Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Suzue wij hoorden dat na de tese er een wachtlijst van zo'n 6 mnd was, maar dat was medio 2010. Zal wellicht nu beter zijn? Hoop t voor je. Er zit in ieder geval schot in de zaak nu. Hoe lang hebben jullie nu moeten wachten op de tese?

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wij hebben vanaf ons 1e bezoek exact een jaar moeten wachten.

Ze hebben gelukkig dat protocol vorig jaar aangepast. Ik sta dus al op de wachtlijst voor Isci!

Hoop dus snel aan de beurt te zijn maar weet niet helemaal wat ik kan verwachten met die info bijeenkomst en hoe lang het daarna nog duurt...

Net maar even een mailtje gestuurd naar het AMC en dan wachten we de reactie wel weer af

Geplaatst

@all ik ben weer een week aan het prikken maar heb niet veel zin om hier steeds te schrijven neem bewust afstand morgen eerste uitgangsecho.

@amy wat goed je hebt het hartje gezien zo top.

@twinkel ga je weer gelijk met mij op in januari februari.

hoi essie, ja het is vrij rustig hier. Schrijf je wel mee op het wachtbankje? Ik schrijf daar nu bewust even niet mee.

Spannend weer de uitgangsecho. Hoe lang moet je meestal spuiten?

Bij mij is het dit keer heel erg snel gegaan. Vorige week maandag had ik de uitgangsecho (cyclus dag 2)en morgen heb ik de punctie al! Ik heb dit keer een hoge dosis vitamine d geslikt en wellicht ligt het daar wel aan maar de follikels groeiden als kool (zie ook het topic over alan beer).

Geplaatst

Fren, hoe gaat het met jou? Hoe ver ben je nu?

Amy, wat fijn dat jullie een hartje hebben gehoord/ gezien. Nu is het allemaal echt en kunnen jullie echt gaan genieten van de zwangerschap.

Suzie, hopelijk zijn jullie snel aan de beurt.

Lisa, hoe gaat het met je dochtertje? Lekker aan het genieten van jullie tijd samen?Wanneer moet je weer werken?

Geplaatst

Twinkie: succes morgen!!! Hoeveel follikels verwacht je dat er aangeprikt worden? Ooooh hoop zo voor je dat het gaat lukken!

Essie, heel logisch dat je ff terughoudend bent, maar zolang je maar niet vergeet dat ik aan je denk, dikke digi-knuffel!

Geplaatst

wow fren dat gaat snel, lekker genieten van je verlof. Ik heb genoten van de weken voor de bevalling en geniet nu nog van er na, is weer een compleet andere ervaring, maar dat spreekt voor zoch.

Twinkel ik moet 20 februari weer aan het werk, nu nog een kleine 6 wkn. Dus nog even wat leuke dingen doen, zoals sauna bezoek en dan kan ik er weer tegenaan denk ik ;) Met onze dochter gaat het goed, donderdag de vaccinaties dus ben benieuwd, blij als het klaar is. Ik ben benieuwd hoe je punctie is gegaan.

Geplaatst

@twinkel

Oh wat spannend jij hebt vandaag al je punctie gehad en ik duim op mooie eitjes en goeie bevruchtingen.

Laat je even weten hoe het was.

Ik schrijf nergens mee op het moment alleen hier af en toe omdat hier al mijn mensen zitten waar ik al zo lang alles mee deel.

Ik moet zondag voor de 1e meting dan woensdag de 18e voor de 2e en rond de 23ste de punctie.

@ amy

dank je wel lieve Amy en ik denk ook aan jou.

Gisteren is de eerste menopur erin gegaan en voelt anders dan vorige keer beter.

Ik ben wel vet ewmo en zo moe valt mij weer zwaar allemaal maar ja koppie op.

Hoe voel jij je dan?????

Gaat alles goed met je????

@lisa,

Ja jullie zal ik altijd op de hoogte houden teveel al gedeeld met jullie dus dat doe ik zeker.

Hoe gaat hetmet jou dan?

@fren

Wauw fren wat is die tijd snel gegaan.

Jij mag alweer bijna met verlof wat heerlijk allemaal.

Hoe voel jij je dan?

Geplaatst

Thanks meiden! Ik voel me nog prima. Heb echt een super zwangerschap. Nog tot volgende week donderdag werken en dan inderdaad verlof.

Jullie ook wee heel er veel succes met de komende poging, hoop ech da het deze x gaat lukken!

Geplaatst

Essie, dat schiet ook al weer op! Ik merk ook dat ik liever schrijf op topics waar ik de meiden al langer ken. Dat is met name hier en op het dusseldorf topic. Het voelt toch meer vertrouwd. Mijn duimen draaien weer voor een mooi resultaat essie.

Ik ben me momenteel aan het verdiepen in het boek van alan beer over immunologisch onderzoek. Is wel heel interessant. Zijn theorie is dat als je meer dan 3 tp's hebt gehad zonder resultaat er eigenlijk bijna altijd iets met je imuunsysteem is (en bij vrouwen boven de 35 bij 2 tp's). Dit is op te lossen met de juiste medicatie.

Ik heb voor de laatste poging ook een immunologisch onderzoek laten doen in dusseldorf (in Nederland wordt dit niet gedaan). Hieruit bleek wel dat sommige waardes niet goed waren. Hiervoor slik ik nu een hoge dosis vitamine d, visolie en een lage dosis prednisolon.

Ik kan iedereen aanraden om je hier meer in te verdiepen mocht het na meerdere pogingen maar niet lukken.

Fren, het gaat echt heel snel. Kan me nog goed herinneren dat je een positieve test had!

Lisa, nog even lekker 6 weken genieten! En succes met de vaccinaties. Hopelijk valt het mee.

Ik werd net gebeld over de uitslag. Van de 7 eitjes zijn er 5 bevrucht. 2 worden morgen teruggeplaatst en 3 ingevroren. Vorige keer hadden we een betere score maar ik ben toch wel weer blij dat we nog cryo's hebben.

Geplaatst

Hey Twinkie, dat klinkt wel heel goed! Wij hadden van de 8 eitjes ook 5 bevruchtingen maar geen cryos's, zijn bij jou dus allemaal topbevruchtingen, super! Alles wat je nu extra slikt, is dat op advies van het ziekenhuis? Ik kan mij jouw gedachte wel voorstellen, het blijft natuurlijk raar dat jij elke keer super-emmies hebt en dat er niks blijft plakken. Ik duim mij echt de blaren dat dit keer het tegendeel bewezen wordt!

Essie, het blijft gewoon enorm confronterend; weer van voren af aan beginnen. Misschien is het gek genoeg ook wel prettig dat je weet dat je hierna, hoe dan ook, je leven weer kan oppakken? Dat had ik heel erg op het eind, ik was er zo klaar mee; wilde mijn leven weer terug. Al hoop ik ook voor jou keihard dat je je leven opgaat pakken met een dikke zwangerschapsbuik, dat is jou zo ongelofelijk gegund!

Fren; wat fijn dat je zo'n goeie zwangerschap hebt:-) Nu nog even de laatste loodjes en dan kunnen jullie jullie wondertje in je armen sluiten, heerlijk!

Hier gaat het oke: het is gek want ik heb wat ik wil, ik ben gewoon 8 weken zwanger, we hebben een kloppend hartje gezien, maar ik ben ook zo vreselijk bang en onzeker: ik heb echt mijn dagelijkse portie paniekmomenten en eigenlijk heel weinig momenten dat ik mij echt zwanger voel. Ik ben echt te bang om te vallen. Ik heb ook de hele tijd ongi-krampen, dan loop ik in paniek weer naar de wc pfff....erg vermoeiend maar ik hoop dat het een strijd is waar ik mij even doorheen moet worstelen en wat uiteindelijk over 7 maanden beloond gaat worden...

Meiden, succes met alles, ik denk aan jullie!

Geplaatst

amy, die onzekerheid is heel normaal, je moet alleen proberen het binnen de perken te houden. Wbt de angst om te vallen: als je normaal nooit valt, waarom zou dat nu dan ineens wel zo zijn? En als het al een keer gebeurd dat je struikeld ofzo, bedenk dan dat de kleine in een enorme zak vrichtwater zit, en nu nog achter je schaambod zit dat de klappen op kan vangen. Het kan echt wel iets hebben!

Die zekerheid komt vanzelf!

Geplaatst

Haha Fren, ik moest lachen om jouw uitleg (lief bedoeld hoor!) maar begrijp ook dat je het verkeerd intepreteerd als ik mijn eigen tekst nalees; ik bedoelde met 'te bang om te vallen' het niet letterlijk maar figuurlijk haha: ik ben gewoon zo bang teleurgesteld te worden maar ja, meer dan met de dag en in het nu leven kan ik niet he..., wel schattig wat je zegt! Thanxs!

Geplaatst

Wauw Twinkie ik kan daar alleen maar van dromen wat een mooie score zeg. Ik had tot nu toe 9 eitjes en 1 x 2 bevrucht en 1x 3 bevrucht . ik hoop zondag bij de eerste meting op een mooie score maar de eerste valt altijd tegen he hahahahaahah. Mijn man heeft vandaag multivitaminen gehaald zo lief is goed voor mij zegt hij zit ook vitaminen d in wat je nodig hebt,. heel veel succes morgen twinkie en dan lekker broeden.xxx

Lieve Amy,

Je onzekerheid kan ik mij echt zo voorstellen en bang om te vallen helemaal dat heb je al een keer gehad dus die angst zit er goed in he . Maar de ronde gaat het goed komen blijf positief he nog een maand dan ben je door de 12 weken heen. Wij duimen hier voor je hoor. xxx

Geplaatst

Amy, ik kan je onzekerheid heel goed begrijpen. Probeer toch te genieten! Je hebt al zoveel moeten doorstaan en nu is jullie droom toch uitgekomen. Ik vatte je berichtje eerst ook te letterlijk op , haha.

Essie, ik slikte eerst ook multivitamine maar daar zit niet genoeg in. Via dusseldorf had ik een lijstje me wat je in ieder geval moet slikken (vitamine b12, e, d, Foliumzuur, b6 en omega 3). Daarnaast heb ik dus dat immunologisch onderzoek gehad en daaruit kwam dat ik een behoorlijk vitamine d gebrek had (ondanks de pillen die ik al slikte). Dat schijnen dus heel veel vrouwen te hebben. Ik moet 2000 ie per dag slikken wat neerkomt op 10 tabletten.

Het schijnt ook heel goed te zijn voor de eicelkwaliteit. Zie ook deze blog van zita west over vitamine d en vruchtbaarheid. http://www.zitawest.com/blog/pregnancy/vitamin-d

Geplaatst

@all

vanmorgen naar het ziekenhuis geweest voor de eerste telling en meting. Ik was erg verast dat ze er bij de eerste telling al minimaal 6 gelijkezagen zitten van 0,9 mm en nog een paar kleinere Ik heb echt nog nooit zo hoog gezeten bij een eerste meting en telling. Ik en helemaal happy en ga woensdag voor de 2e ronde. Ik ben wel heel erg moe en heb er veel last van ook zere eierstokken dus nog ff doorbijten.

Geplaatst

Essie, dat klinkt veelbelovend! Succes alvast woensdag. Komt die vermoeidheid door de hormonen? Vervelend is dat hè? Ik gebruik nu voor het eerst pregnyl na de tp ipv utrogestan. Van de utro werd ik ook altijd doodmoe en lusteloos. Nu helemaal geen last van. Heb je al enig idee wanneer ze de punctie zullen gaan inplannen?

Geplaatst
Hey Twinkie, dat klinkt wel heel goed! Wij hadden van de 8 eitjes ook 5 bevruchtingen maar geen cryos's, zijn bij jou dus allemaal topbevruchtingen, super! Alles wat je nu extra slikt, is dat op advies van het ziekenhuis? Ik kan mij jouw gedachte wel voorstellen, het blijft natuurlijk raar dat jij elke keer super-emmies hebt en dat er niks blijft plakken. Ik duim mij echt de blaren dat dit keer het tegendeel bewezen wordt!!

hoi Amy,

Ik heb een heel uitgebreid bloedonderzoek gehad en op basis daarvan alles wat ik nu slik aangeraden gekregen. Ook moet ik mijn bloed nu heel vaak laten testen om te zien of mijn waardes nog wel goed zijn ivm de prednisolon.

Je gaat toch iedere keer weer een stapje verder. Het is inderdaad voor mij eigenlijk niet te accepteren dat we top Emmy's hebben en ze maar niet willen blijven plakken.

Na 5 tp's van 10 embryo's wordt het steeds moeilijker. Ik maak me nu al weer helemaal druk over wat als deze poging nou ook weer gaat mislukken. Hoe vaak kan ik dit nog aan. Pfff, wat zijn die wachtweken toch vervelend.

Bij jou schiet het al weer op. Nu al weer 8 weken! Wanneer hebben jullie de tweede echo?

Geplaatst

Essie, joehoeeeeeee!!!!! Wat fijn, is het staken vd poging vorige keer zeker niet voor nix geweest! Oooh, ik hoop zo dat er 1of2 blijven plakken!!!

Twinkie: ik snap wel dat je steeds een stapje verder gaat, er zou eigenlijk geen reden moeten zijn waarom jij over 2 weken niet een positieve test hebt, wel fijn dat er nog wat kleine veranderingen aangebracht kunnen worden w.b. vitamines enz. Misschien dat dat net hetgeen is wat je die dubbele streep gaat geven;-) mij helpt het altijd de wachtweken door te komen wanneer ik op hele korte termijn leuke dingen plan, heb ik toch iets om naar uit te kijken...maar jij en essie moeten nu gewoon doorschuiven naar de 'uitgerekend in...' topics!!!

Ik morgen mijn 2e echo, vind het dooooodeng, ben heel bang te horen dat het hartje niet meer klopt, tegelijkertijd moet ik ook bedenken dat die kans niet groot is na het zien v/e kloppend hartje, we wachten af:-)!

Geplaatst

Hoi lieve suzie Amy twinkel en lisa Als alles zo door gaat hebben wij de 23ste of de 24ste de punctie.

Pik ben moe door de hormonen ik spuit menopure 450 dat zijn 6 flesjes en 2 ampullen per dag en deca erbij. Menopur 450 is het hoogste wat je kan spuiten dat sloopt mij. Iedere ronde is anders geweest hoor. Ik heb wel hele zere eierstokken. Indd amy het stoppen is niet voor niks geweest.

@amy heel veel succes en plezier morgen met je echo ik duim. Laat e het even weten?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden