Ga naar inhoud

en ook Marieke is.. zwanger!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hmm, misschien is er dan voor mij ook nog hoop dat het voor de 31e gaat beginnen. Al hoewel... voor mij is het de eerste, die blijft vaak langer zitten zeggen ze.

Een oud-collegaatje van mij was 2 febr. van de 1e uitgerekend en die is afgelopen week ook al bevallen....

Ach, nog maximaal 4 weken denk ik dan. En het is net of door het nachtelijk zweten het vocht vasthouden ook minder is geworden. Voel me weer ietsje plezieriger. Hoewel het slapen s nachts nog geen feest is....

Maar fijn, Mariek, dat het niet verder is doorgezet met dat bloeden enzo....! Hopelijk ben je nu ook snel van die blaasontsteking en harde buiken af!!!

Groetjesssssssss

• Reacties 390
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee Marieke,

Fijn om te horen dat alles weer zo goed als oké is. Juist door die (lakse) houding van je vk, heb ik besloten bij de gyn te blijven. Toen ik een bbz had, heeft de vk mij weken aan het lijntje gehouden. Ik heb jankend van de pijn aan de telefoon gehangen, maar ja 'een miskraam doet nu eenmaal pijn', zei ze. Aangezien ik een mk had gehad, wist ik precies hoe dat voelde en dit was echt iets anders. Weken is dit doorgegaan. Enorme buikpijn, met naar toilet gaan etc, 'ja, dat moesten wel aambeien zijn', zei ze. Uiteindelijk met 11 weken (!), normaal wordt je bij een bbz met 7 weken geopereerd, in het ziekenhuis opgenomen met een bloedprop in mijn buik van 10 centimeter die tegen mijn zenuwen en wat al niet meer drukte. Overigens nooit excuses gehad van de vk praktijk dat ze niet adequaat hadden gerageerd. Kortom, ik heb het niet zo op vk. Ze schepen je te makkelijk af, dat lees ik nu ook weer bij jou, en nemen je niet serieus genoeg. In 9 van de 10 gevallen zal er ook niets ernstigs aan de hand zijn, maar juist voor dat ene geval moeten ze altijd scherp blijven. Ik vind het nog altijd een wonder dat ik er niets aan over heb gehouden. Een bbz is levensgevaarlijk! Zo sorry, ik moest dit even kwijt. Ik kan er nog steeds zo boos om worden. Kortom, mondig zijn hoor!

Liefs van Nora.

Geplaatst

Heee meis,

Goed om te horen dat alles weer rustig is! Dit soort rare dingen willen we gewoon niet meer he... Hier gaat alles zijn gangetje, gisteravond lekker ons vriendenclubje op bezoek gehad... Lekker bijgekletst met iedereen en zelf heel weinig gedaan, niks voor mij.. maar evengoed erg gezellig..

Vanmorgen is mijn nichtje, die sinds kort bij mij in de straat woont en 5 weken verder was dan ik bevallen van een dochter.. Haar eerste bevalling was een drama en nu belde ze helemaal blij op want alles was helemaal goed gegaan, keizersnee en gezonde meid op haar buik, wat wil je nog meer..

Ik hoop dat ik nog even bij haar in het zh kan kijken, en anders is ze vast snel thuis... wel heel bijzonder om dit zo samen mee te maken..

Meiden, geniet van wat er nog over is van het weekend, ik ga even manlief helpen (dwz, vanaf de bank commentaar leveren haha) met het in elkaar zetten van de gisteren bezorgde nieuwe bugaboo cameleon! Zooo leuk!

Liefs Pien

Geplaatst

He Pien!

Gaat goed allemaal weer. De kleine is de laatste dagen waanzinnig druk, schopt me van binnen helemaal bont en blauw, maar ik vind het alleen maar geweldig. Lekker actief. Verder geen klachten meer gelukkig. Op continu harde buiken na dan, maar denk dat die er gewoon bij horen. Maak me er in ieder geval geen zorgen over.

Hoe gaat het met jou?? Jij nog last van harde buiken/voorweeen gehad?

We zijn gisteren gaan kijken bij mijn broertje en zijn vrouw en hun nieuwe aanwinst, kleine Senne. Wat een prachtig meisje! Zo vertederend, zo ontzettend klein nog. Kon mijn ogen niet van haar afhouden. Mijn vriend en ik keken elkaar af en toe echt zo aan van 'zo liggen wij er over 2 maandjes ook bij!'.

Goed nieuws van je nichtje! Zal voor jou een hele geruststelling zijn. Je zult zien, Pien, de komende bevalling wordt een eitje :icon_geek:

Geplaatst

Sjemig, Nora, wat een verhaal... dat spookte gisteren nog lang door mijn hoofd. Ongelooflijk dat je niks meer van die vk hebt gehoord. Op z'n minst was een oprechte spijtbetuiging op z'n plaats geweest.

Ik had een tijdje geleden ook van een kennis een soortgelijke ervaring gehoord. Zij heeft met 35 weken een spoedkeizersnee gehad nadat ze zelf heel hard aan de bel had getrokken. Ook haar vk's namen haar klachten niet echt serieus. Uiteindelijk heeft ze haar muil open getrokken en geeist dat ze zou worden doorverwezen naar het zh (ze voelde haar baby al 4 dagen niet meer). Daar kon men zien dat haar placenta op was en de baby honger leed. Zo erg dat de baby stil was gaan liggen, om energie te sparen... Op het nippertje is de baby toen gered.

Dus, meiden, we moeten op onze instincten vertrouwen en gewoon keihard gaan roepen en zeuren, net zolang totdat we aandacht krijgen, als we het echt niet vertrouwen!

Geplaatst

hmmm... misschien toch iets te vroeg gejuigd dat het allemaal weer beter ging. Heb nu alweer paar uur lang vrijwel constant een harde buik. Dacht vanmiddag weer even naar mijn opdrachtgever te gaan, maar heb zojuist maar weer afgebeld... grrrr....

Ik weet niet hoor, heb niet echt het idee dat het kuurtje voor de blaasontsteking aanslaat. Morgen laatste dag en ga dan opnieuw even naar de huisarts om urine te laten controleren. Huisarts vroeg daar zelf om. Hoop dat hij me juiste middel heeft meegegeven...

En zo kwakkelen we vrolijk door ;-)

Geplaatst

Hee Marieke,

Balen! Die harde buiken vind ik erg vervelend aanvoelen. Ik zit nu op mijn werk en door mijn zithouding heb ik ook heel lang last van een harde buik, mits ik helemaal onderuit gezakt op mijn stoel hang. Het is daarom, volgens mij, maar net hoe je erbij zit enzo. Scheelt het een beetje als je lekker languit kan liggen?

Ik was trouwens een week geleden bij de gyn en was een half kilo afgevallen! Ja, ja. Gyn helemaal blij. Wel moeilijk hoor, 's avonds lekkere dingen laten staan. Ik weet niet of je ooit gerookt hebt, maar eten is echt net een verslaving. Als ik dropjes in huis heb, kan ik aan niets anders denken en vreet ik zo een zak leeg. Jammie.

Jeetje, wat een heftig verhaal van je kennis. Wat afschuwelijk! Gelukkig is het goed gekomen, maar je moet er toch niet aan denken. Het is echt belangrijk om mondig te zijn! Ik krijg nu ook het advies om goed na te denken over de bevalling. Wat wil je wel en wat niet, want in het ziekenhuis lopen ze ook zo over je heen.....

Liefs van Nora.

Geplaatst

Heee meiden,

Ook hier weer eens een harde buiken dagje.. en ook ik heb het gevoel door een zeurende pijn in mijn onderbuik dat de infectie nog niet weg is.. woensdag een belafspraak met het ziekenhuis nav de urinekweek... ben benieuwd..

Slaap ook weer erg slecht op het moment dus vanmorgen al brak opgestaan.. vanmiddag weer anderhalf uur naar bed geweest en heerlijk geslapen.. waarom lukt dat overdag toch beter...:sly:

Dus toch maar weer op de bank genesteld.. dvdtje.. boek... laptop... Ben hard op zoek op internet naar leuk beddengoed.. zoek met name nog een mooi rood ledikantdekentje.. nog niet gevonden.. wel rode hydrofielluiers! Erg blij word ik van dat soort dingen...

pfff.. dit konden wel eens lange weken gaan worden... hoop toch echt dat ik nog een beetje opknap want ik vind dit wel heel boring...

tot snel (heb weinig anders te doen haha.. )

Liefs Pien

Geplaatst

Gigantisch boring! Verveel me echt te pletter. Het vooruitzicht dat we zo nog -even kijken- minstens 54 dagen door moeten komen... :waiting:

Rode hydrofielluiers?!? hahaha, geweldig! Alleen niet zo handig in de was... ;-)

Nora, herken dat wel, van de zithouding. Heb ook sneller last van een harde buik als ik langdurig achter een tafel zit. Meestal ga ik dan even half onderuit, of helemaal onderuit, op de bank, en dan trekt het na een tijdje weer weg. Maar, zodra ik dan opsta om naar het toilet te gaan of naar de keuken ofzo: boem! Direct weer harde buik... wordt er beetje chagie van.

Heb er ook altijd, zonder uitzondering, last van als ik een stuk moet lopen. Dan schiet het er ook meteen in. Balen hoor. Voel me daardoor echt aan de bank gekluisterd. Lang leve internet, lang leve video-on-demand, en de leuke en nuttige zwangerschaps- en kraamtijdboeken (probeer positief te blijven, maar ben vandaag beetje chagerijnig na mislukte poging vanmiddag)

Denk dat mijn ha morgen ook een kweek gaat opsturen, mocht blijken dat ik nog niet van de blaasontsteking af ben. Ben benieuwd wat jouw uitslag zal zijn, Pien. Hoop voor je dat de kweek niks bijzonders laat zien.

Inderdaad tot gauw weer (lang leve het forum!)

liefs,

Mariek

Geplaatst

Haha allebei een chagie dag dus! Ik had gisteren best een goede dag en toen viel het weer zo tegen vandaag.. Ach.. morgen is het nog maar 53 dagen... Ik hoop echt dat ik een keizersnee krijg.. komt het tenminste iets eerder... En hoef ik ook niet meer te stressen over de bevalling...

Take care!

XX Pien

Geplaatst

Ja joh, zou je liever een keizersnee krijgen? Ondanks de extra risico's voor jou, dat de borstvoeding moeilijker op gang komt etc? Maar goed, jij weet natuurlijk al wat je te wachten staat, in tegenstelling tot moi... misschien dat ik dan ook voor een keizersnee zou pleiten ;-)

Ik denk dat de kleine weer is gedraaid. Weet het niet helemaal zeker, maar het voelt nu weer aan zoals het deed toen de kleine met het kopje naar beneden lag. Veel meer druk onderin de buik en ik voel nu duidelijk minder bewegingen en schopjes. Toen de baby met het hoofdje naar boven lag kon ik de trappen onderin de buik enorm goed voelen, nu voel ik daar alleen nog maar wat gepruttel, net zoals voorheen. Zal eens extra gaan opletten of ik nu ook trapjes voor bovenin voel. Hoewel, daar zit de placenta, die dempt waarschijnlijk de ergste trappen.

Anyway, ga maar eens slapen. Morgen om half 10 melden voor de zwangerschapsmensendieck!

ciao bellas

Geplaatst

Tsja ik weet het ook nog niet hoor, heb gewoon een beetje een trauma van mijn vorige bevalling... En die eindigde ook in een keizersnee en ik ben gewoon heel bang dat het weer op dezelfde manier gaat.. Als ze dat risico als reeel achten dan heb ik liever meteen een keizersnee dan dubbelop zeg maar.. Ondanks dat het echt geen pretje is en de eerste dagen erna best heel zwaar en pijnlijk zijn... De vorige keer had ik de eerste dagen meer last van de spierpijn in mijn nek en armen van het persen dan van mijn buikwond gek genoeg..

pff vannacht weer een rommelnachtje.. gelukkig vanmorgen nog wel wat geslapen, dus nu gaat het wel iets beter... Donderdag weer naar de VK.. ben benieuwd wat ze er van zegt...vind mezelf nog echt niets waard...

liefs pien

Geplaatst

hela!

Je klinkt een beetje down. Komt echt door het slaapgebrek, hoor. Niet aan jezelf gaan twijfelen!! En houd het verhaal van je nichtje in je achterhoofd, daar ging het hartstikke goed juist de 2e keer.

Vanochtend naar Carita Salome geweest. Wat een mooi, en apart, mens! Heerlijk theatraal, maar inhoudelijk erg goed. Nu al, na 1 les, heel veel aan gehad. Want, wat blijkt: ik heb 'strakke buikspieren'. Allerlei oefeningen waren voor mij lastig om te doen omdat het dan enorm ging trekken in mijn buik. En 'nu komt de aap uit de mouw!' volgens Carita waarom ik zoveel last heb van harde buiken. Die strakke buikspieren kunnen ook een oorzaak zijn.

Ze gaf ons hele goede ademhalingsoefeningen te doen, 'uitbuikoefeningen'. Je moet helemaal onderin naar je buik toe ademen en dan je adem even vasthouden en dan proberen je buik net nog iets meer los te laten, net nog iets meer te ontspannen (deze oefening deden we op onze zij liggend). Voor mij een hele fijne oefening. Merkte direct verschil. Uiteraard lost dit de harde buiken niet op, maar ik kan ze hiermee wel beter opvangen zodat ze eerder weer wegtrekken.

Nog 53 dagen...

Geplaatst

ben ook een beetje down.. heb een zwangerschapsticker op mijn google startpagina staan en iedere keer als ik inlog (tig keer per dag) staat er nog steeds: nog 53 dagen te gaan... DE tijd gaat gewoon erg langzaam op het moment en ik knap niet echt op en dat frustreert ook... Ik kan toch niet nog 53 dagen doorbrengen met internetshoppen... :censored2:... ga zo maar weer eens een dvdtje erin stoppen... Ik heb zin in een lange wandeling.. ik heb zelfs zin om naar mijn werk te gaan.. kan me er even niet bij neerleggen... komt wel weer hoor..

liefs Pien

Geplaatst

He Pien,

Ik begrijp heel goed hoe je je voelt. En kan ook niet veel verzinnen om je op te beuren... we zullen het toch echt moeten uitzitten, die laatste maanden. Afleiding zoeken, dat is het enige wat ik kan bedenken. Zelf kaartjes gaan maken ipv laten drukken? Zijn we wel even zoet mee ;-)

pfff... heb echt weer een groei-explosie deze week. Voelt soms aan alsof ik uit mijn buik knap. Nou ja 'ik'.. de kleine dan he ;-) Mijn buik, en de kleine dus, zijn in ieder geval weer flink gegroeid. Voel ook regelmatig een enorme druk onderin de buik/bekken. Zou de kleine al iets aan het indalen zijn? Volgende week maandag pas weer na de vk...ben heel benieuwd.

Geplaatst

Hahaha dan ben je inderdaad wel even zoet! Misschien ga ik ze wel borduren... Hmm... dan moet ik me wel heeeeel erg gaan vervelen.. Voorlopig hou ik het wel even bij internet shoppen en straks hopenlijk een beetje knutselen aan de babykamer.. ga ik met leuke stofjes de lakentjes voor het ledikantje opleuken, een leuke omslagdoek maken en dat soort dingen..

Het gaat ook al weer wat beter hoor.. maar af en toe heb ik wel een flinke dip.. Een flinke hormonale dip wel te verstaan... en dat gaat gepaard met een hoop emotie hahaha... Maar ja, dat is ook meestal snel weer over.. Heb dat ademhalen trouwens geprobeerd en dat lijkt inderdaad wel wat te helpen als je een hele harde buik hebt!

En nu weer op naar hopenlijk een iets betere nacht! Morgen nog maar 52dagen.... :snitch:

Groetjes!

Geplaatst

Hi Mariek!

Hoe is het vandaag? Met mij een stuk beter gelukkig! Vannacht weer eens redelijk geslapen en dat maakt echt het verschil! Vanmorgen gezellig een vriendin op bezoek gehad en ben net zelfs even (met de auto, dat wel) een paar boodschappen wezen doen!

Nu wel even uitpuffen op de bank maar het viel niet tegen met de harde buiken.. ik schuifel wel als een hoogzwangere, maar enfin... so be it!

Ohhh ik hoop zo dat dit betekent dat ik nog een beetje op ga knappen...

Liefs Pien

Geplaatst

He Pien!

Goed te horen dat het vandaag weer wat beter gaat! Goede nachtrust doet inderdaad wonderen.

Met mij gaat het ook goed, heb echt een goede dag. Vanochtend zelfs een halve ochtend gewerkt bij mijn opdrachtgever (overdracht) en dat ging eigenlijk prima. Leuk om iedereen weer even te zien en bij te praten.

Dus ik krabbel er ook weer een beetje bovenop gelukkig. Net als bij jou blijven de harde buiken aanhouden, maar vandaag toch echt stukken minder dan afgelopen week. Heb ook goede hoop dat ik toch nog een beetje 'normaal' de laatste weken kan doorkomen.

Dat schuifelen herken ik helemaal, haha. Waggel ook echt als een eend. Ach ja! Wat wel heel goed helpt daarvoor is een buik/bekkenband. Ook geleerd van Carita Salome. Zij deed bij mij voor hoe je die moet vastknopen. Heerlijk! Voelde echt ineens heel stevig en veilig aan en kon waarempel weer gewoon lopen met dat ding om. Misschien ook iets voor jou?

Hoe vond Thijs zijn eerste zwemles trouwens? Heeft hij het leuk gehad?

tot gauw,

Mariek

Geplaatst

Hee Mariek, wat super dat dat lukte vandaag, is toch wel prettig als je gewoon wat dingen fatsoenlijk kunt overdragen.. Ik hoop dat mij dat ook nog gaat lukken ergens de komende weken...

Thijs vond de zwemles geweldig! Ik was niet mee maar hij kwam vol enthousiaste verhalen terug en telt de nachtjes tot hij weer mag.. Dat viel dus mee, geen gehuil en niet al te spannend..

Ik heb sinds kort een soort steunpanty, gekregen ipv steunkousen omdat ik van die kloppende aderen in mijn benen had (worden ongetwijfeld spataderen) en dat helpt ook onwijs om wat beter te lopen... Het buikstuk geeft ook heel prettig steun aan bekken en buik.. Die ga ik nu ik wat meer in beweging ben dus ook maar weer vaker dragen.. het is even een gehijs met aantrekken alleen.. Maar wel ideaal want het ziet er gewoon uit als een zwarte maillot dus ik kan er zo een rokje of jurkje overheen trekken, laarzen aan en klaar!

Mijn buik begint inmiddels alien verschijnselen te vertonen, hij schudt af en toe helemaal heen en weer en iedere trap is zichtbaar.. onwijs lachen, al wordt het ook wel een beetje pijnlijk.. met name trappen tegen blaas of ribben zijn geen pretje.. (hij draait nog alle kanten op dus een trap kan nog overal landen..)

Fijne avond en op naar weer een goede nachtrust hoop ik!

Liefs Pien

Geplaatst

Hey meisjes, ik wilde maar zeggen wat leuk het is om jullie dag na dag te volgen. Het moet heerlijk zijn om zo dicht bij elkaar te zijn uitgerekend. Tof hoe jullie elkaar moed in praten :) en zo zien we maar dat het ook niet allemaal romantiek is zo zwanger zijn.

Geniet van de goeie dagen :) en toch ook wel van het buikje hé !

Geplaatst

He Sofie, het is zeker heel erg leuk om gelijk uitgerekend te zijn én ook nog eens zo'n beetje hetzelfde mee te maken! Kan heerlijk mijn verhaal kwijt :mblah05::blahblah1:.

Het is inderdaad niet altijd rozengeur en maneschijn... Er komt veel op je af. Er zijn zoveel momenten dat je je afvraagt 'is dit normaal?' of 'hoort dit erbij of is er meer aan de hand?' Hoop voor je dat jij dit binnenkort ook allemaal gaat meemaken ;-) De basisecho zit eraan te komen, spannend!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Pien, nog maar 51 dagen!

Leuk dat Thijs de zwemles zo gaaf vond. Een echt waterratje in de maak!

En die alien buik, haha, zo ziet het er bij mij ook af en toe uit. En als je dan je hand op de buik legt voel je de armpjes en beetjes langs je hand gaan. Voelt soms echt heel bizar aan he. Of het ruggetje en de billetjes de ineens omhoog komen. Gaat je buik helemaal scheef staan. Zo'n bult aan één kant. Fascinerend. Krijg er maar geen genoeg van! Vind het soms ook ongemakkelijk, maar heb dit veel liever dan de momenten dat ik de kleine haast niet voel.

Vandaag weer een goede dag, tot nu toe. Voel me echt weer opknappen. Krijg weer wat energie terug. Hoewel... vind het opstaan 's ochtends steeds moeilijker worden, bed ligt dan nog zoooooo lekker...

Hoe gaat het met jou vandaag?

Geplaatst

Haha dat bed ligt op geen enkel moment zo lekker als 5 minuten voordat de wekker gaat inderdaad! Thijs kroop tot een aantal weken geleden altijd ´s nachts tussen ons in (werden we niet eens wakker van) Dit gebeurde meestal ergens tussen 4 en 6 uur en dan sliep hij gewoon verder tot de wekker.. Was dus niet zo´n probleem maar nu toch iets wat we af moesten gaan leren..

Doordat ik zo slecht slaap kreeg ik er steeds meer last van en bovendien hoef ik straks niet twee wakkere kindjes bij de nachtvoedingen.. De verhuizing naar zijn nieuwe zolderkamer leek ons een goede gelegenheid.. De afspraak was dat hij niet meer bij ons in bed mocht en als hij bang was of niet kon slapen dan ging Marco op een matras bij hem op zijn kamer liggen... Met als gevolg dat Marco nu iedere keer de laatste uren daar sliep en ik lekker het hele bed voor mezelf had.. lekker voor mij maar natuurlijk niet ideaal...

Gisteren besloot hij dat hij vannacht wel helemaal zelf kon op zijn kamer en wij hebben dat natuurlijk ontzettend aangemoedigd.. En.. ik moet zeggen dat het best redelijk ging, al kwam hij vanaf half 6 wel om de 20 minuten vertellen hoe goed het wel niet ging... Ach.. het begin is er! We hebben een tripje naar de bios beloofd als het nog 2 nachten goed gaat, dus hij gaat ervoor!

Vandaag dus wel iets brakker dan gisteren maar ik ga straks nog wel even naar bed..

Vanmorgen weer naar de VK geweest en kleine gaat prima, mijn bloeddruk is erg laag (90/65) dus dat verklaard wel mijn duizeligheid etc.. VK raadde me aan om toch floradix te gaan proberen, ondanks dat ijzer goed is, kijken of ik daar iets fitter van wordt.. En verder vooral rustig aan doen...

Over 1.5 week nog een keertje terugkomen, en dan over 3 weken eerste keer naar de gynaecoloog..

Nu lekker even uitzakken!

Liefs Pien

Geplaatst

Super dat het met de kleine goed gaat! Toch elke keer weer een geruststelling. Wat hoor ik nu?! Mij de floradix aanraden en het zelf niet nemen?! Foei! ;-) Moet zeggen dat ik het echt trouw elke dag neem (wel maar 1x per dag een flinke scheut) en voel me er goed bij.

Goed hoor, die aanpak van Thijs. Als het zo doorgaat slaapt ie tegen de tijd dat de kleine wordt geboren gewoon lekker in zijn eigen bedje totdat hij eruit moet/mag.

Ik heb net de negenmaandenbeursgids ontvangen... te erg voor woorden maar er staan echt een paar super beursaanbiedingen in, hahaha. Voel me een gigantische muts, echt zo'n zwangere koopjesjager, hihi. Mijn nichtje/vriendin die ook zwanger is van de eerste en ik gaan zondag de 22e heen. Ben alvast een route aan het uitstippelen (niet doorvertellen).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden