Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ha Poezebeest,

Ik vind het wel vreemd hoor die 10%...op internet lees ik over het algemeen 50%, het is natuurlijk ook afhankelijk van de bloedwaarden, is er überhaupt productie aanwezig, als er een blokkade is, dan is er een grotere kans. In Düsseldorf geven ze een slagingskans bij de TESE van 80-90%...dat is wel heel veel. Volgens mijn informatie gebruikt Düsseldorf ook de nieuwste techniek rondom TESE.

Dat was voor ons ook een extra motivatie om naar Düsseldorf te gaan. De jarenlange ervaring hierin. In Nederland zit de TESE nog in een onderzoeksfase...wat natuurlijk niet wil zeggen dat het slecht is hoor. Ik heb helemaal geen ervaring met Nederland. Alleen dat de wachtlijsten enorm zijn, daarom hebben we toen gelijk gezegd we gaan naar Düsseldorf. En de arts spreekt Nederlands, erg fijn. Dus ik zag geen reden om in Nederland de TESE te doen, afgezien van de kosten...die me achteraf best wel meevallen.

Succes met alles en blijf wel positief, ook al kan ik me voorstellen als er over 10% wordt gepraat dat dat erg lastig is.

XX Suzzy

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Een andere reden voor afwijzing kan zijn een afwijking die wordt gevonden in het DNA/ chromosomen. Maar dit geldt met name voor behandeling in NL.

Voor ons dus een reden om eventueel in Belgie of Duitsland verder te gaan.

Ik lees je in Dusseldorf ook voor KID kan gaan? Is dit in Belgie ook zo?

Zou nl onze keuze kunnen beinvloeden...

Dreamer: De arts heeft ons ook verteld dat een laag testosteron gehalte een risico met zich meebrengt. Ze vertelde ons dat ze door het weghalen van weefsel ook testosteron weghalen en dat maakt het lichaam niet zelf aan. Aangezien bij ons de waarde een keer 11 was en de laatste keer 13 (waar dit verschil dan weer vandaan komt??) is het voor ons ook wel een serieuze afweging wel of niet!

Sanna: Gefeliciteerd met je tp!! Hopen dat deze succesvol mag zijn!!

Arzu: Hoe voel jij je?

Succes!!

Geplaatst

Hey Loes, jette doet zeker kid hihih.

HIer gisteren lage rugpijn en buikkrampen.

heel anders als de vorige keer.

Nu las ik dat het een slecht teken kan zijn heeeeeeel fijn:evilgrin:

We wachten maar af:(

xxxx

Geplaatst

Lieve Arzu,

Maak je niet gek hé!! Ik kan het me helemaal voorstellen hoor...elk gevoel in je lijf maakt je onzeker....ik had juist weer gelezen dat lage rugpijn en krampen juist een goed teken is....Ik krijg de kriebels als ik met je meelee(f)s. Spannend hoor! Maar we gaan voor een goed resultaat, hé Sanna!!!!!

XXXX

Geplaatst

Dank je wel lieve suzzy je bent een schat.

Wat een stress bij jullie rondom die tese:( vind het zo erg ben je zooooooo blij en dan:(

Dikke knuffel dat je toch nog zo lief reageerd!

Respect!

Geplaatst

Hey Arzu,

Probeer maar lekker te ontspannen.. Het kan van alles zijn. Je hoor zoveel verhalen. Ieder zwangerschap is weer anders, dus blijf maar lekker positief.

Groetjes,

Geplaatst

Hoi Arzu,

Wat een onzekerheid he, weet niet of lage rugpijn en krampen altijd slecht nieuws zijn.

Heb je dat dan als je ongi gaat worden? ...lage rugpijn heb ik nooit.

Net wat Suzzy ook zegt heb ook wel eens gehoord dat het positief kan zijn.

Het wachten is hoogst vervelend ...konden we de tijd maar vooruit kijken he?!

Hier voel ik weinig, niets wat op een beginnend zwangerschap lijkt tenminste.

We zullen zien, kunnen helaas niets afdwingen.

We duimen gewoon door totdat we op het groene bankje zitten!!

Hou je taai he!

Lfs Sanne

Geplaatst

Hoi Honey,

Ik ben zo ziek geweest van de medicijnen dat ik direct moest stoppen ermee.

Mijn gezicht werdt vuurrood en zwol helemaal op en mijn hoofd plofte uit elkaar van de hoofdpijn.

Deze week krijg ik andere medicijnen om te proberen.

Laten we duimen dat die goed gaan.

Wij hopen ook op een klein wonder en we houden vol.

Dank voor je lieve woorden en je knuffel dat doet me goed.

xx essie

Geplaatst

Hoi Mari,

Dank je wel voor je berichtje.

Kan me zo voorstellen dat het moeilijk voor je is hier nog alles te lezen.

Ik hoop dat alles goed met je gaat en jullie samen goed kunnen praten.

Dikke kus van mij essie

Geplaatst

hey Sanna,

Gefeliciteerd dat ze geplaatst zijn.

Ik duim weer voor je dat het allemaal super met je gaat......

Ik ben direct gestopt met de medicijnen was er echt te ziek van was gewoon eng.

Ik zwol op kreeg koorts en een hoofdpijn werdt er echt bang van.

Deze week krijg ik andere medicijnen dus we zullen zien hoe ik daar op reageer.

Doe je rustig aan.

Gr en een dikke xxx essie

Geplaatst

Hoi suzzy,

Ja ik ben er zelf ook niet echt heel blij mee.

Maar ga er wel erg nuchter mee om hoor.

Ik heb het nu eenmaal en je kan er niks aan doen.

Ik laat het niet mijn leven beinvloeden hoor dat vind ik zonde.

Met medicijnen valt er goed mee te leven.

Alleen nu moet ik iets aanpassen en dat is even moeilijk .

Komt vast goed.

Deze week krijg ik andere medicijnen want de nieuwe gingen niet best.

Gr Esther

Geplaatst

Ha Esther,

Laten we hopen dat deze medicijnen beter reageren op je lichaam.

Veel succes!

Lfs Sanne

Geplaatst

hey dreamer,

Jeetje das even flink balen dat je nu langer moet wachten.

Mijn schildklier gaat top gelukkig.

Aleen bij mij gaat het om mijn hart en bloeddruk medicijnen die we nu moeten proberen.

de eerste medicijnen gingen fout.

Deze week start ik weer met andere dus ook weer afwachten.

Sterkte.

Gr Esther

Geplaatst

Sanna ja idd voor de ongi ook altijd rugpijn en buikpijn.

Vanaf vandaag merk ik dat de baarmoedermond wat hoger zit, krijg de utrogestan niet meer zo diep geduwd.

Maar ja afwachten xxxxxx

Geplaatst

De baarmoedermond hoger ...of bedoel je lager? Het lijkt mij namelijk makkelijker te gaan als de baarmoedermond hoger zit. Is het een goed teken als de baarmoedermond hoger zit, ben je daar al achter?

Laten we hopen dat de rugpijn vals alarm is :please:

Ik heb geen utrogestan of pregnyl, de hormonen kunnen mij deze ronde niet voor de gek houden in ieder geval.

Geplaatst

@Arzu: spannend!

Ik duim dat het goede kwaaltjes zijn!

@Loes: waren de 2 waardes bij een verschillend lab?

Want elk lab houdt andere referentiekaders aan namelijk.

Maar het is wel belangrijk dat het in de gaten gehouden wordt als je toch voor de TESE kiest.

@All: morgen om half 3 het startgesprek!

Beetje jammer dat we niet mogen starten, maar dat komt hopelijk snel.

Heb het alleen zo druk gehad dat ik er niet eens aan heb gedacht.

Pas net bedacht ik me dat de kliniek is verhuisd, dus in allerhaast het nieuwe adres opgezocht haha.

En daardoor beginnen toch de zenuwen te komen!

Hopelijk is eind deze week de grootste drukte voorbij en dan kan ik weer rustig meelezen en schrijven.

Hoop dat ik deze week nog tijd heb om te vertellen hoe het startgesprek is geweest.

Dames, jullie zijn in mijn gedachten!

Liefs Dreamer

Geplaatst

@essie, ik hoop dat je lichaam beter reageerd op de nieuwe medicijnen! Dan schrik je ook zeg.. als je zo opzwelt en ernorme hoofpijn krijgt,, beetje eng wel eigenlijk :-(

Afwachten maar weer wat deze gaan doen!

liefs

Geplaatst

Lieve arzu en sanne, ik duim voor jullie, het is zoooo spannend!!:duimen draaien:

Geplaatst

Ha meiden,

Weet iemand welke onderzoeken er bij mij gedaan zullen worden bij de eerste intake in Nijmegen? Ben wel benieuwd eigenlijk....

Oja, we hebben 15 april de afspraak ipv wat ik eerder schreef 18 april..... Dat is idd een zondag Sanna! haha was een beetje in de war....

Super trouwens dat je 2 emmies teruggeplaatst hebt gekregen!!!! Hopenlijk gaat het helemaal goedkomen! Ook voor jouw Arzu, hoe gaat het met je? Wordt wel heel spannend voor jullie nu hè!!! Wanneer mag je testen?

Liefs Miekske

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden