Ga naar inhoud

Overzichtje behandelingen mei/juni 2008

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

15 follikels! Dat is een mooi aantal, inderdaad, Nora. Zitten ongetwijfels een paar heel mooie eitjes tussen!! Bij mij hielp mee-ademen tijdens de punctie ook goed. Heel veel succes alvast voor woensdag!

Pebbles, hoe gaat het nu met je? Beetje over de schok en hevige teleurstelling heen? Ik vind dat toch wel het zwaarst van alles... de emotionele klap die je krijgt als het niet lukt. Gelukkig zijn er meerdere kansen. En ik blijf er gewoon in geloven dat het echt een keer gaat lukken! Voor ons allemaal.

• Reacties 136
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi Marieke,

Met mij gaat het nu even weer goed, ik heb de hele middag in bed gelegen kwam eruit om het zkh te bellen. 4 aug kunnen we pas komen en gaan ze met ons doornemen wat we dan moeten doen.

Omdat we onbegrepen onvruchtbaarheid hebben, heb ik ergens hoop dat het misschien ook op een natuurlijke manier nog kan.

Maar eerst vakantie en tot rust komen.

Ik hoop voor jou dat deze cryo een toppertje is en lekker blijft plakken, want jij hebt ook wat verdriet moeten doorstaan en de steun die je maar steeds geeft aan ons allen vind ik zo bijzonder.

dat zorgt ervoor dat ik steeds weer terig kom op deze site.

dag lieve marieke fijne avond verder

Geplaatst

Hoi Nora,

mooi aantal, een stel mooie eitjes en een boel bevruchte eitjes die de vriezer in mogen, en een topper die geplaatst gaat worden.

wat een mooi vooruitzicht, toch

ach die punctie, binnen een kwartier is het voorbij en bij mij viel het gelukkig mee. Je voelt het wel maar er zijn ergere dingen.

de morfine die ik kreeg van tevoren begon volgens mij pas te werken toen ik al klaar was want daarna werd ik pas suf :clap2:

Geplaatst

He Rita, dank voor je lieve berichtje. Doet me heel erg goed :knuf:

Fijn om een vakantie te hebben om naar uit te kijken! Lekker even weg van alles. Samen genieten. Wanneer gaan jullie?

En ja, wie weet... zeker met onbegrepen onvruchtbaarheid zijn er zeker nog kansen om op een natuurlijke manier zwanger te worden!

Dat is bij ons wel anders... de zwemmertjes van mijn vriend redden het helaas niet. Kans van 1% ofzo. Maar zelfs dan blijf je hopen, he. Hoor zo regelmatig verhalen, ook uit mijn directe omgeving, dat mensen na een ivf zwangerschap daarna spontaan op een natuurlijke manier zwanger raken, of juist na heel veel mislukte pogingen het bijltje neer leggen en dan ineens toch zwanger blijken te zijn. Daar haal ik veel hoop uit. Dan zal het bij ons ook echt een keer gaan lukken!

Fijne avond, meis, tot gauw weer

Geplaatst

Hoi Marieke,

Mijn vriendin er haar vriend hebben ook nog een kleintje gekregen. Net terwijl ze gehoord hadden dat zij geen spiraaltje meer hoefde te zetten omdat er geen leven in het zaad van haar vriend zat!!! Blijf hopen dus (en oefenen natuurlijk).

Liefs

Geplaatst

Nieuwe pogingen te starten in de toekomst:

- Lentezon: ca 18 augustus: 3e IVF poging

- Sann: waarschijnlijk augustus op voor 3e ICSI poging

- Fleur: waarschijnlijk augustus op voor 2e ICSI poging

- Lis: rond 10 juli beginnen met gonalf voor 2e poging ivf brusje ebbe.

- Miss Daantje: gestopt met IVF op 29-04, zo snel mogelijk na de operatie weer beginnen

- Stéphanie, we kunnen ons na eerstvolgende menstruatie weer melden in Nijmegen. (1e cryo-tp middels icsi mislukt, nog 2 cryo's in Nijmegen).

- Lila2002, (TP Cryo's van ICSI-1 is mislukt) even een maandje (of 2) rust en dan gaan we op voor ICSI-2.

- Mama27: augustus op voor 1e ivf poging

- dees september icsi poging 2

- Natasja: 26/6 krijgen we te horen wanneer poging 3 kan beginnen

Voortraject

- Lily71: 27 april start

- Nora: 24 mei start deca, 18 juni 1e fm

- Draakje: 2e icsi, 18 mei start pil, 1 juni start deca, 18 juni 1e fm

- Marianne: mei start verkorte kuur

- Anne: 2e icsi, 27 mei start decapeptyl, 10 juni 1e echo

- Cindy86: 18 juni starten met decapeptyl, 30 juni 1ste echo

- Yvonne: cryopoging 1, 22 mei ontdooiing cryo, 23 mei terugplaatsing?

- Mari; 2e icsi start 24 juni met decapeptyl, 7 juli uitgangsecho

- Marieke: cryopoging 2 van 1e icsi, 24 juni fm1

- Bri : cryopoging van 2e ivf, half juli 1e fm en eind juli als ze goed ontdooien tp

- Lisl: 1e IVF of ICSI, 23 juni start met decapeptyl, 2 juli uitgangsecho

- Fientje: 2e cryo-poging:27-06 meting bms: ontdooing 29-06(?), tp 30-06(?).

Wachtbankje:

- Jootje: 2e ivf ; 24 juni testen

Zwanger!

- Milen : zwanger! ( dd 24-02-08)

- Claire: zwanger!

- Renata: zwanger!

- Diana: zwanger!

- Niki: zwanger!

- Estrhalita: zwanger (21/4 echo)

- Monique : 1e IVF, zwanger (test 2/4)

- Lautje: zwanger!

- Valesca; Zwanger

- Hildever: zwanger

- Wervelstorm (Linda): zwanger

Geplaatst

he pebbels, nicolas en otjes! wat vervelend dat het niet gelukt is! vind het echt verschrikkelijk voor jullie.

ik wens jullie veel succes met jullie volgende behandeling. en we duimen hier voor jullie!

Geplaatst

- Miss Daantje: gestopt met IVF op 29-04, zo snel mogelijk na de operatie weer beginnen

- Stéphanie, we kunnen ons na eerstvolgende menstruatie weer melden in Nijmegen. (1e cryo-tp middels icsi mislukt, nog 2 cryo's in Nijmegen).

- Lila2002, (TP Cryo's van ICSI-1 is mislukt) even een maandje (of 2) rust en dan gaan we op voor ICSI-2.

Voortraject

- Draakje: 2e icsi, 18 mei start pil, 1 juni start deca, 18 juni uitgangsecho en start gonal, 25 juni 1ste fm.

- Bri : cryopoging van 2e ivf, half juli 1e fm en eind juli als ze goed ontdooien tp

Wachtbankje:

- Jootje: 2e ivf ; 24 juni testen

Zwanger!

- Valesca; Zwanger

Geplaatst

Hoi Pebbels, ik laat me gelukkig niet zo gauw gek maken, maak dan eerder mezelf gek haha. Maar gelukkig gaat alles nog goed op moeheid en beetje emotioneel na dan. Ik heb echt ook gelukkig maar een goed gevoel erbij en denk ook zeker dat het meteen lukt.

Hoop voor jouw de volgende keer ook en voor alle andere gevallenen natuurlijk ook.

Liefs Cindy

Gast Jootje75
Geplaatst

Voortraject

- Draakje: 2e icsi, 18 mei start pil, 1 juni start deca, 18 juni uitgangsecho en start gonal, 25 juni 1ste fm.

Wachtbankje:

leeg

Zwanger!

- Valesca; Zwanger

Ben vanmiddag van wachtbankje gevallen. Helaas!!!

Groetjes, Jootje

Geplaatst

Hey Jootje meid,

B A L EN ! he ik had hem zo gehoopt voor je. Veel sterkte de komende tijd.

Heb je nog cryo's deze keer?

lieifs lentezon

Geplaatst

Ooo Jootje,

jij ook al. Wat balen zeg. Ik zou echt willen dat deze maand voorbij was.

Hij brengt echt ongeluk.

Er is deze maand niemand van het wachtbankje zwanger geworden.

En wat ga je nu doen, eerst wachten of meteen door ?

Ik wil meteen zo snel mogelijk weer naar ivf 2 toe.

Een maand rust voor de normale cycles en dan weer aan de gang.

wordt dit jaar 39 dus de tijd dringt.

heel veel sterkte meid

Gast Jootje75
Geplaatst

Bedankt meiden! Ben erg verdrietig, juist omdat ik van te voren al had besloten dat dit de laatste behandeling zou worden. Ik zie het gewoon niet meer zitten. ben er klaar mee. Twee keer 6 weken staat je leven ongeveer stil, ben je zo gespannen, draait alles om het zwanger worden. Ik ben daar moe van, zeker omdat deze behandeling zo zwaar was. Ik wil weer gewoon de 'oude' zijn en weer verder met mijn leven. We moeten het een plekje geven en het anders gaan inrichten. We gaan eerst maar eens op vakantie en veel praten. Dan zien we wel verder.

Deze beslissing ligt voor iedereen heel anders natuurlijk maar wij denken er beiden hetzelfde over gelukkig.

Heel veel succes allemaal!!!!

Liefs, Jootje

Geplaatst

hallo allemaal,

jootje ik weet precies wat je bedoeld....

ook ik dacht 2 weken geleden geef mijn 2 cryo's maar aan een ander...

bij ons is ivf poging 2 (op 2 cryo's na dan) mislukt!!

dat is gewoon BALEN:BangHead:

vanochtend bij de gyn geweest en goed gesproken over hoe en wat...

toch in overleg met hubbie en gyn besloten om in de volgende cycli( had vanochtend een echo en eisprong was net geweest, het is nu dag 14

na ongi) een cryo poging te wagen..

HOPELIJK ONTDOOIEN ZE DEZE KEER WEL!!!!!

eerst nog 2 dagen werken en dan 4 weken vakantie!!

ff bijtanken en dan volgende week woensdag lekker 2 weken naar turkije,

gewoon ff niets alleen mezelf zijn en genieten.

dames heel veel sterkte,

en ja ik wil ook dat deze maand snel voorbij gaat!!!!

liefs bri

Geplaatst

Oef Jootje.... dat wordt nu dus een hoofdstuk dichtslaan wat moeilijk is om dicht te slaan!!! Heel veel sterkte ermee. Wel fijn dat jullie er hetzelfde over denken!!!

Bri, geniet lekker van je vakantie! Ik begreep uit je stukje niet of nu al de embryo's ontdooit gaan worden of dat dat na de vakantie wordt... Maar pas goed op jezelf, en probeer weer frisse moed te verzamelen!!!

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

hoi Jootje,

Wat pijnlijk om te lezen dat het ook bij jou niet gelukt is en dat je ook helemaal mee hebt gehad, ik hoop dat je met je vent eruit komt en misschien nog een poging wilt wagen. Geef het nog niet op! Veel sterkte met het verwerken van dit verdriet.

Nicolas ik brgrijp ook heel goed dat je zegt ik wil zo snel mogelijk beginnen omdat je 39 wordt, ik heb dat ook een beetje, omdat je niet weet wanneer je in de overgang komt. De tijd dringt gewoon en daar baal ik zo van.

Ik hoop ook dat juli een betere maand wordt voor iedereen die nu in de behandeling zit.

Dames veel sterkte deze tijd en geniet van de vakantie.

Geplaatst

Jootje ik snap het precies. Ik ben nu pas net weer een beetje positief na mijn 2e mislukte poging bv en het was zo zwaar de 2e klap......

En inderdaad tijdens de behandeling denk je aan niets anders meer, je leven is verdwenen. Een time out kan wonderen doen. Ik ben enerzijds 'blij'geweest de laatste 3 maanden ff geen IVF en nu duurt het nog 2 maanden voor ik denk ik weer begin....

Ik heb die tijd echt nodig want ik had ook 2 IVF pogingen in zeeeeeer korte tijd. .. ( zie onderschrift )(

Een fijne vakantie alvast , probeer te ont- IVF -en !

sterkte en liefs lentezon

Geplaatst

Bri helaas dus bij jou ook nog niet gelukt...maar op naar een super cryo('s) !

En ook jij alvast een fijne vakantie en ff bijtanken he !

liefs Lentezon

Geplaatst

nou dames,

het wachtbankje is helaas leeg..

ik vind het zoo ontzettend sneu, balen,verschrikkelijk enz (kan er niet echt een goede benaming aan geven) voor iedereen.

echt ik zie er gewoon tegen op om de 2de x te proberen. maar het is het proberen waardt.. niet geschoten is altijd mis!

postief blijven!

heel veel sterkte iedereen en natuurlijk een fijne en rustige vakantie gewenst! Ik ga niet op vakantie, helaas.

liefs

Desiree

Geplaatst

Hoi Jootje, ik baal enorm voor je, nu is er niemand meer over. Wat een gedoe deze maand, triest is het. Is er ooit al zo een slechte maand geweest?

Ik wens je veel succes met het verwerken en ook sterkte met eventueel dit hoofdstuk in je leven afsluiten.

Liefs Cindy en alvast een fijne vakantie en ook aan alle anderen die op vakantie gaan.

Geplaatst

Hè Jootje,

Wat verschrikkelijk jammer nou. Je hebt gelijk als je zegt dat je stopt. Voor iedereen is het weer anders. In ieder geval heel veel sterkte. Ik hoop dat je jezelf weer kunt worden. Maar, misschien als alles straks weggeebt is .... Je weet het niet.

Een dikke kus van Natas

Geplaatst

Jootje, heel veel sterkte! Ik weet dat het zwaar is, maar ik wil je toch meegeven om toch al je kansen te benutten. Probeer weer een beetje rust te krijgen om er daarna nog eens goed over na te denken.

En Bri jij ook, een cryopoging is veel minder intensief dus zeker de moeitje waard.

Liefs,

Yvonne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden