Ga naar inhoud

Meldplicht zwangere?


Gast estrhalita

Aanbevolen Berichten

Het is gisteren allemaal weer afgezakt en vannacht heb ik heeeeeeeeeerlijk geslapen. Vanochtend is de kleine weer als vanouds aan het ronddraaien in mijn buik. Kortom, ik verwacht niet dat er vandaag wat gaat gebeuren, en we gaan strakkies lekker naar de bruiloft!

 

Hey Cindy, mij hebben ze gezegd dat je inderdaad licht bloedverlies kan krijgen. Pas als het meer bloedverlies wordt, schijn je gelijk de verloskundige te moeten bellen (tenminste, dat zijn de instructies die ik heb mee gekregen).

 

(en bij 2 uur lang weeen om de 3 a 4 minuten en wanneer het vruchtwater niet helder is als de vliezen breken).

 

 

 

Groetjessssssssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 252
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Ok bedankt Hilde.

 

Heerlijk dat je goed hebt geslapen vanacht!... ik heb ong 3 uurtjes kunnen slapen, echt een ramp. Was gister ook hardstikke emotioneel, heb paar keer goed gehuild, zelfs 1x tijdens ER ( serie op tv ) Moet toch niet gekker worden allemaal. Verbazend wat een zwangerschap met je doet.

 

Veel plezier op de bruiloft... misschien geeft de muziek een zetje om de bevalling in te leiden... hihi... spannend!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Diana,

 

 

 

Alles nog steeds rustig hoor... Maar moest vanmorgen al weer vroeg naar school, en gisteren naar die bruiloft was het wel een beetje opperdepop.

 

Vannacht wel weer regelmatig wakker geweest met een harde buik, en vandaag pijnlijke liezen... Tja, had ik gisteren maar rustig aan moeten doen.

 

Vandaag een tentamen gehad... met een ronddartelend kind wat me afleidde, maar ik had een voldoende...

 

Nu is alles wat 'moest' klaar en is er rust in mijn koppie... Dus eh, vanaf nu heb ik tijd voor de kleine!

 

 

 

Groetjessssssssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik weer...

 

Duidelijk de vorige 2 dagen te veel gedaan: hing vannacht weer boven de pot. Tja....

 

Dus, vandaag doen we (bijna) niets. Kon het niet laten vanmorgen toch mee te gaan naar de kerk... Maar nu lekker weer m'n joggingspak aangetrokken en met de pootjes omhoog domme spelletjes doen op de pc!

 

De kleine draait vrolijk rondjes in mijn buik... Alles rustig dus!!!

 

 

 

Groetjesssssssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Allemaal,

 

Ik lees dat het naar omstandigheden met allen best goed gaat!

 

Daar ben ik dan eindelijk weer! Begin december voor het laatst op het forum geweest.

 

Heb hele drukke weken gehad. Mijn zus is zoals jullie wellicht weten erg ziek, heb er al eerder over geschreven. Zij heeft als het goed is volgende week haar laatste Chemokuur en dan is alles achter de rug. Hopelijk komt dan onze baby, als alles achter de rug is. Zij is ongeveer de hele maand december ziek geweest en op bed doorgebracht. Ik ben veel bij haar geweest en nog steeds dagelijks. Ik heb zelf in december 2x in het ziekenhuis gelegen, de eerste keer half december met een virus op mijn evenwichtsorgaan, was enorm duizelig en misselijk met braken, echt vreselijk. Ik viel gewoon om als ik ging staan. Op 30 december ben ik met een fikse longontsteking weer in het ziekenhuis beland. Ben er 1 januari weer uitgekomen! Afgelopen week nog een blaasontsteking gehad, maar dat is niet zo erg.

 

Nu gaat het weer goed, nog 1 weekje en dan ben ik uitgerekend. Ik ben het nog niet zat, ben nog te druk met van alles, met als gevolg dat ik vrijdag weer in het ziekenhuis terecht kwam, nu met verhoogde Bloeddruk, gelukkig mocht ik wel naar huis, maar moet rustig aan gaan doen, en dat valt niet mee.

 

Morgen hebben we feest, het dochtertje van mijn zus wordt 1 jaar!!!

 

Een mijlpaal, alleen nu maar hopen dat ik morgen niet beval.

 

 

 

Ik hoop dat jullie mij vergeven dat ik zolang niet op het forum ben geweest, ik zal nu vaker inloggen.

 

Groetjes Allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hilde,

 

Ik heb nog nergens last van, veel harde buiken gehad, maar valt nu ook wel mee. Ik ga ervan uit dat ik na de 40 weken ga bevallen. Mijn dochter was ook 10 dgn te laat. Voor zondag reken ik er niet op! Afgelopen vrijdag in het ziekenhuis lagen er 2 vrouwen naast mij met weeen, toen ik dat weer zag dacht, laat die kleine nog maar even zitten. Ik zie er niet tegenop, maar fijn is anders.

 

We laten ons gewoon verrassen. Maar vandaag in ieder geval niet, want vandaag is mijn nichtje 1 geworden!!

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt wel een raar idee, Amanda! Maar ja, ondertussen sta ik nu langzamerhand wel elke dag op met: wanneer zal het buikie weg zijn?

 

Maar, Patricia, ik ga er net als jou vanuit dat de kleine langer blijft zitten.

 

Meer harde buiken is heel herkenbaar. Mijn man zat gister naast me op de bank en had zijn hand op mijn buik en constateerde dat ook.

 

Hij begint nu met name errug ongeduldig te worden. Hij is erg nieuwsgierig naar ons kindje, wil het langzamerhand ook graag vasthouden. Tja..... Hahahha, hij probeert zelfs de kleine al een beetje naar buiten te praten!!!!

 

Maar op rommelende darmen en harde buiken is hier alles errug rustig!!!

 

 

 

Groetjesssssssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meiden, hoe gaat het vandaag? Beetje kunnen slapen vannacht?

 

Kan me voorstellen, Hilde, dat je man heel nieuwsgierig is en haast niet meer kan wachten. Dat heeft die van mij nú al, haha.

 

Raar idee inderdaad, dat onze buiken straks weer weg zijn, en dat we dan een ienieminie mensje in ons leven hebben. Maar ook heeeeeeeeeel erg leuk en spannend idee. Kan ook haast niet wachten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich best een goede nacht gehad. Tegen de ochtend al wel op tijd een keer wakker met menstruatie achtige pijn (tja, dat is binnenkort weer maandelijks, heb het echt niet gemist). Verder wordt het vocht nou toch wel een lastig verhaal. Hoop dat er niet veel meer bij komt, anders kan ik echt niet meer in schoenen strakkies!

 

Vanmorgen weer naar de verloskundige geweest. Hij heeft me nog een keer gezegd dat de eerste vaak 41 weken blijft zitten... Zijn eerste vraag vanochtend was: baal je al?

 

Nou, moet heel eerlijk bekennen dat nu langzamerhand wel alles zo in de weg gaat zitten, dat ik het bijna zat ben.

 

Maar goed... kindje deed het nog steeds goed. Had het volgens de verloskundige nog prima naar zijn/haar zin.

 

 

 

Groetjessssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Hilde,

 

 

 

Wel goed hoor om er rekening mee te houden dat het ook wel eens later kan komen.. Ik heb de eerste keer zo naar die uitgerekende datum toegeleefd dat de weken erna (het heeft uiteindelijk nog 17! dagen geduurd) echt ondraaglijk lang duurden.. maar... ik heb dan ook nooit gerommeld en geen voorweeen en harde buiken gehad, en die voorbereidende dingen heb je echt nodig en zijn een goed teken! Succes met de laatste loodjes..

 

 

 

Hebben trouwens cindy al een paar dagen niet gezien vlgs mij? Spannend!

 

 

 

Liefs Pien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahahaha, tja, Pientje, natuurlijk hoop ik dat hij ongelijk heeft... maar hij zit al jaren in het vak... En we zeggen ook elke keer, duurt nog maximaal 4,5 week voordat de kleine er is.

 

Maar nu alles wat moeizamer begint te verlopen, heb ik langzamerhand wel zo iets van.... mijn pootjes worden hoe langer hoe dikker... Hoe moet dat strakjes als het nog 4,5 week doorgaat?

 

Vannacht een kussen in bed gelegd aan het voeteneinde, en daar mijn watervoetjes opgelegd. Vanochtend leek het echt een heel stuk minder... Maar na even onder de douche te hebben gestaan, liepen ze al weer rustig aan vol! Pffffft....

 

Gisteravond heb ik lekker de laarzen uitgedaan en een joggingbroek aan getrokken. Toen ik naar bed ging deed het lopen op mijn voeten gewoon een beetje zeer.... Ach, de laatste loodjes....

 

En eh, nog steeds niets aan de hand. Vrienden van ons zijn wel weer vader en moeder geworden vanmorgen vroeg.

 

 

 

Groetjesssssssssssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo meiden,

 

Hier is alles nog rustig, gisterenavond veel harde buiken gehad, even dacht ik , zal jet gaan beginnen, maar nee hoor!

 

Nu gaat alles weer Prima. Hilde wat erg he dat vocht, heb er gelukkig nog geen last van! Mijn zus was vorig jaar een michelin mannetje.

 

Ik ben tot nu toe nog geen 6 kg aangekomen, dus dat in de weg zitten valt in mijn geval wel mee. Maar ook ik wordt ook wel nieuwsgierig, zeker naar het geslacht.

 

Onze dochter van 8 vindt het ook erg spannend en wil graag dat de baby snel komt. Morgen maar weer voor controle en dan zien we wel weer verder.

 

We blijven rustig wachten.......

 

Groetjes Patricia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, vanmorgen op kraamvisite geweest. Kan nou nog 'even'. We moesten er wel 1,5 uur voor rijden, enkele reis. Maar voorlopig zou het wel eens anders kunnen zijn...

 

Bij jou dus ook alles nog steeds rustig Patricia.

 

Hier verder ook nog. Heb vandaag de trouwring ook maar aan de ketting gehangen, want mijn handen beginnen ook al lekker op te zwellen. Ach, nog maximaal 4 weken en 2 dagen en dan is de kleine er!

 

Verder is het hier ook nog steeds rustig. De kleine beweegt nog lekker heen en weer in mijn buik. En ja, harde buiken heb ik ook veel. Maar ja, dat zal er ook wel bij horen. Moet van mijn man nog rustiger aan doen. Weet alleen niet zo goed hoe dat moet... Voer nu al niets uit voor mijn gevoel!

 

 

 

Groetjesssssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ssssssssspaaaaaaaaaaannnnnnnnnneeeeeennndddd!!! allemaal. Vergeet ook niet nog even te genieten van je dikke buikie, want je gaat het echt missen straks. En nog geen gehuil!! bv.... hihi... Fijn dat je er weer bent Patricia...

 

 

 

En over of thuis of in het ziekenhuis bevallen. Mijn advies, ga toch naar het ziekenhuis.... Het is zo'n ingrijpende gebeurtenis en er kan zoveel mis gaan... Klinkt onheilspellend. Maar het is fijner om heerlijk voor niets naar het ziekenhuis te gaan en daarna hup weer naar huis dan met stress en gedoe naar het ziekenhuis te moeten. Is misschien minder 'gezellig', maar die gezelligheid komt daarna dan wel weer.... Hoofd van de afdeling Gynaecologie van ons ziekenhuis vindt het zelfs onverantwoord dat het in Nederland nog 'mag' thuis bevallen.... Hij moet natuurlijk veel te vaak ingrijpen als het (bijna) mis is gegaan... Collegaatje heeft kindje wat zuurstoftekort heeft gekregen omdat de bevalling te lang heeft geduurd.. Afijn, doe wat je goed voelt, maar ik wilde dit toch even aangeven. liefs, niki

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Niki,

 

 

 

Goed weer even van je te horen! Moet zeggen dat ik ook steeds meer neig naar bevallen in het ziekenhuis. Om dezelfde redenen die jij noemt. Mijn vriend is ook groot voorstander. Liever het zekere voor het onzekere.

 

 

 

liefs,

 

Mariek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je het pas zeker weet als het moment daar is... Je moet toch thuis beginnen in veel gevallen en mag pas naar het ziekenhuis na zoveel cm ontsluiting.. Een vriendin van mij wilde perse in het ziekenhuis, maar toen het tijd werd om te vertrekken had ze zoiets van, ik ga nergens meer heen, ik blijf hier! Een andere wilde graag thuis, maar voelde zich niet op haar gemak en besloot alsnog naar het ziekenhuis te gaan.. Ik heb zelf het ziekenhuis als erg prettig ervaren en mijn partner vond het ook heel geruststellend..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, Niki, begin wel steeds minder van mijn buikje te genieten... Hij voelt zo vaak hard en gespannen.... Vind het gerommel van de kleine nog wel heerlijk, maar dat gezeur en getrek in mijn buik niet!!! Hahaha, maar denk ook dat ik hem strakkies wel weer ga missen. Hoewel het me ook heerlijk lijkt om weer makkelijk te kunnen draaien in bed, weer gewoon snel sokken en schoenen kunnen aandoen. Zonder al te veel gepuf en gekreun vanuit een gehurkte situatie weer omhoog komen..... En aan de andere kant: ben zo blij dat ik dit kleintje mag dragen!!!!

 

 

 

Tja, ik ga toch voor thuis, Niki... Heb in de gehandicaptenzorg gewerkt en weet wat zuurstofgebrek kan doen... Maar denk dat ik makkelijker kan ontspannen wanneer ik gewoon thuis ben. En eh, denk dat dat wel helpt voor een snellere bevalling. Ziekenhuis is hier 20 minuutjes vandaan, dus daar ben ik eventueel zo.

 

 

 

En eh, nog steeds rustig hier!

 

 

 

Groetjesssssssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een week tot de uitgerekende datum!

 

Ik moest vandaag wel lachen: mijn man zei: ik ben het zat!

 

Hmmm, ik dacht dat ik met die dikke buik liep, die olifantepootjes etc...

 

Toen ik vroeg waarom hij het zat was was het: wil je gewoon weer eens lekker vast houden zonder die dikke buik!

 

Hahahah!

 

En hij is ook erg nieuwsgierig naar het kleine krummeltje natuurlijk!!!

 

Maar eh, voorals nog geen aankondigingen van een bevalling!!!

 

 

 

Groetjessssssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Hilde,

 

 

 

Mijn vriend zei laatst ook al dat ie blij zou zijn als de snoogle het bed weer kan verlaten, haha. Normaal vielen we altijd lepeltje-lepeltje in slaap, maar de snoogle ligt nu al maanden tussen ons in. Het is dat ik er echt zo goed door slaap, anders was ie al lang verbannen ;-)

 

 

 

Nog precies een week tot de uitgerekende datum! Spannend. Mijn schoonzusje is vandaag bevallen. Was ook uitgerekend op de 31e. Een meisje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met je nichtje, Mariek!!!

 

En Lis, het is hier nog erg rustig. Hoewel ik wel het idee heb dat de kleine steeds dieper zit. Maar goed.... 't Is en blijft gewoon wachten tot het moment dat hij/zij besluit te komen!

 

Wat nachten betreft mag het van mij wel een keertje... Ben minstens 10 keer per nacht wakker van een harde buik. Vaak sleep ik me daar nog een keer of 3/4 van naar de wc om de blaas leeg te maken, om zo m'n buik te ontlasten...

 

Ach... laatste loodjes.

 

Nog steeds geen tekenen van een bevalling... We wachten af!!!

 

 

 

Groetjessssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Ik ben vandaag uitgerekend, maar het ziet er naar uit dat er nog niets gebeurt!!

 

Vrijdag in het ziekenhuis geweest voor controle, weer hoge bloeddruk en eiwit in m'n urine, krijg vandaag de uitslag van de urine, als deze verhoogd is, kan het zijn dat ik morgen te horen krijg dat ik ingeleid ga worden. Ik denk zelf dat het allemaal wel mee zal vallen, we wachten af tot het telefoontje van vanmiddag. Morgenmiddag dus weer voor controle. Ik zit de afgelopen 2 weken 2-3 x per week in het ziekenhuis. De gynacoloog verwacht dat het spoedig zal komen, gezien mijn klachten, ik ben met regelmaat weer misselijk en braken en de harde buiken en druk op het schaambeen, maar ik geloof er niet zo in.

 

Al maanden roepen we in de familie dat de kleine pas na dinsdag mag komen, omdat dan mijn zus haar laatste chemo krijgt en dan zal deze kleine spruit een mooi nieuw begin zijn. Maar ja niets valt te plannen.....

 

Ik begin wel erg nieuwsgierig te worden, ook onze dochter kan niet lang meer wachten, het is zo spannend voor haar!

 

Mocht het toch gaan beginnen dan laat ik het weten.

 

Succces Hilde met de laatste loodjes en groetjes aan iedereen die mee leest.

 

Patricia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden