Jump to content

een paar vraagjes..

Recommended Posts

Posted

Hoi allemaal ik ga binnenkort beginnen met mijn 1ste IVF.

Ik had een paar vraagjes aan jullie..

De progestan bolletjes als je dat gebruikt mag je dan niet in de zon??Ik heb het al gebruikt met IUI maar dat waren er maar 3 en nu dan straks 6.

Lijkt wel of ik een klein pigmentvlekje heb gekregen in mijn gezicht,hoe doen jullie dit,houden jullie er rekening mee??of smeren jullie elke dag je gezicht goed in?

Ik had iets gelezen over zwemmen dat je dat na de terugplaatsing beter kan vermijden..Iemand enig idee of dat zo is??

Of het kwaad kan..

Als alles goed gaat heb ik in augustus mijn punctie verwachten ze en we zouden daarna lekker met ons bootje een weekje gaan varen,vandaar dat ik benieuwd was..Dan zag ik me al heerlijk luieren op een luchtbedje in het water..

Dus ik hoop dat dat kan...

Bedankt alvast,liefs Gwenn

Guest Vonnie
Posted

Hoi Gwen,

Ik heb bij al mijn pogingen ook Progestan gebruikt maar kan me niet herinneren dat je dan niet de zon in zou mogen. Nu ben ik zelf niet zo'n zonaanbidster maar als het echt niet mag dan zal het toch in de bijsluiter staan.

Wat betreft dat niet mogen zwemmen na de terugplaatsing, ik denk dat dat wel mee zal vallen. Immers, bij een natuurlijke bevruchting zwem je misschien ook wel als het emmietje zich wil innesteren. Volgens mij moet je wel vlak na de punctie uitkijken met baden en zwemmen. Zolang je nog bloed verliest kun je dat beter niet doen, in verband met infectiegevaar geloof ik.

Nou, succes straks met je poging!!!

Posted

Duidelijk Vonnie,bedankt!!!Ja dat dacht ik idd ook met zwemmen,bij een natuurlijke bevruchting mag het ook,maar ja ik wil er alles aan doen..

Ik zie me al lekker dobberen hihi....

Guest estrhalita
Posted

Die bolleltjes heb ik nooit gehoord over pigmentvlekken. Ik ga onder de zonnebank en heb dat gewoon gedaan, ook nu tijdens de zwangerschap gewoon.

Qua zwemmen, na de punctie een paar dagen niet zwemmen of badderen (douchen mag natuurlijk wel). Na de terugplaatsing mag je alles doen.

Succes

Posted

Hoi estrhalita,oh gelukkig,ben blij dat te horen.

Van de progestan stond het wel in de bijsluiter,en ze zeiden het ook in de apotheek.

Maar fijn om van jullie te horen dat het bij jullie goed gaat!

Super bedankt dat jullie zo snel hebben gereageerd!

xxxxxxx Gwenn

Posted

Ik heb er wel last van vlekken in mijn gezicht, maar moet er ook gelijk bijzeggen dat ik dat ook van de normale hormoonsubstitutie die ik slikte al had. En ik had toen het voor het eerst begon op te vallen, ook cysten zitten bij de eierstokken. Toen die verwijderd waren leek minder te worden.

Nu heb ik een aantal weken geleden met felle zon in de auto gezeten, zonder te smeren (dom, hè) en daarna is het weer erger geworden. Ik had toen wel al een poging achter de rug, maar gebruikte in die weken zelf niet de bolletjes.

Groetjes,

Fientje.

Posted

Bedankt Fientje voor je antwoord..

Ik had er namenlijk ook heel iets last van,was maar een klein plekje hoor..

Maar dat gaat niet weer weg of wel??

Of krijg je alleen met de zon dat het meer word en als het weg is dat die plekjes ook verdwijnen?

Veel succes in Gent!!!

Liefs Gwenn

Posted

Gwenn,

Bij mij is het wel minder geworden na de verwijdering van de cysten. Met de zonnige periodes en waarschijnlijk door de andere hormonen is het nu weer erger geworden.

Het is nooit helemaal weg geweest.

Jij ook veel succes met het IVF traject. Hopelijk lukt dit wel.

Groetjes,

Fientje

Posted

Ik heb er ook niets van gehoord dat je uit de zon moet blijven.

en na de punctie niet zwemmen ivm de kleine wondjes maar je kan beter even vragen wanneer na de punctie je mag zwemmen ivm infectie gevaar.

succes in ieder geval en lekker met het bootje dobberen lijkt me heerlijk

Posted

Hoi Fientje en Nicolas,ik ga het zeker even navragen bij de arts.

maar bedankt voor jullie lieve reacties!!!

Nicolas heel veel sterkte hoor,ik las net je handtekening..

Verschrikkelijk,ik hoop dat je het een plekje kan geven.

Liefs Gwenn

Posted

Hai Gwen.

Van het zwemmen: ik zwem ook, dat is wel zo: zelfde als met vrijen na de punctie.

Je hebt toch kleine, jawel -punctie wondjes dus vandaar dat ze zeggen ff een week niet zwemmen, badderen etc ivm infectie gevaar.

Balen want bovenstaande dingen ontspannen erg en dat heb je nu juist nodig na de tp..ik vond het ook verschrikkelijk balen.

ik heb me voorgenomen in de week na de terugplaatsing: een keer uit eten te gaan, en ook lekker een paar keer flink te wandelen, ook dingen die ik fijn vind.

ik ga het mijn 3e keer ook nog weer eens ff haarfijn vragen presies wanneer ik weer mag zwemmen e.d. . en er ook bijzeggen dat het mij zo ontzettend ontspant! Want de overige dames hebben het hier allemaal over een paar dagen en mijn ziekenhuis geloof ik wel over een volle week!

Van de progesteron en de zon heb ik wel wat van gehoord. je moet er volgens mij ook wel wat aanleg voor hebben. Gewoon wat extra insmeren.

Hey alvast veel succes met e behandeling en houd ons op de hoogte!

gr Lentezon

Posted
Die bolleltjes heb ik nooit gehoord over pigmentvlekken. Ik ga onder de zonnebank en heb dat gewoon gedaan, ook nu tijdens de zwangerschap gewoon.

Qua zwemmen, na de punctie een paar dagen niet zwemmen of badderen (douchen mag natuurlijk wel). Na de terugplaatsing mag je alles doen.

Succes

Hoi Esther,

Mij werd dat weer afgeraden..terwijl ik er normaal altijd elke week onder ga ( 10 minuten onder een turbo ding hihi _) ...

Ook na de TP werd het mij afgeraden ... terwijl je op zich er best onder kan ook met zwangerschap. Niet in de laatste maanden geloof ik .

Desnoods leg je een handdoek over een gedeelte van je buik.....

Posted

Hoi lentezon wat lief dat je hier even komt reageren.

Ik moet dinsdag weer naar het ziekenhuis dus dan vraag ik het even na..

Jeetje jij gaat met poging 3 beginnen,heftig hoor..

Is dit je laatste poging?

Ja een volle week niet zwemmen is wel lang,maar ik heb het erg graag voorover,hopelijk valt het alleen niet net in dat ene weekje dat ik vakantie heb..

We zullen zien en idd dan gaan we gewoon lekker andere dingen doen!

Jij ook heel veel succes hoor!!!

Liefs Gwenn:icon_rabbit:

Posted

Hoi gwenn,

Nee hoor dit is niet onze laatse poging hoor hihi want het gaat gewoon lukken!

En anders geven wij niet op hoor, ik heb al een topic gestart daarover...3e Poging ..hoever ga je?

Ik wil dan nog zeker wel 2 zelf doen..( eigenlijk 3)dan hebben we in totaal 6 pogingen gehad...maar waar is de grens- sja-?

Iniedergeval geld ook de leeftijdsgrens, binen die tijd alle middelen aanwenden voor onze liefste wens. Is nu of nooit meer he.

Hey ben benieuwd wat jou ziekenhuis ervan zegt..komt goed en ach 1 week of wat niet zwemmen tuurlijk hebben we er dat voorover.

10 juli is al bijna he ...heb je een kort of lang schema? dus met of zodner 'de pil'.

liefs lentezon

Posted

Hoi lentezon,wat goed dat je zon positieve instelling hebt!!!

Dat scheelt al een heleboel!

Ja idd de grens blijft moeilijk,ligt er maar net aan psygisch ook hoe lang je nog door kan.

Wij hebben een kort protocol,vreemd eigenlijk he dat dit zo verschilt per ziekenhuis..

Fijn weekend!

Liefs Gwenn:toothy2:

Guest estrhalita
Posted

Hoi dames,

Vervelend toch dat elk ziekenhuis wat anders zegt. In een zonnestudio maar je tot 6 maanden onder de zonnebank ivm dat ze geen risico willen lopen. Maar thuis mag je gewoon tot het laatst (is mij verteld????) maar ik doe natuurlijk wel een handdoek over mijn buik. Je mag toch ook gewoon in de zon op het laatst van je zwangerschap. Het is wel zo dat als je nooit onder de zonnebank gaat je dat nu niet opeens moet gaan doen, maar als je lichaam het gewend is kan je er gewoon mee doorgaan. Maar ja dat is wat mij hier is verteld en ja zoals we al op vaak onderwerpen hebben gemerkt wordt overal wat anders gezegd. Mijn gevoel zegt gewoon doen waar je je goed bij voelt. Ik heb na de punctie 1 week niet gezwommen, maar ze hadden ook nog eens door mijn blaas heen geprikt.

Groetjes

Posted

Hoi estrhalita,ja vreemd he dat het zo verschild allemaal per ziekenhuis..

maar jeetje door je blaas heen geprikt,dat heb ik nog nooit gehoord.

Dat zou behoorlijk pijnlijk zijn geweest,toen hebben ze je zeker direct geopereerd..

Heftig hoor!!

Liefs Gwenn:icon_rabbit: