Ga naar inhoud

Geweldig nieuws!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Nora,

Fijn om te horen dat alles goed gaat!

Ik kan mij voorstellen dat je nu even een spannende tijd hebt, maar wat lekker dat je afleiding hebt dit weekend. Geniet er maar van.

Mariek merkte op dat jou naam nog niet in het lijstje bij het topic "wanneer uitgerekend" staat.

Vind je het leuk daar ook bij te staan. Iedereen heeft daar zijn eigen "balkje" om te zien hoever iedereen is, en ook de afspraken worden er in bij gehouden.

Liefs Diana

• Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Diana,

Ik kan de topic niet vinden?! Waar staat die, want natuurlijk wil ik erbij!

Groetjes, Nora.

Geplaatst

Wat super zeg dese zwangerschap je moet er gewoon op vertrouwen dat het goed blijft gaan en leuk dat er een festival is dan heb je idd mooi wat afleiding.

Ik weet nog niet of ik met ivf ga beginnen, omdat ik tog spontaan zwanger was geraakt maar helaas ging dat tog fout eind mei ik was toen bijna 6weken zwanger.ik heb as donderdag een afspraak bij men eigen gyn dan ga ik toch even bespreken van hoe en wat, en of de msk niet veroorsaakt is door de afwijkingen in men buik.

Maar ik begin het nu beetje bij beetje te vewerken van het feit dat je er nix aan doen vanwege de msk want ik gaf meself behoorlijke verwijten enso terwijl je daar helemaal nix aan kan doen.dus ik hoop dat ik wel spontaan zwanger kan raken dat ik de molen niet in hoef maar je weet het maar nooit.

nou heel veel plesier op dat festifal en blijf lekker genieten van je :occasion16:swangerschap en goed naar je lijfje luisteren.

Liefs Elvira

Geplaatst

Hoi Diana,

Ik heb me er tussen gepropt! Helemaal geweldig! Kun je me ook vertellen hoe ik zo'n balk (met alle informatie) standaard bij mijn berichtjes kan krijgen? Ik heb al gekeken bij gebruikinstellingen maar kan het niet vinden (wat een nitwit ben ik toch?!)

Elvira, succes bij je gynaecoloog! Mij zou het niets verbazen als de mk door je eileiders komt. Het is mij ook overkomen en als ik zo lees dat innestelling ook alles met de juiste timing heeft te maken, kan ik me zo voorstellen dat het bevruchte eitje gewoon te laat in de baarmoeder is aangekomen en zich niet goed heeft ingenesteld. Hoe dan ook, het is nooit je eigen schuld (tenzij je vet aan de drugs zit ofzo)!!!

Nu stap ik zo lekker op m'n fietsje voor een concert van The Fun Living Criminals, morgen naar de bios (sex and the City) dan nog een dagje werken en dan: vakantie!!!!

Groeten, Nora.

Geplaatst

Hey Nora

ja daar sat ik ook al aan te denken dat het misschien te maken had met mijn eileiders,maar ja blijft moeilijk he, nee van drugs moet ik ook echt nix van hebben mensen die dat gebruiken tydens een zwangerschap zijn echt niet goed wijs,want een kindje krijg je niet zomaar dat is echt een gods geschenk vind ik.en dan krijg je van die drugsbabys ohh ik had dat ooit een keer op tv gesien, ik vond dat zo erg daar kan ik echt niet tegen.zulke mensen moeten gewoon geen kids krijgen,

Maar heb je self ook al kids?want ik las dat jeself ook een msk had gehad.

Dat is zo naar he als je dat voor je kiesen krijgt.

Maar een heel fijn weekend en een fijne week natuurlijk.

Liefs Elvira

• 2 weken later...
Geplaatst

Vandaag mijn eerste echo gehad! Wouw! Het hartje klopte, en alles zag er goed uit. Echt helemaal geweldig. De kleine uk is nu 9 mm met 7 weken. Vanmiddag naar het intake zwangeren in het ziekenhuis en over 3 weken op 21 aug de volgende echo. Maar nu eerst eens lekker gaan genieten.....eindelijk.

Groetjes, Nora.

Geplaatst

Had net al gereageerd maar ook nog even hier... wat heeeerlijk! En? Tranen met tuiten of viel het mee? Ik begin het nu ook zoooo spannend te vinden.. Maar ja, moet nog even geduld hebben..

Liefs Pien

Geplaatst

Ja, echt super! Geen tranen, totdat ik 's middags met iemand aan de telefoon zat. Ik heb 's middags overigens weer een echo gehad op het spreekuur zwangeren. Ik ben nu fetiliteitspoli af en officieel aangemeld op de afdeling gynaecologie. Ik heb met de arts-assistent afgesproken dat ik in het ziekenhuis onder controle blijf wegens mijn medische achtergrond. Ik vind het eigenlijk een heel prettig idee...Nou, nu maar 3 weken aftellen tot de volgende eco op 10 weken! Onderwijl kijk ik steeds smoor naar mijn eerste echo-plaatjes. Geweldig!

Groetjes.

Geplaatst

He Nora,

Ja, mooi, he! Bofkont met je 2 echo's. 9mm al, kun je nagaan... mijn uk was nog maar 4,5mm, maar toen was ik 6w2d. Dus de kleine verdubbelt zowat in lengte binnen een paar dagen tijd! Wonderlijk...

Fijn dat je onder controle blijft in het ziekenhuis. Kan me voorstellen dat dat een gerust gevoel geeft.

Hoe voel je je verder? Nog last van zwangerschapskwaaltjes?

Geplaatst

Hoi Marieke,

Ja, dat was erg boffen. Ik moest ook wel erg lachen: in het ziekenhuis hebben ze zo'n supermoderne stoel die dus vanzelf omhoog gaat, inclusief de dingen die je benen ondersteunen. Het was zo'n stom gezicht.....maar weer geweldig om dat hartje te zien kloppen! Ik kan niet wachten op de volgende echo, maar dat duurt nog wel even. Gelukkig kan ik er nu veel meer van genieten, al voelt het nog zo onwerkelijk. Ik doe sinds vandaag ook mee aan Moeders voor Moeders. Jij ook?

Groetjes, Nora.

Geplaatst

De misselijkheid is gelukkig verdwenen. Nog wel erg gaar. Doe elke middag een lekker tukkie! Heerlijk! Morgen ga ik lekker een weekje op vakantie. Even relaxen. Thuis zit ik namelijk midden in een verbouwing. De hele week stucadoors over de vloer gehad. Best vermoeiend, vreemde mannen in je huis..... Nog twee weekjes en dan de volgende echo. Ik heb er weer zin in!

Geplaatst

Lekker he? Weer uit kunnen kijken naar de volgende echo?

Mijn volgende is pas de 20 weken... en dat is dan gelijk de laatste.

Vermoeidheid word bij mij nu ook minder. Al moet ik bekennen dat ik vanmiddag maar liefst 2,5 uur heb liggen tukken weer. Ach... we moeten ook goed voor de kleine zorgen!

Lekker zeg, effe weg uit de rommel!!! Geniet er van!!!

Groetjessssssssssssssssssssss

• 2 weken later...
Geplaatst

Eindelijk is het morgen zover. Ik heb de dagen weer af zitten tellen. De tweede echo! Ik ben zo ontzettend benieuwd......

Geplaatst

Yes! Alles is goed! De kleine is nu een dikke 3 centimeter en het hartje klopte prima!

Het ziekenhuis had ons alleen niet juist (veel te laat) geïnformeerd over prenatale diagnostiek. Nu hebben we een dag de tijd om te bedenken of we een nekplooimeting doen. We neigen naar niet. Ik ben tenslotte nog jong (30). Wat hebben jullie gedaan?

Liefs Nora.

Geplaatst

Wij hadden eigenlijk al voor de zwangerschap besloten dat we geen enkel onderzoek laten doen, behalve de echo's.

Ik heb jaren in de verstandelijk gehandicaptenzorg gewerkt, ik heb een zusje wat verstandelijk beperkt is, zoals ze dat tegenwoordig zo mooi noemen, en vanwege de MS van mijn man hebben we al een aangepast huis. Het is ons eerste kindje... We kijken er naar uit! Mocht er lichamelijk of verstandelijk iets mis zijn, denken wij dat we dat wel aan kunnen.

Iedereen beleeft dat op zijn eigen manier en heeft er zijn eigen kijk op.

Omdat we het kindje hoe dan ook graag willen, heeft verder onderzoek voor ons niet zoveel zin. Ja, je zou dan eventueel weten dat er iets niet goed is met je kindje. Maar ook tijdens de bevalling kunnen er nog dingen mis gaan. We laten het allemaal over ons heen komen, en wie dan leeft, dan zorgt, als het anders mocht lopen als we hopen.

Geplaatst

He Nora,

Super dat alles goed is! Leuk he, om je kleine weer even te zien.

Wij hebben ervoor gekozen om wel de prenatale screening te doen, in ieder geval de nekplooimeting en bloedonderzoek in week 12. Ik ben 36, en straks net een maandje 37 als ik moet bevallen. Toch een 'oudere' moeder, met alle risico's van dien.

Wat we doen mocht uit de screening blijken dat we een verhoogd risico hebben... dat weten we nu nog niet. We neigen nu naar een vruchtwaterpunctie, om uitsluitsel te hebben. Maar dan?? Stel dat het kindje inderdaad afwijkingen heeft? Ik kan nu nog totaal niet bedenken hoe ik me dan zal voelen of waar we uiteindelijk dan voor kiezen.

Ik ga er, misschien heel naief, maar dan liever nu naief én happy, vanuit dat het allemaal goed zit. Mocht het niet zo zijn dan zien we dan wel weer... a day at a time. Probeer nu in ieder geval volop te genieten en me geen zorgen te maken.

Geplaatst

Vandaag het ziekenhuis gebeld dat we geen combitest doen. Ik barst nu overigens van het vertrouwen....he he eindelijk een goed gevoel. Heerlijk! Morgen een positiebroek kopen. Iedereen verbaast zich over mijn bolle buik met tien weken....dat belooft wat.

Groetjes!

Geplaatst

Ha die Nora,

Alles nog goed bij je? Nog geslaagd voor een positiebroek? Ik moet er ook al aan geloven hoor, alhoewel het er nog een beetje teveel als een opgezwollen vetrol uitziet naar mijn mening, zeker als ik me in mijn gewone broeken probeer te persen, begin ik er toch echt zwanger uit te zien! Kan het dus ook niet echt meer geheim houden, hoewel, dat kan sowieso niet echt want we hadden het al vrij vroeg aan onze zoon verteld (hij is bijna 5) en die verteld het aan iedereen!

Groetjes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden