Ga naar inhoud

nieuw subforum 40+

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Diane, heel veel sterkte nu weer in die ellendige wachtweken. Wel balen van die slechte zaadkwaliteit, maar goed...deze hoeft maar te blijven plakken he?

• Reacties 686
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Diane, heel veel sterkte nu weer in die ellendige wachtweken. Wel balen van die slechte zaadkwaliteit, maar goed...deze hoeft maar te blijven plakken he?

Geplaatst

jaaaa hier ben ik dan. sorry hoor maar was de topic effies bijster :)

Was in de avonduren beetje druk om achter de laptop te kruipen en op mn werk heb ik wel gelezen maar niet altijd tijd om te reageren.

In ieder geval, afgelopen zaterdag intake gehad in Dusseldorf! Ik moet zeggen een positief gesprek. Eindelijk een benadering van "je hebt PAS 3 pogingen gehad" ipv "je hebt AL 3 pogingen" gehad. Dat was al prettig. Gezien de geschiedenis is er nog alle kans, ga andere medicatie gebruiken, het wordt Menopur, dat schijnt beter aan te slaan bij "oudere" vrouwen dan Puregon die ik in NL gebruikte. Heb bloed moeten prikken voor de AMH waarde waar vrijdag de uitslag van komt, dus moet ik bellen en aan de hand daarvan wordt het verdere behandelplan bekeken, (dosis medicatie e.d).

Wij vonden Dr Scholtes erg prettig overkomen dus we zijn zeer benieuwd hoe en wat. Ben blij dat we de stap hebben genomen!

Dus meiden, we gaan er weer voor!!!!!

Ik ga effies lezen hoe het de andere meisjes vergaat!

Liefs

Geplaatst

jaaaa hier ben ik dan. sorry hoor maar was de topic effies bijster :)

Was in de avonduren beetje druk om achter de laptop te kruipen en op mn werk heb ik wel gelezen maar niet altijd tijd om te reageren.

In ieder geval, afgelopen zaterdag intake gehad in Dusseldorf! Ik moet zeggen een positief gesprek. Eindelijk een benadering van "je hebt PAS 3 pogingen gehad" ipv "je hebt AL 3 pogingen" gehad. Dat was al prettig. Gezien de geschiedenis is er nog alle kans, ga andere medicatie gebruiken, het wordt Menopur, dat schijnt beter aan te slaan bij "oudere" vrouwen dan Puregon die ik in NL gebruikte. Heb bloed moeten prikken voor de AMH waarde waar vrijdag de uitslag van komt, dus moet ik bellen en aan de hand daarvan wordt het verdere behandelplan bekeken, (dosis medicatie e.d).

Wij vonden Dr Scholtes erg prettig overkomen dus we zijn zeer benieuwd hoe en wat. Ben blij dat we de stap hebben genomen!

Dus meiden, we gaan er weer voor!!!!!

Ik ga effies lezen hoe het de andere meisjes vergaat!

Liefs

Geplaatst

Goed zo Marion, klinkt heel positief!! Dus ook daar wordt Menopur gebruikt voor oudere vrouwen... ik ga dat toch maar proberen te krijgen voor mijn laatste poging denk ik...

Heel veel succes, ga je ontwikkelingen volgen!

Caroline

Geplaatst

Goed zo Marion, klinkt heel positief!! Dus ook daar wordt Menopur gebruikt voor oudere vrouwen... ik ga dat toch maar proberen te krijgen voor mijn laatste poging denk ik...

Heel veel succes, ga je ontwikkelingen volgen!

Caroline

Geplaatst

Hai Marion,

Ik ben blij te horen dat je een goed gesprek hebt gehad in DD. Ik wens je heel veel succes daar en hoop op een mooie oogst bij de volgende poging.

Liefs

Manouk

Geplaatst

O ja Marion, heeft Dr. S het met jullie nog gehad over poolichaamdiagnostiek? Hiermee kun je een chromosoomafwijking ontdekken. Zo'n defect veroorzaakt in 95% een miskraam en bij dit onderzoek bekijken ze of alle chromosomen goed zijn. Er staat hierover eea op de site van DD. Liefs

Manouk

Geplaatst

Hoi Manouk, nee daar hebben we het niet over gehad, ik ga het eens even opzoeken op de site en het daar dan zeker over hebben.

Thanx voor de tip!

Succes morgen!!!!

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik zal mij even voorstellen. Ik ben 41 en een half en ga deze maand aan de 3e ivf poging beginnen. Helaas is mijn FSH gestegen tot 18,2 ( een grote teleurstelling ) Gelukkig kijken ze in het AMC vooral naar de hoeveelheid eitjes en embryo's en die waren de vorige keer redelijk ( 8 eitjes en 5 bevruchte embyo's) Vanavond ga ik voor de eerste keer deca prikken, alles is anders in het AMC wat erg bevreemdend is. Ik benader het maar positief, want die andere medicatie heeft tot niets geleid.... het kan er alleen maar beter op worden.

Het is allemaal erg spannend en ik hoop hier op het forum een aantal kletsmaatjes te kunnen vinden waar ik ff stoom kan afblazen.

Heeft iemand van jullie ervaring in het AMC?

Heb net mijn medicijnen opgehaald en was erg onder de indruk van de hoeveelheid, het is de bedoeling dat ik straks dagelijks 6 ampullen menopur ga spuiten. Helaas heb ik daar dan "maar" 55 ampullen van gekregen ( dus net 9 dagen ). Kortom daar moet je dan weer achteraan. Bah!

Het zal de spanning wel zijn.

Groetjes,

Maartje

Geplaatst

Hoi Maartje,

Welkom op dit fijne forum!! Er zijn er zeker genoeg hier om mee te kletsen, ook best veel 40 plussers... Ik zit in hetzelfde schuitje als jij: ga als het goed is over een paar weken beginnen met ICSI poging 3... en word begin maart 41. Hopen op 3 x is scheepsrecht, is een cliché maar zo waar!

Ik zit niet in het AMC maar volgens mij is er een speciaal topic hier over het AMC.

Succes!!

Caroline

Geplaatst

Hoi Caroline,

Bedankt voor het warme welkom. Ik geloof ook heilig in 3 keer is scheepsrecht. Zo is het met mijn man ook gegaan haha! We gaan er voor!!

Jij ook heel veel succes!

Maartje

Geplaatst

Hai Joy,

Bedankt! Hoe sta jij op het moment? Ben je bezig met een nieuwe serie of ben je aan het bijkomen?

Gisteren mijn eerste spuit deca gezet, viel enorm mee. Ik voel me voor het eerst ook ontzettend positief. Het gaat gewoon lukken!

Ik moet ook zeggen dat ik heel erg veel steun en positiviteit uit deze fora haal.

Groetjes,

maartje

Geplaatst

Hey Maartje,

Suc6 met je 3e poging! Je kunt toch bij je 1e FM vragen om eventueel nog een recept voor Menopur, mocht het nodig zijn om langer dit te moeten spuiten? Ik krijg ook altijd nogal afgepast mijn hormonen mee, maar ze doen bij ons (SFG R'dam) nooit moeilijk en schrijven gewoon een extra recept uit...

Geplaatst

Middag Dames,

Ik ben bijna 40 en hebben midden deze maand onze evaluatie gesprek gehad.We starten in Februari.Het blijft stiekem toch spannend.

Dit wordt onze eerste IVF poging na zes keer IUI.

Groetjes,

Kath

Geplaatst

Hai Kath,

Ontzettend veel succes met je ivf!! Ben je al begonnen met het spuiten van hormonen? Hoop dat het allemaal een beetje meevalt.

Groeten,

Maartje

Geplaatst

Hai Sannie,

Bedankt voor de tip, ga ik zeker doen. Vooralsnog aan de deca en ik voel me enorm prikkelbaar en chaggie:violent4:. Heb ook de vier kids van mijn man nu om mij heen. Pffft, gelukkig is er een bad en onze slaapkamer waar ik me kan terugtrekken.

Hoe staat het er nu bij jou voor? Wat balen dat je maar 1 folikkel had, begrijp ik het goed dat je nu iui hebt gekregen?

Ik ga voor je duimen!!

Maartje

Geplaatst

Hi Maartje,

Ja, is allemaal een beetje raar gelopen deze IVF. Is gewoon mislukt. We moeten het doen met wat het lichaam te geven heeft. Dat zeg ik nu hoor. Op de dagen dat ik de FM's had, was ik enorm aangeslagen. De eerste natuurlijk erger dan de 2e..

Testdatum in zicht. Maandag is D-day..14 dagen na IVF/IUI dat ik normaal ongi word...

En zeker dat de deca dat me je kan doen. Ik spreek niet uit ervaring, maar lees dat veelvuldig.... Ach, we weten waar we het voor doen he!

Liefs!

Geplaatst

Hai Sannie,

Ik kan me je frustratie zo voorstellen! Was dit jullie tweede poging? Morgen D-day he, bedoel je dat je evt. een kans hebt op zwangerschap? Dat zou echt heel erg mooi zijn. Maar misschien begrijp ik het niet helemaal, ben nogal ongeduldig op het moment en begrijpend lezen scoor ik nu ook niet zo best op. Ik duim in ieder geval voor de meest positieve uitkomst, da's altijd oke.

In ieder geval ben ik vandaag ongi geworden, dat is stap 1. Ontzettend spannend allemaal. Het is nu afwachten wanneer ik voor een echo moet, zal deze week misschien al zijn.

Veel liefs van een knorrig Maartje

Geplaatst

Nou helaas Maartje, zondagochtend vroeg heel erg gaan menstrueren... maar had dat al een beetje verwacht. Voelde zo'n 2 dagen ervoor al de tekenen..

Nu een rustmaand ingelast. We -mijn lief en ik- hebben dat mentaal echt even nodig...

Jij bent weer in je cyclus. Dat is heel erg mooi! Dan kan er gestart worden!

Suc6 'knorrig' meisje (hoe herkenbaar!!!)... :happy7:

Geplaatst

Och meisje, wat ontzettend kut voor je!!!! Goed dat jullie lekker even rust nemen, dat heb je zo nodig. Gaan jullie dan ook echt leuke dingen doen? Dat kan zol lekker afleiden. Sauna enzo.

Met mij gaat het vandaag gelukkig een stuk beter. Afgelopen zondag was ik zo ontzettend van mijn padje. Ik kon de kids van mijn man niet langer velen en hij trok het niet meer zoals ik was. Kortom een ijselijke stilte waarbij de ijspegels in de woonkamer hingen. Ik was tijdens het wandelen bijna iin staat om voor een bus te springen, als het maar over was. Dit heb ik nog nooit meegemaakt en ik vond het ook erg beangstigend. Wat een vreselijk spul die deca, zeker als er veel externe prikkels zijn, zoals 3 pubers. Vrijdag a.s de eerste echo, hoop dat ik snel menopur mag spuiten. Dat schijnt de deca een beetje tegen te werken....... dat zou fijn zijn.

Voor jullie beiden veel sterkte met de teleurstelling, pijn en verdriet en een dikke knuffel van mij.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden