Ga naar inhoud

overzicht behandelingen september / oktober

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dames

Donor zag er erg tegenop ivm vorige keer toch wel veel last gehad een week lang nog in de buik.

Ze heeft nu ook voor wat meer verdoving gevraagd en ook gekregen.

Linker eierstok ging eigenlijk heel goed maar rechts was toch wel erg pijnlijk, de eitjes lagen daar ook niet echt gunstig zei de Gyn dus vandaar.

daarna heeft ze nog paracetamol gehad.

Ze is toen naar de dagverpleging gebracht om bij te komen tot da twij terugkwamen van het EMC om de eitjes te brengen en het zaad af te geven.

Vorige keer ben ik bij mijn nicht gebleven en is mijn vriend alleen gegaan. Nu ben ik meggeweest om de eitjes te brengen.

Mijn nicht gaf al aan dat ik deze keer wel meekon ze had boekeje meegenomen en puzzeltje maar was uiteindelijk niet nodig ze lag daar met een andere dame die net de punctie had gehad en wachtte op haar vriend en ze hadden gezellig gekletst.

Toen wij terugkwamen 2 uur later want ook nog een mooie bos bloemen voor mijn nicht gehaald en konden we naar huis.

Ze is zelf me thaar auto naar huis gereden we hadden aangeboden als het niet gaat rijden wij je naar huis maar was niet nodig, en dat is ook allemaal goed gegaan.

Echt fantastisch zo een nicht geweldig super!!!!!!!!!:bf_new::icon_sunny:

Liefs Claudia

• Reacties 751
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi meiden,

nee dat was inderdaad niet het antwoord waar we op zaten te wachten!

ik denk ook niet dat het een "goed" gesprek zal worden.

dus morgen bellen met leuven.

Hysteroscopie is een inspectie van de baarmoederholte op verklevingen, poliepen en vleesboom.

sofie, heb jij dat niet gehad?

brr, informatie is welkom!

claudia, super!!!

nu nog even wachten en dan lekker een emmy terugkrijgen!

veel succes meid!

Geplaatst

Hi,

Wel ik heb 3x IUI gehad en voor ik daarmee mocht beginnen heb ik enkel zo'n onderzoek gehad met contrastvloeistof om naar mijn eileiders te kijken.

Is het dat?

Toen de IUI niet lukte heeft men in juni een laprascopie gedaan maar daar was ook niks te merken en dus ben ik een unexplained.

Verder heeft men voor start IVF niets anders meer gedaan.

Ben benieuwd over hun reactie morgen want mijn ervaring met het team van fertiliteit daar is zeer zeer goed.

Geplaatst

he draakje,

ik heb zo'n onderzoek gehad !! dat gebeurd op de operatieafdeling maar je mag gelijk weer naar huis hoor.

ik had er ook enorm tegenop gezien want ik had nog nooit een onderzoek daar beneden gehad, ja ik ben 25 dus ook nooit een uitstrijkje laten maken ofzo.

je moet van te voren ook medicatie innemen om eventuele onstekingen tegen te gaan, ik vond het heeeel erg meevallen.

ze bekijken dan inderdaad of er gekke dingen te zien zijn die eventueel problemen zouden kunnen veroorzaken. bij mij was dit helemaal niet nodig geweest kreeg ik in nijmegen te horen, maar blijkbaar is het regelement in utrecht anders.

je voelt wel dat ze naar binnen gaan, en ze geven ook aan wanneer je wat gaat voelen, ik voelde alleen op sommige plekken een soort druk, lijkt een beetje op menstruatiekramp.

maar dat zeg ik, het viel bij mij heel erg mee.

Geplaatst

hoi,

ik heb ook z'n onderzoek gehad, bij mij was er ook niets aan de hand.

moest ook medicijnen innemen van te voren om ontstekingen te voorkomen en pijnstillers.

niet om je bang te maken maar bij mij was het onderzoek alles behalve een pretje, deed echt pijn.

maar zo zie je maar dat het bij iedereen anders is...

de een heeft er last van en de ander bijna niet.

groetjes nora

Geplaatst

Alletwee de eitjes zijn bevrucht!

Morgen om 10.45 uur de terugplaatsing.

Sta te trillen op mijn benen, de vrouw die ons belde vond

het zelf ook fantastisch. Twee eitjes en dan ook twee terug

plaatsen, super!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

he vanessa,

echt goed zeg!

nou, veel succes morgen en door naar een goede

afloop met een:zwanger: test.

groetjes nora

Geplaatst

Claudia, wat goed! Fijn dat het zo goed gegaan is vandaag.

Draakje, wat vervelend toch allemaal. Jammer dat wij jullie nergens mee kunnen helpen.

Geplaatst

Vanessa, dat is fantastisch nieuws !!! Ik ben zo blij voor jullie !

Duimen dat alles goed gaat morgen en dan vrijdag de mooiste dag :) :bf_new:

Geniet ervan meid, jullie verdienen het. Laat je maar heel erg in de bloemetjes zetten, zal een emotioneel gebeuren zijn met zo 2 emmies bij je :icon_sunny:

Geplaatst

vanessa!

super alle 2! dat is toch echt goed nieuws. wij horen het pas op de dag zelf helaas. vind ik wel jammer want ben nu al zenuwachtig!

@ claudia, goed zeg.. 6 eitjes. en nu maar hopen op een mooie bevruchting.

zelf terug rijden dat mocht absoluut niet. ik zou er ook niet toe in staat zijn geweest, want voelde me echt dronken!

ik ben zelf ook al bezig met de bolletjes.. tis toch wel wat die dingen.. pff.!

heel veel suc6 morgen vanessa en natuurlijk ook voor vrijdag heel veel plezier en geniet ervan! (ook zonder champagne;P)

claudia veel suc6 met de tp.. we zitten dan strakkies samen op het wachtbankje. en tot het einde blijven zitten he!

liefs

Desiree

Geplaatst

Wat een goed nieuws allemaal zeg....2 embryos voor Vanessa super zeg!! Ik (vr) eet al dit soort verhalen, ben zo nieuwschierig naar het verloop bij iedereen.

Dees en Claudia ook spannend zeg!!

Wijzelf hadden vanmorgen het intake gesprek in het ziekenhuis. Na een gesprek met de arts waarbij we allemaal formulieren meekregen die we moeten ondertekenen en een schema voor nu, dus op 19 oktober starten met decapeptyl en bellen zodra ik ongesteld ben geworden, werden we naar de assistente doorgestuurd voor een prikinstructie.

Pfff ik was verschrikkelijk nerveus, want naalden en ik gaan normaal niet zo lekker samen ;-). Maar na haar uitleg durfde ik het toch aan en ik moet zeggen dat het me echt 100 % meegevallen is. Recht erop zetten en hij gleed er zo in...wat ben ik dankbaar voor mn buikrolletjes nu hihi

Daarna moesten we bloed laten afnemen om uit te sluiten dat we HIV of Hepatitis hebben...en vervolgens mochten we weer vertrekken.

en werkelijk alles ging met zoveel humor en gelach, van de arts tot de assistente en de man die ons bloed afnam, wat een lieve mensen allemaal daar zeg....!!

We zijn gelijk maar even naar de apotheek geweest voor de medicatie maar ze moesten een en ander bestellen, kan het morgen ophalen...

pfff we zijn begonnen geloof ik....spannend hoor..!!!

Geplaatst

Hey Marina,

Ik ken dat gevoel, allemaal zo spannend en zoveel zenuwen. Zoveel adrenaline :)

bij ons waren artsen ook elke stap zo positief en grapjes makend, dat moet wel want zo relativeer je een en ander en blijft het leefbaar.

heel veel succes met de start en op naar 19 oktober

Geplaatst

hoi meiden.

ppfff inderdaad , iedereen maakt zo'n hysteroscopie anders mee, we maken er maar het beste van he!

vanessa, super zeg!

dat word een mooie bruiloft voor jullie vieren dan he!

dees en marina,

alvast ook veel succes!!

Geplaatst

Hoi meiden,

@ Vanessa --> wereldnieuws zeg!! Echt superrrrrrr, op naar een 2-tal memorable dagen!!! Eerst morgen de terugplaatsing en dan met z'n viertjes de dag daarop het jawoord aan elkaar geven. Dat wordt een drukke boel :laughing1:

@ Claudia --> top dat het voor jullie nu ook achter de rug is, die punctie. Op naar mooie emmies en samen met Vanessa & Dees op het bankje!

@ Dees --> ook voor jou komt het eraan hoor, op naar die positieve test OK?!??!? Heel veel succes!

@ Marina71 --> heel veel succes met je 1e poging!!

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Hoi Draakje,

Wat een teleurstelling en domper voor jullie zeg! Ga je nu een poging in het buitenland wagen? Betekend dit nou automatisch dat je hier uitbehandeld bent? Ik ga je hoe dan ook veel succes wensen en hoop dat er ergens nog een behandeling in het verschiet ligt voor je. Hou je ons op de hoogte? Toi toi toi

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Vanessa......Je heb nu je TP, en dat zal wel goed gaan...en dan op het beruchte wachtbankje spannend hoor!

Succes en ik duim voor je!!!!!

En ik wil je voor morgen ook een hele mooie dag toewensen

Een hele mooie fijne dag maar dat zal ongetwijfeld wel lukken met je lief naast je die ja gaat zeggen tegen jou en 2 emmys in je buik!!!:icon_sunny::bf_new:

Jij moet vast wel heel gelukkig zij nu, geniet er met volle teugen van want het is je gegund meid!

Liefs Claudia

Geplaatst

hallo,

nou onze eerste FM zit erop, het zag er allemaal goed uit, maar nog niet goed genoeg dus zaterdag even terug om te kijken of het allemaal groot genoeg is gegroeid.

groetjes

Geplaatst

Hoi allemaal!

Even tussen de drukte door nog snel even een berichtje.

Kan jullie niet zolang in spanning laten zitten.

Vanmorgen ging het allemaal redelijk vlot. Het deed alleen heel erg zeer. Mijn baarmoedermond ligt ver weg (dus; grootste eendenbek die er te vinden was, verlengstuk op rietje) en wroeten om hem er goed in te krijgen.

Eerst de kleine erin, nog een keer en toen toch de allergrootste. Gatver!

Ik heb Arno's hand bijna helemaal fijn geknepen!

Ben blij dat ze weer terug zijn waar ze horen!

En hoe gaat het met jullie?

Ik heb net mijn jurk opgehaald en ga de hondjes (2 Bouviers) naar de oppas brengen en vanavond naar Rene Froger!

Gewoon hier in Apeldoorn dus dat gaat wel goed.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hi Vanessa,

De pijn ben je snel vergeten hé! Geniet van vanavond en maak er morgen een fantastische heerlijk emotionele dag van!

Geplaatst

heej vanessa!

wat leuk dat ze er nu inzitten.. en nu ook goed tegen ze praten he...:P

(iets wat mijn vriend nu al doet)

Ik heb morgen de tp en jij, de bruiloft..! heel heel veel plezier, met veel liefde!

Liefs en een dikke knuffel voor je 2 kleintjes

Desiree

Geplaatst

o, Lucky-t

vergeet ik jou helemaal.. dat kan niet natuurlijk. dus je moet zaterdag weer?

Ik hoop voor je dat dan de punctie ook al snel in zicht is! vanaf dan gaat het al lekker snel.

ben wel een beetje zenuwachtig voor morgen!

liefs

Desiree

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden