Ga naar inhoud

laatste ICSI voor brusje Famke:morgen punctie


Dutches

Aanbevolen Berichten

Hallo meiden,

 

 

 

even weer afwezig geweest, en voor velen misschien een onbekende. Onze wifi verbinding had kuren en nu zijn mijn ouders voor 2 weken op bezoek.

 

 

 

Inmiddels zijn we al zover gevorderd dat ik morgen al de punctie heb. Dat is dus 2 dagen later dan dat Famke destijds is 'gemaakt', maar de zwangerschapstest is wel op precies dezelfde dag, 3 juli, en zelfde tijdstip. Dus misschien dat dat geluk brengt?? Ik hoop het wel, want het is echt de laatste poging.

 

Ik ben, voor mijn gevoel, maximaal gestimuleerd en het wil niet meer zo vlotten met de follikels. Op dit moment zitten er 5 grote en een paar kleintjes, die voor de gyn. niet meetellen. Wij weten wel beter, maar het is voor hem natuurlijk de eerste keer en hij weet niet hoe mijn lichaam reageert. Ik kreeg 300 iu Puregon en 150 iu Repronex (is denk ik zoiets als Menopur) en dat vond ik wel genoeg in mijn lichaam. Hij wilde het liefst afbreken en nog een poging doen.

 

Maar de tijd is goed nu, dezelfde dagen als bij Famke en mijn ouders zijn er om de boel hier op te vangen als ik morgen en overmorgen op bed lig. Het is dus nu of nooit!!

 

 

 

Wel apart om hier een poging te doen, om de dag bloedprikken en een echo, meer medicijnen. Mijn hele armen zijn blauw van het prikken......Straks aspirine slikken en een soort prednison tegen ontstekingen.

 

Ook doen ze hier geen lokale verdoving, zoals in Gent, wat ik wel fijn vond, maar moet ik onder volledige narcose. Daar zie ik wel tegenop, maar ik moest soms ook wat water bij de wijn doen, anders werd de dokter helemaal gek van mij. Hij zei dat ik er meer van wist dan veel van zijn assistenten....Toch wel een compliment! Veel geleerd dus hier van elkaar meiden! We laten ons niet zomaar iets wijsmaken toch?

 

 

 

Ik ga snel weer verder hier, om mijn foto's te gaan uploaden, zodat ik misschien vandaag wel wat foto's van Famke kan plaatsen. Ik laat zo snel mogelijk weten hoe het is verlopen en hoeveel eitjes c.q., emmies we hebben!

 

 

 

Liefs Corine en Famke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow, spannend Corine!!!

 

Ik hoop op een goede afloop. Gelukkig hebben jullie er zelf alle vertrouwen in!!!

 

Heb je niet gevraagd aan de arts of je dan kon solliciteren???? Hihihih, Het is inderdaad een enorm compliment!

 

 

 

Groetjesssssssssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK meiden,

 

 

 

ben net terug van het ziekenhuis en de algehele narcose viel 100% mee. Ik was de enige vandaag en om 8.30 ging ik de OK in en om 9.00 was ik al wakker in de recover room. Om 10 u mocht ik al naar huis. We hadden, voor ons doen, een mindere oogst van 4 eitjes. Toch hebben we er alle vertrouwen in, omdat we goed matchen en altijd 90 % perfecte emmies overhouden. We gaan dus flink duimen en ergens zondag, maandag of dinsdag heb ik de TP. Nu lig ik lekker op de bank en laat me verwennen door hubbie, en mijn ouders die op bezoek zijn. Ik calculeer altijd 2 beddagen in, maar het weer is zo lekker, geen hoge vochtigheid en 25 graden, dat ik straks eens lekker ga zonnebaden!

 

 

 

Ik hou jullie op de hoogte.

 

 

 

Liefs Corine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh Corine, wat spannend meid! Doe lekker rustig aan, neem het er even van dat je ouders er zijn voor de kleine meid (nou ja, op de foto is ze al echt groot!) Hopelijk mooie bevruchtingen en op naar de terugplaatsing!!!! Zet hem op he!

 

 

 

Liefs Bianca

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Corine,

 

 

 

Fijn dat de narcose meegevallen is. En toch een mooie score hoor, vier hele mooie eitjes. De duimen gaan hier draaien, dat er maar mooie emmies mogen komen!!

 

 

 

Succes en tot gauw!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

corine kus!!!!!!!!!!

 

 

 

Spannend meis!

 

 

 

Ik moet er steeds aan denken dat jij toen ik in de wachtdagen zat dat je het zwangervirus rond stooide,.....hahahahahha..speciaal voor mij omdat de rest allemaal negatief teste...hahahaha...gek hè dat zoiest bij blijft.

 

 

 

Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

he corine,

 

spannend weer zeg! misschien heb je vandaag wel tp?

 

lekker gevoel dat je zo vaak al goeie emmies hebt gehad en een hoog percentage! dan is 4 eitjes echt niet zo weinig nee.

 

heel veel succes!

 

lis

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meiden,

 

 

 

jullie zijn allemaal lief!!! En dat van jou Jose, kan ik me ook nog zo goed herinneren. Ik gunde het jullie zo hard en zie wat het heeft gebracht! En nu zijn we al 2 jaar verder, wauw wat vliegt de tijd.

 

 

 

Het duimen heeft geholpen, al is het uiteindelijk maar 1 emmie geworden. 3 waren er bevrucht, waarvan er 2 doorgroeiden en er uiteindelijk 1 emmie, score 5!, gister is teruggeplaatst. En dat was ook weer een hele belevenis hier in Amerika hoor. Zondag was de TP trouwens.

 

 

 

Peter moest een OK pak aan, schoenen aan, masker voor en muts op. Ik moest me uitkleden op mijn bh na, OK hemd aan, 2 paar schoenen aan, muts op. Zodra ik op de tafel in de OK zat werd 1 paar schoenen uitgedaan en mocht in gaan liggen Eerst gingen ze kijken of mijn blaas wel vol genoeg was en toe kwam de gyn met hoofd labo binnen. We kregen een foto van de emmie, heel mooi trouwens, en toen moest ik de sleutelhanger van de gyn. vasthouden voor good luck. De emmie werd geplaatst, de dokter nam heel innig afscheid door een handkus en toen mijn hand tegen zijn wang te houden. Hij zei heel gemeend: now you are pregnant. Hij vertelde dat hij de sleutelhanger van zijn dochtertje kreeg toen ze 4 was om geluk te brengen voor al zijn patienten. Hij heeft hem al een paar keer laten schoonmaken bij de juwelier. En dat voor een hanger die ooit uit een happymeal kwam!

 

Toen werd de tafel schuin naar achter geplaatst en moest ik 15 min. blijven liggen met een warme deken op mijn buik. Toen mochten we naar huis. Ook moest ik me die dag maar laten verwennen en mocht ik niets inspannends doen.

 

Wauw wat een verschil met Gent zeg. Toch had het wel wat! En nu maar hopen dat het ook geluk brengt natuurlijk.

 

 

 

Het voelt op dit moment totaal anders dan de vorige keer. Toen was ik er veel meer mee bezig, maar nu heb ik natuurlijk afleiding van Famke en mijn ouders. De druk is er ook voor mij totaal af. Als het lukt, heel fijn. Als het niet lukt, kan ik er ook mee leven.

 

 

 

Ik hou jullie van de week en volgende week op de hoogte hoor. Nu ga ik afronden, want we gaan zo nog wat Cincinnati laten zien aan mijn ouders. Het zonnetje schijnt en het is hier nu constant tussen de 25 en 30 graden! Genieten dus met volle teugen.

 

 

 

Terry en hoe is het bij jullie afgelopen? Ik hoop dat er 2 goeie zijn overgebleven voor jullie!

 

 

 

Liefs Corine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Corine,

 

 

 

Late reactie van mij, maar ben een weekje op vakantie geweest.

 

Wat goed dat je nu een mooie emmy bij je draagt.

 

Wat bijzonder dat alles na 2 jaar herhaalt.

 

Volgens mij liepen wij 2 jaar geleden ook een beetje gelijk.

 

Ik had op 24juni de tp en mocht 10juli testen (zat een weeend tussen).

 

 

 

Lieverd, ik wens je alle geluk van de wereld toe op nog zo'n kanjer als Famke.

 

 

 

Geniet lekker van de tijd met je ouders en hopelijk ben je snel in het bezit van een positieve test.

 

 

 

Kus Laura

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden