Jump to content

Dit is echt te gek voor woorden...!

Guest Vonnie

Recommended Posts

Hoi hoi,

Dit wilde ik ook even met jullie delen, ik ben echt ff helemaal pppfffrrrtt!

Ik lees net in het AD van vandaag het volgende stukje:

"Eén meisje te veel: moeder klaagt arts aan.

Een Australische vrouw die na een reageerbuisbevruchting een tweeling ter wereld bracht, wil de kosten van het grootbrengen van het extra kind op haar arts verhalen. Ze eist 243.000 euro.

De 40-jarige vertelde voor de rechtbank in Canberrra dat ze de arts had laten weten dat ze maar één kind wilde. Maar een embryoloog die onder supervisie van de arts werkte, plaatste twee embryo's in haar baarmoeder, waardoor een twee-eiige meisjestweeling werd geboren. Ze zei dat zij en haar partner er kapot van waren en zelfs hadden overwogen een van de meisjes ter adoptie af te staan.

Echt, bij mij schieten de woorden te kort.... :jawdrop:

ja ik heb hier dubbele gevoelens over,

ten 1ste als die vrowu er op stond op 1 embryo terug te plaatsen en ze er toch 2 heeft gekregen,vind ik haar een beetje in haar recht staan.

Je weet ook de financiele kant niet, 2 kids is toch duurder.

Maar andere kant, zou het even slikken zijn,maar je zou er toch blij mee zijn? niet? maar afstaan ter adoptie NOOIT

Luca is mij het mooiste wat mij ooit is over komen,een wonder.

groetjes angela

Oke, de financiele kant kan ik een stukje in meegaan. Ik kan niet in haar portemonnee kijken en weet dat kinderen duur zijn (alhoewel, je kunt heeeel veel tweedehands vinden etc.). Maar goed.

Dat stuk over dat haar partner en zij "er kapot" van waren en adoptie overwogen, daar kun je mij dus helemaal opvegen. Het kindje heeft er niet om gevraagd om in haar baarmoeder te groeien en geboren te worden. Wat als dat kindje er later achterkomt dat haar ouders "er kapot" van waren dat ze geboren zou worden en haar hadden willen afstaan?!

Ik zou mezelf niet meer in de ogen kunnen kijken.....

Ik vind het ook te gek voor woorden. Ter adoptie?????????

Daar zakt echt mijn broek van af...................

Dit stel weet wat voor een wonder de zwangerschap op zich is, kijk ik kan niet in hun portemonnee kijken maar dat ze adoptie alleen al overwogen hebben vind ik onbegrijpelijk.

dat gevoel heb ik ook. adoptie!!!! gaat er bij mij ook niet in. Ik snap niet hoe je een kindje kunt afstaan.

Maar financiel,misschien nu niet,maar later dus wel duur.

MAAR de andere kant,als je zeker weten 1 tp wilt dan vraag je dit toch voor de zekerheid voor de tp? of niet?

Mocht dit mij gebeuren, mocht ik ooit nog een poging willen dan sta ik op 1 tp. Dan zou ik NOOIT NOOI overwegen een kindje af te staan. je eigen vlees en bloed. het zou financiel erg lastig zijn. misschien ff een schrik,maar denk dat je snel went aan 2 wondertjes in je buik

ang

Ik las het gisteren ook in de krant en was er ook behoorlijk van onder de indruk.

Nu hebben wij het geluk allemaal moeder te zijn, maar wat als je dit leest en je bent nog bezig met het krijgen van kinderen dan word je toch helemaal @#@#@#@!!!!

Wat de meiden al zeggen, je kunt niet bij elkaar in je portemonnee kijken maar afstaan ter adoptie; wat een @#@#@#!!!

Hoe zou je dat dan later tegen het ene kindje zeggen dat je wel hebt gehouden?!?Dat kunt je toch nooit verantwoorden.

En hoe maak je de keuze welk kind je houdt en welke je ter adoptie afstaat.

Eigenlijk nu ik er weer over schrijf word ik best wel een beetje boos!!!

Wat een ondankbaar mormel vind ik haar eigenlijk!

Ik zou bijna zeggen breng de kinderen maar hier; ze zijn van harte welkom!!!

ik had dit vorige week al ergens gelezen en was er ook zo van onder de indruk, maar heb het maar snel van me af laten glijden na een verhitte "discussie" met andere mensen. Kan me zo kwaad maken over dit soort dingen.

Voor beide kanten is wel wat te zeggen, maar als het dan eenmaal zover is: DOE TOCH FF NORMAAL MENS!!!! Je gaat toch geen beeb weg laten halen of voor adoptie opgeven...

Hoe kan zij zichzelf nog in de spiegel zien, idd een mormel!! grrr

Zo zie je maar weer wat een domme (en dan druk ik me zacht uit) mensen er op de werled zijn!

nee inderdaad,ben het met manuela eens wat had ze gedaan als ze een embryo terug hadden geplaatst maar ze was toch zwanger geworden van een eeneíge tweeling,kom op dit kun je niet menen. weghalen ,adoptie......................

bedoel is wel wat voor haar te zeggen als je er specifiek om hebt gevraagd maar dan nog........er lopen uiteindelijk echt meer gekken rond dan er vastzitten..............

hanny

jezus wat een verhaal...vonnie ook hier geen woorden voor!

Dit kan gewoon niet waar zijn..........ik denk dan wel oké geld....maar mensen kom op hé wat als het niet gelukt was om 1 kindje te krijgen...had ze dan die arts ook anngeklaagt...ze had die arts moeten kussen!

Wat ik wel raar vind is dat die arts er zomaar 2 terug plaatst...maar goed.....ze MOET BLIJ ZIJN!!!!!!!!!!!!!

Ik deel jullie menigen ook.

Tuurlijk kan je even het gevoel krijgen dat het boven je hoofd schiet.

Mijn beste vriendin is ook zwanger van een tweeling (spontaan) en vond het de eerste weken helemaal niet leuk. Nu is ze gewend en ziet ze mijn span en ziet gelukkig ook de voordelen ervan in.

Zal die mw. al een keuze gemaakt hebben welk meisje ze dan afgestaan zou hebben?????

Groetjers Laura

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use