Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

kissiefur hoe is het gegaan bij jullie??

zo spannend zeg..

ook voor jou dreadlokje nog 'maar' kleine twee weekjes wachten

dilara heb je al een datum dat je naar de uroloog mag?

paula jullie zijn nu aan het wachten voor de oproep voor TESE??

spannend hoor allemaal meiden

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb helaas geen goed nieuws. Van beide ballen van mijn mannetje zijn een biopt genomen. Helaas is er helemaal niets gevonden. Het is zo onwerkelijk allemaal. Ik voel me zo machteloos en leeg van binnen. We hadden het wel een beetje zien aankomen, maar toch houd je moed en hoop je op een wondertje.

Ik wens iedereen die nog in afwachting is van een Tese heel veel succes!

En hoop voor jullie een beter resultaat, dan als dat van ons.

Liefs kissiefur

Geplaatst

Jeetje meid... Ik ben er gewoon stil van, ik weet niet wat ik moet zeggen... Wat ontzettend verdrietig nieuws. Er is dus helemaal níks gevonden? Pfff, heel veel sterkte lieverd, ik weet verder gewoon echt niet wat ik moet zeggen. Woorden schieten tekort, want op dit moment is er niks wat jou (jullie) kan troosten.

Een hele dikke knuffel.

Geplaatst

Hey Kissiefur,

Wat rot voor jullie!!!! Lijkt me echt erg om zulk nieuws te krijgen.

Is de operatie wel meegevallen voor je man?

Veel sterkte samen!!!

Geplaatst

gatver wat een rotnieuws, dat zijn niet de berichten die we willen horen:crybaby2:

heel veel sterkte met het verwerken van dit verdriet samen

dikke knuffel voor jou en je hub

@dilara ja dat komt wel lekker dichtbij hoor, spannend nog iets minder dan 2 maandjes wachten

Geplaatst

Jeetje Kussiefur,

wat een vreselijk nieuws. Weet niet wat ik moet zeggen....echt verschrikkelijk gewoon.

Heel veel sterkte samen met het verwerken.

Liefs en een dikke knuf.

Geplaatst

Kissiefur..... wat een ontzettend naar nieuws...... :jawdrop: Je grootste nachtmerrie wordt werkelijkheid..... :fear2: Weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen, maar wens jullie in ieder geval heeeeel veel sterkte toe!!

Geplaatst

Wat erg Kissiefur :cry2:

En nu?

Willen jullie nu overgaan op KID?

Of was dit de eindhalte?

Heel veel sterkte met dit verwerken en met alles wat jullie mogen beslissen!

Geplaatst

Ohw kissifur.. wat een kl*te nieuws!

Heel veel sterkte met het verwerken van deze grote teleurstelling.

Je mag even kwaad en verdrietig zijn..

alle andere meiden; heel veel succes. Mijn man vond de operatie uiteindelijk meevallen. Hij heeft plaatselijke verdoving gehad. Bij ons is er gelukkig voldoende gevonden voor 3 pogingen. Nu maar hopen dat we die niet nodig hebben.

Zoals jullie al hebben kunnen lezen, is lucky inmiddels zwanger na haar 2e icsi-tese behandeling!!

Houdt moed!

Liefs, Gerreber

Geplaatst

Bedankt voor jullie lieve berichtjes.

Mijn man heeft bij navraag een kleine Tese operatie gehad. Nu heb ik vandaag met Gent gebeld om een aantal vragen hierover te stellen. Het verschil tussen een kleine en een grote Tese operatie is best groot. Bij een grote Tese gaan ze echt opzoek samen met een laborante naar zaadcellen en bij een kleine Tese halen ze alleen een klein stukje weefsel uit de ballen weg. Ik denk dan ook dat we zeker een grote Tese gaan proberen. Ook omdat mijn mannetje erg goed hersteld. We willen alles op alles zetten. Vandaar dat we denk ik beide ook nog een beetje hoop houden. We gaan eerst in mei even lekker op vakantie, daarna gaan we eens bedenken wat we willen.

Nee als antwoord hebben we al gekregen,

maar we willen heel graag een JA........

Lieve groetjes Kissiefur

Geplaatst

toch nog wel een beetje goed nieuws dus kissifur ik ga voor jullie duimen dat er tijdens de grote TESE behandeling wel genoeg zaadjes worden gevonden.

Geplaatst

@Kissyfur: Hebben ze je al een verklaring gegeven waarom ze een kleine TESE hebben gedaan dan? Doen ze dat in Gent standaard?

Wat ik begrepen heb vanuit Nijmegen is dat ze daar wel een gewone TESE doen, want er is dan een laborant aanwezig die het weefsel gelijk gaat bekijken.

Hopelijk kunnen ze nog wat voor jullie betekenen in Gent!!! We zullen voor jullie duimen

Geplaatst

In NL doen ze idd standaard een gewone TESE (dus met laborant om zaadcellen te zoeken enz)

Vandaar dat ik het verschil tussen grote en kleine tese niet kende.

Knap dat jullie alsnog voor een gewone tese willen gaan!

Succes met het herstel.

Ik hoop dat de gewone tese wel een positieve uitslag geeft!

Geplaatst

Hoi allemaal,

ik ben nieuw hier en nog een groentje op dit gebied, maar moet me er helaas mee bezig houden nadat wij afgelopen vrijdag bij de huisarts gehoord hebben dat in het zaadonderzoek van mijn vriend slechts 1 goed beweeglijk, maar misvormd zaadje is aangetroffen. Wat een enorme schrik was dat!!!

Inmiddels begint het allemaal wat te bezinken en het helpt mij nu al om jullie verhalen te lezen, om het gevoel te hebben dat wij hier niet alleen in staan maar dat er anderen zijn met hetzelfde probleem, hetzelfde machteloze gevoel en dezelfde wanhoop....

Wij hadden het geluk dat we afgelopen maandag direct in het AMC terecht konden voor een eerste afspraak (er was net iemand uitgevallen toen ik belde, oneerlijk als ik zie hoe lang de meeste van jullie hebben moeten wachten). Alhoewel we afgelopen weekend nog probeerden te beseffen dat mijn vriend nooit biologisch vader zou kunnen worden, werd ons in het AMC verteld dat de hoop nog niet helemaal vervlogen is. Eerst moeten er opnieuw 2 semenanalyses worden gedaan om zeker te weten dat er echt geen/nauwelijks zaad is, en dan gaan we verder kijken naar mogelijke oplossingen.

Op dit moment zit mijn hoofd vol met allerlei vragen, ik zie vreselijk tegen die medische molen op en vraag me ernstig af hoe groot de kans op uiteindelijk succes is....ook wij hebben nu al nagedacht over KID en staan hier ook allebei voor open. Voor nu eerst afwachten, kijken wat de mogelijkheden nog zijn. Maar ik merk dat ik juist die onduidelijkheid ontzettend moeilijk vind; heb bijna liever dat het, hoe erg ook, maar duidelijk is, zodat we een weg in kunnen slaan en ons daarop kunnen voorbereiden.

Ik hoop met jullie, ervaringsdeskundigen, te kunnen praten over dit alles, hopelijk wordt het dan in mijn hoofd allemaal wat helderder. Ik zie dat jullie allemaal al wat verder zijn in het traject en ook alweer wat minder warrig dan ik, maar jullie herkennen waarschijnlijk allemaal het gevoel wat wij nu hebben.

Groetjes van Leeuw

Geplaatst

Hoi "leeuw".

Welkom hier op dit forum. Wat heftig voor jullie. Ik herken wel heel veel wat je schrijft. Het gevoel van machteloosheid, de schrik als je te horen krijgt dat het zaad heel slecht is (is bij mijn man ook slecht maar bij ons is icsi nog een mogelijkheid), de grond die onder je voeten zakt.

Je zegt ook dat je die onduidelijkheid moeilijk vindt. Dat vind ik ook al met al het moeilijkst, de behandelingen etc dat moet en doen we en gaat goed komen maar niet weten waar je aan het eind van de rit eindigt, je nergens op in kunnen stellen, dat is zwaar.

Ik wens jullie samen heel veel sterkte en moed voor de komende tijd!

groetjes esther

Geplaatst

Hoi Esther,

wat fijn dat je reageert. Ik zie dat jullie al middenin de behandelingen zitten, zal ook heftig zijn zeg! En de eerste ICSI mislukt. Wat ontzettend balen en verdrietig voor jullie. Jullie ook heel veel sterkte met alles, we komen elkaar vast wel weer tegen op het forum!

Geplaatst

welkom leeuw

ook hier iemand die je begrijpt en hoe je je voelt op dit moment!! het is alsof je een klap in je gezicht krijgt. voor ons leek het altijd zo vanzelfsprekend toen we over kinderen begonnen..het niet lukken van een kindje krijgen was een ver van onze bedshow en we hadden er niet rekening mee gehouden, ik heb altijd gezegd, wil wel op een natuurlijk manier zwanger worden en niet met allerlei fratsen, maar ja dan merk je toch dat je kinderwens toch wel erg groot is en dat je er alles voor over hebt om die wens waar te maken.

..ik was al bang dat het aan mij lag, omdat ik een verleden had met cystes, maar bij alle semenonderzoeken kwam er als uitslag alleen bewegingloze zaadcellen uit.

Dus wij moeten ook voor TESE gaan. eigenlijk is het meest slopende het wachten. Tussen elk semenonderzoek moet min. 3 maanden zitten, daarna een intake daarvoor, dan een onderzoek daarvoor, je bent zo al een jaar verder en dat vind ik dus heel zwaar, die wachttijden.

Maar we doen het voor een goed doel zeg ik altijd maar.

heel veel sterkte in het proces wat komen gaan en je kan altijd je verhaal kwijt hier

liefs sophie

Geplaatst

Wat een fijne reacties van jullie allemaal! Dat doet me echt goed. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje, herkennen allemaal dezelfde gevoelens. Ook ik dacht dat er iets met mij aan de hand was toen het niet lukte om zwanger te worden, het was inderdaad donderslag bij heldere hemel toen de oorzaak boven water kwam.

4 juni hebben wij weer een afspraak in het AMC. In de tussentijd moet mijn vriend 2x een zaadonderzoek laten doen en ik moet FSH laten prikken op de 3e dag van de cyclus. Hopelijk wordt de volgende afspraak alles wat duidelijker, qua wat er nog mogelijk is en wat niet. Maar inderdaad lijkt juni nu nog heel ver weg....

Sophie, jij ook binnenkort naar het AMC zie ik? Spannend hoor, wat het allemaal teweeg gaat brengen. Ik hoop met heel mijn hart op een paar mooie succesverhalen hier!!

Geplaatst

je hebt wel ´geluk´dat je in korte tijd 2 keer semen onderzoek kan laten doen..bij ons moest er elke keer 3 maanden tussen zitten tussen elk onderzoek

4 juni klinkt ver weg he nog 8 weken ofzo...moet je hub geen FSH laten testen enzo? want dat hing er bij ons vanaf of het PESA of TESE werd..mijn hub heeft een verhoogd FSH gehalte 12,5 terwijl de max. grens daar lag bij 10

heeft jouw hub ook een ms aanwijsbare reden? Mijn hub zijn ballen waren bijv niet ingedaald en daar is hij toen hij zes was aan geopereerd..dat kan een reden zijn van de verminderde vruchtbaarheid van nu

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik heb een beetje met jullie meegelezen...en ben de afgelopen 1,5 week alles op internet aan het aflezen en op zoek naar een lopend forum met lotgenoten. Wij hebben 1,5 week geleden te horen gekregen dat mijn vriend geen zaadcellen in zijn sperma heeft...natuurlijk zijn we ons kapot geschrokken en zijn we nog steeds van slag.

Daarom hoop ik dat ik met jullie mag meekletsen.

Op 22 april kunnen we terecht bij de uroloog, eindelijk! Ik ben de dagen aan het aftellen. Hopelijk krijgen we snel een beetje duidelijkheid: wat is de oorzaak en wat zijn de mogelijkheden...

Groetjes Suzzy

Geplaatst

Hoi Suzzy,

wat een enorme schrik is zo'n boodschap he! Jullie hebben het ongeveer tegelijk met ons gehoord. Hoe gaat het nu met jullie? Begint het allemaal al wat te bezinken?

Bij ons echt met ups en downs, maar ik voel me nu, een week verder, alweer heel anders dan vorige week. Ik heb nu al veel steun aan dit forum, het is zo fijn om met mensen te kunnen praten die hetzelfde hebben meegemaakt! Dus natuurlijk mag je meekletsen, ik denk dat we alleen maar veel aan elkaar kunnen hebben!!

Is er bij jouw vriend ook nog maar 1 keer een zaadonderzoek gedaan?

Wij hebben trouwens geen idee wat de oorzaak kan zijn. Mijn vriend heeft nooit iets gehad, balletjes waren gewoon ingedaald als kind, nooit een operatie gehad of een infectie ofzo....we tasten in het duister....na een hoop geneus op internet ben ik wel een beetje bang dat er bij hem iets van Klinefelter syndroom achter zit....hoop het niet, maar ik herken dingen die ik erover lees bij hem: weinig baardgroei, niet echt een lage stem, nooit heel duidelijk in de puberteit geweest etc etc.....hou mijn hart vast; ben zo bang dat ik hem anders ga bekijken als dit eruit komt....

gr Leeuw

Geplaatst

Oh, a.s. dinsdag is het al zover...... dan ondergaat mijn liefie een TESE....... Vind het ontzettend spannend....... Maar het voelt ook wel weer goed! Duimen jullie voor ons? ;-)

Leeuw en Suzzy, welkom op dit forum (ik schrijf hier ook nog maar net).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden