Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Amy

Ik wil je tussen het klussen door hier (we zijn de hele bovenafdeling alles aan het schilderen en nieuwe vloeren erin)

Voor vandaag heel veel geluk en succes wensen

Ik ga tussen door af en toe kijken hoeveel er gelukt zijn

En dan morgen de terugplaatsing jeetje Amy wat spannend.

Neem je rust na de terugplaatsing of ga je gewoon werken?

Veel succes voor jullie

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve Meiden,

Lees al een tijd alle reacties van jullie en kon steeds niet reageren.

Zou mij heel even voorstellen.Miijn naam is Janneke en wij zijn al 3 jr bezig om kinderen te krijgen.Uiteindelijk is gebleken dat mijn man geen levende zaadcellen heeft.

Lopen nu in het Radboud ziekenhuis waar wij een heel goed gevoel bij hebben.Hebben in November gesprek gehad bij geanacoloog en december Uroloog.14 febr moet de echo

opnieuw omdat ze een vlekje hebben ontdekt in de balzak bij mijn man.Daarna weer gesprek met Uroloog.17 febr gesprek met annesasist (hoe je het ook schrijft) en dan wachten op de

oproep voor de Tese behandeling.Weet iemand hoelang er tussen de annesasist zit en de operatie?

Geplaatst

Hi Janneke,

Mijn vriend moest op 7 dec naar de anesthesist en had op 11 Jan de tese. Een maand dus ongeveer. Succes, wij vinden Nijmegen ook een erg fijn ziekenhuis.

Geplaatst

Hey meiden, wat lief dat jullie allemaal zo meeleven:icon_smile:dankjewel!

Ik ben teruggebeld, we hebben gewoonweg 13 embryo's, morgen wordt het teruggeplaatst en dan hoor ik ook de kwaliteit! Uiteraard hoop ik op meerdere embryo's van a-kwaliteit zodat we cryo's hebben maar ik kan mij gewoonweg niet voorstellen dat, na alle teleurstellingen van de afgelopen periode, wij ook nog eens zoveel geluk zullen hebben. Ook bestaat nu de valkuil omdat het allemaal zo goed gaat ik mij al bijna zwanger ga denken en dat moet ik niet doen! Ik moet er echt vanuit gaan dat deze poging een oefening is. Maar dames, voor nu ben ik weer eens echt blij!

Geplaatst

Hey Janneke, welkom meid, wat een teleurstellingen hebben ook jullie moeten doorstaan. Is het iets waar ze zich zorgen over maken over het vlekje? Zou fijn zijn als je meer duidelijkheid krijgt want die onzekerheid is het zwaarste in dit toch al zware mmmproces! Sterkte en succes!

Geplaatst

Janneke welkom hier

Amy goed hoor 13 emmy's, ik hoop dat er zeker een paar Atjes bijzitten zodat je wat cryo's hebt (die je dan hopelijk niet nodig hebt). Maar ik snap je terughoudendheid wel hoor, je moet je zelf ook wel een beetje beschermen in de mm. En morgen de terugplaatsing?

Wij gaan morgen ook naar Nijmegen, mijn man heeft dan zijn controle bij uroloog. Het is alweer bijna een jaar geleden de tese. Ik merk wel dat ik het op dit moment weer wat moeilijker heb, ook met de tese die weer gaat komen. Zooo spannend en niet teveel hoop willen hebben, en dan al die papierhandel erbij in het buitenland. Alles voor het goede doel!!

Jose jullie hebben komende week tese toch? Heel veel succes.

En voor de positieve vibe, jullie hebben het vast al gelezen op het forum dat Sanne is bevallen van haar jongens dus weer 2 tese kindertjes erbij ;)

Geplaatst

Amy: dank je voor je interesse.Bij man man was bij het vorige ziekenhuis waar we liepen al een echo gemaakt maar hebben ze niks over een vlekje gezegd.In het Radboud hebben ze de

echo onder ogen gezien en hebben contact met ons opgenomen dat ze nogmaals een echo willen maken om te kijken of het groter is geworden.Is het niet groter geworden gaan ze het

vlekje meteen verwijderen met de Tese en is die groter geworden dan is dit geen goed teken.14 febr weten we meer maar ziekenhuis gaat er vanuit dat het niet groter is geworden.

Voor jou ook allemaal spannend morgen.Zal voor je duimen.

Geplaatst

@Janneke

Welkom hier.

Jeetje voor jullie ook al een lange tijd dat jullie bezig zijn

En wat een naar bericht over dat vlekje.

Kan me voorstellen dat het allemaal spannend is voor jullie.

Sterkte in Nijmegen.

Geplaatst

@janneke

Welkom hier. Ook jullie jammergenoeg al lang bezig. Na hoeveel tijd zn jullie erachter gekomen dat je man geen levende zaadjes had. Mocht tese niet lukken denken jullie dan ook al over kid na.

Geplaatst

Annaatje: Wij lopen pas sinds 2010 in het ziekenhuis.Eerst bij onze ziekenhuis in de buurt en daarna werden wij een verwijsbrief voor AMC waar wij een hele slechte ervaring hadden door des interesse van de personen daar.Dossiers/chromosomen onderzoeken weg enz en zijn toen na 2 maanden terrecht gekomen bij het Radboud ziekenhuis waar wij wel een goed gesprek hebben gehad.KID denken wij nog niet over na.Heeft wel iemand aangeboden om ons te helpen als TESE niks uithaalt maar we blijven positief al moet ik zeggen wachten duurt heel lang en iedereen om je heeft raakt zwanger enz.

Geplaatst

@amy: wat spannend allemaal meid, 13 embryo’s!!! Ik wens jullie heel veel sterkte morgen bij de terugplaatsing. Ga voor jullie duimen dat jullie meerdere embryo’s van a-kwaliteit hebben zodat jullie nog cryo’s over houden voor (eventueel) later. Natuurlijk gaan we ervoor duimen dat het gelijk raak is zodat je de cryo’s niet, althans nog niet, nodig zult zijn!!

@Janneke: ook ik heet je van harte welkom hier. Je verhaal klinkt precies hetzelfde als die van ons. Althans bij mijn vriend hadden ze ook bij de eerste echo een vlek/gezwel in één van de ballen geconstateerd, waarvoor wij op 6 december vorig jaar ook voor een tweede echo moesten komen. Gelukkig was hij in de tussentijd niet gegroeid en zei de uroloog dat we er van uit konden gaan dat het niet kwaadaardig was omdat het anders in de tussentijd zeker wel gegroeid zou zijn. Mijn vriend heeft op 18 januari jl. de TESE behandeling ondergaan en toen hebben ze inderdaad het gezwel ook direct verwijderd. Ook na nader onderzoek hiervan is gebleken dat het gezwel niet kwaadaardig was, dus was het meer een soort van bevestiging voor ons.

Ook bij ons zat er ongeveer een maand tussen het gesprek met de anesthesist (16 december) en de operatie (18 januari).

Ja heel frustrerend is dat hè als iedereen om je heen zwanger wordt/is. Bij mij op het werk ook een collega. Heeft het afgelopen 3/4 jaar 2x gehad dat de zwangerschap niet goed ging en dat ze het schoon moest laten maken van binnen, maar nu is toch echt zwanger :-( Sommige mensen hebben het geluk dat het bijna zo komt aanwaaien, terwijl er anderen zijn die er heel veel moeite voor moeten doen en dat daar dan ook nog niet altijd even veel rekening mee wordt gehouden hoe moeilijk het soms is.

Ik wens jou ook heel veel succes en sterkte de komende tijd.

Geplaatst

Hoi allemaal!

Ik kom me ook even voorstellen. Ik was al bezig om het hele lange topic een beetje door te lezen, maar ik dacht ik kom me toch eerst even melden!

Ik ben Liedje, 28 jaar, en wij zijn nu bijna 2 jaar bezig. Vorig jaar maart zijn we voor het eerst in het ziekenhuis terecht gekomen. Ik had helemaal geen cyclus maar voor we een doorverwijzing kregen wilde de huisarts eerst mijn vriend testen. De eerste keer waren de uitslagen heel slecht, en na 2 maanden wachten dus nog een keer getest en weer heel slecht. In het ziekenhuis bleek dat ik PCOS heb, en bij mijn vriend werd geen reden gevonden waarom het bij hem zo slecht was. Ze hebben bij hem met hormonen geprobeerd om alles wat beter te krijgen maar dat heeft echt niks uitgemaakt. En dus willen ze bij hem een tese operatie gaan doen.

Wij hebben nu besloten om verder te gaan in Gent, en komende donderdag zitten we daar voor het eerst.

Ik had al eerder wat gepost in het ICSI forum, en daar kwam eigenlijk al de vraag naar voren waarom er bij mijn vriend een operatie moet worden gedaan. Hij heeft namelijk wel levende zaadcellen, en daar hebben we ook al cryo's van. Maar waarom dan nog steeds een operatie?

Heeft iemand daar ervaring mee? Overal waar ik er over lees, zie ik dat de mannen die geopereerd worden eigenlijk helemaal geen levende zaadcellen hebben. Mijn vriend heeft er zeer weinig, en volgens ons dossier (wat we vorige week hebben gekregen om mee te nemen naar Gent) is 50% B kwaliteit, en de rest C en D kwaliteit. Klinkt mij als niet heel goed in de oren, terwijl we eerder de indruk hebben gekregen dat de zaadcellen die wel leefden van goede kwaliteit waren. Goed genoeg om in te vriezen en voor een ICSI dus...

Annaatje, ik zag dat jij ook naar Gent gaat. Ben je al geweest?

Amy, wat mooi om te horen dat jullie 13 embryo's hebben! Wauw, wat een getal!

Geplaatst

@liedje ik heb geen idee wat nou precies de voorwaarden voor tese zijn. Mijn vriend heeft geen zaadlozing en daarom tese gehad. elke situatie is uniek en de artsen zoeken een oplossing. Heel veel succes!

Geplaatst

Janneke; gelukkig heeft het ziekenhuis ook het vermoeden dat het niks ernstigs is maar het is wel prettig om die bevestiging te horen. Jullie gaan dus ook op voor een tese zeer waarschijnlijk? Ik hoop voor jullie dat dit meer hoop gaat geven.

Liedje, welkom! Het klinkt een beetje hetzelfde als bij ons: wij hebben verschillende zaadtesten gehad en dit varieerde van niks tot soms een paar goeie zaadcellen. Ik zou het wel vreemd vinden wanneer ze dan bij jou man voor tese moeten gaan. Wij lopen in Nijmegen, we zouden een acute tese krijgen maar uiteindelijk bleek dit niet nodig te zijn; in welk ziekenhuis liepen jullie voorheen?

@all, dankjewel weer! Ik heb zojuist op de digitale poli gelezen dat we 4 a-kwaliteit embryo's hadden, eentje wordt er teruggeplaatst en 3 in de vriezer: nu hopen dat het invriezen lukt maar voor nu voel ik mij wederom bevoorrecht. Op jouw eerdere vraag vergat ik antwoord te geven Essie maar, ik ga wel gewoon werken morgen maar doe heel relaxt ben toch echt bang voor overstimulatie, ik voelde mij gisteren zo slecht; het gaat nu gelukkig al iets beter!

Jose, hoe is het met de zenuwen meis? Ik ga voor jullie duimen hoor!!!

Geplaatst

@amy goed om te horen dat je 4 goeie embryo's hebt A is neem ik aan het hoogst haalbare? Wat is bij jou de reden om er 1 terug te plaatsen en geen 2? Ik ben zelf nog aan het twijfelen, maar neig erg naar 1 als het zover mag komen. Ik zal voor je duimen

Geplaatst

Hoi meiden!

Ik kon een paar keer niet inloggen, maar gelukkig lukt het nu weer wel! Ik moet zo gaan werken, maar ik wil nog even snel reageren, want er is weer zoooo veel gebeurd hier!

Lisa Gefeliciteerd met 8 buisjes!! Helemaal goed! Hopelijk kunnen jullie snel verder.

Amy Jullie hebben ook al veel positieve ontwikkelingen doorgemaakt!! 4 embryo's met A kwaliteit! Dat is helemaal geweldig. Ik snap dat je alles stap voor stap wilt doen, maar je krijgt toch wel het gevoel dat hier snel iets positiefs uit moet gaan komen toch? Ik hoop zo dat er een blijft plakken. Morgen de terugplaatsing..ik ga ook voor je duimen hoor! En doe rustig aan, neem de tijd voor jezelf als het moet!

Janneke en Liedje Welkom! Hopelijk vinden jullie op het forum de steun die jullie nodig hebben! Ik ervaar het als heel prettig om hier je verhaal te kunnen doen en andere verhalen te kunnen lezen en met mensen te praten die weten waar je het over hebt.

Fren Wat fijn dat jullie toch nog eerder terecht kunnen voor de prikinstructies! Dat je snel door kunt lijkt me toch wel fijn!

Mari Ik kan me voorstellen dat de spanning toeslaat voor de 2e TESE. Voor je het weet is het nu 18 maart. Bij ons is die laatste maand ook ineens snel gegaan. heel de tijd had ik het gevoel dat de TESE nog ver weg was en nu is het morgen zo ver! Hopelijk was de controle vandaag verder helemaal goed. Leuk trouwens van Sanne! Ik had het eerlijk gezegd nog niet gelezen, maar er zijn inderdaad weer 2 TESE/ICSI wondertjes bij dan!

Met de zenuwen gaat het nog wel goed, maar ik ben wel bang dat ik me vandaag op mijn werk niet zo goed kan concentreren. Mijn vriend moet zo bellen hoe laat we er morgen moeten zijn. Ik ben benieuwd! Het is ook raar, nu heb je nog alle hoop en heb je kans dat je binnenkort ook midden in het hele traject zit, maar morgen kan alles voorbij zijn en moet je je weer op het volgende gaan orienteren. Dat vind ik wel heel moeilijk hoor... Het wachten morgen lijkt me ook verschrikkelijk. Ik denk dat ik maar iemand ga bellen ofzo.

Lfs,

Jose.

Geplaatst

Jose, ik heb hetzelfde probleem met inloggen, na 10x proberen kom ik er dan eindelijk doorheen....Bij de weg, ik denk dat je onzekerheid niet meer dan normaal is hoor en hoeveel we ook zeggen om je een goed gevoel te geven: je hebt het pas echt als de arts het daadwerkelijk tegen jullie gaat zeggen dat er een x-aantal rietjes zijn ingevroren. Ik heb er wel een supergoed gevoel bij, bij jullie! Ze doen een TESE echt niet voor niks dan is er hoop en ik blaas hierbij de positieve vibe naar jullie door!

Lisa, in Nijmegen heb je een a,b en c kwaliteit en het is wat je zegt :a is het beste. Wij hebben er voor gekozen van de a-kwaliteit en er eentje terug te plaatsen en van de b en c kwaliteit zouden we er twee gedaan hebben. Dit in overleg met de gyneacoloog, hij adviseerde dit en dat voelde wel goed. Wanneer moeten jullie erover beslissen?

Ik ga richting Nijmegen meiden! Fijne dag!

Geplaatst

@Amy,

Jeetje wat goed Amy 4 a kwaliteit.

Straks je eerste terugplaatsing toppie.

Ben heel benieuwd.

Ik mag over een week aan de pil beginnen tot 1 april en volgende maand spuiten.

Schiet nu ineens ook op voor ons.

Goed dat je gewoon gaat werken hoor maar neem ook even je rust he.

Geplaatst

Dank voor jullie welkom allemaal! Het zal wel even duren voor ik weet wie wie is, maar dat komt vast wel goed!

Liedje, welkom! Het klinkt een beetje hetzelfde als bij ons: wij hebben verschillende zaadtesten gehad en dit varieerde van niks tot soms een paar goeie zaadcellen. Ik zou het wel vreemd vinden wanneer ze dan bij jou man voor tese moeten gaan. Wij lopen in Nijmegen, we zouden een acute tese krijgen maar uiteindelijk bleek dit niet nodig te zijn; in welk ziekenhuis liepen jullie voorheen?

Wij zaten hiervoor in het Erasmus in Rotterdam. Mijn vriend heeft daar de TESE operatie al ingepland staan op 8 maart. Maar we zaten eind december bij de gyn, en die was het er niet zo mee eens dat de andrologen dat hadden ingepland. Hij wil dat we naar Gent gaan en daar alles laten doen. Dus dat gaan we donderdag dan ook maar bespreken.

We mochten trouwens kiezen tussen Nijmegen of Amsterdam, maar Nijmegen ligt wat ongunstig voor ons en Amsterdam heeft een hele lange wachtlijst. Maar we hebben al veel goeds gehoord over Gent dus die keuze hadden we al gemaakt voor we van die wachtlijst af wisten.

Amy, klinkt trouwens wel heel goed hoor, allemaal A kwaliteit! :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden