Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

moedeloos@ raar hoor hoe het gelopen is. Erg balen dat jullie nu opnieuw moeten beginnen.

Honey@ ik bedoelde een Ga (gezamelijkeafspraak)dan heb je met een aantal paren instructies over het spuiten en krijg je te horen wanneer je mag spuiten.

Helaas was ik al 5 dagen ongi waardoor ik me de volgende keer mag aanmelden maar als ze het te druk hebben i.v.m de directe tese moeten we nog een cyclus wachten.

We balen wel hopelijk kunnen we erbij.

Geplaatst
Hey... Fren...

Weet jij misschien er meer vanaf waarom ze de eitjes niet meer mogen ontdooien???

Hebben ze er slechte ervaringen mee gehad?

Ik kon niet verder vragen aan de verpleegkundigen omdat de wereld voor de zoveels te x onder mijn voeten vandaan zakt.

XXXXXX.

Bij mijn man was er 1 net ingedaald en die ander is later wel vanzelf gegaan volgens mij was mijn man 3 jaar toen hij er voor geholpen is.

Hoe ver zijn jullie nu in het traject?

De rest heel veel sterke in de MM

Wij liepen in het vu. De eicellen zijn na onze 1e icsi 'overgebleven' (er zijn wel 7 eicellen bevrucht destijds). Het vu gaf wel direct aan dat het expirimenteel was, het invriezen, maar wij hadden toen zoiets; weggooien kan altijd nog. Het meest frustrerende is nog dat we 2 weken geleden wel onze poging met ontdooide eicellen mochten doen, maar werd er helemaal niks bij mn vriend gevonden. Ons is gezegd dat het bestuur van het vu alle nieuwe behandelingen waarbij eicellen ontdooid moesten worden stop zijn gezet omdat er nog geen protocollen zijn gemaakt voor deze maniewr van behandelen. Mijn vriend denkt dat de reden van stopzetten ook wel eens een verzekeringskwestie kan zijn... Er staat toch iedere keer een heel team klaar.

Bij mijn vriend waren de ballen overigens ook niet ingedaald. Hij is er verschillende keren aan geopereerd, het laatst toen hij 11 was, maar toen moest eigenlijk de andere kant ook nog. Dat laatste heeft hij nooit gedaan.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Zo te lezen verschillende nieuwe meiden, welkom bij deze topic!!!

Morgen op mijn gemak even de verhalen lezen, alvast veel succes en geluk gewenst voor iedereen.

Heb vandaag weer een follikelmeting gehad. Het eitje en bms was nog veel te klein en te dun. Zaterdag weer terug voor nogmaals kijken.

Morgen voor de eerste keer acupunctuur. Ben benieuwd! ...misschien kan ze er beter eerst voor zorgen dat ik wat beter in mijn vel zit en minder sterss heb (begin te merken dat het traject meer met me doet/heeft gedaan dan ik in de gaten heb/had...)

Mijn vertrouwen is een beetje kwijt op dit moment en dat is geen goed teken denk ik.

We zullen zien!

XX

Geplaatst

Hai sanne,

Ik ben benieuwd hoe je de acupunctuur ervaart, ik ben sinds nov. bezig om mn ongi weer op gang te helpen en dat gaat goed, hij "meet"ook altijd ergens in mn oor of ik stresserig of onrustig ben want dan prikt ie in mn beide oorschelpen een naald en dan ben ik inderdaad weer kalm de rest van de week haha! daar heb ik wel baat bij ja!

Succes morgen!

Geplaatst
Hoi Allemaal,

Wij zijn onder behandeling in Dusseldorf dit omdat mijn man Klinefelter heeft en in NL mensen met dit syndroom niet verder helpt.

We hebben nu te horen gekregen dat er 10% kans is dat er zaadcellen gevonden worden dmv TESE.

Bij de eerste semenonderzoek hebben ze zaad gevonden (oligospermie) weinig en van slechte kwaliteit en de andere 2x hebben ze niets gevonden azoospermie.

Zit nu zo in dubio wat te doen of voor de TESE gaan of voor KID, om gek van te worden!!

Zijn testoronwaarde is 19 het daalt wel na de ingreep waardoor hij 4x per jaar moet gaan injecteren dat geeft ook weer de nodige gevolgen, moeilijk moeilijk

Wie heeft er nog meer in deze schuit gezeten of zit erin en wie is er zwanger geraakt dmv van TESE-ISCI??

Ik wens iedereen veel succes!!

Sel, een testosteronwaarde van 19 is prima hoor!

De ondergrens is 11 en pas daaronder moeten er stappen ondernomen worden.

Mijn mans testosteronwaarde is 11 en voor hem was het dus een feit dat hij blijvend een testosterontekort zou krijgen als hij een TESE zou ondergaan.

Hierdoor hebben wij gekozen om geen TESE te doen, maar voor KID te gaan.

Wij vinden een kwalitatief leven belangrijker dan de kleine kans dat we kinderen uit onze genen kunnen krijgen.

Maar met een waarde van 19 zou ik me voorlopig geen zorgen maken.

Geplaatst

@All: kom even heel snel vertellen over de uitslag van mn schildklier.

Mn schildklier gaat nu te langzaam (dacht ik al, heb veel pijn, ben heel moe, heb het ijskoud en veel stemmingswisselingen)

Ik moet nu mn medicijnen weer aanpassen en het aftellen begint dus weer van voor af aan :cry2:

Weer minstens 2 maanden niet zwanger worden.

Had niet verwacht dat mn waardes nu goed waren, maar had het natuurlijk wel gehoopt.

Het deed dus best zeer om te horen dat we wéér een moederdag en vaderdag mee gaan maken zonder ook maar enige kans gehad te hebben...

Over 4 weken weer prikken.

Duimen dus maar dat het dan wél goed is!

Liefs Dreamer

Geplaatst

Heeft iemand hier al ervaring met tese? Ik probeer info te vinden, maar vang tot nu toe bot. Waar hangt het van af of je er uberhaupt voor in aanmerking komt? Ook links naar informatie op internet zijn welkom.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Nieuwe meiden: Welkom!!

Sel82: Mijn man heeft ook Klinefelter, maar omdat de kans zo klein is dat ze met Tese wat gaan vinden hebben wij besloten om niet verder te gaan met Tese/ Icsi.

We hebben binnenkort de intake voor KID.

Wisten jullie al langer dat je man Klinefelter heeft, of zijn jullie daar pas achtergekomen toen de kinderwens er was? Ben wel benieuwd, ken verder niemand met Klinefelter, vandaar!

Dreamer: Wat vervelend dat je weer moet wachten! Oh had dat van de week ook, het idee moederdag/ vaderdag. Zo moeilijk soms om zo geconfronteerd te worden met van die dagen. Merk sowieso dat ik feestdagen minder goed trek...

Wij hebben trouwens binnenkort de intake voor KID. Na een paar weekjes denken toch maar meer info inwinnen! Zitten jullie ook bij MCK?

fren1976:

Hierbij een link met een folder over tese die wij in Nijmegen hebben gekregen. Helaas mogen wij in Nl (door Klinefelter) niet verder en besloten om niet voor Tese te gaan.

http://www.umcn.nl/Informatiefolders/6208%20-%20Tese%20behandeling.pdf

Misschien heb je er wat aan.

Sanne: Hoe is het gegaan (acupunctuur) ?

Honey: Voor jullie gaat de intake ook al opschieten zeg!!

Groetjes!! X

Geplaatst

Hai meiden,

Even een vraagje voor de buitenland gangers onder ons; hoeveel krijgen jullie vergoed per icsi? Ik krijg namelijk net de brief binnen dat we per poging 1533,- vergoed krijgen van de trias, dit is excl medicijnen. Medicijnen krijg je dan vergoed tot het maximaal in NL geldende tarief. Is 1533 niet weinig?? Zit ook geen brief bij voor de tese (waar we ook vergoeding voor aangevraagd hebben), echt waar.. snappen ze daar niet dat het nu daarom gaat?! Ik wordt hier soms zo moe van. morgen maar weer in de telefoon klimmen!

Geplaatst

Hai,

Ik zie nu, op de site van gent, dat als de eicel-pick-up in een ander ziekenhuis is dan in gent, bij ons r'dam dan moet je een voorschot betalen van 2300 op de dag van tp....

Maar first things first eerst de tese vergoed krijgen!

Geplaatst

Dreamer, nee he niet weer een tegenslag! Vind het heel verdrietig voor je ...hoop dat je snel meer geluk mag hebben.

Fren, wij hebben ervaring met tese. Als je iets wil weten vraag maar raak!

Wij kwamen in aanmerking omdat mijn vriend geen zaadleiders heeft. Er zijn heel veel redenen waarom ze tese of mesa uitvoeren.

Honey, de acupunctuur is heel goed bevallen. Het lijkt wel of ik het nu na één behandeling al kan merken. Volgende week donderdag ga ik weer en kom ik hoop ik met hetzelfde goede gevoel weer thuis!

XX

Geplaatst

Hallo,

Mijn man had ook niet ingedaalde ballen en bij een leeftijd van 9-10 is hij op allebei geopereerd. We waren bij VU begonnen, maar vrij snel waren wij naar AMC doorgestuurd voor Tese, en inderdaad alles moest opnieuw. We hebben de intake gespreek vorige maand gehad. Nu wachten wij op het afpsraak met de uroloog op 23 April. Morgen moet ik bloed laten prikken (3de dag van mensturatie).. Ik hoop dat we snel wat duidelijkheid hebben, maar in ieder geval in Mei gaan we naar Dusseldorf.

Heel veel success!

Geplaatst

@Loes: yups, wij lopen bij het MCK.

Wanneer hebben jullie de intake?

Als je vragen hebt roep je maar hoor!

@Sanne: je kan acapunctuur direct al voelen werken, dus kan prima dat je het nu al voelt.

Op naar een geslaagde poging meis!

Liefs Dreamer

Geplaatst

Hai,

Sanna, jij krijgt een tp van een cryo?? doe je dat in combinatie met medicijnen.

Dreamer, meid wat ontzettend balen dat je waardes niet goed zijn, heb je zolang gewacht om te beginnen heb je nu dit weer. Ik hoop dat je weer snel in orde bent en mag beginnen.

Zvez, het is wat het die niet ingedaalde ballen, wisten ze jaren geleden maar wat ze nu wisten.. Dat je jongens niet pas op 9-10 jarige leeftijd hieraan moet helpen maar veel eerder.

Honey, Ik hoop dat je snel bericht krijgt over de vergoeding van de tese, wat een gezeur is dat altijd he.

Sas

Geplaatst

Dreamer, Jeetje wat een pech alweer uitstel. Dikke knuffel

Honey, vrienden van ons zijn ook naar Belgie uitgeweken.

Dit word poging 3. 1 en 2 hebben ze in nederland gedaan. Hij heeft micro-spermie. En zijn hormoonwaarde is te hoog waardoor ze in nederland geen tese konden krijgen. Ze vertelde aan mij dat je maar weinig vergoed krijgt.

Dat je direct bij de behandelingen moet afrekenen. Ze hebben een creditcard aangeschaft met een hoog limiet. Zodat ze op de dag van de punctie en als het ingevroren zaad niet goed is dat ze dan de tese direct op dezelfde dag doen. Ze krijgen ongeveer de helft achteraf terug.

Geplaatst

Goedemorgen Allemaal,

Ik heb gisteren de uitslag gekregen van de echo bij mijn eierstokken en de kweekjes.

Was ook allemaal helemaal top.

Ben echt blij ermee.

De bloed uitslagen en 24 uurs urine test daar krijg ik de 19e de uitslag van van de internist.

Daarna moet ik met een bloeddruk meter een weekje lopen en dan hebben we weer iets afgerond.

Ik voel me nog steeds heel erg goed met de nieuwe medicijnen.

7 mei hebben we een afspraak met dr Meissner en 18 mei een afspraak met dr Muchtar.

Alle testen hebben we na mijn bloeddruktest allemaal gehad en gedaan.

Pfffffffff dat waren er ook wel weer even genoeg zeg maar.

De echo van mijn man zijn schrotum was ook perfect geen afwijkingen te zien.

Zijn bloed was ook helemaal top zelfs de hormonen waren goed.

Ik krijg weer een beetje zin en hoop in alles... we zullen het zien......

Gr Esther

Geplaatst
Fren, wij hebben ervaring met tese. Als je iets wil weten vraag maar raak!

Wij kwamen in aanmerking omdat mijn vriend geen zaadleiders heeft. Er zijn heel veel redenen waarom ze tese of mesa uitvoeren.

XX

Hi Sanna,

Ik weet gewoon niet wat ik moet verwachten; doen ze de tese tegelijkertijd met de punctie bij mij? Of worden de gevonden zaadcellen ingevroren? Zou je me kunnen vertellen hoe het traject bij jou ging? Ik neem aan dat je dit in combinatie met icsi hebt gedaan?

Dank je wel!

Fran

Geplaatst

@raba,

Pfff ik heb net de verz. gebeld en die zeggen nu weerdat er geen medische informatie van r'dam is gefaxt naar de verz... en dus hebben ze nog niks met de aanvraag voor vergoeding tese gedaan. Ga vanmiddag maar weer naar r'dam bellen ik krijg nu niemand te pakken daar. Zo frustrerend dit allemaal! Waarschijnlijk krijg je een bepaald bedag vergoed net als bij de icsi. Volgens mij gaat dit allemaal een aardig centje kosten als de verz. niet verder over de brug komt, en tsja wat dan te doen???? Naar Nijmegen gaan (door laten verwijzen) en weer wachten tot we een ons wegen of doorgaan in gent en kijken wat er betaald wordt en de rest zelf betalen.

Geplaatst

@dreamer, veel succes weer, hoop dat het je vanaf nu mee gaat zitten hoor!!!

@Essie, fijn dat je het allemaal zonnig inziet! Goede uitslagen geeft een mens weer moed!

Geplaatst

Sanne, ik heb vanmiddag mn laatste sessie bij de acup. Hoop dat ie me even tot rust kan manen, heb verzekerings stress haha! Fijn dat je meteen goed voelde daarna.

Geplaatst
@raba,

Pfff ik heb net de verz. gebeld en die zeggen nu weerdat er geen medische informatie van r'dam is gefaxt naar de verz... en dus hebben ze nog niks met de aanvraag voor vergoeding tese gedaan. Ga vanmiddag maar weer naar r'dam bellen ik krijg nu niemand te pakken daar. Zo frustrerend dit allemaal! Waarschijnlijk krijg je een bepaald bedag vergoed net als bij de icsi. Volgens mij gaat dit allemaal een aardig centje kosten als de verz. niet verder over de brug komt, en tsja wat dan te doen???? Naar Nijmegen gaan (door laten verwijzen) en weer wachten tot we een ons wegen of doorgaan in gent en kijken wat er betaald wordt en de rest zelf betalen.

Zeker frusterend. Ik wou dat ik wat voor je kon doen. Dikke knuffel

Geplaatst

Honey: Meid wat frustie zeg! Zo vervelend dat je je ook nog druk moet maken over papieren/ geld etc.! Hoop dat je snel duidelijkheid hebt!!

Hou vol!

Geplaatst

Weer een aantal nieuwe lotgenoten hier zo te lezen! Iedereen alvast heel veel succes gewenst!

Het is bijna zover voor ons! 15 april intake in Nijmegen. Ben zo benieuwd wat onze mogelijkheden zijn mbt TESE en ICSI met pgd.....

Indien het nou allemaal niet gaat lukken hebben we besloten om zowiezo met KID verder te gaan. Vanwege de lange wachtlijsten heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ons op de wachtlijst laten zetten voor KID bij het Rijnstate. En ja, brief gekregen 10 maanden wachten tot intake en daarna nog 6 maanden wachten voor behandeling. (Viel me nog mee omdat de secretaresse over de telefoon heeft gezegd 10-12 maanden tot intake en daarna nog 10-12 maanden tot behandeling.)

Dus mocht het eerste traject voor ons niet lukken dan zijn we tenminste al een stukje verder op die rotwachtlijst.

Ik zit nog te twijfelen of ik me ook bij het Geertgen aan ga melden. Heb daar ook iemand aan de telefoon gehad die zei dat er vrijwel geen wachtlijst was. Maar nu heb ik gelezen dat ze daar aan wederkerigheid doen. Weet iemand of je ook de keus hebt om dit niet te doen? Ik zou het begrijpen als ik dan gewoon langer moet wachten.

Ik vind die wederkerigheid namelijk heel erg moeilijk. Ik zou namelijk aan de ene kant heel graag iemand helpen met mijn eicellen. Ik zou dan namelijk ook van iemand zaadcellen 'krijgen'. Maar het idee dat er misschien iemand met 'mijn' kind zou zijn, terwijl ik zelf er misschien wel nooit een krijg vind ik zo moeilijk.....

Ik wordt gewoon gek van mezelf!! Mijn hersenen draaien op het moment overuren! haha

Hopenlijk komt er wat meer rust in mijn hoofd als we wat meer weten na de intake in Nijmegen.

Liefs Miekske

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden