Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ook nog effe een fotootje van mijn buik in mijn eigen topic.

Zo als ik er zelf tegen aan kijk lijkt mijn buik elke keer veel groter. En toen ik de foto nu zag dacht ik: ach, mijn buik is amper gegroeid in 4 weken tijd... Maar toen ik de foto van de vorige keer er boven zag, zag ik toch echt wel verschil.

Hier is ie dan, deze keer met hoofd!

Foto-QPBOKFUR.jpg

Groetjesssssssssssssssssss

• Reacties 93
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vanmorgen zijn we weer naar de verloskundige geweest. Alles lijkt nog steeds goed. Deze keer heb ik mijn schoenen (laarzen) aangehouden en was ik 4 kg aangekomen vergeleken met de vorige keer. Mijn bloeddruk was 125/70, dus ook netjes.

Wel ligt de groei van mijn baarmoeder voor... Ben nu 24 weken en 2 dagen zwanger, en mijn baarmoeder ligt nu op 26 weken. Dat is iets wat ze dus de volgende keer ook weer in de gaten gaan houden. Maar het is niet verontrustend. Vorige keer stond in het boekje ook al i.p.v. 19 weken en 2 dagen 20 weken, viel me vandaag op. Al klinkt dat verschil kleiner.

En over 3 weken mogen we al weer!

Groetjessssssssssssssssssss

Geplaatst

Vandaag zijn we weer naar haptonomie geweest. Weer wat dingetjes geleerd. Om zelf meer in balans te komen... Het kindje weer wat beter in mijn buik te leggen als het 'over mijn schaambeen gaat hangen'. Maar dat doet het nog niet zo erg... dus dat komt nog wel.

Was weer leuk! Lekker dat gewroet in je buik voelen. We hebben een mooi rustig bewegend kindje aldus de haptonoom.

Over 4 weken gaan we weer.

Groetjesssssssssssssssssssssssssssss

• 2 weken later...
Geplaatst

We zijn weer een tijdje verder en een paar stapjes verder.

De babykamer is eigenlijk grotendeels klaar. Weer een pak werk van de nek. Het was leuk om te doen, maar ik ben ook blij dat het nu klaar is. Het wordt allemaal steeds echter!

We moeten nog wel het een en ander aan kleertjes en benodigdheden aanschaffen. Maar dat kan nog wel.

Gisteren is de mevrouw van de kraamzorg op bezoek geweest. Een leuke en nuchtere dame. Ze zou een leuke kraamverzorgster voor ons regelen, heeft ze beloofd. Ze raadde ons ook aan om goed op tijd via de WMO extra hulp te regelen, omdat mijn man MS heeft. En ja, ik denk inderdaad dat het verstandig is. Had maandag eigenlijk te veel gedaan en had maandagavond en gisteren een groot deel van de dag nog last van mijn lies. Hihihi, had er even schandalig misbruik van gemaakt dat mijn man (die me anders wel afremt) een dag bij zijn ouders was: kamer weer in de winteropstelling gezet, kasten op de kamer van mijn stiefdochter verplaatst (met een deken over het laminaat). De tussenlatten in haar bed geschroefd en de bedbodems en matrassen er weer opgelegd. Bed opgemaakt... En ik kan niet zo makkelijk even tegen mijn mannetje zeggen: wil jij dat even doen? Want 9 van de 10 keer lukt het hem ook niet.

Met het doen van de grote boodschappen merkte ik eigenlijk ook al dat het niet meer ging. Tja.... ben ook geen 20 meer! Nog een paar daagies en de wijzer staat al weer op 37. Morgen komt de man van de WMO voor een electrische rolstoel voor buiten voor mijn mannetje, moeten we het er gelijk maar over hebben.

Ach!!!!

Verder gaat het nog prima. Al heb ik wel de indruk dat de kleine mijn blaas tot favoriet matrasje heeft uitgezocht. Pffft.... Het is regelmatig of ik moet plassen, maar ik heb op een andere manier aandrang als normaal. Als ik ga is het ook bijna niets.

Maar verder.... gaat alles hier helemaal lekker!!!

Groetjessssssssssssssssss

Geplaatst

Ow ja, ik vind het trouwens ook wel een mega mijlpaal dat ik nog maar minder dan 100 dagen zwanger ben.... Het lijkt zo anders!!!!

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

Jaja Hilde, de tijd gaat snel he?! Ook voor jou. Nog maar 94 dagen!!!! Spannend!!!!!!!!:toothy10:

Je hebt al lekker optijd je gesprek met de kraamzorg gehad. Krijg jij ook gewoon 49 uur? En dan dus eventueel via de WMO aangevuld begrijp ik? Maar dat word dan natuurlijk huishoudelijke ondersteuning, toch?

Ik begrijp van mijn kraamzorgconsulente (pfff wat een woord) dat er een mogelijkheid is om extra kraamzorg in te huren, moet dan wel betaald worden (12,50 per uur). Vonden wij toch wat aan de dure kant, maar als Danny zoveel moet werken is het misschien toch wel handig.

Liefs Diana

Geplaatst

Ja, wij krijgen ook de standaard 49 uur en inderdaad, via de WMO wordt het dan huishoudelijke ondersteuning (als we die toegewezen krijgen). Al is het maar even voor het schrobwerk in de douche, het dweilen van de vloeren... Effe het grote werk. In de douche hebben we zo'n fijne anti-slip vloer als aanpassing. Maar eh, daar gaat dus ook extra rommel tussen zitten.

Het klopt dat we het gesprek al heel vroeg hadden. Dat had mijn man zo aangevraagd, omdat bij ons zijn MS ook mee speelt, en aanvragen van extra zorg vaak wel de nodige hobbels kent, zijn onze ervaringen uit het verleden.

Tja, lastig he? inschatten of je extra hulp nodig hebt. Ik heb gewoon geen idee hoe ik er doorheen zal gaan, het bevallingsverhaal en de laatste loodjes. Het enige wat ik wel weet, is dat ik er vanuit moet gaan dat ik het zelf allemaal moet doen als de zorg weer vertrokken is. Mijn man trekt lichamelijk werk gewoon niet zo. De dame van de kraamzorg begon bv ook even over aankleden. Of het hem wel zou lukken om die kleine ieniemienie handjes door die ieniemienie mouwtjes te krijgen. Tja, dat kan ook nog wel eens een lastige worden. Hij krijgt ook de kleine knoopjes van zijn overhemd niet dicht. Ach, we redden ons wel! En... we zien het wel!!!

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

Vandaag weer bij de verloskundige geweest. Nou, de sfeer in de praktijk is niet super.

We hebben een week of 3 geleden een brief gekregen dat de samenwerking niet meer helemaal optimaal is, en dat 2 mensen besloten hebben uit de maatschap te stappen per 1 januari en een andere praktijk te beginnen. De klanten worden over ze verdeeld. Wij zijn bij de nieuwe maatschap ingedeeld.

Nog geen week later kregen we een brief van de 2 verloskundigen die in de oude maatschap blijven met hun visie op het verhaal. Erg vervelend... Het interesseert ons helemaal niets waarom de samenwerking niet goed verloopt! Als we maar goed geholpen worden! En dat worden we tot nu toe elke keer.

Vandaag weer controle gehad. De kleine lag mooi met het kopje naar beneden. En het hoofdje ligt al wat dieper. Omdat ze twijfelde of de kleine met het hoofdje of met het kontje naar beneden lag, hebben we nog even mogen kijken naar het koppie! Mooi wipneusje, en het lag op het handje of polsje te sabbelen.

Bloeddruk was mooi, 115/75. en ik was met de vorige keer, 3 weken geleden, 1,5 kg aangekomen.

Ik mag 24 november weer terug komen.

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Vandaag weer naar haptonomie geweest. Het was weer erg interessant!

Het hummeltje doet het volgens de haptonoom ook erg goed. Is ook mooi rustig.

Vandaag heeft ie ons geleerd om met de weeen om te leren gaan. Om meer door de pijn heen te komen. Hij begon me toch in de benen te knijpen.... AAAAAAUUUUWWWWW!!!!

Vervolgens moest ik aan zijn handen denken, zijn polsen en zijn onderarmen.... Hij weer knijpen... en ik voelde het wel, maar het deed niet meer zeer. Heel bijzonder! Dus ik zei tegen hem: je knijpt nu zeker minder hard? Maar dat was dus niet het geval. Mijn man mocht me daarna ook knijpen, en ook dat voelde ik eigenlijk niet.

Ook stonden ze op een gegeven moment in mijn buik te kneden, zonder dat het zeer deed.

Het was om mij te leren niet de boel aan te spannen, maar juist los te laten, zodat het allemaal sneller en rustiger kan verlopen.

Het was weer heel bijzonder. Over 3 weken gaan we weer!

Groetjessssssssssssssssssssss

• 2 weken later...
Geplaatst

Vandaag weer naar de verloskundige geweest. Alles weer okidoki. Niet aangekomen vergeleken met de vorige keer, kindje ligt mooi op schema, bloeddruk mooi: 125/75 en het HB was 7.9. Dat had ik vorige week weer moeten laten priken. Kindje lag nu met het kontje naar beneden, maar kan nog voldoende rondzwemmen om te draaien, dus no worries! Allemaal weer tevreden, en ik mag over 2 weekjes weer terug komen!!!

Groetjesssssssssssssssssssssssss

Geplaatst

Haha vandaar dat je aldoor het idee had dat je schopjes onderin je buik voelde! De kleine oefent inderdaad zijn voetbalmoves op je blaas! Spannend hoor, je gaat inderdaad opschieten nu!

Liefs Pien

Geplaatst

Vandaag weer naar de haptonoom geweest.

Mijn mannetje moest weer hard aan het werk, terwijl ik lekker op het bed lag! Mijn rug is gemasseerd (om aan te geven wat hij kon doen bij rugweeen), Hij heeft weer mijn benen gekneed..

Tips gegeven. Bv. niet te veel op de zij liggen, omdat het kind dan een heuveltje over moet als het naar buiten wil. Nog even aangegeven hoe ik makkelijk bij m'n mannetje kan hangen als hij een pijnlijke rug weg masseert....

We gaan nog 1 keer, en dan leert ie nog wat tips over hoe m'n mannetje me zittend in bed nog wat verlichting kan geven.

Hihihi, mijn mannetje is straks ook helemaal op na de bevalling!!!

Groetjessssssssss

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden