Ga naar inhoud

nieuw subforum 40+


Tsjoender

Aanbevolen Berichten

Marli, Mijn man zegt net; Hoe durven mensen dit zo te zeggen?!?!? En dat kwam er heeeel spontaan uit. Ik zou geloof ik ook niet weten wat ik zeggen moest. Maar dat is ook wel weer afhankelijk van mijn stemming. Je hebt soms geen keuze, jij kan er toch ook niets aan doen dat je je partner enkele jaren geleden ontmoet hebt. En eigenlijk zegt dat ook weer helemaal niet want ik ken mijn partner al.....(Niet schrikken) al 27 jaar......haha ik denk dat die vrouw van de prikkamer dan helemaal niet bij komt!!!!!!

 

pfff. Ik word hier soms zo moe van he? Nou meid, alle succes!!!!!Joy1

 

ps. En ik hoor eigenlijk nooit iets over mijn leeftijd, dat komt misschien omdat ik bij een streng gelovig dorpje woon en ja...alle Zegen komt van Boven he?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • Reacties 686
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Hallo dames, ik heb gisteravond groen licht gekregen van de gynaecoloog ... we mogen gaan voor de IVF .... ik moet nu een afspraak maken op mijn 20ste, 21ste of 22ste cyclus dag ik heb de afspraak nu staan op 6 april op mijn 20ste cyclus dag wat er dan precies gaat gebeuren dat weet ik nog niet maar ik denk dat ik dan de eerste medicatie mee krijg ... ik vind het allemaal wel spannend maar ik ben nu blij dat ik duidelijkheid heb en niet nog zit te wachten .... dus nu na 6 IUI pogingen gaan we nu voor 3 IVF pogingen ...

 

 

Marli ... toen ik mijn eerste kindje kreeg was ik 19 toen vond iedereen mij te jong ... nu ben ik 42 en ook ik krijg veel negatieve reacties en dan nog niet eens van mensen van buitenaf maar wel van mijn eigen oudste kinderen en familie ... je kunt het toch nooit goed doen. Maar dat iemand op het lab dat tegen jou zegt is toch wel erg dom en grof inderdaad ... waarom moet je toch altijd tekst en uitleg geven om iets wat je heel graag wilt ik snap er ook niets van hoor laat iedereen toch in zijn waarde dat doe ik ook,

 

 

 

 

 

gr. Nicole

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Hallo,

 

 

 

Hier even een positief bericht voor de 40+meiden, voor wie het nog niet gelukt is. Heb mijn laatste ICSI-poging in het UZG gedaan met zeer goede resultaten! 17 eicellen, 14 bevrucht, 10 zijn doorgegaan en 8 zijn gaan delen, 2 emmy's teruggeplaatst en 6 in de vriezer. Ze wilden er geen 3 terugplaatsen vanwege de goede resulaten en jawel hoor!!! ZWANGER!!!

 

De vorige pogingen waren allemaal in Nederland en ik moet zeggen dat ik wel verschillen zie. Ten eerste doen ze intensiever onderzoek. Hierdoor is ontdekt dat mijn schildklier te traag werkt en slik hier nu het medicijn Eythyrox voor. Dit is in Nederland niet boven water gekomen. Daarnaast bleken ook dat mijn antistoffen tegen rubella te laag waren, iets dat ook nooit in Nederland is getest. Verder gebruiken ze wat meer hormonen (300 IE Menopur ipv 225 IE) en ze wachten langer tot ze tot punctie overgaan (follikel 20 mm. ipv 18mm). Zat hierdoor wel bijna tegen een overstimulatie aan (behoorlijk last gehad), maar hier wisten ze ook prima mee om te gaan door de punctie mbv Cetrotide uit te stellen. Ik moet zeggen het reizen heen en weer is een gedoe en het ziekenhuis ziet er niet uit (hoewel ze op dit moment aan het verbouwen zijn), maar het is allemaal de moeite waard geweest. Voor diegene die ook in Gent zitten of er denken heen te gaan: tijdens de punctie en terugplaatsing hebben we overnacht in het HolidayInn-hotel, dat achter het ziekenhuis ligt. Je kunt korting krijgen als je zegt dat je patient van het UZG bent (75 euro per nacht voor een 2-persoonskamer, incl. ontbijtbuffet). Ten slotte nog even een bedankje aan Groen Land Achmea die deze 4e poging vergoedde, omdat we bij onze 2e poging 10 weken zwanger zijn geweest en dit wordt sinds januari dit jaar als een geslaagde poging gezien en dus niet meegeteld bij de 3 te vergoeden pogingen. Als je interesse hebt om naar Gent te gaan, laat je dus goed laten informeren over de kosten en mogelijkheden.

 

 

 

 

 

Groetjes,

 

Jeannet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeanet, gefeliciteerd!!!

 

Geweldig nieuws.

 

 

 

Mijn oog viel op jouw bericht omdat ik ook in Gent loop. Ik vind het ook een geweldig ziekenhuis. Zoals je ziet zit ik nu op het wachtbankje.

 

 

 

Jij succes en geniet van je zwangerschap. Ik hoop zo dat het deze keer ook lukt.

 

 

 

En inderdaad onderzoeken ze meer in Gent. Ze zijn ruimdenkender en dingen zijn bespreekbaar. Ben er zeer tevreden over.

 

 

 

Egeltje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een positief en mooi bericht van een "mede-oudje". Hartstikke leuk. Gefeliciteerd en geniet van je zwangerschap.

 

 

 

Wij hebben (hopelijk) volgende week de eerste inseminatie (IUI), heel spannend allemaal. Ik hoop zo dat het gaat lukken.

 

 

 

Ik probeer er niet te veel bij stil te staan maar ik hoor en voel die klok zo hard tikken...

 

 

 

groetjes, Nikkie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Hier een ouwe lul die zich ook in het "feestgedruis "wil mengen en deze topic net heeft ontdekt. In januari word ik 41 jaar ben nog nooit zwanger geweest zit nu in de 2e wachtweek na een terugplaasting van 1 embryo op 9 september. Het wachten vind ik killing lang duren !

 

Liefs,

 

Jeanine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joehoe ! Ik ben zwanger !!!! Gisteren weer gestest en er kwam duidelijk : ZWANGER in beeld !!! Het is allemaal zo pril maar ik geniet met volle teugen hoe is het mogelijk ????!!!! Zo'n tijd bezig met veel tegenslagen en dan ineens een positieve test ! Lieve pap ik had het je zo graag persoonlijk willen vertellen maar hoop dat je het op een of andere manier daar in de hemel mee krijgt ! Ik mis je zo !

 

Liefs,

 

Jeanine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden