Jump to content

bronchitis! help, wat een nare pufmachine!

Recommended Posts

Posted

ik t topic over kiki''s verkoudheid schreef ik dit:

ebbe heeft bronchitis!

zielig he. heel benauwd en pieperig en droge hoest.

gelukkig kon ik nog naar een dokter vanmiddag en heeft hij antibiotica gekregen en zo'n grote puf. heeft iemand enig idee hoe je die kan gebruiken zonder dat je kindje helemaal in paniek raakt?

iemand tips voor die arme ebbe? :new_shocked:

liefs, lis

Posted

Suzanne (andere site), heeft hem voor Keyon ook gebruikt, maar weet eigenlijk niet hoe? Miss kun je er een spelletje van maken, door er geluidjes door te maken (een toeter)? Volgens mij deed suzanne het ook "onder dwang" in het begin, als hij huilt, inhaleert hij het toch. Hoeveel tellen moet je dat doen?

Amanda

Posted

ik geloof 15 seconden, maar de dokter zei 10 ademhalingen. nou ja, zoiets...

hij keek me zo verwijtend aan.

moet morgen ook weer de dokter bellen, ik dacht dat ze over de anitbiotica zei 3* 1 ml en nu staat er op de verpakking 3* 4 ml. grrrr, kan ik zo kriegel van worden. ik heb m vanavond 1 gegeven en bel morgen wel wat te doen. zal je zien dat ik die dokter weer niet kan bereiken...ik probeer het gewoon voor zn spreekuur.

ik zal vandaag of morgen ook even op de andere site vragen.

ik ga t ook proberen met t spelletje en vlak na de fles als ie heel tevreden is.

dank!

lis

Posted

Ahh Lis wat zielig voor Ebbe!! die puf kan ik je niet mee helpen helaas, drinkt hij de antibiotica wel?

Beterschap voor je lieve manneke.

Hier is het ook een zikeneboeg, Carolijn heeft ooronsteking!! Het arme kind heeft uren liggn huilen zondagavond en we wisten natuurlijk niet wat er was tot we uiteindelijk maar de ha hebben gebeld. Nu heeft ze antibiotica(drama met innemen maar doe het nu toch gewoon door de melk en dan maar met 60cc zodat ze het iig binnenkrijgt) en druppels en spray, het arme kind....

Er is wat mij betreft niets erger dan een ziek kind hebben, wat een verdriet als ze zo'n pijn hebben he? zieliggggggg

xx

Posted

Lis en Sab; beterschap voor jullie kindjes!!!!!

En wat jij zegt Sab lijkt het me inderdaad niks erger dan een ziek kindje.

Je zou volgens mij nog 10x liever zelf ziek zijn dan je kindje zoveel pijn te zien hebben. Ik hoop dat Carolijn en Ebbe snel weer beter zijn!

Posted

hey lis,

ben ik weer. hier heeft luca voorheen 2 maal daags twee!! verschillende pujes gehad.( toen was hij rond de 6 maanden).ik maakte er inderdaad een spelletje van met zijn lievelingsknuffeltje! zette hem met zijn rug tegen me aan ( van te voren wel alles klaar zetten!!) met mijn linker hand hield ik de pufmachine op zijn plaats( en hem in bedwang met mijn elleboog) en met rechts deed ik liedjes zingen en gekke grapjes maken. het is inderdaad maar een paar seconden dat je het hoeft vol te houden en het gaat steeds makkelijker,die kids wennen sneller dan de moeders. groetjes hanny

Posted

verder allemaal beterschap!! hier is luca ook flink verkouden moet zo hoesten dat hij er echt keelpijn van heeft ZIELIG..... wilde vanavond ook alleen maar koude dingen eten ( appelmoes en toetjes) dus maar laten doen. 2 keer slijm moeten spugen is dan helemaal verdrietig..... nee niks erger dan zieke kindjes

Posted

oo Sab, Carolijn ook al ziek. Ooronsteking moet echt pijnlijk zijn, heb het zelf nooit gehad, maar dat hoor ik van mensen die het gehad hebben.

Ja, je zou het het liefst zelf hebben hé?

Heel veel beterschap allemaal!!!

Amanda

Posted

beterschap allemaal.

wat rot van ebbe ,hopelijk lukt het je te geven. die ml wat een verschil,zeker ff bellen.

en ooronstekeing ook nooit gehad,maar lijtk me erg zielig...

knuf voor de zieke kids (en de andere natuurlijk ook)

xxx

Posted

jeetje carolijn ook weer nieuw in de ziekenboeg, jeetje. zieleppotje, geef dr ook een dikke knuffel van mij!

dat met een spelletje en zingen enzo lukt ook niet. ik ga zo even naar de apotheek want ze zei gisteren dat als het niet lukt ik nog maar moest komen. he bah, ik vind ze nooit zo behulpzaam en heb een donkerbruin nvermoeden dat t voor niks gaat zijn, maar ja, ik zie t wel.

anitbiotica gaat goed, ebbe denkt altijd 'lekker een extra hapje'... tenzij het groente is natuurlijk...haha. maar door de melk lijkt me een goed alternatief toch?

ik kan zo bellen en dan moet ik nog douchen voor ebbe wakker wordt, hmmm kijken of het lukt.

lis

Posted

jonge,jonge wat een nacht gehad rond 4 uur wakker geworden van gino,huilde erg raar. marc gaan kijken en vind het kind blauw en stik benauwd in een stoel. kreeg geen lucht,borstje helemaal ingedrukt.....vreselijk eng gezicht! marc hem in de auto gelegd en naar de eerste hulp gereden.gelukkig hoorde ze daar de ernst en er werd direct een kinderarts gebeld,kind aan de zuurstof omdat zijn zuurstofgehalte veel te laag was. toen kreeg hij een zwaar medicijn toegedient in zo'n vernevelaar,en het moppie liet alles toe zonder huilen. gelukkig zakte hierna de benauwdheid snel en mocht hij om 8 uur weer mee naar huis. moeten hem goed in de gaten houden,als hij weer zo gaat piepen moeten we weer naar eerste hulp en dan moet ie blijven...DUS MAAR HOPEN VAN NIET !!!!!! ben me echt wezeloos geschrokken. lis,hoe gaat het nu met ebbe en natuurlijk met de rest van de zieke boeg? hanny

Posted

even alle kındjes beterschap wensen....lıs ık puf zelf en weet vasn mıjn oude puf dat als je hem alleen al voor de mond houd dat er voldoende bınnenkomt..weet nıet welke je hebt.........beterschap meıs...ook voor jezelf..oık las dat je mısselıjk bent...hahahaha...ja daar moet ık dan weer om lachen...hahah

carolıjn ook een knuffel........jeetje nıet allemaal zıek worden hoor kındjes!

Posted

Lis en Sab,

Wat ontzettend vervelend dat Ebbe en Carolijn zo ontzettend ziek zijn, ze zijn nog zo klein. Het liefst zou je inderdaad het van hun overnemen, als dat kon!!!!

Nou, ik wens jullie heel veel sterkte in de ziekenboeg enne..... blijf vertrouwen op je moederinstinct hè?

Posted

Oh Hanny,

Ik lees nu dat een van jouw kindjes ook al ziek is... ook jij veel sterkte !!

Posted

Hanny, wat akelig, Gino zo benauwd.. Lijkt me heel eng..

Hopelijk gaat het nu beter met hem?

Lis, hoe gaat het puffen bij Ebbe?

Beterschap allemaal!!

Amanda

Posted

Wat vreselijk zeg ! al die kindjes ziek,heel veel beterschap gewenst en allemaal een dikke knuffel van mij.

Hanny,jou verhaal klinkt wel heel erg eng ! ik hoop dat je dat niet meer mee hoeft te maken.

Ik heb een aantal jaren geleden op mijn peterkind gepast en ze begon op een gegeven moment heel hard te huilen en hield daar niet meer mee op !! als ik haar oppakte of begon te wiegen in de maxi cosi dan was het goed maar zodra ik haar weer neer legde begon ze weer heel hard te huilen,later is mijn zus met haar naar de ha gegaan en bleek ze ook oorontsteking te hebben. Zo zielig.Als je kind huilt (wat echt door merg en been gaat ) met het neer leggen en stopt met oppakken dan is het meestal oorontsteking zei de ha.

Lieve kindjes heel veel beterschap.

Manuela

Posted

hallo lieve mensen,

gelukkig gaat het met gino weer beter,hij speelt en rent weer maar hij kan nog niet veel hebben,bij de minste inspanning begint hij weer te piepen en is hij meteen zijn stem kwijt. dus rustig aan doen nog maar....hoop het nooit meer mee te maken! hoe gaat het met de pufjes van ebbe?? en met de andere zieken??

groetjes hanny

Posted

pff hanny dat was wel schrikken zeg. bah ik hoor af en toe zulke enge verhalen. gelukkig dat het beter gaat.

met ebbe gaat t nog een beetje hetzelfde, maar hij is wel al heel dapper met zn puf! maar leuk vindt ie het niet hoor. we hebben nu van een nichtje een oude puf gekregen voor op het kdv, hihi t zit in de familie he...

lis

Posted

Hoe gaat het met alle zieke kindjs? Hopelijk weer (bijna) beter?

Amanda

• 2 weeks later...
Posted

Kiki is weer verkouden ! het arme schaap.Maar gelukkig is ze er nog vrolijk onder.Maar ze heeft nu ook van die droge rode plekjes in haar gezicht ? Weet iemand wat dit is ?? en moet ik er iets opsmeren ?

Groetjes Manuela

Posted

eh als ze veel met haar handjes door haar gezichtje wrijft kan het wel eens droog zijn . gewoon lekker nivea erop in dat geval.maaar wel zielig hoor alweer verkouden arm moppie....

sterkte

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use