Ga naar inhoud

wie starten er met ICSI poging 2?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 170
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi Annetje,

Wat een lange weken he... inderdaad... Ik heb trouwens hetzelfde als jij.... Heb al 2 dagen (in een normale cyclus had ik mandag ongesteld moeten worden) onwijze krampen.. Ik verwacht het ook ieder moment en heb er dus ook niet echt een goed gevoel over...

Goed nieuws van je cryo´s trouwens!

Succes met alles!

Lfs Pien

Geplaatst

hey anne, dat is toch super goed nieuws.

na die dramatische punctie en dan super goede eitjes hebben,cryo's.... nou, als je nu nog niet zwanger word!!!

meid, ik gun het je van harte, hoop dat het lukt voor jullie!

Geplaatst

Bedankt voor jullie lieve reacties!

Pientje: erg he, het gevoel dat het elk moment los kan barsten. Toch moeten we hoop houden. Het kan door de hormonen komen, of omdat we gewoon hardstikke zwanger zijn! Maar het begint wel zenuwslopend te worden nu he? Jij ook nog veel succes met wachten!

Draakje: ja dat is wel een heerlijk idee, nog 2 kansen. Heb jij nog cryo's? Ook heel veel succes met wachten, dat duurt nog even he? Voel jij ook van alles in je buik?

Meiden succes!

Anne

Geplaatst

we hebben tot nu toe, helaas geen cryo's.

het wachten duurt super lang. vooral als we zaterdag hebben gehad, dan word het echt spannend!

ik weet gewoon niet wat ik voel, ik bedoel, die utrogestan maakt je lichaam gek maar ik voel me anders dan bij de vorige behandeling!

ik hoop zo dat het lukt!

wanneer moeten jullie nog eens testen? spannend allemaal he!

Geplaatst

Is het ook!

Ik heb normaal rond mijn menstruatie altijd dat mijn darmen vervelend worden. Kan niet lekker naar de wc, voel ze steeds... Ik weet ook nooit goed of het m'n darmen zijn of mijn baarmoeder....

Dat zelfde gevoel had ik na de terugplaatsing ook. Darmen reageren ook nogal op de hormonen. Dus ik wist ook niet zo goed wat er aan de hand was en hoopte maar het beste.

Succes die laatste dagen dames!

Groetjessssssssssss

Geplaatst

Hi Anne, alles nog rustig?

Het schiet nu op he, het weekend nog even door en dan is het zover!

Heel veel sterkte de laatste dagen, dat ze maar snel voor bij gaan (dan gaan ze dat bij mij ook haha!)

En hou ons op de hoogte he!

Lfs Pien

Geplaatst

He Anne, Pien, Draakje... wachtbankmedegenoten!

Hoe gaat het met jullie?? Begint nu toch echt wel spannend te worden, he!

Anne, hoe voel je je? Nog maar 2 dagen en dan mag je al testen. Geen ongi nog? Ik werd tot nu toe altijd voor de testdatum ongi... zo balen.

En Pien, maandag eigenlijk normaal gesproken al ongi moeten worden... en nog steeds niet ongi? Dat lijkt me toch ook een goed teken...

Ik voel zelf nog steeds helemaal niks. Af en toe buikkrampen, dat is het. Aangezien ik echt in mijn normale cyclus zit, moet ik dus zondag of maandag ongi worden als het niet is gelukt... begin nu toch wel een beetje te zenuwen...:nerves:

Heel veel succes nog, meiden!!

Geplaatst

He Mariek, Pien, Draakje en alle anderen,

heb net gereageerd op Pien in topic wachtbankje.

Ben echt op van de zenuwen. Sinds woensdag dus af en toe ongi-krampen. Normaal (bij ICSI 1 en de cryo-tp, het is trouwens maar wat je normaal noemt hihihi) was ik ook al een dag voor de testdag ontzettend ongi, en dat zag ik dan ook al een paar dagen aankomen met wat oud licht bloedverlies. Nu nog helemaal niks! En het is al 2 weken na de punctie. Ik weet dat sommigen 2 weken na de punctie mogen testen, ik pas zondag. Ik kon het dus niet laten en heb een test gedaan. Maar die was helaas negatief! Ik weet dat ik te vroeg heb getest en het nog niet veel hoeft te betekenen. Ik geef ook ng niet op zolang er nog geen ongi is. Maar echt om gek van te worden.

Verder ben ik na een dag werken hardstikke moe. Die buik die af en toe ongi-krampen heeft en dan weer andere steekjes (kunnen ook gewoon mijn darmen zijn). En nu heb ik hoofdpijn (heb wel net 9 uur geslapen). En voel me een beetje brak. Misschien wel door de zenuwen de afgelopen dagen. Vandaag doe ik niet veel. Ik moet vannacht werken, dus ergens vandaag nog zien te slapen. Hoop dat dat lukt. Oh wat ben ik op het moment een zenuwpees. Ik ga nu douchen en proberen aan wat anders te denken. Mijn vriend heeft gelukkig ook vrij, gaan we samen wat leuks doen.

Ik wens jullie ook zo veel sterkte. We weten wel goed van elkaar wat we meemaken he? Ik wens iedereen 2 hele vette dikke strepen op de test!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Hoi Allemaal, het is ook allemaal zo spannend, hoop echt voor jullie allemaal dat jullie hartstikke positief testen. Het wachten lijkt mij ook super vervelend, zeker omdat je lichaam je niet de goede dingen laat voelen en je niet weet wat bij wat hoort. Om gek van de worden, ik ben ook echt een zenuwpees wat dat soort dingen betreft, maar ik probeer me rustig te houden want dat is dan ook beter voor het innestelen lijtk mij. Maar het is verdomd moeilijk, begin nu ook al zenuwen te krijgen voor vanmiddag omdat ik het spannend vind wanneer de punctie gaat komen, wie zal het zeggen wanneer dat die plaats vind.

Zo raar dat je dat pas 2 dgn van te voren weet.

Een dikke knuffel aan jullie allemaal en volhouden he, nog even en dan weet je het. Succes.

Liefs Cindy

Geplaatst

He Cindy,

spannend ook voor jou nu! Maar je had er al 9 de vorige keer, is al een mooie score. Nu moeten ze dus lekker gegroeid zijn.

Succes straks. Warschijnlijk heb je dan zondag of maandag de punctie? Dat is allemaal achter de rug voor je het weet. Ik zag daar ook zo tegenop. Maar een paar dagen later ben je het al helemaal vergeten als je weer in die stoel ligt en er een embryo wordt teruggeplaatst!

Duimen voor een paar mooie embryo's voor je! Heel veel succes!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Hoi Anne, dank je, Hoop ook dat ze straks al goed genoeg zijn, maar ik vraag me af of ze bij ons in het ziekenhuis ook op zondag puncties doen? Doen ze dat dan overal? Ik geloof het niet trouwens.

Groetjes

Geplaatst

He shit, heb het idee dat het toch mis gaat. Spoortje bloed bij afvegen, nu al 2 keer. Zo begon het de andere keren ook. Hmmm.....Weet nog niet goed wat ik ervan moet denken, maar zie het somber in.

Nou dames, hoop dat het met jullie beter gaat!

Anne

Geplaatst

Hoi Anne, hoop niet voor je dat het doorzet, maar je test was negatief dus kun je al een beetje van het ergste uitgaan. Veel sterkte.

Liefs Cindy

Geplaatst

Dank je Pien, dat is lief!

Heb vannacht gewerkt, dus ben nu kapot. Kon gisteren van de zenuwen natuurlijk helemaal niet slapen. Zo lekker mijn bedje in!

Ongi zet nog niet helemaal door. Wel af en toe een spoortje oud bloed, dus is heel moeilijk om goede hoop te houden.

Jij ook veel sterkte met wachten, hoe voel jij je? Jij mag ook bijna testen he? Ben je ook zo op van de zenuwen, of heb je het wat meer in bedwang.

Liefs,

Anne

Geplaatst

Hi Anne,

Shit zeg, echt spannend... Ik begin ook redelijk gestresst te raken.. vannacht slecht geslapen.... Er is nog niks aan de hand maar die buikpijn blijft maar terugkomen iedere keer, dus ik heb ook niet zo heel veel hoop... Ik moet dinsdag voor een bloedtest... en als ze dan zwangerschaphormoon vinden donderdag nog een keer want dan zou de waarde verdubbeld moeten zijn... Ach... we zien wel of het zover komt...

Liefs,

Pien

Geplaatst

oh nee, Anne, het zou toch niet... duim voor je dat het niet doorzet. It ain't over till it's over! Rust maar goed uit na zo'n vermoeiende nacht.

Pien, wat vervelend, die continue buikpijn. Zijn het je darmen die heftig reageren op de hormonen?

Hier alles nog goed, op een lading zenuwen na. Normaal gesproken zou ik vandaag de eerste ongi krampen moeten voelen. Maar vooralsnog nog niks. Zou willen dat ik wat voelde! Doe mij maar die borsten die in de fik staan (mooi beschreven door Nora, haha). Maar nee, nada.

Dus ga zo maar eens naar de bakker, krantje lezen en koffie drinken :bf_nonew:

en af en toe even kijken op het forum ;-)

Geplaatst

Pien en Mariek,

bedankt voor jullie lieve woorden. Daar heb ik dit moment echt wat aan.

Pien: ik was al lang en breed naar bed om 9 uur! Echt waar. En ben net wakker (jullie zien, ben op het moment niet weg te slaan achter die computer). Maar lief dat je daaraan denkt! Jij ziet nog niks? Heel veel succes dinsdag (en donderdag). Waar doe jij dit allemaal? Gek dat het bij mij zo anders gaat, gewoon zelf testen. Heb je niet de neiging om een zelftest te doen?

Mariek: niks voelen kan inderdaad ook van alles betekenen. Hoe moeten we nou rustig die weken doorkomen!!?? Maar ik werd pas echt zenuwachtig toen ik die ongi-krampen kreeg. Dan krijg je van dat broekloeren, zo van; het zou toch niet?! Succes woensdag! Hou je het vol? Kun je tot woensdag wachten?

Allemaal heel veel sterkte! En liefs,

Anne

Geplaatst

He Anne, hoe is het nu? Nog steeds ongi-krampen en licht bloedverlies, of is het gestopt? Vreselijk, dit he.

Heb net een uur geleden de beruchte ongi-krampen gekregen. Meestal betekent dat dat ik dan 1 of 2 dagen later ongesteld wordt... bah. Het kan natuurlijk nog vanalles zijn, maar het voelt niet goed. De timing is ook precies goed... zou morgen of overmorgen ongi moeten worden... grrr...

Maar goed, it ain't over till it's over!! Heb nog steeds een beetje hoop.

Geplaatst

Jeeetje we zitten echt alledrie in hetzelfde schuitje he... Bij mij zijn het ook echt ongi krampen, maar door de endometriose heb ik die door mijn hele onderbuik. Blaas, darmen, eierstokken, baarmoeder en rug doen allemaal mee zeg maar, echt heel fijn... Maar ik durf ook niets in te nemen, want het wordt ook niet erger en soms trekt het ook wel een beetje weg... Ik weet het gewoon niet..

Oh en An, ik ben onder behandeling in het MCA in Alkmaar, dat is een zgn transport IVF kliniek, wat betekent dat manlief na de punctie met een containertje eicellen naar Amsterdam mocht rijden naar het VU en daar heeft de bevruchting en de terugplaatsing plaatsgevonden. Marieke en ik lagen dus voor terugplaatsing precies een dag na elkaar in dezelfde stoel.. haha... Onze emmies hebben misschien wel naast elkaar in de broeikast gelegen haha..

Hoe ist nu An? Is het echt doorgebroken of heb je nog een beetje hoop?

Succes allebei he!!

Liefs Pien

Geplaatst

He Pien, vandaar de buikpijn...wist niet dat endometriose zoveel last gaf. Wel fijn dat je op zich zonder pijnstillers kunt, maar vervelend dat je er zo'n last van hebt.

MCA. Meer dan alleen de stoel in het VU hebben we gemeen. Ik heb 6 jaar in Alkmaar gewoond, en ben een aantal keer in het MCA geweest voor nieronderzoeken (ik heb een zogenoemde 'bekkennier', wat juist tijdens een zwangerschap voor problemen zou kunnen zorgen, hoewel de urologen waar ik mee heb gesproken de kans klein achten). Klein wereldje!

Apart idee, he, dat we in dezelfde wachtkamer hebben gezeten, in dezelfde stoel hebben gelegen en misschien wel door dezelfde jonge vrouwelijke arts zijn behandeld voor de tp.

Ik hoop zo dat de rode duivels bij ons alle drie wegblijven! Heel veel succes de komende uren/dagen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden