Ga naar inhoud

wie starten er met ICSI poging 2?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou dat is het dus, als mijn ongesteldheid echt doorbreekt dan kan ik dus echt niet zonder pijnstillers.. Ik slik de eerste dagen dan 4 x 400 mg Ibuprofen en 6 tot 8 paracetamol en dan nog kruip ik soms door het huis van de pijn. Het is echt een soort bevalling van 5 dagen elke maand... En dan heb ik nog niet eens een zware vorm... Er zijn endometriose patienten die hoge doses morfine nodig hebben om de dagen door te komen... en dat heb ik nog niet... het wordt alleen wel steeds erger, vandaar ook de behandeling nu... Wat dat betreft zou een zwangerschap voor mij alleen daarom al een verademing zijn.. 9 maanden geen klachten... en daarna kan ik dan aan de pil of een andere hormoonbehandeling..

Maar goed, we zullen het wel zien... Ik heb wel lichte krampen zoals ik normaal heb voor het begint... maar die heb ik nu al 4 dagen en het owrdt niet erger...

Fijne avond nog!

Lfs Pien

• Reacties 170
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh en Mariek,

Ik had idd ook een jonge vrouwelijke arts, een blonde dame, praatte een beetje met een Goois accent.. Valt me trouwens steeds vaker op, dat je in ene een arts treft die jonger is dan jezelf bent... haha ik word oud!

Geplaatst

Klinkt heel naar, Pien. Alleen daarom al hoop ik dat je lekker zwanger bent!!

Mijn ongi-krampen komen nu in vlagen. Dan ineens voel ik ze, dan zijn ze weer een poosje weg. Zo gaat het normaal ook, dus ik zie het somber in... Afwachten maar.

Jij ook fijne avond!

Geplaatst

He dames, gezellig hier!

Mijn ongi-krampen zijn weg, maar heb wel nog steeds wat bruine fliebers, die ik niet vertrouw. Heb vandaag al aardig wat afgejankt. Maar ik ga evengoed wel testen hoor morgen. Heel klein sprankje hoop misschien. Misschien is het ook een reactie op al die zenuwen, misschien dat ik liever al wil beginnen met het verwerken van een teleurstelling, dan nog langer zo onzeker te zijn. Herkennen jullie dit? Of ben ik een doomdenker? Is dit keer een stuk spannender dan de vorige keren, misschien ook omdat er vorige keren waren. Je bent zo op je hoede na al een paar teleurstellingen.

Dames, ik ga ook naar het VU voor tp!! Verder zijn we onder behandeling in het Lucas Andreas in Amsterdam, daar woon ik vlakij, lekker makkelijk. Dus onze mannetjes zijn met die leuke eierdozen op pad geweest naar het VU. Dat is toch grappig. Aardige artsen tot nu die de tp doen, vinden jullie niet?

Jeetje Pien, klinkt heftig die pijnen door je endometriose. Hoop inderdaad voor je dat het nu 9 maanden wegblijft!

En Mariek, jij hebt die krampen dus ook, je wordt er toch gek van? Hopelijk is het een goed teken. Ga jij ook elke 5 minuten naar de wc? Het beruchte broekloeren? Lollige term, ook al is het verschrikkelijk. Zo kan ik toch ook om ons allemaal lachen. We maken hetzelfde mee, en dan krijg je van die termen, zo herkenbaar.

Nou dames, ik moet zeggen dat het me echt opbeurt om ook jullie ervaringen te lezen, en dat we elkaar op deze manier toch een beetje kunnen steunen. Hoop op het beste voor iedereen. Als het niet deze keer is dan de volgende keer!

liefs,

Anne

Geplaatst

Jeetje wat een gek idee he... Al die emmies van ons die op hetzelfde moment in hetzelfde lab zijn geweest... En je hebt gelijk Anne, het doet mij ook heel goed om te weten dat we met elkaar in dezelfde situatie zitten... Alhoewel er veel mensen erg hun best doen om met me mee te leven.. snappen ze toch niet hoe het nu echt voelt... En steeds weer hetzelfde verhaal doen wordt je ook een beetje moe van he...

Bij jou moet het toch een goed teken zijn dat het nog niet is doorgebroken toch... It aint over yet!

En dat fatalistische "laat me nou maar ongesteld worden dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben" herken ik 100%. Ik hoop bijna dat als ik naar de wc ga dat het er is.... ik snak naar duidelijkheid... En tegelijkertijd wil ik dit zoooooo graag....

En vlgs mij zou ik die onzekerheid ook een stuk beter trekken als ik niet zo´n lijf vol hormonen had... want daar reageer ik wel heftig op hoor... heb nog nooit zoveel gejankt als de afgelopen 6 weken..

Hou je goed, slaap lekker! Enne... meteen even inloogen na je test morgen he... we willen het heel graag weten! Ik ga heeeeeel hard duimen...

Geplaatst

De VU-girls! Of eigenlijk moet ik zeggen, de VU-emmies ;-)

Dat fatalistische herken ik helemaal. Ben er op dit moment even helemaal klaar mee. Laat dan maar komen, denk ik nu. Dan ben ik in ieder geval van de onzekerheid af! Maar ik WIL helemaal niet dat het komt. Wil juist zo graag dat het deze keer wel raak is. Dat duale gevoel is soms zo vreselijk vermoeiend. Precies wat jullie ook omschrijven... begrijp nu ook veel beter waarom ze zeggen dat een IVF/ICSI behandeling emotioneel zwaar is....

Maar meiden, weer een dag voorbij en we zitten allemaal nog op de wachtbank, dus so far so good!

Morgen een super spannende dag voor je, Anne! Duim dat je morgen terugkomt op het forum met een :bf_new:

Geplaatst

Nou we hebben ook weinig meer te doen dan de hele avond om de havenklap inloggen he... Waar het hart vol van is... en het hoofd.... en hopenlijk de buik natuurlijk!

Ik ga nu maar eens naar bed... Hoop dat ik beter slaap dan afgelopen nacht... toen had ik steeds van die rusteloze benen... kennen jullie dat? Echt super irritant... heb het gelukkig bijna nooit want je wordt er gek van! :bom:

En mijn bedgenoten ook... Dan zijn er namelijk regelmatig 2... Mijn kleine man is niet zo´n held op zijn eigen kamer op het moment, ziet overal monsters enzo... en kruipt dan heel sneaky tussen ons in midden in de nacht... en wij worden er niet eens wakker van...

Welterusten!!

Geplaatst

Helaas dames, test gedaan, is negatief:sad1:

Had voor ik ging slapen toch nog stiekem hoop omdat de ongi nog niet was doorgezet. Dit is dus toch wel weer een eorme tegenvaller!

Oh wat zie ik op tegen de zomer. Ik voel me echt super-zielig. Iedereen is ook op vakantie; mijn moeder, mijn zusjes. Vriendinnen wil ik nu niet bellen, heb toch niks leuks te vertellen. En op het werk ben ik straks verantwoordelijk, want mijn baas is op vakantie en mijn collega-senior ook. Krijg ik de komende weken alles over me heen, zie op dit moment even helemaal niks zitten.

Hoop dat de komende testen positief zijn dames!

Zet hem op jullie voor de laatste dagen. Ik zal af en toe wel even kijken hoe het met jullie gaat.

Verder moet ik zien te ont-ICSI-en. Lastig hoor, het heeft me alweer anderhalve maand elke dag bezig gehouden, moet maar even een andere hobby zoeken zeg maar.

Heel veel succes iedereen!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Wat ongelooflijk balen, Anne. Las het net al bij de ivf topic...

We weten allemaal dat de kans dat het niet lukt nog altijd groter is dan de kans dat het wel lukt, maar toch blijf je hopen, duimen, stiekem denken dat jij de uitzondering op de regel zult zijn...om er dan achter te komen dat de test negatief is. En dan is de teleurstelling enorm, de klap vreselijk. Vind het zo balen voor je!

Heel veel sterkte de komende dagen/weken, meid. Kan me voorstellen dat je er nu tegenop ziet om die verantwoordelijkheid op je te moeten nemen op het werk. En dat je moeder en zusjes op vakantie zijn nu is natuurlijk ook balen. Schrijf alles maar lekker van je af hier, bij ons, als dat helpt. Wij weten als geen ander hoe het voelt, wat voor'n klap het is.

Hele dikke knuffel!!!

liefs,

Marieke

Geplaatst

Hi Anne

shit shit shit wat ongelovelijk balen zeg... En dan kan ik me voorstellen dat alles er in ene somber uitziet... Hoop dat dat snel een beetje bijtrekt... Is je partner wel een goede steun voor je? En hier zijn wij er voor je he...!

Hou je haaks!

Liefs en dikke knuffel,

Pien

Geplaatst

He Mariek en Pien,

bedankt voor jullie lieve woorden. De tranen zijn losgebarsten, zal vandaag wel zo blijven. Ik heb een hele lieve partner die mij steunt en troost. Hij baalt hier natuurlijk ook erg van, maar hij kan wat makkelijker afleiding vinden. Is denk ik toch anders voor de mannen, die denken er natuurlijk wel aan, maar worden niet continu ermee geconfronteerd door al die hormonen en lichamelijke reacties.

Maar het is wel prettig dat ik hier ook mijn ei kwijt kan.

Meiden, voor jullie wordt het nu ook echt spannend. Hoe is het vandaag met jullie? Houden jullie het nog vol? Hoop zo dat iemand heel binnenkort positief test!!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Hey anne, super balen zeg, Hoop voor je dat de cryo's wel blijven plakken. Huil maar lekker uit.

Super veel sterkte de komende dagen.

Liefs Cindy

Geplaatst

Hi Anne!

Kan me helemaal voorstellen dat je je kl*te voelt vandaag.. Dat moet er ook gewoon uit natuurlijk... en dat met een lijf vol hormonen...

Hier vandaag een erg rustige dag... bijna geen buikpijn gehad... krijg zowaar weer een klein beetje hoop... morgen lekker weer werken... even wat anders aan mijn hoofd... merk dat doordeweeks toch beter gaat dan in het weekend...

Hoop dat je straks een beetje kunt slapen... Neem lekker even de tijd om hier van bij te komen... en.... je hebt gelukkig nog cryo´s! Nu een schrale troost... Maar straks toch een lekker gevoel..

Liefs,

Pien

Geplaatst

hoi anne en wat erg voor jullie, leef met je mee.

bij ons ook mislukt...

ga je gelijk door met de derde poging of wacht je even?

ik bel morgen met het ziekenhuis, hopelijk mag ik meteen doorgaan volgende maand.

veel sterkte

Geplaatst

oh nee, Draakje, wat k*t voor jou ook. En al zo snel. He bah, baal voor jullie beide. Heel veel sterkte, meiden!

Pien, hoop zo voor je dat het goed gaat! Blij te lezen dat je gisteren minder buikpijn had. Hoe gaat het vandaag met je?

Ik werd vanochtend weer wakker met ongi-krampen. Zo gaat dat meestal. Dus ben bang dat het vandaag echt door gaat komen... bleh!! Maar goed, zolang het er nog niet is, is er nog een sprankje hoop.

We houden elkaar op de hoogte!

Geplaatst

Hier nog alles rustig, ook ik werd zoals de hele week al wakker met buikpijn maar het zet niet door... so far so good! Morgen tussen 8 en 9 bloedprikken en dan mag ik om 13.30 bellen voor de uitslag...

Ben benieuwd of ik kan slapen vannacht...

Kom straks nog wel even buurten, benieuwd hoe je de dag door bent gekomen Mariek, maar ik ga nu eerst maar eens boodschappen doen..

Dooeeehoooeeei

Geplaatst

Oh Pien, wat spannend zeg, hoe je het nog een beetje vol, Ik ben ook zo benieuwd naar jouw uitslag. Hopelijk goed nieuws. Succes ook morgen, ik hoor het wel.

Liefs Cindy

Geplaatst

Jeetje Draakje, wat enorm balen dit zeg! En je hebt geen cryo's? Wat dat betreft mag ik van geluk spreken (hoewel ik nu natuurlijk ook erg baal) met 6 cryo's! Gaan wij denk ik wel snel mee door.

Ik hoop zo voor je dat je je snel beter voelt en kunt beginnen met poging 3. Hoewel, heel even rust aan je lijf kan misschien ook geen kwaad. Maar ikzelf voel me al een stuk beter nu ik weer een afspraak heb volgende week, dan is er weer wat om naar vooruit te kijken. Je schreef ook dat je je afvraagt wat je verkeerd hebt gedaan dat het weer mislukt. Ik heb dat gevoel ook gehad: heel gefrustreerd en boos en verdrietig. Waarom is mij dit niet gegund??!! Volgens mij is dat heel normaal om even zo boos te zijn. Sterkte meid, volgende keer meer geluk!!

Pien, wat spannend voor je. Ziet er dus tot nu toe allemaal goed uit?! Wel krampen, maar geen ongi doorgekomen. Ik duim heel hard voor je! Als ik morgen thuis kom van mijn werk hoop ik op eindelijk een positief bericht! Succes morgen!!!

Mariek, en jij overmorgen. Gaat het een beetje? Je was vanmorgen bang dat ongi ging komen. Hoop voor je dat het niet doorzet! Heel veel sterkte! Ga ook voor jou heel hard duimen! Succes met de laatste dagen wachten!

En verder iedereen veel sterkte!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Net zelf testje gedaan, ter bevestiging van mijn vermoedens eigenlijk... en inderdaad, negatief. Maar ongi is nog steeds niet begonnen. Zal vanavond of morgen wel doorkomen dan... :sad:

Pien, alle hoop is nu op jou gevestigd. Maak ons blij! Heel veel succes morgen, duim heel hard voor je!!!

Cindy, succes met de punctie morgen. Met zoveel follies zullen er vast een boel mooie eitjes tussen zitten!

Anne, op naar de cryo's! Nu toch wel heel erg fijn om die 2 rietjes achter de hand te hebben, he. Hoop dat het met de eskimootjes wel lukt!

Geplaatst

Ohh shit Mariek, maar kan het niet zijn dat het gewoon te vroeg was? Nog niet helemaal de hoop opgeven hoor!

Anne hoe gaat het vandaag met je? Lijk uit je berichtje op te maken dat het ietsje beter gaat, je begon al over de cryo's, dus je kijkt al weer een beetje vooruit?

Ik hou het inmiddels bijna niet meer... Nog steeds niet ongi dus begin toch wel een beetje hoop te krijgen.... Ik kan morgen om half twee bellen dus ik hou jullie op de hoogte!

Lfs Pien

Geplaatst

hoi dames

Wat een slecht nieuws deze week. Allemaal heel veel sterkte.

Cindy heel veel succes morgen met je punctie.

groetjes annemie

Geplaatst

hoi dames,

mariek, ik hoop dat je test gewoon te vroeg was, de duimen draaien hier overuren voor je!!

pientje, veel succes morgen!! hoop het ook zo voor jullie!!

anne,

nee, kregen op die beruchte zaterdag( de ongi zaterdag) de brief dat er geen cryo's over zijn gebleven.

dus nu gaan we volgende maand beginnen met poging 3.

nu 1 maand rust om even alles uit je lijf te krijgen!

bah, wat een drama, maar het gaat al wat beter, jullie weten tenminste hoe men zich dan voelt.

je krijgt nu soms zo'n stomme raad van mensen, zovan : och het komt wel ( ja duh, hoe vaak moet ik nog) of van: je kunt ook mijn zaad gebruiken( grappig , grappig).

maar we gaan er dadelijk maar weer positief aan beginnen.

in elk geval veel succes meiden!!

Geplaatst

Thanx dear, bedankt dat je zo meeleeft... Ook ik herken dat hoor, al die goede raad van mensen... iedereen leeft onwijs mee maar ik heb gewoon ook niet zo'n zin om aan iedereen steeds weer te gaan vertellen hoe het met me gaat... zeker de afgelopen twee weken, want na de punctie en terugplaatsing is het toch afwachten... en dan is het heel lief maar wel irritant wanneer iedereen steeds maar weer vraagt hoe het met je gaat... Ik heb dan steeds de neiging om heel kattig "weet ik veel" te antwoorden... Maar dat is ook weer zo lullig...

Nou, ik ga een poging tot slapen wagen...

PS krijg je van de progestan ook hele grote zere borsten? want die heb ik... Man.. Ik lijk Dolly Parton wel haha

Geplaatst

Hoi Pien, in de bijsluiter staat inderdaad dat je dat daarvan kunt krijgen als bijwerking, maar het kan natuurlijk ook heel positief zijn, nog even en dan weet je het. Spannend, veel succes met slapen en als je al slaapt, slaap dan lekker.

Liefs Cindy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden