Ga naar inhoud

Geweldig nieuws!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jazeker! Ik voel me heerlijk. Zaterdag lekker geshopt! Ik heb nu een heerlijke positiebroek aan. Zalig zo'n band op je buik. Echt een verademing. Wat lief dat je zoontje het goede nieuws rond vertelt. Die wil zeker graag een broertje of lijkt een zusje hem ook wel wat? Wil je trouwens het geslacht al weten? Ik wel!! Ik heb altijd gezegd dat ik het niet wilde, maar door de hele IVF behandeling ben ik er anders over gaan denken. Mijn man zei vandaag dat hij het ook wel wil weten (hij moest er eerst nog even over nadenken). Nog even wachten....

Groetjes, Nora.

• Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wij willen het ook absoluut weten! De vorige keer wisten we het niet, maar bij een eerste maakt het ook echt nog zo weinig uit... Nu wil ik me er op in kunnen stellen... nog een keer een mannetje (prachtig) of toch een kleine meid (eerlijk gezegd wel een beetje mijn droomwens...) Zelfs mijn zoontje wil graag een zusje "omdat hij dat eerlijker vind voor mamma ipv als enig meisje tussen de mannen" zoooo lief... Ach.... uiteindelijk maakt het natuurlijk niets uit, en willen we gewoon een gelukkig kindje (ik zeg met nadruk niet gezond, want ook dat heb je niet voor het zeggen...)

Geniet van alles!

Liefs Pien

Geplaatst

Nora, lekker he, die broeken. Echt een verademing na de te strakke broeken hiervoor. Wij willen het ook wel weten. We vertellen het nog niet door, laten het een verrassing zijn voor de rest, maar het lijkt me zo leuk om te weten of het een klein jochie of een klein meisje is. De verrassing voor ons zal er niet minder om zijn, als we het tijdens een echo komen te weten of tijdens de bevalling. Dus waarom dan niet alvast iets eerder dan 9 maanden ;-)

Ah, wat lief, van je zoontje, Pien! Kan me voorstellen dat je stiekem toch een beetje duimt voor een meisje.

Geplaatst

Precies Mariek, je hebt gelijk! Nu heb je zo'n leuk moment halverwege... en... het shopt ook een stuk leuker... stapels witte kleertjes is ook een beetje saai op een gegeven moment... of je eindigt met allemaal jongenskleertjes waar je van te voren van denkt dat ze voor een meisje ook wel kunnen, totdat het meisje er is...! Wij gaan het trouwens ook niet verder vertellen hoor... het blijft ons geheim... hoewel... mischien dat we het hier wel lekker anoniem kunnen delen..?

;-))

Geplaatst

Ik ben ook zo benieuwd! Mijn man denkt dat het een jongetje is en ziet zich al één front vormen met ons zoontje. Ik heb hem er snel op gewezen dat jongetjes toch meer naar hun moeder trekken als ze klein zijn (toch?!).

Doot het te weten kan ik me veel specifieker verheugen op de komst van mijn kindje. Ik kan me zo voorstellen dat je na de bevalling gewoon a; blij bent dat het achter de rug is en het geslacht je echt niet meer uit maakt. Dan heb je nu tijdens de zwangerschap een enorme blijde boost. Toch geweldig om het al te weten! Mijn moeder wil het dan ook dolgraag weten, maar of dat feest doorgaat.......ik weet ook niet of ik het op het forum plaats aangezien er verschillende mensen zijn die weten dat ik hier actief ben....

Groetjes, Nora.

Geplaatst

En toen was daar eindelijk de 12 weken grens! Yes yes!

Eigenlijk is het best snel gegaan.....

Geplaatst

Hihihi, gaaf he? Weer een mijlpaal gepasseerd!

Joh, het gaat allemaal heel snel. Voor je het weet is de kleine er al. Ik vind de weken de laatste tijd ook een stuk sneller gaan....

Groetjesss

Geplaatst

De magische grens! Ben de dagen ook aan het aftellen...

Gefeliciteerd, meid! Op naar de 2e trimester, de leukste schijnt ;-)

liefs,

Mariek

Geplaatst

Gefeliciteerd! Gaaf he! En wat ik nog het allermooiste vind....we gaan het gewoon allevier halen! Was wel een beetje een angst van me hoor, ben je in een paar dagen tijd met zijn vieren zwanger en dan is er toch best een kans dat het bij een mis gaat... Gelukkig niet! Mariek en ik zijn zaterdag aan de beurt en Leeuwtje weer een paar dagen erna, dus we kunnen er nu alle vertrouwen in hebben!

Kijken of we weer volop energie krijgen, zin in sex (jaaa... het schijnt echt weer te komen!) ons middagslaapje weer over kunnen slaan en weer gewoon vlees kunnen braden zonder te kokhalzen... Hoop ook dat de eetlust weer wat minder wordt want heb al weken honger als een paard... zin in stapels boterhammen enzo... moet ook weer eens stoppen!

Ach... we gaan lekker door en genieten van het feit dat dit ons gegund is.. want het blijft een wonder!

Liefs Pien

Geplaatst

Ja, super! Straks in maart allemaal tegelijkertijd bevallen!

Tsja, die energie. Ik hoop dat die stroom inderdaad gauw weer op gang komt. Pfff, af en toe niet vooruit te branden. En jee, wat een eetlust. Het gaat de hele dag door, ook al zo'n 3 kilo aangekomen. En begin een mooi buikje te krijgen. Ik ben er super trots op! Ik kan de hele dag wel in de spiegel kijken.....

Geplaatst
Kijken of we weer volop energie krijgen, zin in sex (jaaa... het schijnt echt weer te komen!)

hahahaha, wat zal mijn vriend blij zijn dat te lezen, hihihihi! Arme man staat al een tijdje droog :tongueP:

Geplaatst

Ik vraag me ook af wanneer, naast de sekslust, ook mijn energie weer een beetje terugkomt. Nu had ik van het weekend redelijk veel gedaan, zaterdag de hele dag op pad en zondag de huishoudelijke dingen, en zat dus maandag compleet geradbraakt op mijn werk. Zelfs aan 9 uur slaap heb ik de laatste tijd niet genoeg.......ik heb het er graag voor over (begrijp me niet verkeerd) maar weer wat energie zou wel fijn zijn.

Groetjes, Nora.

Geplaatst

Ben het helemaal met je eens! Had zondag een lange wandeling gemaakt met een vriendin en haar hond en lag 's avonds weer helemaal beroerd en misselijk op de bank. Ook de volgende dag nog last van gehad. Schijnt dat we na 3,5 maand toch weer wat meer energie zouden moeten krijgen. Zou errrrrug fijn zijn!

Geplaatst

Vandaag weer bij de gynaecoloog geweest. Ik moet zeggen dat het een beetje teleurstellend was. We hebben maar heel even het hartje gehoord (wat overigens prachtig was). Nu maakt dat niet zoveel uit want we hebben thuis een Doppler. Maar ik kreeg dus geen echo!! Daar had ik totaal geen rekening mee gehouden, was er gewoon vanuit gegaan dat ik de kleine nu helemaal compleet zou zien. Ik heb met 10 weken een echo gehad en toen was de uk nog niet helemaal compleet. Ik had me er daarom zo op verheugd, maar ja, stond dus zo weer buiten....... Maar ach, ik laat me niet kennen. Voor volgende week vrijdag een pretecho geboekt. Dat geld heb ik er heeeeel graag voor over.

Groetjes, Nora.

• 2 weken later...
Geplaatst

Wouw! Vandaag een pretecho gehad met ruim 15 weken. Ik ben zo blij dat ik dat gedaan heb. Waanzinnig. De kleine ging goed te keer! Armjes en beentjes zwaaiden.....prachtig om te zien. Vingertjes geteld, kleine voetjes gezien, het neusje.....alleen het geslacht bleef nog onduidelijk. Da's dus nog even onbekend. Op de echo zagen we ook dat de placenta tegen mijn buik ligt dus waarschijnlijk duurt het nog even voordat ik de kleine kan voelen. Ach, op deze echo (die op de dvd staat) kan ik heel lang teren.

Morgen eerst lekker een weekje op vakantie. Zalig. Ik voel me een supergelukkig mens.

Liefs van Nora.

• 1 maand later...
Geplaatst

WOUW! Vandaag de uk weer gezien met de 20-weken echo. Prachtig! Alles zag er goed uit. Wat een opluchting. Alleen het rechterlipje kon ze niet goed zien, dus morgen weer eventjes terug. Geen probleem, kan ik de kleine weer bewonderen. Er is dan een stagiaire die het hele onderzoek dan nogmaals gaat doen om te oefenen. Geen probleem hoor. Ik offer me wel op!

Liefs van Nora.

Geplaatst

Wat leuk een tweede 20 weken echo!

Tuurlijk wil je je daar wel voor opofferen, haha!!!

Weet je eigenlijk nu wat het gaat worden? Of blijft het geheim?

Liefs DIana

Geplaatst

Hoi Diana,

Ik weet nog steeds niet zeker wat het gaat worden. De kleine had weer de navelstreng tussen de beentjes! De echografiste en stagiaire hadden echter hetzelfde vermoeden 9dezelfde als gisteren). Ze zeggen nu dat ze zo'n 80 procent zeker zijn van hun zaak. Maar ja, het kan dus ook nog anders uitpakken. Omdat we toch wel zekerheid willen (en nu helemaal) wachten we op de groei-echo en als we die niet krijgen, gooien we er nog een pretecho tegenaan!

Groetjes van Nora.

Geplaatst

Ik hoorde op de borstvoeding cursus (jaja goede voorbereiding is het halve werk... hoop ik...) dat bij iemand 2x per echo was vastgesteld dat het een meisje werd. Door 2 verschillende personen... En dus... Een jongen. Oeps.

We weten pas echt alles zeker, als die baby eindelijk in onze armen ligt... En dan nog...

groetjes, niki

Geplaatst

Tja Niki, zoiets kan altijd gebeuren inderdaad, is ook maar net hoe duidelijk het allemaal te zien is op de echo natuurlijk! Tussen vermoeden, en iets heel duidelijk zien zit toch wel een groot verschil.

Nora, weet je al of je een groei-echo krijgt? Of ga je op voor een 3d echo? Is erg leuk hoor, ik kan het iedereen aanraden!

Liefs Diana

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden