anne, super!!!!

Gezellie. Tot morgen!

Groeten, Nora.

Geplaatst

Hey anne, lees net je verhaaltje, wat een heftige dag vrijdag, gelukkig is wel alles goed gegaan, En morgen lekker de TP, hopelijk blijft het lekker plakken. Veel succes morgen.

Liefs Cindy

Geplaatst

hey anne, sjesus, wat heb jij een heftige dag gehad!!

oke , depunctie is een pijnlijk iets maar gelukkig zo voorbij maar de stress wat jullie daarna gehad hebben, sjesus zeg!

dat is toch echt wel heftig geweest!

gelukkig wel een tp en laat er iets moois uitkomen he!

Geplaatst

Wow, Anne, wat een nachtmerrie moet dat geweest zijn vrijdag (in eerste instantie)!

Fijn dat je de dag toch met goed nieuws kon afsluiten!!!

En in ieder geval 1 mooie embryo!!! Wauw!!!!

Groetjessssssssssssssssss

Geplaatst

Hallo dames,

topper van een embryo teruggeplaatst, 8-cellig. De andere 7 zijn ook allemaal goed aan het delen, zijn ook al 7- en 8-celligen. Dus de kans bestaat dat ze alle 7 kunnen worden ingevroren. Dit hadden we echt niet durven hopen, vooral na vrijdag. Er is nu echt een last van onze schouders afgevallen. Nu maar wachten.

Op de weg terug zei ik tegen mijn vriend: dit kan ons hele gezinnetje worden. Of we hebben gewoon wat reserve, mocht dit toch niet goed gaan.

Ik hoop dat het bij jullie ook goed gaat. Het wordt geloof ik gezellig op de wachtbank!

Liefs,

Anne

Geplaatst

He Anne,

Dat klinkt heel goed allemaal! Super positief. Mocht ook wel, he, na die schrik afgelopen dagen. Hoop dat dit toppertje heel lang blijft zitten!! Heel veel succes de komende 2 wachtweken!

Tot vrijdag op de wachtbank!

liefs,

Marieke

Geplaatst

Hey Anne, SUPER, ik hoop ook echt voor je dat hij/zij lekker blijft plakken, spannend.

Succes in de wachtweken.

Groetjes.

Geplaatst

hey anne, dat is echt een wonder na je dramatische punctie!

pppfff wat hadden jullie toen een stress he!

ik hoop voor jullie dat het lekker blijft zitten en dat jullie eventueel nog wat cryo's er aan over houden.

veel succes op het wachtbankje!

Geplaatst

Hallo dames,

wat duren die wachtweken lang!! Maar ja, what's new zal iedereen wel denken. Ik weet dat iedereen dat zo ervaart.

Ik mag zondag testen, zit sinds vorige week maandag op de bank, en sinds gisteravond/vannacht heb ik van die ongi-krampen. Nu verwacht ik elke keer als ik naar de wc ga dat het mis is, zo'n gevoel. Maar ja, tot nu toe nog niks. Wie heeft dit ook, van die ongi-krampen? Is toch om gek van te worden?!

Verder ben ik snel moe, en mijn borsten zijn volgens mij een cupmaat groter.

Nou, ben benieuwd hoe het met de andere dames op de wachtbank gaat! Veel succes meiden!

Liefs,

Anne

Geplaatst

He Anne!

Wachtweken duren vre-se-lijk lang, ze kruipen voorbij. Ik mag pas volgende week woensdag testen, maar als het mis is dan weet ik het ook zondag al. Ben super regelmatig ongi, en dan zou het weer zover zijn.

Heb ook al dagen last van ongikrampen. Tenminste, zo lijkt het, maar het zouden ook darmkrampen kunnen zijn... om gek van te worden, inderdaad, al die signalen van je lichaam! Moet mezelf af en toe echt even toespreken dat in de 'normale' wereld je nooit zo bezig zou zijn met alles wat je voelt. Dat je dan gewoon pas als de ongi uitblijft je ineens gaat afvragen of het raak is...

Nog even volhouden, Anne! Heel veel succes nog de komende dagen!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden