Jump to content

hoeveel puregon spuiten

Recommended Posts

Posted

Wat ik me afvraag is waarom de een nou meer puregon moet spuiten dan de ander. Heeft dat te maken met je leeftijd of met een verhoogd fsh?

Mijn leeftijd is 39 ,mijn fsh is 11, (wat iets verhoogd is) en ik moet 200ie spuiten. Ben heel benieuwd hoeveel jullie spuiten en wat de leeftijd en fsh hoogte is. Straks spuit ik veel te weinig en kan ik weer helemaal overnieuw beginnen. En is 200ie gemiddeld of hoog/laag?

Groetjes Melle

Posted

Hoi Melle,

Ik moet binnenkort voor een 2-de icsi poging ook weer puregon gaan spuiten.

Ik moet net als vorige keer 250ie spuiten. Dit is de hoogste dosis die ze in mijn ziekenhuis geven. De vorige keer gaf dit maar 3 eicellen..... maar hoger geven ze niet.

Mijn leeftijd is 40 maar mijn fsh waarde was 3,9

Dus volgens mij is 200ie een mooie eenheid om te spuiten

groetjes fleur

Posted

Hallo,

ik denk dat de hoeveelheid te maken heeft met hoe je cycles is en hoeveel eicellen er vrij komen en hoe hard ze groeien.

Ik geloof dat 150 laag is en 300 het meeste.

200 is dus een mooi gemiddelde.

ik ben 38 en spuit nu op dit moment 150 bij de 2e ivf

bij de eerste had ik ook 150 en 14 eicellen.

maar pas op de 19e dag de punctie dus best laat.

ze groeien dus langzaam bij mij want normaal heb ik de eisprong op de 12e of 13e dag.

maar ik denk dat het hoofdzakelijk te maken heeft met de problemen die erzijn.

en ze kunnen altijd bestellen hoor.

Dus als ze zien dat er iets te weinig of langzaam wordt je doses verhoogd of verlaagd als het te hard gaat.

daarom heb je zoveel metingen.

nou succes en ga ervoor

Posted

hoi Melle

Ik begin bijna aan icsi 2. Ik spuit nu hetzelfde als de eerste keer. Ik ben bijna 39 en mijn fsh was 7. Ik heb 150 gespoten en had 10 eicellen heb wel 18 dagen gespoten tot aan de punctie

groetjes en veel succes annemie

Posted

Voor zover ik weet is 150 standaard. Ik heb dit ook moeten spuiten en had hier meer dan 30 follikels mee. Ben ook nog wel wat jonger (31), dus dat scheelt denk ik wel. Ik heb geen flauw idee wat mijn fsh is, maar het was in ieder geval wel normaal. Die van jou is al iets hoger, dus ik denk dat ze dan een hogere dosis nemen. Heel veel succes!

Posted

Hoi Melle,

IK heb ook een verhoogd fsh, na de 1e IVF poging was dit zelfs 31. Nu is dit later in een andere kliniek nog een keer geprikt en was het maar iets van 3 of 4. De deca heeft veel door de war gebracht dacht deze arts.

Nu ben ik heel slecht te stimuleren, dus denk wel dat ik zeker vervroegd in de overgang kom, ik word deze maand 37. Ik heb de 1e poging de standaard dosering van 150 gespoten. Toen geen punctie te weinig eicellen, maar 1 en 1 kleine.

De 2e poging 300 gespoten, toen 4 , waarvan 3 eicellen.

De 3 en 4e poging 2 eicellen met 450 puregon en 450 menopur. Dat is denk ik wel zo`n beetje het hoogst, ik geoof dat ik wel eens gelezen heb van 500, pfft.

Dan stuiter je denk ik, haha.Maar bij de 1e echo kunnen ze het evt natuurlijk verhogen...

Ik loop inmiddels na onze 1e poging in Duitsland, het z`huis hier wilde niet de dosering verhogen en niet meer bloedprikken, en daar had ik geen goed gevoel bij.

Succes en ik duim voor een mooi aantal eitjes.

Gr Daan.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use