Ga naar inhoud

Zwanger- tweelingen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sim...van harte gefeliciteerd! geniet van je gezinnetje.

Lentezon...als we je voorlopig niet weer zien hier dan wens ik je heel veel sterkte toe en ik hoop dat het laatste rukje niet te lang duurt en dat alles goed gaat.

• Reacties 563
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

wauw, Sim, gefeliciteerd met je twee dochtertjes!!! :bf_new:

Wat een wondertjes zijn het, he, zo klein en toch al zo compleet, en de moederliefde die vrijkomt is onvoorstelbaar.

Hoop dat je spoedig en goed herstelt van de knip en keizersnede en dat de kleintjes snel naar huis mogen. Fijn dat je nog een paar dagen extra in het ziekenhuis mag blijven om bij je kleintjes te zijn.

Geniet van je kindjes!!!

liefs,

Mariek

Geplaatst

He bah, Lentezon, wat vervelend... dus toch zwangerschapsvergiftiging. Heel veel succes en sterkte morgen. Duim voor je dat de spoedig je kindjes gezond en wel in je armen zult houden! Thinking of you...

liefs,

Mariek

Geplaatst

Ha meiden, even heel snel. Ik word erg gecontroleerd op vroeg genoeg gaan slapen en moet zo weer kolven... Mega druk programma, vaak niet eens tijd om in de dagboekjes voor de meiden te schrijven of iemand te bellen of wat dan ook. Heb het gevoel alsof ik op ruimtereis ben geweest en langzaam terugkeer op aarde. Zo onwerkelijke dagen. Ene moment ongelooflijk gelukkig, andere moment bezorgd en soms hevig geirriteerd over het feit dat iedereen zich hier met ons en de kindjes bemoeid. Lentezon, mochten jouw meisjes ook wat vroeger komen, kan je alleen als tip mee geven: blijf dichtbij je eigen gevoel en toon zsm zelfstandigheid, want anders hangen de goedbedoelende en echt meestal ook superlieve, maar net iets te bemoeierige verpleegkundigen telkens om je heen en na een week ben je dat zat! Je word er onzeker van, terwijl je best op je eigen intuitie mag vertrouwen. Maar de eerste week is zowieso een droom en dan is alles mooi. In de tweede week kwam mijn moederinstinct in opstand en dan ben je af en toe gefrustreerd, want anderen zorgen voor je kinderen en dat is best moeilijk. Maar goed. Alles gaat de goede kant op. Het ene meisje drinkt steeds meer aan de borst en de ander doet het nog even rustig aan... Maar zij kan nu eindelijk af en toe een flesje half op drinken, de reflexen moeten nog ontwikkeld worden.

Zal jullie later iets meer vertellen over de bevalling, maar het begon met gebroken vliezen in de nacht van zondag op maandag. 9 uur later had ik een bevalling en keizersnee achter de rug en twee prachtige meisjes op de wereld gezet!

Lentezon, heel heel veel sterkte! Hoop dat ze het onder controle krijgen. Rustig aan en als het nodig is, jouw meiden hebben genoeg goeds van jou meegekregen en een goed gewicht, dat gaat echt goed komen! Als we niet meer van je horen een poosje, weet dat we aan je denken!!! Hoe het ook zal gaan, straks is niks meer belangrijk, alleen de kindjes en hun gezondheid. Je zult zien wat een kracht je in je hebt, bevalling of keizersnee of allebei, je doet het gewoon. Geniet ervan meis, het is zo onwijs bijzonder allemaal!

Stephanie, ha ha ha, ik moet lachen om het idee dat jij nog positiekleding koopt, wat gaat het bij jou toch anders, maar heerlijk meis. Houd die smurfies nog maar even binnen. Lief dat je een kaart wilt sturen, ik moet even nadenken over of ik daarmee voor het eerst mijn principe doorbreek van niet via internet prive gegevens laten doorschemeren en mensen leren kennen, vooral mijn lief heeft het idee dat je daarmee voorzichtig moet zijn, maar zou het toch ook wel leuk vinden om jullie eens te kunnen schrijven. Kan nu niet helder denken, kom ik op terug. Jij ook: geniet van alles wat komen gaat!

Andere meiden hier: dank voor jullie felicitaties en in een later stadium verdiep ik me eens meer in jullie verhalen!

Groetjes uit het ziekenhuis van een supergelukkige trotse Sim en haar wondermooie dochtertjes. Doei

Geplaatst

hey lentezon

wat fantastisch!!!! een tweeling grandioos!!

ik ben een tijdje weg geweest ben ook weer terug 2 operatie,s gehad .en mag nu weer starten met icsi .dus hoop op een 3e goeie poging

groetjes artiko

Geplaatst

lieve meiden,

Ik zal de komende dagen wel even bijlezen ( hotspot in t ziekenhuis) maar :

ik word per vanmiddag opgenomen ivm lichte zw. vergiftiging.

Ze hopenhet tot week 37 te halen, da' s nog 1,5 week tot aan de bevalling dat ik daar moet blijven.

balen, maar wel het beste denk ik..

liefs van mij..

Geplaatst

lentezon

Toch opname!

Heel veel succes, je bent daar in goeie handen en je ukkies dalijk ook

Hoop voor je dat ze toch nog eventjes in je buikkie blijven, zodat ze nog wat kunnen groeien en sterker kunnen worden om dalijk de wereld aan te kunnen!

SUCCES!!!

We horen je gauw weer!

Liefs claudia

Geplaatst

Lentezon,

je had er al rekening mee gehouden, maar toch balen dat je daadwerkelijk op wordt genomen en dan voor mogelijk 1,5 week. We duimen voor je!!!!

Je bent in ieder geval in goede handen. Wat gaan/kunnen ze tegen zwangerschapsvergiftiging doen?

Sterkte!!!!

liefs, Stéphanie

Geplaatst

@Lentezon, sterkte in het zh. Vervelend dat je zo de laatste tijd van je zwangerschap door moet. Maarja, je hebt al zo veel doorstaan dan kan dit er ook nog wel bij.

Kun jij ons (en wij jou) nog blijven volgen in het zh?

Een dikke knuffel!

Geplaatst

Lentezon, succes, meid. Hoop ook dat de ukkies nog 1,5 week blijven zitten. Heel veel sterkte de komende tijd!! Wel een fijn idee dat jij en de kleintje heel goed in de gaten worden gehouden.

liefs,

Mariek

Geplaatst

zou lentezon dan toch al bevallen zijn??????

hoop snel iets van haar te horen

steph

Geplaatst

Ik ben er nog, thuis. We zijn inmiddels na het spannende weekend alweer 2 weken verder. Vandaag precies 36 wkn zwanger. Alles wat de ukkies deze week binnen blijven, hoeven ze minder in de couveuse. Maar dat is echt verstandelijk beredeneerd. Stiekem verlang ik nu wel naar ze, buiten mijn buik dan. Ik ben gewoon heel nieuwsgierig en vind het vervelend dat ik geen kant uit kan. Zou graag stof willen kopen voor slingers die ik dan thuis kan maken, maar weet niet wie ik mee kan vragen. Op de fiets naar de stad (stoffenmarkt) vind ik te ver. Daarbij zal het me lichamelijk eigenlijk niet eens lukken om de hele markt over te sjouwen. Dichterbij zit geen stoffenwinkel. Best frustrerend.

Lange afstanden lopen zit er dus niet in, maar verder voel ik nog geen voorverschijnselen om te gaan bevallen. Het zou natuurlijk ook wel fijn zijn als onze ukkies volgende week direkt mee naar huis kunnen.

Vrijdag a.s. weer uitgebreide echo en gesprek met gynaecoloog.

Ben inmiddels ook weer in gewicht toegenomen nadat ik iets was afgevallen. Nu 14kg totaal aangekomen.

Tot zover mijn verhaal.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Lentezon,

hoe is het in het ziekenhuis?

Sim,

hoe is het om weer thuis te zijn? Hoe gaat het met jullie?

Miss Daantje,

hoe gaat het met jou?

liefs,Stéphanie

Geplaatst

Ha meiden, kwam even kijken voor nieuws over Lentezon. Als je dit nog leest, sterkte meis in het ziekenhuis. Je bent op de juiste plaats nu! Het gaat helemaal goed komen, ik zie nu van heel dichtbij wat ze allemaal kunnen op de couveuse afdeling. Wonderlijk! Er liggen kindjes die veel en veel kleiner zijn dan die van jou en mij. Ze zijn al hartstikke sterk en jij al 36 weken, dus dat gaat helemaal goed komen!!!

Stephanie, elke dag is inderdaad meegenomen. Met 37 weken heb je kans dat ze direct mee mogen en dat is veel fijner, hoewel wij absoluut niet klagen, want onze dametjes gaan prima en worden liefdevol verzorgd. 14 kilootjes is geweldig meid, bij mij was het uiteindelijk 20 waarvan ik er na een weekje 15 kwijt was en inmiddels al 17! Het vocht liep er de dagen na de bevalling snel uit. Ben nauwelijks dikker dan vroeger, alleen nog die buik! Buikspieren kunnen nog niks... Mijn hoofd is voor mijn gevoel gehalveerd, ha ha ha. Heel ander gezicht, ik herken mezelf weer, ha ha.

Ben gister thuis gekomen, dat was effe janken zonder dochtertjes. Maar we zijn meer in het ziekenhuis dan thuis. Nu heel even hier om te slapen, ga ik nu direct doen. Het is mega druk, maar we genieten van ze. Eentje is al van de sonde verlost en doet het uitstekend aan borst en fles. De ander begint nu te komen, maar is gewoon wat langzamer. Komt helemaal goed. Ik denk nog max 10 dagen en dan.... NAAR HUIS! Nog even volhouden dus.

Meiden, denk aan jullie, jullie gaan zo genieten straks! Echt super bijzonder om mee te maken, ik prijs mezelf elke dag gelukkig. Jarenlang verlangen naar een kindje en nu twee dochters, dat is toch niet normaal meer! Ik kan er elk moment van de dag om huilen hoor.

Ook de andere tweeling en eenlingmama's (to be) hier: hartelijke groetjes! Doeg. Sim

Geplaatst

Hee meiden,

Lentezon en Stephanie, spannende tijden, ik denk aan jullie en check elke dag even.. Dat het nog maar eventjes mag duren en dat jullie dan heerlijk van je wondertjes mag gaan genieten..

Lentezon, heb inderdaad CTS, gaat dus niet altijd over na je zwangerschap, krijg er morgen een injectie in..

Sim, mooi dat het zo goed gaat, hoop dat je je meisjes maar snel mee naar huis mag nemen! Geniet ervan!

Liefs,

Pien

Geplaatst

Hoi meiden,

Zaterdag hadden we dus een pretecho. Ze zag dat 1 kindje wel erg diep lag en in een rare houding. Hoofdje lag helemaal in een knik. Ze vond dit reden om toch even contact op te nemen met het ziekenhuis. We konden gelijk komen en daar kwamen ze tot de ontdekking dat ik al 1cm ontsluiting had. Ik zou worden opgenomen en ik mocht alleen naar de wc en douchen en verder bedrust. Om 20 uur kwam de gynaecoloog nog even langs om een kweek te nemen, ze waren dat in de middag vergeten te doen. Toen ontdekte ze dat ik inmiddels al 3 tot 4 cm ontsluiting had. Ik werd naar de verloskamer gereden en daar heeft nog een gynaecoloog me onderzocht. Het vochtzakje puilde al uit en ik was klaar om te bevallen. Het enige wat nog iets zou kunnen doen was om operatief een bandje om de baarmoedermond te plaatsen. Dit is gebeurd en inmiddels lig ik met complete bedrust, antibiotica en de hoogste dosering weeenremmers plat in bed. De vooruitzichten zijn niet heel erg positief. We hebben ongeveer 15 procent kans dat onze meisjes het gaan redden. Op dit moment lijkt alles stabiel en wordt iedereen ietjes positiever. De kans is nog steeds groter dat het mis gaat dan dat het goed zal gaan. Als de bevalling op gang komt met 26 weken dan maken onze meiden een kleine kans. We zijn zo ontzettend bang en verdrietig. Worden echt heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees. In het gunstigste geval lig ik hier nog wel een maand of drie. Daar gaan we dus ook voor.We hebben gelukkig veel steun in aan de mensen om ons heen en dat doet erg goed. Doe allemaal maar flink voor onze meiden duimen en hopen dat het helpt.

Geplaatst

Hi Debby,

Ik zit met tranen in mn ogen je verhaal te lezen. Wat heftig meis! Ik wens je heel veel strekte toe en ik hoop dat je je meisjes nog lang bij je houd!

Zet m op!

Liefs, Jane

Geplaatst

Lieve lentezon, ik hoop dat het goed met je gaat in het ziekenhuis en met je meisjes, en dat je lekker verwend wordt. Heel veel liefs, niki

Geplaatst

Oh Debby, jee wat een verhaal meissie, wat zullen jullie vreselijk in de rats hebben gezeten en nog zitten. Ik wens jullie heel veel sterkte en uiteraard ga ik ook keihard duimen dat ze nog een hele tijd in jouw buik mogen blijven zitten.

Liefs Dani.

Geplaatst

jeetje debby

wat is dat schrikken zeg

eerst een leuke pretecho en dan beland je in het ziekenhuis

hoop dat je meisjes nog zeker 12 weken blijven zitten

maar ik geloof wel dat jullie vreselijk geschrokken zijn en

dit is weer de grote angst bij een tweeling

wens jullie heel veel sterkte en hoop zo dat de meisjes het

zo nog even volhouden

steph

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden