Ga naar inhoud

onduidelijke echo...


lis

Aanbevolen Berichten

Ik zet mijn berichtje even in een nieuw topic. het woord supernieuws is hierop namelijk niet echt van toepassing...

 

gewoon gekopieerd hoor.

 

 

 

he meiden,

 

ik zit wel een beetje in zak en as nu.

 

ze kon het allemaal niet zo goed zien. er zat wel een vruchtje, maar ze dacht dat ie te klein was. en ik weet vrij zeker wanneer ie gemaakt is. ik dacht wel een kloppend hartje te zien, maar zij kon niet met zekerheid zeggen dat dat een hartje was.

 

al met al was het heeeeeeel vervelend en ik baalde enorm dat ik niet een weekje gewacht heb, al zou het mis zijn, wist ik het dan tenminste. ik kan dit nu helemaal niet aan. ben helemaal kapot hiervan, eerst 2 keer een mislukte ivf en nu dit. ik trek t gewoon niet...

 

LIs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 92
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

he bedankt meiden,

 

omdat het een spontane zwangerschap is was dit bij de verloskundige.

 

maar omdat het allemaal zo vervelend en onzeker was heb ik zojuist weer de ivf-kliniek gebeld. Blijkt nu dat ik vorige keer de verkeerde afdeling aan de lijn heb gehad en ik dus wel voor een gesprek en een echo mocht komen. Ik heb die afspraak nu voor vrijdag half 3 gemaakt en hoop dat t misschien toch aan de expertise van de vk ligt die wat minder vaak 6 weken echo's maakt. maar goed, dat is wel wishfull thinking.

 

 

 

Lis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Lis,

 

 

 

Wat balen weer dat je je nu zo rot voelt, terwijl dit waarschijnlijk helemaal niet hoeft!!!

 

We lezen regelmatig dat meiden toch een te vroege echo hebben gehad en later bleek dat er niets aan de hand was en ze gewoon goed op schema lagen.

 

 

 

Ik weet zeker dat je vrijdag bij de poli een veel mooiere echo zult krijgen met een kloppend hartje.

 

 

 

Kop op hoor!!! Je hebt al mazzel met zoveel geluk, dat mag nu niet stoppen hoor!!!

 

 

 

Dikke knuffel van Laura

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeetje Lis,

 

 

 

ik log na een hele tijd weer eens in om te zien of jouw 2 IVF gelukt was en lees ik dit berichtje. Ik hoop zo dat het gewoon te vroeg was om iets te zien en dat het vrijdag wel lukt. Bij Famke kon ik bij 6 weken ook niets zien hoor. De arts zag het hartje kloppen en dat heb ik maar op zijn blauwe ogen geloofd toen. Meid, ik blijf duimen voor je dat dit wonder een brusje voor Ebbe mag worden!

 

 

 

Liefs Corine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Lis,

 

 

 

Gelukkig hoef je niet al te lang te wachten... Zie het nog niet te somber in hoor... de IVF afdeling heeft hier veel meer ervaring mee... het ligt er ook maar net aan hoe het in je baarmoeder ligt, bij mij lag het dusdanig hoog dat ze ook heel veel moeite moesten doen om iets te zien, en dat was met 7 weken.. En het groeit zo hard nu, dat deze paar dagen misschien wel net het verschil maken!

 

 

 

Veel succes in ieder geval, en we duimen voor je dat je vrijdag met een super ervaring het weekend in kan!

 

 

 

Liefs Pien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje Lis, gadverdarrie.

 

Nu weet jij nog niks en heb je nog niet het antwoord en de rust gevonden waarop je had gehoopt.

 

Wat enkele meiden hieronder al schrijven is dat ze vaker met 6 weken nog geen hartje zien of nog niet duidelijk kunnen zien.

 

En hopenlijk zien ze in het ZH meer.

 

Zij hebben daar toch wat meer ervaring mee met vroege echo's.

 

Jeetje meid, kon je nu maar een kleine winterslaap gaan houden en dan vrijdag om half 3 weer wakker worden.

 

Deze dagen zullen wel eeuwig duren voor je.

 

Ik hoop dat Ebbe je er een klein beetje door heen kan slepen.

 

Sterkte and my fingers are still crossed voor you.

 

 

 

Kus, beau

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt meiden,

 

ik ben nog steeds beduusd en als een debiel op internet aan t zoeken. ik vind daar natuurlijk veel nare verhalen,maar ook veel berichten van embryo´s van 3,5 mm bij 6 weken. (ze mat vandaag bij mij 3,8 en zei dat t 5 moest zijn bij een duur van 6 weken 2 dagen). tja, t is 2 dagen meer...

 

ik heb ook dit gevonden op obgyn vragenlijst:

 

De curve ligt gemiddeld bij precies 6 weken op 4 mm met een spreiding van iets meer dan 0 tot 9 mm.

 

maarja, dat gaat dus weer over precies 6 weken... maar stelt me wel een beetje gerust. 9 mm is best veel. maar...als het nog wat langer is dan 6 weken... in 2 dagen moet er veel bijkomen wil je met 7 weken op ongeveer een cm zitten.

 

ik heb op maandag een ovulatiebloeding gehad, dus misschien heb ik toen pas mn eisprong gehad (laat!)en dan zou het dus vandaag wel precies 6 weken zijn. nou ja, weet je ik moet maar gaan slapen.

 

wat ben ik een freak he, ongelooflijk. ik moet echt stoppen met zoeken op internet!

 

groet,

 

Lis

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Lis

 

daar word je niet zekerder van nee

 

 

 

maar hey

 

ik heb begrepen dat er verschil zit in inwendige ( vaginale) en uitwendige ( buik ) echo

 

zo heel vroeg in de zwangerschap is een buik echo vaak niet duidelijk genoeg

 

daarom werken ze zowiezo in fertiliteitspoli's met inwendige echo's

 

 

 

ik weet niet of de vk inwendig doet ( dacht dat deze alleen buik echo's maken) dus dit kan ook nog uitmaken

 

inwendig kom je dichter bij de baarmoeder en kunnen ze alles veel beter zien

 

 

 

hou ons op de hoogte meid

 

en op naar vrijdag

 

alles is vast helemaal prima!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Lis,

 

Had al bij het andere topic gereageerd. Maar hier lees ik ook nog weer wat nieuwe, en wat hoopgevende informatie!

 

Fijn dat je straks naar de IVF kliniek kan! Hopelijk kunnen ze je daar zekerheid geven. Want dit vreet aan je zeg!!! Logisch dat je op zoek gaat naar zekerheid op internet!

 

En eh, tja, ik hoop natuurlijk helemaal met je mee dat ze vrijdag gewoon goed nieuws voor je hebben!!! Veel sterkte tot die tijd. Wat zullen dit vreselijke dagen zijn!!!

 

 

 

Groetjesssssssssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh Lis, wat onzeker toch allemaal weer!! Maar zes weken en dan een buikecho is toch wel heeeeel erg vroeg hoor! Volgens mij hebben ze in het ziekenhuis sowieso betere echoapparatuur en maken ze bij de eerste echo toch altijd een vaginale echo?

 

 

 

Meis, probeer je niet te veel zorgen te maken (beter gezegd dan gedaan, ik weet het!) en de duimen draaien hier overuren. Op naar een schitterend mooie echo vrijdag! Nog 3 nachtjes slapen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lis,

 

 

 

Gister kon ik niet checken en dacht nu even een mooi berichtje van je te lezen en schrok ik toen ik deze topic van je zag.

 

Na alle reacties van de meiden hier heb ik toch ook het idee dat het misschien te vroeg was en de vk het gewoon niet kon zien nog. Meid hou je taai en zorg er goed voor, neem je rust en denk aan jezelf en je gezinnetje!!

 

Ik hoop vrijdag het goede nieuws te lezen, we denken allemaal aan je!

 

 

 

X Daan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden