Jump to content

Recommended Posts

Posted

Het lijkt me wel fijn om alles even van me af te schrijven. Zal het hele verhaal vanaf het begin even 'op papier zetten'. Dat is wel zo duidelijk...

Ik woon samen met mijn vriendin, die al een kindje heeft uit een vorige relatie. Mijn kinderwens is ook erg aanwezig dus we hebben besloten om voor een kindje te gaan van ons samen. Voor zover dat kan dan... haha.

We zijn in januari 2007 naar een kliniek gegaan in de Mortel waar we meteen 'geholpen' werden, en vanaf februari 2007 tot en met nu hebben we inmiddels al 13 keer iui gehad. Ook ben ik tussentijds van donor veranderd.

In februari dit jaar heb ik een baarmoederfoto laten maken maar daar kwam niks uit, het was goed. De laatste 4 maanden heb ik ook nog Clomid geslikt, met het gevolg dat ik telkens 2 eitjes had, maar ook dit sloeg niet aan....:crybaby2:

Waarschijnlijk heb ik heel veel verklevingen in mijn buik, dit heeft een internist een jaar of 10 geleden tegen mijn moeder gezegd, en volgens hem kon ik er op latere leeftijd en als ik zwanger wil raken, last van krijgen.

Dus mijn partner en ik hebben nu besloten met ivf te gaan beginnen.

Vandaag heb ik voor het eerst Decapeptyl gespoten. Tenminse, mijn vriendin heeft dat gedaan aangezien ik doodsbang ben voor een naald!! Het is me echt 100% meegevallen moet ik zeggen! Mijn angst was groter dan de pijn van het spuitje...

Ik hoop dat ik niet al te veel bijwerkingen ga krijgen! Maar goed, dat laat ik dan ook maar over me heen komen. Ik zie best wel tegen de punctie op, maar ik ga proberen daar niet al te veel over na te denken....

Wordt vervolgd!

Posted

Hoi Inge, welkom hier, hoop dat het je allemaal gaat meevallen, ik was ook echt super bang voor de punctie maar die valt gelukkig wel mee. Hoop voor jullie dat IVF de oplossing biedt en dat je lekker zwanger wordt. Veel succes in jullie traject.

Liefs Cindy

Posted

Hoi Cindy!

Bedankt voor je reactie! Ik ga proberen het allemaal positief in te zien. Heb vanochtend de eerste injectie Decapeptyl gehad en heb al de hele dag buikpijn... Maar goed, dat vind ik niet het erste.

Ik zie vooral op tegen de punctie, maar zoals ik hier lees, is dat per persoon verschillend, dus we wachten maar gewoon af. Ik hoorde gisteren dat de partner niet bij de punctie mag zijn.... Ben ik niet blij mee, maar ja, het is niet anders....

Hoop zo dat dit allemaal gaat lukken... Maar ik ben niet de enige...

Heb jij al ivf gehad?

Groetjes, Inge

Posted

hoi inge en welkom op het forum.

ik hoop dat de ivf aan zal slaan en dat jullie lekker zwanger zullen zijn!

maarre.. de partner niet aanwezige zijn bij de punctie???

waar zijn jullie onder behandeling, want daar heb ik nog nooit van gehoord!

nee, ik doe geen punctie zonder mijn mannetje want alhoewel de punctie voor mij meevalt, heb ik toch iemand nodig die ik de hand kan fijnknijpen!

ik wens je in elk geval veel sterkte en succes natuurlijk!

Posted

Hoi Draakje,

Ik ben in De Mortel onder behandeling, Stichting Geertgen. De ivf-punctie gaat dalijk plaatsvinden in het Catharina Ziekenhuis in Eindhoven.

Ik sprak gister iemand en haar schoonzus had ook ivf-punctie gehad, maar daar mocht haar partner niet bij zijn....

Ik weet niet in welk ziekenhuis zij dat heeft gedaan, maar aangezien dat we uit dezelfde woonplaats komen heeft het nogal kans dat zij ook in het Catharina Ziekenhuis is behandeld...

Maar ik hoop wel dat ik mijn partner gewoon mee kan nemen.... Het lijkt me ook niet fijn om dat in je eentje te moeten doen....

Groetjes, Inge

Heb jij al ivf gehad?

Posted

Hi Inge,

Als de ingreep gewoon poliklinisch wordt gedaan (dus niet onder narcose) dan is er echt geen rede waarom je partner er niet bij zou mogen zijn.. Ik zou die discussie dan ook absoluut aangaan met je arts...

Verder veel succes... het zijn spannende tijden.. maar je weet waar je het voor doet! De punctie is geen pretje maar heel snel voorbij... niet te veel tegenop zien dus... hoeft echt niet!

En lekker hier afreageren... dat helpt enorm! Ben heel benieuwd hoe je vriendin (of vrouw?) hiermee omgaat. Je hoort toch veel dat mannen moeite hebben met zich inleven in alle hormonale gedoe... een vrouw zou dat toch beter moeten kunnen...

Groetjes!

Pien

Posted

Ik vond het ook wel erg fijn dat mijn man er bij de punctie bij was. Moet ook heel eerlijk zeggen dat dit voor het eerst is dat ik hoor dat de partner er niet bij mag zijn. Wat is er de reden van?

Ik weet wel dat ik niet zo heel erg met hem bezig was, maar hij was wel heel lief voor mij, en kon me na die tijd ook vertellen hoe het allemaal was gegaan... Had zelf het idee dat ik al een tijdje had liggen 'knoeien' bij de punctie, maar hij zei me dat dat pas gebeurde toen ze een heel lastig eitje weg gingen prikken, wat erg pijnlijk was. Pffffffffffffffft. had ik het toch beter gedaan dan dat ik had gedacht!

Groetjessssssssssssssssss

Posted

Hoi Inge, Je partner niet aanwezig???? Dan zou ik denk ik geen punctie hebben gehad als dat niet had gemogen, ik kan dan op dat moment echt niet zonder mijn mannetje, je hebt op dat moment net je steun en toeverlaat nodig.

Ik heb nu de eerste ISCI behandeling achter de rug en we hebben nog 2 cryo's, die gaan we waarschijnlijk komende maand of de maand erna laten terugplaatsen. Voor vragen kun je altijd bij me terecht, ben alleen de komende week waarschijnlijk erg weinig online omdat we nog een paar dagen weg gaan.

Veel succes met alles nogmaals, liefs Cindy

Posted

De mijne was er ook gewoon bij hoor! Ik zou het toch maar even gaan checken in het ziekenhuis. Is namelijk wel onmisbaar vond ik ook.

Hoe gaat het met spuiten? Inmiddels al een beetje gewend?

Posted

Was die punctie misschien onder narcose? Dat hij er daarom niet bij mocht zijn?

Ik heb er verder ook nog nooit van het gehoord dat een man er (zonder narcose dan) niet bij mocht zijn. Ik was er ook erg blij mee. Inderdaad om iemand zijn hand fijn te knijpen (daar was hubbie wel eens minder blij mee :-) en gewoon voor de morele steun!!

Posted

Hallo Inge,

welkom op het forum hier.

Hopen dat het via ivf wel gaat lukken, we zullen duimen.

Maar ik denk wel dat je vriendin gewoon bij de punctie aanwezig mag zijn hoor in het catharina zkh.

ik ben in het mmc veldhoven en daar moest hij zelfs bij zijn. Ze stonden raar te kijken toen ik zei dat hij misschien niet optijd zou zijn maar dat ligt natuurlijk weer anders omdat jullie een donor gebruiken denk ik.

Als je je man bij je hebt moet hij in die tijd ook zijn deel afstaan.

Bij een donor is dat natuurlijk anders maar volgens mij mag je vriendin er gewoon bij zijn.

Bel ze anders gewoon even op voor de zekerheid.

Of gooi het hier op het forum bij zkh en dan catharina er zijn mensen hiero die ook daar de punctie hebben ondergaan.

Veel succes in ieder geval en je zult zien dat het allemaal wel meevalt

Posted

Hallo allemaal!

Bedankt voor de reacties!! Ik heb inmiddels ook vernomen dat mijn vriendin gewoon bij de puntctie mag zijn. Ik heb me druk gemaakt om niks... Het mag alleen niet als de punctie onder algehele narcose op de operatiekamer plaatsvindt.

Wat betreft het spuiten, het valt wel mee. De eerste keer voelde ik er niks van, de keer erna wel. De ene keer is het gevoeliger als de andere keer... Heb eigenlijk ook bijna geen bijwerkingen. Ben alleen doodmoe, en af en toe heb ik hoofdpijn.

Nu maar wachten tot ik mijn menstruatie krijg... Weet iemand op welke cyclusdag ongeveer de punctie plaats gaat vinden?

Groetjes, Inge

Posted

Hoi Inge, gelukkig mag je vriendin er wel bij aanwezig zijn. Ik weet niet hoe ze die cyclusdagen telden maar ik heb ongeveer 3,5 week gespoten alles in totaal en toen de punctie gehad. Veel succes met spuiten verder en gelukkig valt het mee.

Liefs Cindy

• 2 weeks later...
Posted

Hoi Inge,

Ik denk dat de cycles dag ook weer bij iedereen verschillend is.

Normaal had ik een cycles van 26 dagen. Maar de punctie werd pas op dag 19 van mijn cycles gedaan. toen waren de folikels eigenlijk pas op goede grote. Het hangt ook af van het schema. Ik geloof dat ze maar 1 punctie op een dag doen. Dus als die dag iemand gepland staat schuif je door naar de volgende dag.

Hoeveel puragon moet je spuiten en hoe gaat de folikel meting.

Je moet nu toch al heel wat dagen verder zijn en mischien zit je al tegen de punctie aan nu.

Posted

hoi inge,

fijn dat je vriendin er toch bij mag zijn!

we zijn ook onder behandeling in het catharina ziekenhuis en vond het al een beetje "raar"

haha gelukkig loos alarm!

ik weet nu even niet meer op welke dag van de cyclus dat ik de punctie had maar het was in elk geval rond de 15 dagen na de uitgangsecho ( lange protocol).

veel succes verder met je behandeling!

Posted

Bij ons in het ziekenhuis deden ze wel meerdere puncties op 1 dag. Na mij is heeft nog een vrouw de punctie gehad. Die kwam bij mij op de bijkomkamer liggen.

Groetjessssssssssssss

Posted

Hoi allemaal!

Ik ben inmiddels al 10 dagen Gonal F erbij aan het spuiten. Ik heb het op het moment effe helemaal gehad.... Ben het prikken beu, heb de hele tijd hoofdpijn en mijn buik voelt beurs aan en is blauw... Pfff dat is eruit!

Ik ben afgelopen maandag voor controle geweest en toen had ik 6 follikels... Dat viel me toch wel tegen... Had gehoopt op meer. Ik weet ook niet of dit veel of weinig is, maar ik hoor en lees ook weleens dat er vrouwen zijn die er 10-15 hebben.... Hoe meer hoe beter lijkt me...

Aanstaande vrijdag moet ik weer terug voor controle en volgende week ergens krijg ik de punctie. De precieze datum hoor ik ook waarschijnlijk vrijdag..

Ik hou jullie weer op de hoogte!!

Groetjes, Inge

Posted

Tja, dat prikken is nu niet echt een feest, ben het helemaal met je eens!

En ik had uiteindelijk 6 eitjes. Ik weet eigenlijk niet hoeveel follikels ik had. En bij mij kwam daar 1 goede embyro uit, die meteen lekker is blijven zitten.

Ik hoop dat het voor jou ook in 1 keer goed gaat.

Groetjesssssssssssssss

Posted

Hoi inge, tje, het prikken is inderdaad vervelend, maar je moet maar bedenken waar je het voor doet. 6 follikels is volgens mij bij de eerste meting toch wel goed, ik had er 7 dus dat ligt niet ver uit elkaar. Heel veel sterkte verder.

Liefs Cindy

Posted

Hey Inge..

Ik geloof dat wij zo een beetje gelijk op gaan. Ik spuit nu 19 dagen decapeptyl en 6 dagen puregon. Ondanks mijn angst voor naalden gaat het prikken me gelukkig goed af. Morgenochtend mijn eerste folikel meting. Spannend....

Ik wens je veel sterkte toe, mocht je iets willen weten vraag het me gerust...Ik loopt ietsje voor op jou maar voor mij is het ook allemaal nog nieuw hoor.. Zie het meeste op tegen de punctie!! Ik ben nou eenmaal een druktemaker van nature...

Sterkte!!!

Posted

Hallo allemaal!!

gister voor de derde keer follikelmeting gehad, en dr zaten er 6...

Morgen om 10.45 krijg ik de punctie... Pfff wat zie ik daar tegenop zeg!!!!

Gisteravond om 23 uur 2 ampullen Pregnyl gezet. Vandaag voel ik me niet echt lekker. Weet niet of dat nu van de zenuwen komt of door die Pregnyl...

Nou ja, ik houd jullie in ieder geval weer op de hoogte!

Groetjes Inge

Posted

Hoi allemaal!

Afgelopen donderdag heb ik de punctie gehad en ik moet zeggen dat het best wel meeviel. We moesten ons om 10.45 melden en als eerste kreeg ik een infuus met valium. Dat was ook maar goed want ik had een hartslag van 122.... Van die valium werd ik erg rustig, en had het gevoel alsof ik hartstikke dronken was! Ik was er wel met mijn verstand helemaal bij, maar toch ook weer niet. Heel raar. In ieder geval, het deed wel pijn, maar dat duurde maar even gelukkig.

Naderhand mocht ik effe bijkomen in een apart kamertje en toen kwamen ze vertellen dat ze 5 eitjes hadden. Toen mocht ik naar huis en afwachten of er iets bevrucht zou zijn.

Ik zou gebeld worden als er niks bevrucht zou zijn, dus ik heb bijna de hele vrijdag bovenop mijn telefoon gezeten en hopen dat ze niet zouden bellen!

En vanmorgen was het dan eindelijk zover!! Om 09.15 uur mocht ik bellen hoeveel er bevrucht was. Nou mijn vriendin, Danielle, heeft dat gedaan en van de 5 eitjes was alles bevrucht!!!!! Eentje ervan was een topembryo, dus ze hebben deze teruggezet. Hopelijk kunnen ze de andere vier invriezen, maar daar krijg ik bericht van. Heb alleen iets heel stoms gedaan.... Toen ik donderdag de punctie had, heb ik een cryocontract meegekregen voor het invriezen om thuis door te lezen en te tekenen. Zonder dat contract vriezen ze dus niks in.. Nu zou ik dat vanmorgen mee moeten nemen. Zo gezegd, zo gedaan, nu kom ik er net achter dat ik dat contract ben vergeten af te geven... Stom stom stom!!!!! Het zit nu dus nog gewoon in mijn tas!!!!!!! Morgen maar meteen om 09.00 uur bellen....

Zo nu heb ik 16 hele spannende dagen te gaan...

Pfff wat zullen deze langzaam voorbij gaan....

Succes voor iedereen!!!!!!!

Groetjes Inge

Posted

Hihhi, zo blij met het resultaat en de emmy in je buik, dat je het contract bent vergeten!!! Is er niet iets van een noodnummer wat je kan bellen???

Dat ze ook niet hebben gevraagd naar het contract.......

Maar eh, succes met wachten!!!

Groetjessssssssssssssss

Posted

We zijn inmiddels alweer een paar dagen verder en ik word helemaal gek van dat wachten!!! Heb al een paar dagen 'last' van mijn buik... Nou ja, last, gewoon steken enzo, maar sinds vandaag heb ik echt buikpijn alsof ik ongesteld moet worden...

Normaal word ik op mijn 28e cyclusdag ongesteld, en ik zit nu op de 28e dag...

Weet iemand of je dan ook ongesteld kunt worden, na een ivf punctie, op je 'normale' cyclysdag?

Groetjes, Inge