Ga naar inhoud

wie starten er met ICSI poging 2?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 170
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja het was even een risico Mariek, maar zoooo de moeite waard. Wat een super nieuws zeg! Moet jij nu ook overmorgen nog een test. Ik moet nl morgen weer en dan gaan ze kijken of de waarde verhoogd is...

Ik heb er eigenlijk alle vertrouwen in.. De afgelopen dagen heb ik er minimaal een cupmaat bijgekregen en mijn buikpijn is over. Van slapeloos ben ik slaperig geworden en mijn eetlust is weg... Allemaal erg herkenbaar van de vorige keer.... :good1::good1:

Ohh wel spannend hoor Mariek, dan zijn we gewoon 1 dag na elkaar uitgerekend volgens mij! Maar goed, laten we niet op de zaken vooruit lopen, eerst de komende weken door!

Geniet er lekker van en tot snel!

Liefs en dikke knuffel,

Pien dubbelD (haha)

Geplaatst

Pien, nee, ik hoef niet terug voor nog een meting. Toen ik las dat jij dat wel moest heb ik er even naar gevraagd, maar het was niet nodig, volgens het VU. Kreeg wel meteen een datum voor de echo.

Vind het allemaal nog zo onwerkelijk...het zinkt nog nauwelijk in. Gisteren vooral in een roes rondgelopen. Ik ben gewoon zwanger, wat een apart idee! haha, herken je dat?

Ja, leuk he, dat we maar 1 dag verschillen!

Maar inderdaad, eerst de komende weken nog door... ik merk wel dat ik dat wel spannend vind... er kan nog zoveel mis gaan. In mijn directe omgeving, nichtje en schoonzusje, ging het in beide gevallen mis rond week 8,9... dus ik houd mijn hart vast.

Maar! Nu eerst even genieten!!

cup dubbel D?!? woooowww... hahahaha, dat is niet mis! Ik heb een bescheiden cupje B die nu misschien een volle cup B aan het worden is en dan hopelijk doorgroeit naar een mooie cup C, haha. Eindelijk pronken! ;-)

Tot snel!

Liefs,

Marieke

Geplaatst

Pien,

Ik was onder behandeling in Alkmaar en moest ook 2 keer komen voor het bloedprikken, toen ook echt als enige van het forum.

Vond het maar raar, maar aan de andere kant gaf het extra zekerheid, want om te horen dat de waardes omhoog zijn gegaan is een heel goed teken.

Ben jij ook in alkmaar onder behandeling?

Want volgens mij zijn hun de enige die het zo doen.

Liefs Diana

Geplaatst

He Mariek,

wat lief van je, ik kom jullie inderdaad gauw achterna hoor! Jullie zijn mijn voorbeeld!

Kan me voorstellen dat je het die eerste weken ook heel spannend vindt. Zou ik ook hebben denk ik. Maar wel ook een lekker gevoel toch, je bent nu gewoon zwanger. Geniet er maar lekker van.

Ik had gisteren toch weer een behoorlijke dip. Ook omdat ik al wakker werd met hoofdpijn. En nog steeds hardstikke ongesteld. Nog nooit zo heftig geweest. Ik denk dat de embryo zich misschien wel even heeft ingenesteld. Het duurde dit keer ook langer voordat ik ongi werd.

Dus ik voelde me gisteren weer even superzielig. Maar wel heel goed om te weten dat het dus ook vaak genoeg goed kan gaan, zoveel zwangeren nu al, Mariek en Pien 1 dag na elkaar positief getest! Dat is toch geweldig!

Vandaag gaat tot nu toe wel goed. Merk dat het heel wisselend is, kan echt om niks heel boos worden en dan janken. Maar goed, dat zijn ook al die hormonen nog.

Voor de laatsten op het wachtbankje, zet hem op!! En gauw alweer een paar nieuwe meiden op de bank, ook voor jullie succes met het wachten. Doe veel leuke dingen en zoek zoveel mogelijk afleiding!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Mariek van harte gefeliciteerd, succes met de eerste spannende weken.

Maar blijf positief dan komt het zeker goed.

Geplaatst

Nou heb net de tweede bloeduitslagen binnen en ook deze zijn positief! Waarden waren mooi verdubbeld..

Maandag 4 augustus echo! errug spannend allemaal!

Heb net voor volgende week een week vrij genomen, ga lekker bijkomen en ben zelfs aan het kijken of ik nog ergens een weekje weg kan boeken.. Lekker met zijn drietjes even helemaal niks...

Liefs,

Pien

Geplaatst

Oh Mariek en Pien, het lijkt me heerlijk zwanger te zijn, vind de wachtweken nu al shit die onzekerheid en al die vragen. Wat een angst, probeer er niet aan te denken, we hebben morgen de bruiloft van mijn nichtje, lekker afleiding, is nu wel nodig.

Liefs Cindy

Geplaatst
... ben zelfs aan het kijken of ik nog ergens een weekje weg kan boeken.. Lekker met zijn drietjes even helemaal niks...

Liefs,

Pien

Hé Pien, gaat je man of je zoontje niet mee? Of kan je niet tellen?? Jij bent tenslotte al met z'n tweetjes!:icon_biggrin:

Geplaatst

Hahaha.... zo durf ik nog niet zo goed te denken.... Maar technisch gesproken heb je gelijk natuurlijk! We gaan trouwens lekker een midweekje kamperen bij het betere boerenbed... errug leuk is dat... lekker op de boerderij!

Liefs Pien

Geplaatst

Wow, wat is er hier veel geschreven in een week tijd! Logisch, want het is allemaal hardstikke spannend!!!

Anne en Draakje, wat enorm balen dat het weer niet gelukt is!!!! Veel sterkte met de volgende poging!

En Mariek en Pien, gefeliciteerd meiden!!! Fantastisch!!! Nu komt de tijd van de nieuwe onzekerheden en nieuwe klachten!!!! Sterkte daarmee!!!

Groetjessssssssssssssssssssss

Geplaatst

En Mariek en Pien, gefeliciteerd meiden!!! Fantastisch!!! Nu komt de tijd van de nieuwe onzekerheden en nieuwe klachten!!!! Sterkte daarmee!!!

Haha, nou, lekker vooruitzicht is dat :tongueP:

Maaruh, heb het er graag voor over!

Geplaatst

Hoi dames,

weer even een berichtje van mij hier. Heb ieders verhalen wel gevolgd, maar had even niks om te schrijven. De ergste teleurstelling is wel voorbij, maar het was even heftig. Ben nog nooit zo ongesteld geweest, dus ook lichamelijk was ik beroerd. Ben nog steeds moe, lig er elke avond vroeg in. Daarnaast voel ik me nog steeds leeg. Ik wil zo graag dat het nu eens lukt! En dat ik 's ochtends met een lekker en blij gevoel wakker wordt. Alles gaat nu wel z'n gangetje, maar echt blij ben ik niet.

Wel goed nieuws is dat we in de volgende cyclus voor een cryo-tp gaan. We waren gisteren bij de fertiliteitsarts. We hebben 2 rietjes van 3, dus nog 2 kansen. We laten er nu 1 of 2 terugplaatsen, afhankelijk van de kwaliteit van de emmies.

Wat leuk was om te horen van de arts is dat de ene emmie die niet goed genoeg was om in te vriezen, na een paar dagen toch ook een blastomeer was geworden, en dus eigenlijk wel ingevroren had kunnen worden. Op zich is dat zonde, maar het idee dat sommige emmies er in de eerste dagen niet geweldig uit zien bij ons, toch ineens prima blijken te zijn. Dat was ook zo bij ICSI 1, daar werd er ineens 1 extra ingevroren, die eerst niks leek te zijn. Ze hebben daarom bij onze emmies de criteria versoepelt voor het invriezen. Onze emmies zijn blijkbaar laatbloeiers, haha!

Zo, hier laat ik het maar weer even bij. We gaan met goeie moed, maar toch ook met wat terughoudendheid, voor de cryo's. Wel goed om te lezen dat het wel degelijk mogelijk is met cryo's, dat wordt hier maar weer bewezen!

Voor de dames op de wachtbank: veel succes met wachten!! De spannende dagen zijn aangebroken, hoop op weer veel goede positieve berichten.

Voor de dames met wie ik op de wachtbank zat: hoe is het met de zwangeren? (Pien, Mariek, Leeuwtje). En succes voor de dames die ook weer opnieuw moeten beginnen (Draakje, zet hem op, straks allebei een positieve test goed?).

Liefs,

Anne

Geplaatst

He Anne,

Kan het me heel goed voorstellen dat je even minder zin had om actief te zijn op het forum. Zo'n teleurstelling hakt er behoorlijk in. Neem vooral de tijd om het allemaal te verwerken. En dan straks vol goed moed op naar de cryo's.

Wat super dat je zulke goede emmies hebt en dat ze eigenlijk dus allemaal ingevroren hadden kunnen worden! Dat is toch wel heel bijzonder. Laatbloeiers, maar kanjers!

Begrijp je terughoudendheid voor de cryo's, had er zelf ook niet zo heel veel vertrouwen in. Maar het is écht mogelijk. Als ze maar goed ontdooiien en goed door gaan delen, dan is mij verteld in het VU dat de kansen bijna net zo goed zijn als bij een verse emmie. En die 2 extra kansen die je nu krijgt zijn dus maar mooi meegenomen!

En wat het zwangeren betreft... so far so good!

Heel veel succes met de cryo's straks, Anne! Ik blijf je volgen.

Geplaatst

Hi Annetje, hoe gaat het nu...

Begin je al een beetje naar je cryo poging toe te leven?

En dan Mariek achterna he...

Ik blijf je volgen hoor!

Liefs Pien

Geplaatst

Hoi Pien,

wat een ontzettend lief bericht! En ja hoor, bij de volgende menstruatie mag ik alweer bellen, zal over ongeveer een weekje zijn. Dus dat wordt dan weer spannend en leuk ook wel.

Op het moment is het allemaal nog een beetje moeilijk. We zijn met zijn tweeen erg prikkelbaar en natuurlijk steeds op verschillende momenten, dus even minder gezellig thuis! We kunnen er gelukkig ook wel over praten, maar dat helpt ook niet altijd. We reageren lekker op elkaar af en kunnen weinig van elkaar hebben. Hoop maar dat onze relatie hier geen deuk door oploopt. Op dit moment vind ik het echt even moeilijk. Maar dat hoort bij elke relatie, dat er minder leuke tijden zijn. Wij zitten er nu midden in.

Hebben meer stellen hier ervaring mee? Hoe gingen jullie met de teleurstellingen om? En de mannen? En samen?

Wat een impact heeft dat hele ICSI/IVF gebeuren toch! Ik lees veel op het forum, maar ben even wat minder actief. Wel weer een grote nieuwe wachtbank. Cindy wat rot dat het niet gelukt is! Wel een goeie instelling, volgende keer beter! Voor de rest veel succes!

En hoe is het met de zwangeren? Ik kom er hopelik ook een keer achteraan met mijn cryo(s)!

Pien nogmaals bedankt voor je berichtje, deed me echt goed. En dat terwijl ik al een tijdje niet zo actief ben.

Liefs,

Anne

Geplaatst

Hi Anne,

Oh dat kan ik me heel goed voorstellen hoor, het is zo´n zware emotionele tijd en je merkt toch dat je het als vrouw heel anders beleeft dan als man. Dat had ik tenminste wel... Mijn vriend begon twee dagen voor de uitslag in ene van.. "ohh wat is dit zwaar en spannend en ik kan echt nauwelijk aan iets anders denken blah blah blah".. en toen had ik echt zoiets van... welcome to my life VAN DE AFGELOPEN 6 WEKEN!!! Maar ja, zo gaat dat als het zich niet in je eigen lichaam afspeelt volgens mij... en nu moet je het ieder op je eigen manier verwerken.. Het heeft vast gewoon wat tijd nodig...

Wij hebben het zelfs al.. van het ene hormonaal naar het andere hormonaal... en nu weer in spanning voor de eerste echo... dat zit toch ook constant in je hoofd... bijna net zo spannend als het wachtbankje zeg maar.. wordt het niet zo gezellig van..

Nou meis, hou je goed!

Liefs Pien

Geplaatst

Hey dames!!

Hoe gaat het hier??

Na enige afwezigheid ben ik ook eindelijk weer terug te vinden hier op het forum.

Ik heb net bij zitten lezen en zie dat er veel meiden al heerlijk zwanger zijn, van harte gefeliciteerd!!!

Volgende week maandag krijg ik eindelijk mijn laatste lucrin en mag op 1 september eindelijk beginnen met de 2e poging.

pppfff, heeft heel lang geduurd, maar we hopen dat het met deze 4 maanden lucrin beter gaat..

Groetjes van Maatje

Geplaatst

Hoi Maatje,

goed vooruitzicht, eindelijk kun je weer verder. Wat heb jij een geduld moeten hebben. Ik vond deze maand al moeilijk, na mislukte icsi 2 en nu wachten op cryo-tp.

Nou, we horen wel hoe het allemaal gaat hier op het forum. Was jij niet ook begin dit jaar met icsi 1 bezig? Volgens mij zaten we toen samen in het traject.

Ik wens je veel succes meid! Zet hem op!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Anne...

Ik heb inderdaad februari de 1e poging gehad en zou in april een terugplaatsing krijgen van 2 cryo's, maar helaas waren deze niet goed ontdooid..

Daarna moest ik 4 maanden aan de lucrin voor de 2e behandeling.

Ik krijg a.s. maandag mijn laatste shot en kan er dan in september vol tegen aan..

Balen dat je test nega was!

Wanneer kun je voor de TP gaan??

Groetjes van Maatje

• 3 weken later...
Geplaatst

Hey meiden!

Ben er even tussenuit geweest. Weekje op vakantie en nu nog een hele week vrij, heerlijk! Even alle stress achter me kunnen laten.

Gisteren voor echo geweest, was dag 11 in mijn cyclus. Mijn follie stond zowat op knappen, 21 mm! Dus mocht ik meteen gisteravond de pregnyl zetten. Als het allemaal lukt is as dinsdag de tp! Precies nog in mijn vakantie, dus komt geweldig uit. Dan begint het wachten en duimendraaien weer.

Hoe is het met iedereen? Ik zie dat het wachtbankje erg leeg is, alleen Daantje. Nou Daan, ik kom er volgende week gezellig bij zitten hoor!

Helaas ook een paar eraf gevallen. Jullie sterkte met de teleurstelling. Hopelijk lukt het de volgende keer!

En hoe is het met de zwangeren? Gaat alles voorspoedig? Ben beniewd, lees jullie dagboeken binnenkort wel even bij.

Liefs,

Anne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden