Ga naar inhoud

wie starten er met ICSI poging 2?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 170
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi Anne,

Bedankt voor je lieve berichtje, alles was prima gelukkig!

Heel veel succes morgen en de komende weken op het wachtbankje... Kom maar op met die eskimootjes! ik ga heeeeeeel hard voor je duimen dat je je snel net zo beroerd voelt als ons... :icon_pale:

Liefs Pien

Geplaatst

Hoi Pien,

bedankt! Ja, zit op de wachtbank, tp van een topper gehad. Ik heb alleen alweer bruinig bloedverlies, wat al begon 1 dag voor de tp.:icon_scratch: Ben bang dat op een of andere manier de timing verkeerd is gegaan. Dat ik misschien al een ovulatie heb gehad vlak voor de pregnyl-spuit. Toen zei de fertiliteits-vpk dat het van de pregnyl kan zijn, ik zou anders wel heel vroeg al ongi worden. En op de dag van de pregnyl was mijn follie tijdens de echo 21 mm. Dus mijn cyclus is wel normaal.

Hoop maar dat het niet doorzet. Was vandaag alleen wel meer dan gisteren, dus begin nu zenuwachtig te worden!:icon_pale: Gelukkig nog niks helderroods gezien.

Oh wat is dit weer erg. Ga vandaag maar afleiding zoeken. Ben wel benieuwd naar verhalen waar het in zo'n geval toch goed afliep, hopelijk zijn die er!

Pien, hoe is het met jou? Las dat je een kleine druktemaker hebt daarbinnen! Goed zeg! En je begint het al aan je buik te zien? Geniet er maar lekker van! Tussen de misselijkheid door dan, of valt het mee?

Liefs,

Anne

Geplaatst

Hey Anne,

Ik denk ook dat dat best met de pregnyl te maken kan hebben.

Ik heb, vanaf het moment dat ik positief testte, tot 2 dagen nadat ik met de progesteron mochts stoppen, bruine afscheiding verloren.

Ook tijdens het pil-gebruik had ik daar last van. Bij mij was het dan wel niet vanaf dag 1 van de terugplaatsing.... maar toch.....

Ik kan me voorstellen dat je je er onrustig bij voelt. Dat deed ik ook wel.

Groetjessssssssssssssssssssss

Geplaatst

Bedankt Hilde!

Dat beurt me weer op. Echt superlief van je. Gek toch he, hoe je zo heen en weer geslingerd wordt. Maar voorlopig moet ik de hoop niet opgeven, ga ik ook niet doen.

Met jou alles goed? Las dat je al van alles voelt, en je man ook! Moet een geweldig gevoel zijn! Ben blij voor je!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Hi Anne!

Niet de moed opgeven hoor! Kan allerlei oorzaken hebben.. We blijven duimen hoor!

Hier gaat het wel ietsje beter.. heb weer een beetje meer energie en minder misselijk...gelukkig...

Liefs Pien

Geplaatst

He Anne,

Ik heb een aantal keer gehad, als ik na een tijdje geen pil had geslikt, weer aan de pil ging, dat ik de eerste maand vanaf dag 1 bruine afscheiding had. De hele maand lang. Pas nadat ik daarna weer een keer ongi was geweest, toen verdween ook die afscheiding. Alsof ook mijn lichaam moest wennen aan de hormonen. Pregnyl is een enorme dosis hormonen wat je in 1 keer binnen krijgt, dus kan me voorstellen dat je lichaam daar misschien ook op kan reageren door een beetje bruine afscheiding.

Duim heel hard voor je dat je straks ook positief nieuws te horen krijgt!!! Zou echt geweldig zijn! Heel veel succes nog op de wachtbank.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Pien, Mariek en Hilde

bedankt lieve schatten, voor jullie lieve berichten. Ik heb nog niet opgegeven hoor. Het wordt niet erger met de bruine afscheiding. En nog niks roods gezien, dus alles is nog mogelijk!

Ik hou jullie op de hoogte!

Jullie succes met de zwangerschapskwaaltjes!

Liefs,

Anne

Geplaatst

He, Anne,

Gelukkig maar!

Ik ververste 2 x op een dag het inlegkruisje... Het zou ook wel met 1 kunnen, maar vond het toch effe frisser...

Dus het was bij mij ook niet veel, en het bleef inderdaad steeds ongeveer hetzelfde.

Succes meid!!!

Ja, hier gaat alles wel goed. Nu al 2 dagen veel last van hoofdpijn. Ik vermoed door de zon. En ook als ik een paar keer heb gebukt lijkt het in mijn hoofd lekker te gaan bonken.

Maar ja, ik voel het nog draaien in mijn buik, dus het zal allemaal wel goed zijn!

Groetjesssssssssssssssssss

Geplaatst

hai hildever,

laat anders even je bloeddruk opmeten want daar kan hoofdpijn ook vandaan komen, en zeker als je krijgt als je bukt.

dat moet je goed in de gaten houden hoor, en niet onderschatten !!!!!

groetjes

Geplaatst

Dank voor de tip, Lucky....

Mijn bloeddruk was de vorige keer bij de verloskundige erg laag. Vorige week heb ik hem nog eens gemeten, toen was ie nog wat aan de lage kant, niet zo laag als bij de verloskundige, maar toch niet super laag... Nu is de hoofdpijn ook weer weggezakt. Ik kijk wel effe... Moet volgende week maandag weer naar de verloskundige... Dan zal het zeker ook een vraag zijn. Heb vandaag ook een keer weer moeten spugen (eind van de dag), en daarna zakte de hoofdpijn af. Ben alleen nieuwsgierig of het door het spugen kwam of doordat het het einde van de dag was....

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

He Hilde,

Net alsof ik mijn eigen verhaal lees... heb de laatste dagen ook veel last van hoofdpijn en misselijkheid aan het einde van de dag met name (moest gisteren ook weer spugen 's avonds). Ook mijn bloeddruk was tijdens de meting bij de vk aan de lage kant. Zal inderdaad het warme, drukkende weer wel zijn... heb het ook veel sneller ongemakkelijk warm de laatste tijd. Ook 's nachts. Veel vocht blijven drinken, denk ik zo!

groetjes,

Mariek

Geplaatst

He Marieke, gelukkig heb ik er nu geen last meer van. Ben nu ook erg blij dat we een winterbaby krijgen ipv een zomerbaby als dit mijn zwangere reactie op het weer is!

Groetjesssssssssssssssssss

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden