Jump to content

midden in eerste poging.. even voorstellen

Recommended Posts

Posted

Hi Allemaal,

Lees al een poosje mee maar heb tot nu nog niets geplaats, want dan wilde ik me toch wel eerst even voorstellen.

Ik ben Pien, 31 jaar en moeder van een prachtkleuter van bijna 5. Mijn aanstaande heeft kanker gehad en door de chemo een mindere zaadkwaliteit en ik heb de afgelopen jaren steeds meer last van endometriose.

Onze kleine was een "lucky shot" na 2,5 jaar proberen en inmiddels proberen we al weer bijna 3 jaar voor een tweede. Die kans is steeds kleiner aan het worden en met steeds toenemende pijnklachten vanwege de endometriose zijn we nu aan het ICSI traject begonnen.

Ik ben 4 weken geleden met de decapeptyl begonnen en de eerste 2 weken waren zwaar, had erge last van hormonen. Toen ik na 2 weken de puregon erbij mocht gaan spuiten werd dat gelukkig een stuk minder.

Gisteren een laatste echo gehad en ik heb 5 follikels.. Niet veel, maar ze zagen er goed uit werd er gezegd.. Morgenochtend om 8 uur heb ik de punctie..

Ik zie er erg tegenop, het is daar allemaal erg gevoelig door de endometriose, dus ik ga uit van het ergste, dan kan het alleen maar meevallen..

Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes,

Pien

Posted

hallo pien,

heel veel succes morgen, ik heb zelf nog geen punctie gehad maar hoor wel van vele dat het ook wel iets kan helpen als je goed blijft ademen.

we horen het wel hoe het gegaan is.

SUCCES !!!!

Posted

hoi pien en veel succes morgen.

ik heb bij de vorige punctie ook geen verdoving gehad en had er veel aan om de pijn weg te ademen, via de neus in, via de mond eruit.

dat heeft echt geholpen! ik heb zelf woensdag weer de 2 de punctie en heb nu weer niet gekozen voor verdoving.

adem goed door en laat je daarna maar lekker verwennen, dat heb je dan wel verdiend!

succes !!

Posted

Hoi Pien,

Welkom hier op het forum. Ik vond zelf de punctie ook niet fijn, ze moesten bij mij 20 eicellen weghalen dus je kan je wel voorstellen dat het geen pretje was. Ik hoop voor je dat het uiteindelijk wel meevalt en dat het zo gebeurt is.

Groetjes,

Yvonne

Posted

Hoi Pien, welkom op het forum, veel succes wensen hoeft niet meer want je hebt het al achter de rug, hopelijk is het je meegevallen. Het zou fijn zijn als je even laat weten hoe je het hebt ervaren. Hoop wel voor je dat er een mooi kindje voor je komt.

Veel succes verder.

Liefs Cindy

Posted

Nou het is achter de rug hoor... Het viel me niet mee en niet tegen.. Het doet gewoon pijn! :cry2:

Moest er al om 7.30 zijn en kreeg meteen een spuit pethidine en een half kalmeringstabletje, wat wel een goed effect had, want toen was ik ook vrij relaxed.

De linkerkant, waar er vier zaten, ging vrij snel en was goed te doen kwa pijn. Aan de rechterkant zat ook nog een kleintje en daar konden ze met het echo apparaat niet goed dichtbij komen en er moest ook een paar keer vrij diep geprikt worden voordat ze die te pakken hadden en dat deed dus echt heel veel pijn.

Ze hadden waarschijnlijk ook een adertje geraakt want ik verloor echt heel veel bloed. Daarna lekker even geslapen en gelegen, en manlief onderweg naar het VU met de eierdoos.

Om 12.30 was hij weer terug en mocht ik naar huis. Er ws nog even sprake van dat ik de tafle weer op moest omdat ik zo bloedde maar dat zakte gelukkig uit zichzelf af.. Nog een eendebek was wat mij betreft too much voor vandaag!

Nu lig ik lekker in bed en denk niet dat ik er vandaag nog uit ga komen.. Kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst overdag in bed heb gelegen, en het bevalt prima..

Oh en trouwens, die diepe vervelende prik was toch de moeite waard want ze hebben 5 mooie eitjes gevonden! Woensdagmorgen kan ik bellen of er bevruchting is geweest en als dat zo is wanneer de terugplaatsing is..

Tot snel,

Groetjes Pien

Posted

heej pien,

welkom hier. super dat ze al 5 mooie eitjes hadden. dat is genoeg, er hoeft er maar 1 te zijn die bevrucht is.

hopen dat het goed gaat komen en ik duim voor je dat er woensdag mooie bevruchtingen hebben plaats gevonden.

en lekker in bed blijven liggen hoor dat heb ik ook gedaan.. echt te moe om op te staan!

Liefs

Desiree

Posted

He Pien,

Welkom!

Gelukkig heb je de punctie alweer achter de rug, en met resultaat! 5 mooie eitjes, dat klinkt prima. Rust maar lekker uit. Zo'n punctie is niet niks. En nu hard duimen dat er een paar goede bevruchtingen tussen zitten!!

Posted

He Pien,

Fijn dat het achter de rug is. Ze hadden bij mij ook een adertje geraakt. Ze hadden me helemaal vol gepropt met watten vanonderen.... Dat was niet echt een pretje!

Maar eh, fijn om te weten dat dat niet voor niets was, en dat er 5 eitjes waren. Daar moet toch een mooie bevruchting en deling uit kunnen komen!!!

Heel veel succes met wachten!

Groetjessssssssss

Posted

hoi pientje,

die punctie heb je maar weer achter de rug he!

fijn dat ze 5 eicellen gevonden hebben he!

ik hoop dat jullie een mooie teruggeplaatst krijgen en dat er iets moois uit voort komt!

succes meid!

Posted

hallo Pien,

spannend, morgen mag je bellen toch voor het resultaat of er bevruchtingen hebben plaats gevonden, ik duim voor je !!!!!!!!

hopen dat de pijn niet voor niets is geweest.

groetjes

Posted

Hoi Pien, fijn dat je het hebt doorstaan, jammer dat er wel een bloeding was. Ben ook echt benieuwd hoe ik het ervaar, het komt zo dichtbij.

Ik hoop wel voor je dat je een super emmie krijgt en een goede terugplaatsing, we zijn benieuwd en wachten af. Slaap maar lekker. Heb je nu wel nodig denk ik.

Liefs Cindy

Posted

Pfff nou van lekker slapen is niet echt veel gekomen, wat is dit spannend zeg! Nog 20 minuten en dan kan ik eindelijk bellen...

Ik hou jullie op de hoogte!

Posted

Hey pientje,

Succes met wachten!

Mag je zelf gaan bellen of word je door je eigen ziekenhuis of het VU gebeld?

Ik hoop snel de uitslag te lezen, en ik duim voor je!

Liefs Diana

Posted

Nou ik heb net gebeld en het is goed gegaan hoor! Heb nog geen aantallen gehoord maar heb in ieder geval morgenmiddag terugplaatsing in het VU!!

Pff ben zo opgelucht en blij!!!

Nu maar weer eens aan het werk!

Groetjes!

Posted

He Pien,

Super! Weer een zorg minder! Ik moet me vrijdag, als het goed gaat, melden in het VU voor de terugplaatsing van een of twee cryo's. Lopen we elkaar net mis ;-)

Heel veel succes morgen!!

Posted

hoi pientje super dat je een terugplaatsing hebt he!

dat is ook altijd weer spannend!

succes en laat het maar lekker blijven zitten!

mariek, jij ook veel succes met je cryo!

dat het bij jullie ook maar lekker blijft zitten.

succes meiden!

Posted

hallo draakje,

hoe is jouw punctie gegaan???

hallo pientje,

laat even weten hoe tp is gegaan??

Succes allemaal meiden !!!!

Posted

Bedankt Lucky T heb er veel zin in!

Draakje hoe is het gegaan met je punctie?

Mariek, grappig dat je ook in het VU moet zijn, is je hele behandeling daar of ook transport IVF zoals ze dat zo mooi noemen zoals ik?

Ik laat jullie weten hoe het is gegaan!

Grtz

Posted

He Pien,

Hoe ging de tp vandaag?? Toch wel heel speciaal moment he. En aan de andere kant ook vreemd eigenlijk. Binnen 10 minuten sta je weer buiten...

Heel veel succes de komende wachtweken!!!

Mijn hele behandeling is in het VU. Woon op nog geen 5 minuten fietsafstand van het ziekenhuis, dus daar hebben we echt geluk mee.

Kom je hopelijk morgen vergezellen op de wachtbank!!!

Posted

Ja was inderdaad heel bijzonder moment, maar stond ook snel weer buiten.. Leuk om het kleine wondertje even op het scherm te zien. Er is uiteindelijk 1 goede uitgekomen, dus alle hoop is daarop gevestigd... Veel succes morgen he, ik zal aan je denken!

Lfs Pien

Posted

Nou de eerste dag op het wachtbankje zit erop! Ik was bang er echt de hele dag mee bezig te zijn maar het valt me mee... Ik moet wel zorgen dat ik genoeg te doen heb want ik ben wel een beetje rusteloos, maar heb gewoon een leuke dag gehad.

Heb gezellig mijn neefjes te logeren, dus er liggen nu 3 heerlijke mannetjes boven te slapen.. Vanavond met elkaar even gegeten op en terrasje en als je dan andere mensen naar ons ziet kijken, jong stel met 3 jongens van 3,4 en 6, dan denk ik ... zo'n gezin had ik willen zijn.. Onze kleine zit precies tussen onze twee neefjes in en met zijn drieen echt de 3 musketiers, zo gezellig...! Gelukkig wonen ze dichtbij en zien ze elkaar vaak, het zijn toch een soort surrogaat broertjes waar hij lekker mee kan spelen, stoeien en natuurlijk ook ruziemaken, want ook dat moet je leren.. haha...

Goed weekend allemaal!