Ga naar inhoud

wie starten er met ICSI poging 2?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou daar zijn we dan, de grote dag! Heb zowaar heel goed geslapen, gewoon van 12 tot 7 in een stuk! Nu net terug uit het ziekenhuis en het grote wachten is begonnen.. Konden nog wel eens lange uren worden... Ben heel emotioneel en erg moe... Lig nu lekker in bed met mijn laptop want moet nog veel doen voor mijn werk... Ik hou jullie op de hoogte!

Lfs Pien

• Reacties 170
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja dat is het inderdaad... Ik hou er ekening mee dat ik vanavond een fles wijn leeg ga drinken hoor... Ben allang blij dat het eindelijk achter de rug is... nog een paar uurtjes en ik weet waar ik aan toe ben..

Hoe is het met jou? Ongi al doorgezet... of nog steeds rustig? Heb je morgen een bloed test of mag je zelf testen?

Lfs Pien

Geplaatst

Ik heb even lopen rekenen...mijn natuurlijke eisprong zou waarschijnlijk de dinsdag zijn geweest, precies 2 weken geleden (heb zaterdagavond de Pregnyl moeten zetten, maar toen waren de follies nog niet supersuper groot). En als je ongi doorkomt 14 dagen na de eisprong... dan is dat vandaag.... we zullen het zien.

En anders morgen testen. Een bloedtest in het VU.

Hoop echt dat je er lekker naast zit met je gevoelens en gewoon straks te horen krijgt dat je hartstikke zwanger bent!! Jij bent inmiddels toch al dágen over je normale ongi-cyclus heen??

Geplaatst

Oh Pien spannend zeg, nog een kwartier en dan weet je het, laat het ons even weten.

Mariek ook voor jou nog 1 nachtje slapen en dan kun je lekker officieel testen, wie weet.

Sterkte ermee.

Liefs Cindy

Geplaatst

Ja want die is heel kort maar 25 of 26 dagen normaal gesproken, maar ook bij geldt dat ik moet rekenen vanaf de eisprong natuurlijk en die zou dus maandag de 30ste zijn geweest wat betekent dat het vandaag dag 15 is.. Op zich een goed teken maar ik heb wel nog steeds het gevoel dat het elk moment kan losbarsten (kan ook psychisch zijn natuurlijk haha) en het wordt natuurlijk ook onderdrukt door de hormonen.. Pff het kan gewoon alle kanten op maar over een kwartier heb ik duidelijkheid!

En voor jou ook niet lang meer, spannend hoor!

Geplaatst

IK ben sprakeloos... en zwanger !!!

Donderdag wel nog een bloedtest en dan moet het niveau vehoogd zijn maar ik heb er nu alle vertrouwen in!!!

Liefs!

Geplaatst

Pientje, helemaal super! Gefeliciteerd.

Groeten, Nora.

Geplaatst

ja, gek genoeg is alles nog rustig.... vind het nu ook wel spannend worden... ik weet echt niet meer wat ik er van moet denken, dus probeer er ook maar niet aan te denken, haha. Maar jouw nieuws geeft ook mij weer een beetje hoop.

Vind het echt helemaal te gek voor je, Pien!! Geniet er lekker van. Kan me voorstellen dat je nog overdonderd bent.

Geplaatst

Ja ik besef het nog niet helemaal geloof ik, en tegelijkertijd voel ik gewoon dat alle stress uit mijn lijf is... en ben ik op slag weer nuchter en meer mezelf....

Ik heb ook echt een goed gevoel bij jou en je eskimootjes.... ben zooo benieuwd! Hoe laat moet je heen en kan je bellen morgen?

Hou je goed nog even he..

X

Geplaatst

Pien gefeliciteerd!!!

:wav:

Wat moet dat een heerlijk gevoel zijn! Ben enorm blij voor je. En toch weer iemand positief getest. Dat geeft weer hoop. Geniet er maar lekker van!

Mariek, spannend voor jou nu. Morgen testen. Gaat alles goed? Hoe voel je je?

Cindy, had je vandaag nou je punctie? Of morgen? Veel succes in ieder geval!

Draakje, hoe is het met jou? Ook zo ongesteld als een vergiet? Ik ben gewoon bekaf. Ook door de teleurstelling denk ik. Heb nog wel goede hoop, wil alweer door. Nu eerst een maandje lekker niks hoor.

Meiden, wat een spannende tijden dit! Mariek, zet hem op morgen!! Ik duim voor je!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Hoi Anne, vandaag de punctie, voor een uitgebreid verslag zie mijn dagboek.

Hoe gaat het met je? gaat het weer een beetje? Sterkte verder nog.

Liefs Cindy

Geplaatst

draakje, vervelend voor je maar je hebt nog een kans en probeer die in ieder geval positief in te gaan, al zie je dat nu misschien niet zitten.

annetje-tannetje ook jij balen, ik kan me helemaal inleven hoe je je voelt, ben zelf ook heel erg moe, maar waarschijnlijk net als jij al zegt alle spanning die eruit komt.

succes met de volgende poging.

Marieke, succes morgen ik hoop het voor je.

Ik weet ik ben nieuw, maar leef heel erg met jullie mee, het heeft mij enorm geholpen vandaag om de dag door te komen, na het rotnieuws van vanmorgen....

voel me heel erg leeg en weet even niet meer hoe nu verder en kan pas 30 juli in h4et ziekenhuis terecht voor gesprek, hoe nu verder en is er nog wat verder te doen.

succes allemaal en hoop dat het positief is.

Geplaatst

Hoi Yoshi, welkom hier op het forum!

Je hebt al heel wat achter de rug zie ik. De 3e poging is nu mislukt? Mocht je vanmorgen testen? Dat lege gevoel had ik ook, afgewisseld met enorm verdriet en ik was ook heel boos en gefrustreerd. Nu 2 dagen later alleen erg moe en leeg. Maar dat hele gefrustreerde is eraf gelukkig!

Heb je nog cryo's? Of ga je voor poging 4? s misschien nu nog te vroeg om over te denken. Eerst maar eens goed uithuilen. Het is een rotgevoel!

Hoop dat je hier een beetje steun vindt meid. Ik wens je heel veel sterkte!

Liefs,

Anne

Geplaatst

hey pien en nogmaals gefeliciteerd ( in dit topic haha)!

mariek, het word ook spannend voor jullie!!

we duimen hier voor jullie, hoop dat het voor jullie ook raak is!

anne, ja het k*t gevoel zakt weer en ben me nu al aan het voor aan het bereiden voor de derde poging.

hoe is het met jullie nu?

Geplaatst

He meiden... ik heb goed nieuws: ik ben ZWANGER!!!!! arghhhhh, kan het nog steeds niet echt geloven!!

Vanochtend de bloedtest gehad in het zh en werd net teruggebeld met de verlossende woorden 'ik heb goed nieuws!'. Sta nog helemaal te trillen, wat geweldig dit! Ben gewoon al zo blij dat het dus kán, dus ook met cryootjes. Weet dat er natuurlijk nog een kans is dat het mis gaat, er zijn geen garanties, maar het feit dat het kán en de innesteling is gelukt, maakt me al zo blij.

Ga nu even snel het wachtbankje bijwerken :smileinbox:

Geplaatst

He meiden... ik heb goed nieuws: ik ben ZWANGER!!!!! arghhhhh, kan het nog steeds niet echt geloven!!

Vanochtend de bloedtest gehad in het zh en werd net teruggebeld met de verlossende woorden 'ik heb goed nieuws!'. Sta nog helemaal te trillen, wat geweldig dit! Ben gewoon al zo blij dat het dus kán, dus ook met cryootjes. Weet dat er natuurlijk nog een kans is dat het mis gaat, er zijn geen garanties, maar het feit dat het kán en de innesteling is gelukt, maakt me al zo blij.

Geplaatst

heb de heeeeele dag aan je gedacht en nu stiekum even ingelogd op mijn werk ik ben zoooooooo blij voor je.....! yes yes yes yes Ik log later weer even in maar ga ook nog ergens eten vanavond enzo... Moet nu gauw weer uitloggen voor iemand me ziet!!! hahaha beetje lastig uitleggen in zo'n open kantoor!!!!!!

Gefeliciteeeeeeerd! Dikke kus!

Geplaatst

hallo mariek !!!!

wat een geweldig goed nieuws !!!gefeliciteerd !!!!!!!!

dit geeft ons allemaal goede moed !!!!!!!!!!!

echt geweldig joh !!!!!

dikke knuffel

Geplaatst

He mede VU-meiden!

Wat lief dat je ontmaskering risceerde voor me, Pien ;-) Ik ken dat, van het open kantoor, vandaag ook ZOOO moeilijk om een recht gezicht te trekken en het niet uit te schreeuwen van vreugde! Heb ook allemaal mensen die meekijken op het scherm, en je wilt zo graag online om het te delen.

Anne, nu gaan we ons helemaal richten op jou, en heeel hard duimen en kleine gebedjes de lucht in schieten en dan ga jij ons tijdens je volgende poging gewoon achterna! Afgesproken? Cryootjes doen het namelijk ook prima ;-)

Lucky-t, dank je voor je lieve bericht!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden