Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Essie rot dat het toch weer tegenviel, maar zoals Sanne zegt goede hormoonwaardes lijkt toch gunstig. Misschien dat het een pesa voldoende is.

Vervelend dat je zelf ook dingen met medicatie moet veranderen.

Succes

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@mari81 jep t' valt zeker niet mee... ik wil gewoon proberen mijn eetpatroon aan te passen [zonder sonja,dr frank of wie dan ook] maar dat is makkelijker gezegt dan gedaan!! [maar alles voor het goede doel :good1:]

@sanne nee hij heeft er niks over gezegt... hij was vroeg wel of we nog wat te vragen hadden maar ik had alles gevraagt [dacht ik] ik ben zo'n type die van te voren denkt dit... dat... en dat wil ik vragen en dat dan ook wel vraagt maar altijd in de auto denkt oja... dat had ik ook nog willen vragen!!! [ben nu gewoon een lijstje aan het maken :36_1_13:]

groetjes mone

Geplaatst

Essie, balen dat er weer niets gevonden is, het is tegen beter weten in maar je houd toch altijd een soort van hoop (had ik athans wel) Is het omdat jullie overgestapt zijn van zh dat er nog een paar keer (3?) een semenanalyse moet gebeuren? bij ons is het 2x in het streekzh gebeurd en nu moet mn lief ook donderdag weer doneren voor het zh in R'dam maar dat was meer een formaliteit volgens de gyn. Wij horen de uitslag van de bloedwaardes en semen dan op 1 april. Ik ga er ook vanuit dat er nu weer niets gevonden wordt.

een brief met vragen neem ik ook de volgende keer mee!, vooraf vragen genoeg in je hoofd inderdaad maar als je daar dan zit wordt je toch soort van overdonderd met nieuwe info.....goed idee sanna!

:positive energie:

Geplaatst

mone, hier nog een stevige tante (of moet ik zeggen een gezonde hollandse meid ;-), ik weet dan wel dat ik lang ben maarrrr ik zou voor het mooie ook wat kilo's kwijt moeten maar ja... moeilijk! Ben met sonja al eens 6 kilo kwijt geraakt maar toen ik stopte er 10 aangekomen in een jaar... er is bij mij niets over mn gewicht gezegd in het zh.

Geplaatst

Hoi Mone en natuurlijk ook de andere meiden,

Bij ons hadden ze het over een BMI max 30 (niet in Nijmegen overigens..)

Ik probeer het zelf wel in de gaten te houden.

Hopen trouwens dat jullie snel voor de intake terecht kunnen!

Vandaag belde de gyn uit Nijmegen, weer geen zaadjes gevonden, ook zoals jullie schrijven hadden we toch een beetje hoop. Bij mij hadden ze een uitstrijkje gemaakt en dat was prima. Gelukkig maar!

Nu is het alleen nog afwachten op chromosomenonderzoek en dna. Wat kan wachten lang duren zeg. Nog 2 weken voor het chrom. en 5 weken voor dna...

Groetjes!

Geplaatst

Loes wat fijn dat je uitstrijkje goed was. Even iets positiefs!

Dat wachten is slopend he? Hoe lang geleden is nu het bloed afgenomen voor dna en chromosomenonderzoek?

Lfs Sanne

Geplaatst

Essie en Loes wat balen dat er geen zaadjes gevonden zijn! Als ik het goed begrijp staan jullie dus wel op de wachtlijst voor TESE maar moeten jullie toch nog zaadonderzoek doen? Hebben ze dan toch nog de hoop om op de gewone manier enkele zaadcellen te vinden zeker...

Bij ons zit dit er zowiezo niet in aangezien mijn lief dus helemaal geen zaadlozing heeft.

We zijn nog steeds in afwachting van het eerste gesprek in Nijmegen. We moeten dan ws naar de gyn en een echo van het scrotum laten maken.

Doen ze dan ook gelijk meer onderzoeken, en zo ja welke?

Lees hier al iets over chromosomen en dna en zo.... Waar ik ook benieuwd naar ben is of ze mij dan ook gelijk gaan onderzoeken en welke onderzoeken ze dan doen.

Liefs Miekske

Geplaatst

Ha Miekske,

Bij ons hadden ze voor dna en chromosomenonderzoek tegelijk zowel bij mij als bij mijn vriend bloed afgenomen. De uitslag krijg je pas na 12 weken...

De semenonderzoeken doen ze standaard ook al weten ze dat er zeer waarschijnlijk niets gevonden gaat worden. Vind het normaal dat ze het willen uit sluiten maar begrijp ook niet waarom ze dat twee of zelfs drie maal doen, voor de man gewoon heel vervelend.

Maar goed, wat moet dat moet ...alles voor het goede doel!

Lfs Sanne

Geplaatst

hai loes, hoe lang wachten jullie al op uitslagen? bij ons is dinsdag 12 weken dan ga ik weer bellen! het kon zelfs ruim 3 mnd duren werd ons verteld, slopend! En toen we laatste keer bij de gyn zaten in t nieuwe zh in R'dam zei hij dat het y-chromosoom negatief was (y-deletie) terwijl ik die ochtend nog met het streekzh had gebeld en daar was nog niks bekend volgens hun... soms snap ik er geen bal van... ziekenhuizen pfffff! Wij moeten nog 2 delen krijgen, dat cf en een ander chormosoom/dna?

liefs

Geplaatst

Jeetje 12 weken!! Wordt je dan al wel vast op de wachtlijst gezet voor de TESE of doen ze dat pas na de uitslag van alle onderzoeken?

Waarom duurt alles zo lang.......

Wordt er soms echt moedeloos van.

Geplaatst

Hoi meiden,

Bij ons duurt zowel chromosomen als dna onderzoek 8 weken, alleen hadden ze ons in het vorige ziekenhuis gezegd dat alleen chromosomenonderzoek nodig was pff niet dus. Vandaar dat er verschil in de wachttijden zit.

Miekske, ze zetten ons pas op de wachtlijst (4 maanden) voor TESE als ze de uitslagen hebben. Aan de hand vd uitslagen kunnen ze zien of TESE zin heeft. Verder moet het DNA goed zijn, anders mogen ze in NL geen TESE uitvoeren. Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet meer precies weet wat dat goed inhoudt...iets met overdraagbare ziekten geloof ik, komt zoveel op je af dat ik het niet goed onthouden heb.

Bij de intake hadden we een afspraak bij de uroloog en gyn.

Ik zelf werd ook onderzocht. Inwendige echo. Bloedonderzoek (hiv/ chlamydia hoe schrijf je dat??) had ik al eerder gehad, dus dat hoefde niet nog een keer. Verder wat vragenlijsten (gewicht, roken, sporten, alcoholgebruik etc)

Groetjes!!

Geplaatst

Loes bedankt voor je antwoorden! Gaat dus voor ons nog wel even duren ben ik bang...

Ik heb in ieder geval vast de inschrijfformulieren van het umcn gedownload en ingevuld voor de voortplantingsgeneeskunde.

Ben aan het twijfelen; zou ik deze al op kunnen sturen? Of zal ik gewoon rustig afwachten tot ik wat te horen krijgen?

Misschien linken ze deze formulieren wel niet aan ons en gaat het straks weer allemaal langs elkaar heen lopen of zo... Wat ik me afvraag, moet iedereen standaard deze formulieren wel invullen?

Sorry voor al mijn vragen, maar ik wil gewoon zo graag iets doen!

Liefs Miekske

Geplaatst

Miekske, ik heb de form ook eerder opgestuurd (scheelde maar een paar dagen) maar toch. Onze verwijzing was wel rechtstreeks naar de gyn, die van jullie ook of de uroloog?

Ik denk dat iedereen dat krijgt zodat ze alle informatie goed op papier van iedereen hebben ook verzekeringstechnisch enzo.

Je kunt er gewoon opzetten dat de verwijzing al in hun bezit is.

Geeft niets hoor al die vragen, wij zijn voor je in het traject in Nijmegen en het is fijn als je weet waar je aan toe bent. Ik had die behoefte ook sterk hoor.

Loes trouwens nog gefeliciteerd dat je tante geworden bent, en fijn dat jullie het beter kunnen handelen. Dat geeft jezelf toch wel weer een goed gevoel.

Geplaatst

Miekske, geeft niets hoor al die vragen, merk aan mezelf dat ik het ook prettig vind om te weten wat ons te wachten staat. En dat het niet als een klap komt als de dokter het zegt. Dus juist fijn dat hier mensen zijn die in verschillende fases van het traject zitten.

Mari, thanx voor je felicitatie, ga morgen weer langs, hopen dat ik mijn neefje dan even vast kan houden! Ben wel blij dat ik momenteel even geen zwangere schoonzusjes, vriendinnen meer heb..iedereen is nu bevallen. Vind dat wel even prettig! Al die zwangerschapsverhalen...

Jullie Tese komt nu wel heel dichtbij zeg!! Spannend!!

Geplaatst

Honey,

Wij willen eerst naar AMC. Wij hebben eigenlijk nog steeds niet "volledig" geinformeed.

We Waren bij VU, de uroloog was heel kort en heeft niet eens een normal onderzoek gedaan.

Zij zei alleen maar dan wij waarschijlijk geen kinderen kunnen krijgen, en het geen zin

heeft om door te gaan (dat beslissing heeft ze genomen zonder een echo, of bloedtest of wat dan ook).

Toen moest mijn man een bloed test doen, en de resultaten waren niet echt goed, maar de gyneacolog zei dat

ze niet zo slecht zijn dat de kansen uitsluiten. Dus we zijn door de gyneacolog naar AMC gestuurd.

Mijn man nu wil eerst met Dr. Meissner bespreken (dat afpsraak is in April 23). Hij komt uit Duitsland, heeft veel ervaring en schijnt heel goed te zijn, hebben

wij veel over hem in de forum gelezen. Daarna voor een tweede opinie naar Dusseldorf. Wij dachten om naar Belgie te gaan, maar Dusseldorf heeft geen wachtlijsten en dat vind ik heel fijn.

Mari,

Dank je wel. Mijn man wil de familie informeren als we de TESE achter de rug hebben.. Hij vindt het prettiger voor de familie, dan hoeven ze niet de hele traject mee te maken. In principe ben ik het mee eens.

Maar natuurlijk wil ik vaak eerder wat zeggen.. Vooral als ze over zwangerschaap van anderen hebben en met zo een meningvol blijk aan mij kijken..

Ik zie dat jullie 8 Maart voor TESE gaan. Heel spannend! Success ermee!!

Meikske welkom! Wat een verhaal!

Zo meteen moeten wij naar AMC voor de intake. Ik hoop dat ze niet op nieuw alle controles gaan uitvoeren.

Gelukkig maar werk ik vandaag thuis. Ik heb helemaal geen zin in de kantoor te zitten na de controles..

Geplaatst

Hoi Zvez; ook wij zijn eerst naar het VU geweest. Wij hebben ook hier geen goed gevoel aan over gehouden. Arts was erg onpersoonlijk en gaf aan dat er geen kans meer was.

Wel verwijzing gekregen ook naar het AMC.

Daar werden wij heel vriendelijk ontvangen, ook door dr Meissner. Hij is een hele vaardige en vriendelijke arts.

Wij hebben gelukkig een positieve uitslag gehad en zitten nu volop in de mmm.

Heel veel succes vandaag, ook met wachten, want dr Meissner neemt voor iedereen de tijd.

Geplaatst

He meiden,

Net K*T nieuws gehoord. We kregen de uitslag van het chromosomenonderzoek...

Mijn man heeft het Klinefeltersyndroom...pff het verklaard wel alles..maar de uitslag valt ons zwaar!! De arts vertelde wel dat ze veel mannen kent die hierdoor wel TESE hebben laten uitvoeren. De kans was 50% zei zij...

De arts was zelf erg verbaasd over de uitslag omdat hij verder geen uiterlijke kenmerken heeft en niet erg verlegen is, wat vaak ook een duidelijk kenmerk is van dit syndroom...pff echt een klap in mijn gezicht deze uitslag!

Geplaatst

Hoi Sanne,

Ze gaan het zaad opwerken.

Zo noemen ze dat is weer een andere manier bij het zaad onderzoeken.

Maar ook daar verwacht ik niets van moet ik je eerlijk zeggen.

Ja zijn hormonen waren heel goed gelukkig was dat een meevallertje.

Ik had me echt voorbereid op niks omdat we dat al ruim een jaar horen he maar toch.......

Ik hoop echt dat TESE wel iets opleverd heb daar echt wel nog een beetje hoop op.

Ik slik best wel veel medicijnen voor mijn gezondheid.

Daar voel ik me heel erg goed bij.

Ik heb een hele trage schildklier hoge bloeddruk hartkloppingen reuma in weke delen en ik heb een spastische slokdarm.

Als ik het zo opschrijf denk ik jeetje maar voel me echt goed met de medicijnen die ik slik.

Het probleem is alleen dat het voor een kindje heel gevaarlijk is en er andere medicijnen zijn die wel goed samen gaan.

Daar zal mijn lichaam ook weer even aan moeten wennen maar dat komt wel goed.

Hoe gaat het nu met jou?

Jij hebt ook genoeg moeten verwerken.

Hoe voel je je nu en weet je al wanneer je weer naar het ziekenhuis moet?

Gr Essie

Geplaatst

Hoi Loes,

Wat een naar bericht voor jullie.

Kan me zo goed voorstellen dat jullie van slag zijn.

Laten we hopen dat die 50% goed gaat komen voor jullie.

Ik zal voor jullie duimen.

Sterkte.

Gr Essie

Geplaatst

Hoi Mari,

Ja daar zijn we ook wel blij mee met de bloedtest die goed was.

Ben erg benieuwd hoe we na deze onderzoeken allemaal weer verder gaan.

Mijn medicijnen is wel een heel belangrijk punt wat ze moeten aanpassen.

Ik slik best wel wat medicatie die gevaarlijk zijn voor een zwangerschap.

Daarom ben ik doorgestuurd naar een verloskundige om te bespreken over hoe en wat en welke medicatie ik nu ga krijgen.

Ik dacht dat een gynacoloog dat zou doen maar nee dus.....

Gr essie

Geplaatst

Hoi Honey,

Ja we hadden al in het ZH 3 of 4 testen gehad maar de artsen van het AMC zeggen dat ze er hier beter naar kijken.

Nou of ze beter keken of niet helaas weer niks.

Ja je bent voorbereid en toch weer die klap als je nee hoort.

We moeten nu donderdag nog 1 x inleveren en dan gaan ze het opwerken.

Ik ga er vanuit dat hier ook gewoon weer niks uit gaat komen hoor.

Jullie mogen donderdag dus ook weer veel succes en sterkte weer.

Ja je kan je beter voorbereiden op niets dan valt de klap wel ietsje meer mee.

Blijft gewoon een rot bericht als ze zeggen dat er niks is gevonden :(

Ben wel heel blij dat het bloedonderzoek goed was dat stel weer een stukje gerust.

Spannend dat jullie op 1 april het bloedwaardes en semen uitslag horen.

Wij moeten in mei naar dokter Meissner en ook naar naar dokter Muschner toe zucht ben benieuwd...

Gr essie

Geplaatst

Hoi Miekske,

Ja ze hadden een kleine hoop bij ons om iets te vinden.

We hadden al zo een 4 testen in een ander ziekenhuis gehad en daar kwam niks uit dus we hadden zoiets van daar gaan we weer.

Mijn man krijgt volgende week ook een echo.

Bloedonderzoeken hebben we al gehad allemaal.

Hierna moet ik volgende week voor mijn medicijnen naar de verloskundige omdat deze gevaarlijk zijn voor een baby.

Daarom willen ze voor ze verder gaan eerst mijn medicijnen aanpassen.

Wij hebben in mei een afspraak met dokter Meissner en dokter Muschner.

En de wachttijd voor TESE in het AMC is een half jaar.

Als het lukt zijn we rond juni juli aan de beurt.

ik hoop dat er voor jullie ook gauw duidelijkheid gaat komen.

Sterkte,

Gr essie

Geplaatst

Miekske,

Je wordt inderdaad pas op de wachtlijst gezet als ze alle uitlsagen van je hebben, ik ben ook benieuwd hoe lang de wachtlijst in gent is... als het een maand of 3 is zijn wij ook rond juli aan de beurt. Ik wordt het wachten ook al aardig zat maar helaas het zijn allemaal kleine stapjes die we maken met zn allen hier, maar elk stapje brengt je weer wat dichterbij je grootste wens!

Geplaatst

@Loes, jeetje dat is schrikken, daar ben je niet op voorbereid! Heftig voor je mannetje ook. Sterkte!

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden