Ga naar inhoud

Gewichtstoename....


niki

Aanbevolen Berichten

Hallo dames, misschien een gevoelig onderwerp? Of niet. Maar mijn vraag, hoe is het met jullie gewichtstoename sinds de zwangerschap....

 

 

 

Ik weet het we mogen niet vergelijken en de een komt 9 kg aan en de ander 20 kg. Maar toch ben ik benieuwd.

 

 

 

Ik las in mijn week tot week boek dat je de 1e 20 weken, 300 gram per week mag aankomen = 6 kg. En de laatste 20 weken 500 gram per week erbij = 10 kg, is totaal 16 kg...!! :shootme: Maar dat scheelt per individu natuurlijk.

 

 

 

Ik ben ook benieuwd naar de mama's en of het er weer snel afging. Jaa??? !! Hoop hoop... Ik hoorde ook dat borstvoeding erg helpt om weer op je gewicht te komen.

 

 

 

Ik was zo trots op mijn gewicht vóór ik met de hormoonbehandelingen begon, eindelijk weer 80 kg na veel moeite. En er zou nog meer afgaan was mijn bedoeling. Na de hormoonbehandelingen echter woog ik alweer 83,5 kg en toen ik zwanger werd was ik alweer 84 kg. En nu... alweer 93 kg. (En in het ziekenhuis gisteren zelfs 96 kg!) Maar ik hou het bij mijn eigen weegschaal, zoals je zult begrijpen. Dus al 9 kg aangekomen en er komt nog meer bij, want ik ben pas 24 weken.

 

 

 

Ik weet dat je niet mag lijnen tijdens de zwangerschap, ga ik ook niet doen, maar ookal eet ik heel gezond, ik kom toch aan. Lijkt me wel logisch. Ik vind het ook niet echt erg, als alles maar goed gaat met de baby. Maar de schrik de 100 te halen, zit er wel in....

 

 

 

Vandaar mijn vraag.... Hoe gaat het bij jullie, is het bij jullie gegaan...

 

 

 

groetjes, niki

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik de punctie had gehad, was ik 74,5 kg. Vanmorgen was ik 76.1. Maar ja, ik ben nu (in vergelijking tot jou) nog maar 15 weken zwanger.

 

Lastig he? Ach, ik denk dan altijd maar zo: ze houden het bij de verloskundige wel in de gaten en zullen het wel zeggen als het te gek gaat.....

 

 

 

Groetjessssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast estrhalita

Voor mijn 1ste zwangerschap woog ik 54 kilo. Toen ik moest bevallen woog ik 75 kilo. Na de bevalling zat ik heel snel op 60 kilo (2 weekjes denk ik) Maar meer is er niet afgegaan, ondanks de borstvoeding. En ik ken veel meiden die door de borstvoeding niet echt afvallen hoor, dus ik geloof niet echt in dat sprookje. Nu ben ik al weer 10 kilo aangekomen en weeg nu 70 kilo. Maar Niki is dat het ergste, joh meid we zijn zwanger dat is toch veel belangrijker. Die kilo's vind ik echt niet belangrijk en eet gewoon waar mijn lichaam trek in heeft. Daar vraagt in mijn ogen die kleine om.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heu meiden, ik durf niet mijn gewicht te noemen...:shower1: maar ik ben tot nu toe 5 kilo aangekomen.

 

Ik was tot we op vakantie gingen in dus 20 weken maar 2.5 kilo aangekomen en de laatste 4 weken de andere 2.5 ik hoop echt dat er neit zoveel meer bij komt, maar over je vocht en alles ja daar hebben we toch niets over te zeggen.

 

 

 

Liefs Renaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi girlies, nee natuurlijk vind ik het helemaal niet erg ergens.... Maar ik probeer wel een beetje op te letten voor zover mogelijk. En ik moet zeggen die 100 schrikt me af hoor... Maar liever dat dan niet zwanger, zeker weten!!

 

 

 

groetjes, niki

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja gewichtstoename......strubbel ik al jaren mee....hahaha.....

 

Maar goed, ik woog bij begin van de behandeling iets over de 100 (jaja die rotgrens) na alle hormoontroep schoot ik door naar 120 kilo, pffff, daar heb ik last van gehad hoor! Maar goed, bij de 14 weken zat ik weer op 110, en inmiddels op de 100.

 

Dus tja, ik ben "vreselijk dik", maar mijn zwangerschap blijkt mijn beste afvalmethode ooit, hahahahaha......

 

 

 

Liefs Diana

Link naar reactie
Delen op andere sites

meiden, een onderwerp waar ik alles van weet. Voor de behandeling op een mooi gewicht, gestopt met roken en gelijnd. Ik was helemaal "goed" en na de behandeling en zwangerschap was ik ruim 40!!!!!! kilo aangekomen...bij mij heeft de borstvoeding niets geholpen. Misschien ook omdat ik heel goed moest eten ivm erg bloeverlies tijdens de bevalling. En nu, ruim een jaar later, ben ik nog aan het "strugglen"met mijn gewicht....Pas nog steeds mijn "oude"kleren niet, WHAAA. Maar idd, ik heb een mooi kind en hopelijk gaan de kilo's er nog een keertje allemaal af!

 

Succes meiden en kweek een gezond en mooi kindje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start ICSIbehandelingen: 72 kg

 

Na drie pogingen woog ik bijna 90 kg

 

Na vijf pogingen woog ik 92 kg

 

Toen eindelijk zwanger!

 

10 wk zwanger: 88 kg

 

16 wk zwanger: 85 kg

 

28 wk zwanger: 83 kg

 

38 wk zwanger: 77 kg

 

Marissa is geboren bij 40 wk en 5 dgn

 

1 wk na de bevalling: 72 kg

 

Een half jaar na de bevalling: 62 kg

 

En nu: (marissa is nu bijna anderhalf jr): 75 kg

 

 

 

Ja meiden, ik kwam gigantisch aan tijdens de behandelingen, maar tijdens de zwangerschap alleen maar gespuugd en dat is te zien aan mn gewicht, helaas ook ondervoed geweest... Na de bevalling zat ik helemaal niet lekker in mn vel en door alle stress viel ik enorm af. Ik zit nu weer lekker in mijn vel en dat is het belangrijkste. Liever iets meer kilootjes mee dragen dan zo rot in je vel te zitten. En tja, allebei werkt helaas bij mij niet...

 

Maar goed, nu wil ik echt op dit gewicht blijven hoor, want lijnen is niets voor mij en ik wil ook niet weer nieuwe kleren hoeven te kopen (tenminste geen hele nieuwe garderobe omdat ik niet meer in mn kleren pas...)

 

 

 

Maar goed, ik ben dus door de hormonen wel aangekomen door de medicijnen, maar dat vond ik helemaal geen probleem hoor. We wilden dolgraag en kindje en we waren enorm blij dat we een kans kregen met behulp van ICSI, dus die kilootjes nam ik er gewoon wel bij...

 

 

 

Liefs Bianca

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook niet erg. Ik vind het ook niet erg. Ik vind het ook niet erg. Ik vind het ook niet erg. Ik vind het ook niet erg. Ik vind het ook niet erg. Ik vind het ook niet erg. Ik vind het ook niet erg. Ik vind het ook niet erg. Ik vind het ook niet erg. Hihihi.. IJdeltuit, ben ik.

 

 

 

Maar inderdaad, liever een gezond kindje, en dan daarna maar weer strak aan de training etc. En afvallen tijdens je zwangerschap, wow, 2 verhalen, 2 verschillende... Dus ook niet altijd ideaal.

 

 

 

Dank voor jullie reactie, groetjes, niki

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Gister in het ziekenhuis weer gewogen.

 

Daar ben ik eind avn de dag met schoenen en kleren aan in totaal 8,5 kilo aangekomen maar thuis s'ochtends naakt en nuchter 7 kilo.

 

vind het nog wel netjes gelukkig.

 

Moet er toch al zoveel van voor mn zwangerschap ook al af.

 

 

 

Liefs Renaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ga me ook even melden... ben bang dat ik de eerste maanden veel ben aangekomen. Ben ruim 18 weken zwanger en 7 kilo aangekomen (weeg nu 74,5 kg). De meeste kilo's vlogen er vooral in het begin aan, ruim 5 kilo de eerste 3 maanden (arghh!). De afgelopen maand nog eens 2. Vind het best veel, maar at dan ook bijna 2x zoveel in het begin ;-)

 

 

 

Hoe gaat het met de rest van de meiden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ik eerst een goeie ervaring vertellen haha.

 

Mijn vriendin, was niks bijgekomen, en viel na de bevalling 14 kilo af! (ze was te zwaar).

 

Dus ze vond het geen enkel probleem.

 

 

 

Ik, ben tijdens de icsi 5 kilo aangekomen.

 

Tijdens de zwangerschap nog eens 22 kilo...........

 

Ik denk, doordat ik de hele zwangerschap misselijk ben geweest en steeds kleine beetje moest eten. (ik at wel gezond)

 

 

 

Daarna, na een week ofzo, al meteen 15 eraf.

 

Die laatste 5 krijg ik er niet af, en helaas, zijn er ook weer wat kilootjes bijgekomen, omdat ik gewoon niet kan lijnen....

 

 

 

Maar hé.. wel leuk om een nieuwe garderobe te kunnen kopen ;)

 

je moet het positief zien!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel grappig om dit eens bij te gaan houden. Ik denk dat het heel erg verschilt per vrouw, maar dat 'normaal 'gezien - volgens de boekjes- er 12-15 bijkomt.

 

 

 

Ik ben momentel 10.2 weken zwanger en nog geen gram bijgekomen,

 

ben dus erg benieuwd hoe dat bv over 2 maanden weer is.

 

Maar goed- ik houd mij strikt aan een zwangerschaps dieet..:tongueP:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blij dat te lezen, Laura!

 

Ben bang dat ik ook die kant op ga, minstens 18-20 kilo. Heb het advies van mijn schoonzusje (zwanger van haar tweede en net als ik normaliter heel slank) opgevolgd: ik ga niet meer op de weegschaal staan ;-) Geeft alleen maar stress. Eet gewoon heel gezond en echt niet teveel. En als de kilo's er dan toch aan blijven vliegen... dan hoop ik maar dat ze er straks net zo hard weer afvliegen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden