Ga naar inhoud

Overzichtje behandelingen mei/juni 2008

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jootje, heeeeel veel sterkte!

Afgelopen ronde was inderdaad heel slecht. Blijf positief (ja, ik heb makkelijk praten, weet nog niet wat het is als IVF niet lukt). Laten we hopen dat de wachtbank snel weer vol zit met een betere afloop.

• Reacties 136
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meiden,

Er zijn er vast meer die gezellig met mij op het bankje komen zitten. Dan is het hopelijk tijd voor minder somberheid hier... Vrijdag heb ik de 2e echo, ik denk maandag de punctie en dan volgende week die spannende weken, pff. Een geluk: ben ik tenminste van vreselijke hoofdpijn af die ik nu heb van al die hormonen...

Ik hou jullie op de hoogte, maar zet me maar vast op het lijstje erbij...

Iedereen wens ik sterkte, hou de moed erin hoor, want van somber zijn worden we zeker niet zwanger! :nono:

Kus, Leeuwtje.

Geplaatst

ja, toch, Yvonne! En zit Dutches ook niet op de wachtbank?

En zo te zien komen er binnenkort weer een paar bij... Cindy, Leeuwtje, Lisl, Draakje, Anne, ik en wie nog meer?... en laten we hopen dat juli dan een top-maand wordt!!!!

Maken we een nieuwe topic aan, en laten we de maand juni achter ons!!!

Geplaatst

Dag dames,

Ja, ik zit op het wachtbankje, maar wel met een klein linkerstukje van mijn linkerbil. Mijn bloeding is over, maar dat komt denk ik omdat ik de bolletjes ben gaan gebruiken. Ik had zondagavond zoiets van baadt het niet dan schaadt het niet. Mijn Gyn vond het geen probleem; ze zei dat het niet schadelijk is. Mijn waarde Progesteron was hoog genoeg, maar ik vertrouwde het niet door het bloeden. Ook vreemd dat het nu over is.

Ik voel me nu wel relaxed, ik heb echt zoiets van als het zo is dan is het echt een groot, groot wonder. Ik ben eerlijk gezegd al bezig met mijn volgende cryo volgende maand en het berekenen van de datum van de volgende terugplaatsing. Het zou namelijk precies een paar dagen voor onze vakantie zijn. In ieder geval zal ik er nu niet kapot van zijn als het niet gelukt zal zijn.

Ik hoop dat er gauw meer dames op het wachtbankje komen zitten. Allemaal succes met de laatste loodjes voor het wachtbankje.

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

jootje en bri, erg voor jullie dat het niet gelukt is! wat vervelend zeg!

rust even lekker uit en geef het een plaatsje.

sterkte meiden!

Geplaatst

Hier is ie dan weer: Het wachtbankje is dus niet leeg..dus aanvullende info is welkom want ik heb nu alleen de namen als die al compleet zijn dan:

Nieuwe pogingen te starten in de toekomst:

- Lentezon: ca 11-14 augustus: 3e IVF poging

- Sann: waarschijnlijk augustus op voor 3e ICSI poging

- Fleur: waarschijnlijk augustus op voor 2e ICSI poging

- Lis: rond 10 juli beginnen met gonalf voor 2e poging ivf brusje ebbe.

- Miss Daantje: gestopt met IVF op 29-04, zo snel mogelijk na de operatie weer beginnen

- Stéphanie, we kunnen ons na eerstvolgende menstruatie weer melden in Nijmegen. (1e cryo-tp middels icsi mislukt, nog 2 cryo's in Nijmegen).

- Lila2002, (TP Cryo's van ICSI-1 is mislukt) even een maandje (of 2) rust en dan gaan we op voor ICSI-2.

- Mama27: augustus op voor 1e ivf poging

- dees september icsi poging 2

- Natasja: 26/6 krijgen we te horen wanneer poging 3 kan beginnen

Voortraject

- Lily71: 27 april start

- Nora: 24 mei start deca, 18 juni 1e fm

- Draakje: 2e icsi, 18 mei start pil, 1 juni start deca, 18 juni uitgangsecho en start gonal, 25 juni 1ste fm.

- Marianne: mei start verkorte kuur

- Anne: 2e icsi, 27 mei start decapeptyl, 10 juni 1e echo

- Cindy86: 18 juni starten met decapeptyl, 30 juni 1ste echo

- Yvonne: cryopoging 1, 22 mei ontdooiing cryo, 23 mei terugplaatsing?

- Mari; 2e icsi start 24 juni met decapeptyl, 7 juli uitgangsecho

- Marieke: cryopoging 2 van 1e icsi, 24 juni fm1

- Bri : cryopoging van 2e ivf, half juli 1e fm en eind juli als ze goed ontdooien tp

- Lisl: 1e IVF of ICSI, 23 juni start met decapeptyl, 2 juli uitgangsecho

- Fientje: 2e cryo-poging:27-06 meting bms: ontdooing 29-06(?), tp 30-06(?).

Wachtbankje:

Cindy

Draakje

Lisl

Leeuwtje

Zwanger!

- Milen : zwanger! ( dd 24-02-08)

- Claire: zwanger!

- Renata: zwanger!

- Diana: zwanger!

- Niki: zwanger!

- Estrhalita: zwanger (21/4 echo)

- Monique : 1e IVF, zwanger (test 2/4)

- Lautje: zwanger!

- Valesca; Zwanger

- Hildever: zwanger

- Wervelstorm (Linda): zwanger

Geplaatst

Oh jootje en bri,

wat verschrikkelijk voor jullie!! Hopelijk kunnen jullie het snel een plekje geven. Heb er verder geen woorden voor, zo erg. Inderdaad een erg sombere maand geweest.

Ik heb vrijdag de punctie en dan maandag de tp. Alles gaat voorspoedig, gisteren waren op de echo 12 follikels tussen de 13 en de 20 (die doen hopelijk allemaal mee), en nog een hoop kleintjes. Maar ik vind het zo moeilijk om positief te blijven. Poging 1 is mislukt en de cryo ook. En hier op het forum zijn er erg weinig positieve berichten.

Toch maar proberen er wat van te maken. Volgens mij komen er de komende dagen een hoop op het wachtbankje. Laten we er maar wat gezelligs van maken op die gammele bank, waar iedereen maar steeds vanaf blijft vallen!

Iedereen weer veel succes, sterkte en moed enz enz enz.

Liefs,

Anne

Geplaatst

- Miss Daantje: gestopt met IVF op 29-04, zo snel mogelijk na de operatie weer beginnen

- Stéphanie, we kunnen ons na eerstvolgende menstruatie weer melden in Nijmegen. (1e cryo-tp middels icsi mislukt, nog 2 cryo's in Nijmegen).

- Lila2002, (TP Cryo's van ICSI-1 is mislukt) even een maandje (of 2) rust en dan gaan we op voor ICSI-2.

- Nicolas: augustus voor 2e ivf poging

Voortraject

- Draakje: 2e icsi, 18 mei start pil, 1 juni start deca, 18 juni uitgangsecho en start gonal, 25 juni 1ste fm.

- Bri : cryopoging van 2e ivf, half juli 1e fm en eind juli als ze goed ontdooien tp

Wachtbankje:

Cindy

Draakje

Lisl

Leeuwtje

Zwanger!

- Valesca; Zwanger

ik heb me maar weer bij het voortraject gezet, heb ik tenminste weer iets om naar uit te kijken

Geplaatst

Ha dames,

Mijn punctie heb ik achter de rug! Yes! Ik vond het een heel heftig gevoel, maar zekers goed vol te houden (die 10 minuten dan). Netjes alles afgeleverd in het ziekenhuis en alles was goed. 15 eicellen in totaal! Zaterdagmorgen krijgen we telefoontje over de bevruchting en de terugplaatsing. Spannend! Maar nu eerst eens even lekker relaxen. Ik ben blij dat deze drempel maar weer mooi is genomen. Iedereen veel succes!!!

Groeten, Nora.

Geplaatst

He Nora, wat goed. Heerlijk dat het achter de rug is, en een goeie oogst toch? Ik kan niet wachten tot mijn punctie achter de rug is. Het is inderdaad wat je noemt een enorme drempel. Blij te horen dat het goed te doen was. Nu niet teveel last van je buik?

Hopelijk zitten er een heleboel goede emmies bij straks. Succes verder! Vanaf maandag kom ik je vergezellen op het wachtbankje!

Groetjes,

Anne

Geplaatst

Hey Nora,

Goed dat het achter de rug is zeg en ook nog 'meeviel'!

Annetje tannetje: inerdaad zal je blij zijn dat het eenmaal zo ver is...spannend is het zeker !

Het wachtbankje is in zicht!

Voor mij begint het ook weer te kriebellen...over 4 werk weken heb ik al vakantie ( 4 weken lang )

In het laatse weekend daarrvan zal ik de 1e spuiten weer zetten......

Wij gaan niet naar het buitenland deze keer.....wij weten niet waar wij ons geld nog voor nodig hebben de komende tijd..

Wij gaan dat volgend jaar dubbel en dwars inhalen hoor.

Dus ik hoop over een week of 10 ook stevig op het wachtbankje te zitten! ondertussen houd ik jullie in de gaten allemaal , veel sterkte en liefs van mij.

Geplaatst

Hee Nora,

wat goed zeg 15 stuks daar moeten vast een aantal goede bij zitten en een aantal voor op de reservebank.

Ik vond het ook te doen, het is even vervelend maar ook zo gebeurd.

succes en we duimen voor zaterdag, heb je dan ook meteen de terugplaatsing, en doe je 1 of 2 toppertjes ??

Geplaatst

Wauw...Nora,

Lekker dat de punctie achter de rug is. Dat vond ik lichamelijk het zwaarste stukje van het hele traject tot en met de terugplaatsing!

En van die 15 zal er vast wel wat goed bevrucht raken!!!

Succes met wachten!!

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

Nora - 15 eitjes! Goed zeg, absoluut een mooi aantal! Duim voor je dat er veel goede bevruchtingen bij zitten. Rust maar lekker even uit. Zo'n punctie is niet niks...

Anne - nu jij nog, maar met zoveel groeiende follikels zal dat ook helemaal goed komen! Heel veel succes overmorgen!!

Het wachtbankje is een beetje voortijdig gevuld, maar al die dames zitten er zeker aan te komen.

Nu zitten er volgens mij alleen Yvonne en Dutches echt op. Houd vol, dames!

Geplaatst

hoi Nora,

gefeliciteerd, 15 eitjes mooie oogst. Ik had ook 15 eitjes, waarvan 4 bevrucht, helaas geen cryo's maar ik hoop bij jou dat er meer bevrucht worden en een paar in de vriezer kunnen.

doe lekker rustig aan en veel drinken.

Anne: veel sterkte overmorgen met je punctie ook op naar een paar goeie emmies.

groetjes

pebbels

Geplaatst

Ik wordt dus helemaal gek.

vandaag 26 juni mijn testdag.

ik verlies dus vanaf maandag/dinsdag wat bloed.

ik kan het niet echte ongi noemen zoals jullie al weten dus er

was nog wat hoop.

vanmorgen dus om 4.30 uur moest ik al plassen dus maar even opgevangen en een test gedaan.

komt me daar bij de t een lichtroze streepje te staan.

ik kon mijn ogen niet geloven en dacht dat ik gek werd.

dat betekend in mijn ogen toch een beetje positief.

er staat in de bijsluiter dat ik dan de test over 48 uur moet herhalen omdat

dan de waarde van de hcg gestegen zal zijn.

dus de hoop gaat al weer groeien.

heb ik me daar gisteren net twee glazen wijn achterover geslagen van frustratie, maar hoop dat het geen invloed heeft gehad en ik nu alles verknald heb.

ga straks dus maar het zkh bellen en evt vragen om een bloedtest te mogen doen, ik weet niet of hun het doen maar hoop het wel.

maar dan duurt het volgens mij nog 2 dagen voordat je de uitslag krijgt of kan dat eerder.

sorry dat het zo vroeg is maar ik kan niet meer slapen van opwinding

Geplaatst

O Nicolas wat spannend!!!!!!!!!!!!!!!!! Je weet wat ze zeggen, streepje = een streepje = zwanger! Waarom doe je nniet even een digitale. Die zijn tenminste echt duidelijk. Ik ga heel hard duimen voor je!

Geplaatst
Het wachtbankje is een beetje voortijdig gevuld, maar al die dames zitten er zeker aan te komen.

Nu zitten er volgens mij alleen Yvonne en Dutches echt op. Houd vol, dames!

oh ! gelijk al het overzicht kwijt nu! Aangezien iedereen van zichzelf t beste weet welicht wel handig dat er weer een waarhiedsgetrouw lijstje komt...

Geplaatst

Nicolas, wat spannend!!!!!!!!!

Heb je alweer een test gedaan?

Ik wete niet of je mijn verhaal ooit hebt gelezen? Bij mijn bloedtest was deze positief maar de testen gaven negatief aan. Nou ja niet helemaal maar er was zo'n ienieminie streepje en alleen als k heeeeel goed keek.

Ik heb toen de digitale testen gehaald, en die waren echt overduidelijk!!!

Dus mijn tip voor je: haal de digitale testen, en laat het ons gauw weten, ik ga mij nu even suf duimen voor je!!!!!!!!!!

Liefs Diana

Geplaatst

Voortraject

Wachtbankje:

Cindy

Draakje

Lisl

Leeuwtje

Zwanger!

- Valesca; Zwanger

- Nicolas: zwanger

Geplaatst

Hey Nicolas, SUPER, gefeliciteerd. Hehe toch nog 1 zwangere deze maand, JOEPPIE. Hoop dat het zo blijft gaan voor je. We horen graag de verdere uitslag. Veel succes.

Groetjes Cindy

Geplaatst

Nicolas super! Ik voel me, een dag na de punctie, prima. Beetje weeig gevoel in de onderbuik, maar da's niets in vergelijking met mijn ongesteldheid. En nu maar wachten. Ik heb het volste vertrouwen dat we zaterdag een terugplaatsing van één toppertje hebben!

Anne, heel veel succes morgen! Concentreer je goed op je ademhaling dan is het zo voorbij. Succes.

Pebbels, ik heb ervaring met acupunctuur. Morgen mijn vierde sessie, en het bevalt me uitstekend. Dus als je vragen hebt....

Groetjes, Nora.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden