Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoi Allemaal,

Hebben jullie al namen bedacht? Ik vind het zo moeilijk, op internet vind ik ze niet, tegen de tijd dat ik bij de D ben zie ik al niet meer welke naam ik nu wel of niet leuk vind. Wist ik maar vast wat het word dat scheelt weer een naam.

Ik ben opzoek naar een hollandse naam maar wel één die niet alledaags is dus geen daan of tim maar ook weer niet zo apart dat je denkt; "wat zeg je?"

Als jullie tips hebben hoor ik het graag

Posted

Namen, nou pfffff, dat heeft wel een discussie losgemaakt hier in huis!

Mijn hubbie wilde voor een jongen een echt hollandse naam: Hans, Klaas, Jan, Kees enzovoorts, en dat terwijl ik gek ben op engels klinkende namen.

Lastig lastig! Uiteindelijk zijn we voor een jongen op Ruben Bart gekomen, mja die is nu niet erg van toepassing meer gezien we een dochtertje krijgen.

Voor een meid waren we wel snel klaar, ik weet al jaren wat ik als naam wil geven, (hou ik nog even voor mij) dus daar was niet veel discussie over mogelijk, de 2e naam mag hubbie zelf verzinnen dus dat is nog even afwachten.

Heel veel succes met het zoeken naar namen!!!!!

Liefs Diana

Posted

ja suus daar zeg je wat

je hebt zoveel hollandse namen

wouter,paul,eric,thijs,ferdinand,alexander,denis,joel,laurens,max

hahahaha succes met zoeken!!

groetjes rosalie

Posted

tja ik kan er maar een opnoemen...Faas hahahah ik vind hem fantastisch

Maar ook Roemer, Kick, Abel, Sil, Simon vind ik leuk en mooi

succes Cynthia

Guest estrhalita
Posted

Namen blijven moeilijk en heel persoonlijk. Wij wisten het bij de vorige zwangerschap pas 1 week voor de bevalling. We wisten dat zijn 2de naam Alie zou worden omdat dat de naam is van mijn schoonmoeder die overleden is toen ik 8 weken zwanger was. Robbie zijn eerste naam is Robbert. We hebben dus Alie verwerkt in Robbie. Nu zou ik het echt nog niet weten, maar ik wil eerst weten wat het wordt en dan kijken we weer verder.

Je hebt er veel boekjes over, maar je kan het ook uit films, series, leesboeken halen. Faas vind ik ook wel leuk inderdaad, maar denk manlief nooit haha.

Posted

Wij hebben heel lang gepuzzeld, de eerste naam wag gauw verzonnen voor zowel meid als jongen, maar aangezien mijn dochter in haar 2e naam vernoemd is wilden we dat voor deze ook. Maar de namen waar we naar konden vernoemen waren op zijn 'zachts' gezegd niet echt om van te gaan juigen, echt van die oudbollige namen.

Ik heb nog geprobeerd om net als bij mijn dochter de 2e (en dus de vernoemende naam) te verbasteren ook voor dit kindje maar kon er echt helemaal niets mee dus heb me maar overgegeven aan een ouderwetse naam, uiteindelijk gebruik je de 2e naam toch niet veel.

Moeilijk hoor een nederlandse naam, er is niet veel dat ik leuk vind. Mijn neefje heet Mark, misschien is dat wat. Dat vind ik dan nog wel kunnen. Maar ik ben zelf ook meer van de buitenlandse toch makkelijke namen.

Guest Amanda
Posted

Ik vind, korte, makkelijke namen leuk, waar je niet bij denkt, jeetje, hoe schrijf je dat, of hoe moet ik dat uitspreken...

Laatst hoorde ik een hele leuke jongensnaam, (vind ik,) RIM

Voor een meisje hadden wij Fenne.. vind ik heel mooi!

Raf vind ik ook leuk. voor een jongen.

ik heb de naam Len van tv, deed ooit een "len" mee met temtation island, dat keek ik nooit, maar met zappen kwam ik erlangs, en zag toevallig zijn naam, was meteen verkocht! Toen hubbie nog ompraten haha.

Posted

ooh ja amanda, ik vind raf ook super..

Johan is ook wel vintage..

Zelf vind ik Pieke te gek maar dat wilde manlief niet (is volgens mij limburgse naam, net als Juup ook erg leuk)

Ach kan wel een 6 ling krijgen wat namen betreft.hahahahaha

cyn

Posted

Ik ken iemand die haar zoontje Wout heeft genoemd. Ook lekker kort en heel Nederlands.

Ook een idee misschien???

We beginnen er zelf ook steeds meer over na te denken, hoewel we de 12 weken nog niet hebben gehad... Ach....

Groetjesssssssssssss

Posted

Hmm ik doe hier in ieder geval meer inspiratie op dan op de namen sites.

Faas is idd leuk maar past echt niet bij onze achternaam

Raf, die ken ik en is echt een :crafty:

Rim, Len en Juup ga ik zeker even met hubbie bespreken. Pieke vind ik ook leuk net als Pleun, Fieke, Fiene ed maar dat vind hubbie echt helemaal niks hij vind de lieve meisjes namen zoals Linde of Lieze erg leuk en vind ik eigenlijk niet krachtig genoeg.

Hil; ik ben ook pas 9 wkn hoor maar 2 echo's gehad en de 12 wkn echo vonden ze niet meer nodig dus pas bij 20 wkn weer. Ga er dus maar vanuit dat het goed zit.

Guest Amanda
Posted

ik ben vooral goed in jongensnamen.. geen idee hoe dat komt haha..

Jenz

thijs

Niels

Neal

Miel

Jesse

Jelle

Voor meiden vind ik vooral stoere namen leuk

Roxanne

En jongensnamen voor een meisje vind ik óó leuk !

Renee

Robin

of echt schattige namen..

Danique (niet echt stoer..)

Merle

oja Finn vond ik ook altijd leuk, maar hoor je nu te vaak (vind ik jammer)

Guest Amanda
Posted

ik kan dit topic wel vol lullen hahaha Loek, óók leuk!

Guest estrhalita
Posted

He Amanda verzin nog even verder. Jenz vind ik echt onwijs en die gaan ik op mijn lijst zetten. Maar mijn vriend wil nog dat we even wachten met het zoeken naar een naam tot na de uitslag van de punctie, maar ik zoek al stiekem dus kom maar op hoor.

Posted

Meisje:

Noek, Dana (dus uitspreken als daanaa), Julia, Lieke

Jongen:

Sep, Nol

Pfff, voel me al helemaal als toen; moeilijk!!!

Guest Amanda
Posted

ja sorry, maar weer jongensnamen...

Brent

Boyd

Body

Posted

Jee, ik doe hier echt leuke ideeën op, helaas vindt vriend lief op alle namen wel commentaar te verzinnen maar komt ondertussen zelf met niks. Sep vind ik echt leuk maar vindt hij ook niks, Robin voor een meisje is ook leuk. Roxanne vind ik persoonlijk te lang.

Ik wil het liefst 1 of 2 lettergrepen. Ik heb nu op mijn lijstje staan:

Meisje:

Krit/Crit

Kris

Ieke

Neele

Fleur

Jongen:

Krit/Crit

Phillip

Mats

Kobe

Posted

Mijn man en ik zitten dus ook echt niet op 1 lijn wat namen betreft.

Hij wil een degelijke holandse naam, en ik vind een beetje anders ( niet te ) wel mooi.

Had ik een hele mooie holandse naam gevonden, vind hij ook niets.

Jongens naam Jaro, vind hem echt heel mooi maar helaas mijn man wilt niet.

Hij heeft 1 naam in zn hoofd, Maarten net als zijn opa.

Ik wil niet vernoemen en Maarten vind ik niet leuk, hij ketst alles dus af waar ik mee kom.

Wordt nog een fikse strijd.

Eerst maar volgende week afwachten of we een dochtertje of een zoontje krijgen :walk:

Liefs Renaat

Posted

Ja het is moeilijk hè... Die sites zijn leuk met al die namen, maar dan zie ik ook ineens door de namen het bos niet meer... Wij houden van of een hele hippe naam of zo'n klassieke ouderwetse naam. We hebben er gelukkig al 2 gevonden, maar toch nog verder zoeken, het lijkt me vervelend als je straks net je kindje een naam hebt gegeven en je komt ineens de naam van je dromen tegen....

Moeilijk moeilijk moeilijk. Maar ja. Luxe problemen denk ik dan maar weer.

Weten jullie nog sites die wèl leuk zijn eigenlijk?

groetjes, niki

Posted

hoi hoi,

al ben ik (nog) niet zwanger, we bedenken wel hele leuke namen> vinden we zelf

Jonte

Benthe

Faas (vind me vriend ook erg mooi)

Lieke

Noah

veerle

Ninthe

Amber

Stijn

Milan

Milla

Britt

Sterre

nou zo kan er nog wel 100 meer opnoemen haha

dag dag..!

Posted

ja namen namen namen

ben zelf niet zwanger maar hou toch altijd mijn oren open.

met mijn dochtertje ben ik ook lang op zoek geweest

wat ik toen heb gedaan is een schriftje bij de computer gelegd

en als ik namen sites zat door te snuffelen schreef ik vanalles op

ook namen waar ik nog wat over twijfelde maar toch even vast wou houden.

hele lijsten werden het

waar ik dan daarna weer in zat te strepen en zo kwamen we de naam tegen waar we voor zijn gegaan

moet zeggen dat dit dus in eerste instantie een tweede keus naam was voor mij. maar ik ben hem langzaam steeds leuker gaan vinden.

ging hem ook hardop zeggen en het klonk zo leuk.

ging toen helemaal om.

de naam is Kalina ( koosnaampje is Lila)

jongens namen

poeh dat heb ik altijd al moeilijk gevonden

en ook hier de discussie 'waarom moet je nou zo een buitenlandse naam kiezen'hahahaha

Ross vond ik altijd mooi

en Rory

en Tim of Tom

kort en krachtig

Sterre voor meisje ja leuk

maar ik hou wel van lange namen voor meisje ( niet te lang hahaha) Rebecca maar ook Zarah of Sarah vind ik leuk

hou ook van Ierse namen

Siobhan, Soairse maar ja is dan weer moeilijk met andere uitspraak dan dat je het schrijft.

zelf wil ik graag, mochten we het geluk hebben zwanger te raken, ook vernoemen naar stiefmoeder die in 2004 is overleden.

maar dan niet rechtstreeks maar wel zoiets........moeilijk..........dus vandaar dat ik toch altijd met namen bezig blijf..........ik weet ik heb nog ruim de tijd......eerst zwanger worden :-)

• 4 weeks later...
Posted

Tijdens de vakantie kwam mijn man met een naam, we hebben haar de hele vakantie al zo genoemd, om te kijken wat we er van vonden, eergister aan hem gev raagd of we nog verder kijken voor een naam.

Hij was er eigenlijk al aan gewend dat ze zo heet, en ik eigenlijk ook, voor mijn gevoel is ze dat al ( die naam ) we zijn er dus uit.

We hebben definitief een naam voor ons dochtertje :hello2::hello2::hello2:

Liefs Renaat

Posted

Wauw renaat, jullie zijn het wel snel over alles eens zeg, ik ben er jaloers op!:icon_biggrin:

Qua namen weten wij de eerste naam al een hele tijd, die naam wilde ik al jaren voor een meisje.

De tweede is iets meer een probleem, wij wilde graag vernoemen, nu is het in danny's familie enigzins de gewoonte iedereen een naam met een D te geven, nou das niet zo moeilijk, maar de vrouwenlijn in mijn familie is echt vernoemd, maar hoe, pffff.

Oma heette gerardina(roepnaam Dina), moeders heet gererdina grietje (roepnaam ineke), en mijn 2de naam is dus diana, mja maak daar dan nog maar iets leuks van, hahaha.

De enige varianten die wij erop hebben kunnen bedenken zijn: Dyanne (engels uitgesproken) of Danique.

Wat vinden jullie?

Posted

Hey Diana, nou dat is nu echt puur toeval, over inrichting van kamers en of huis en dergelijke zijn we het altijd snel eens, daar verwacht ik nooit een probleem in.

Maar de naam en het kaartje, we wilde allebei zoooo verschillende dingen, we kwamen totaal niet bij elkaar in de buurt.

Toevalling dat mijn man die naam zei, ik had er zelf nooit over nagedacht maar hij zei het en het klonk goed, en met de kaart hebben we ook een middenweg gevonden, we zagen een kaart die het allebei had, ja dan ga ik niet verder zoeken, raak je alleen maar in de war.

Ja dat vernoemen, ik wil zelf niet vernoemen, maar ik vind Danique wel een helemooie naam.

Liefs Renaat

Posted

Nou onze keuze is inmiddels gedaald naar 2 kaartjes.

Dus nu word het nog druk nadenken over welke van de 2.

Wat betreft de naam, tja Danique is wel de favoriet van mij, maar qua klank klinkt Dyanne er beter bij.

Mja daar komen we ook wel weer uit!

Liefs Diana

Posted

Toestanden! Het is ook zo vreemd met die namen. Ik vond heel veel namen leuk, maar als je bedenkt dat je kindje zo gaat en blijft heten, dan wordt het opeens een heel ander verhaal...

Maar we komen er wel!

groetjes, niki