Ga naar inhoud

nieuw subforum 40+

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou dames, ik heb de Menopur opgehaald... Ik kwam bij de apotheek, bleek dat ze de decapeptyl niet in de koelkast hadden bewaard. Die wilde ik dus niet hebben, gelukkig hadden ze twee doosjes op voorraad in de koeling. Lekker slim, toch weer bijna 300 euro wat ze weg kunnen gooien...

Wat me verbaasde is dat je de Menopur kennelijk niet in de koelkast hoeft te bewaren? Scheelt wel, is dan ook het enige voordeel (naast de betere werking hoop ik natuurlijk).

Er zit per flesje ook een flesje solvens bij, maar ik mag toch 3 ampullen bij 1 flesje solvens doen? De apothecaresse wist er eigenlijk niks van, ik dacht ik vraag het wel aan jullie... Ze deed nog wel even voor dat je moet tikken om de vloeistof naar beneden te krijgen en dat had ik niet gedaan bij de pregnyl, vandaar misschien dat het overal op tafel terechtkwam.

De naalden zijn veel korter dan bij Gonal F op zich wel fijn maar gaan ze dan wel diep genoeg? Even kijken welke jij nou had Sannie... oh, dat heet anders maar zal wel ongeveer hetzelfde zijn.

Nou ja, ik moet er maar niet teveel over nadenken, de eerste keer met die pen van Gonal was ik ook heel onzeker en daarna wordt het vast appeltje eitje... (hoop ik)

Caroline

• Reacties 686
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Caroline,

Bij mij hebben ze gezegd 1 ampul solvens voor 3 flesjes menopur, dus het lijkt me dat dat bij jou ook wel oke is. Anders bel je toch gewoon ff naar de poli, daar zijn ze voor tenslotte. Geeft ook wat meer zekerheid.

Vandaag echo gehad en tot nu toe 3 rechts en 3 links, misschien zitten er nog 2 links maar die waren nog heel klein en slecht te zien omdat mijn baarmoeder ervoor zat. Eigenwijs geval, hoe dan ook ik mag nog ff lekker doorspuiten en heb weer een receptje voor 6 doosjes....... heerlijk! Maandag weer een echo, hoop dat ze dan beter te zien zijn.

Ik zou vanavond naar het theater gaan, maar aangezien ik om 21 uur spuit en de voorstelling al om 20 uur begint lijkt het me beter om lekker thuis te blijven en op mijn gemak mijn shot te nemen. Voel me net een junk hahaha.

Heb in de bijsluiter van de deca gelezen dat dat spul in ieder geval een week buiten de koelkast kan worden bewaard, dus mocht je een keer wegmoeten dan kan je met een gerust hart een spuitje meenemen zonder een koelkast iin de buurt.

Kijk je naar je volgende poging uit? Misschien een beetje stomme vraag hoor, maar dat had ik wel én ik zag er ook tegenop.

Groetjes

Geplaatst

thnxs Sannie, ik had aan beide kanten in ieder geval 3 follikels, wellicht nog een paar links extra alleen die waren lastig te zien. Kennelijk ken ik nog niet alle termen, toch nog niet helemaal doorgewinterd :laugh:, maar wat is BMS?

Zie dat je een rustmaand hebt, gaat 't een beetje?

Maartje

Geplaatst

Hoi Maartje... heftig! Helemaal van Hengelo naar het AMC?

Nouja... ik ga misschien straks een aantal keer op en neer van Amsterdam naar Dusseldorf, dat is ook een flinke rit.

Hoe bevalt het je in het AMC?

Ik heb er mijn 3 ICSI's gehad (en de ellende daaruit volgend) en kan niet anders zeggen dat het me goed bevallen is. Ik vind het jammer dat mijn 3 pogingen op zijn en dat ik de 42 jaarsgrens van het AMC gepasseerd ben.

Veel succes!

Groetjes, Nine

Geplaatst

Hoi Maartje,

BMS is baarmoederslijmvlies.

Ik kijk wel uit naar de poging maar ook wel een beetje eng omdat het de laatste is... En een beetje onzeker (goh, had je nog niet door zeker?) omdat ik nu een ander hormoon ga gebruiken. Naast het hele gedoe van klaarmaken, vraag ik me af of ik weer veel eitjes heb, zoals de eerste twee keren. Zou het bij mij aanslaan? Maar dat weet ik pas bij de eerste FM, dus ga maar gewoon beginnen.

Caroline

Geplaatst

Hai Caroline,

Bekend verhaal hoor, onzekerheid. Klinkt als mijn verhaal, bij ons is het ook de 3e poging en dat geeft zo'n druk. En het verhaal van andere hormonen ken ik ook. Werkelijk alles is anders, nooit deca gekregen en nu wel. Vorige keren kreeg ik fostimon, dat is voor "oudere vrouwen "maar in het Amc geven ze dan juist menopur omdag daar LH inzit wat wellicht een postieve invloed heeft op de innesteling, geloof ik. En daarna utrogestan tabletten, heb ik ook nog nooit gehad. Ik moest gewoon nog 4 dgn pregnyl spuiten en daarna was 't aan mijn lijf om het BMS dik te houden ( ha, ik pas mijn nieuwe term gewoon toe! )

Ik ga voor je duimen! Gezellig zo trouwens, het mailen.

Maartje

Geplaatst

Hoi Nine,

Ja, zeg dat wel heftig. Was gisterenavond vertrokken om bij mijn zus in Amsterdam te pitten. Na het prikken pas en dat doe ik om 21 uur. Wat een vreselijke lange en enge rit met al die sneeuw.

Ik vind ze ontzettend aardig in het Amc, ook al zie ik steeds een andere arts tussen mijn benen haha. Vandaag gelukkig een bekende.

Ben je al in Dusseldorf geweest? Ik hoor wel heel veel goede verhalen. Het voordeel van die kant oprijden is dat je tegen de files inrijdt, mits je in de ochtend gaat dan.

Spannend voor je hoor, het wordt tijd dat het goed gaat. Ik zie dat je al zo veel voor de kiezen hebt gehad. Het lijkt mij zo ontzettend erg om je kindje te verliezen. Eerst zo blij dat het eindelijk is gelukt en dan met een ontzettende knal alles weer kwijt raken.

Heel veel succes en hou me op de hoogte.

groetjes,

Maartje

Geplaatst

Je vraag is beantwoord zie ik Maartje... en 6 follikels is helemaal niet slecht! You go girl...

Jij nog even geduld Caro en dan lekker naar la Belgique...dat spuiten gaat gewoon goedkomen... enneh die naaldlengte ligt eraan of je in de spier wilt spuiten of onderhuids.. buik deed ik niet (je kent mijn fobie voor naalden), maar in het been; de spier ligt daar 'voor het oprapen' :happy4:...

En Nine ook bijna op vakantie.. dan wordt het wel heel erg stil hier op dit topic..

Geplaatst

Ja San, nou ga ik weer twijfelen... of de naaldjes wel lang genoeg zijn. Ze zitten in de doosjes met 5 ampullen erbij, maar ze weten niet waar ik spuit natuurlijk. Ze zijn voor subcutane toediening. Ga nu meteen googlen wat dat betekent...

Gelukkig, het betekent onder de huid, dus dan is het goed, pfieuw...

Geplaatst

Caro, je mag me bellen hoor als het niet lukt! Dan komen we er samen wel uit...

In de prikinstructie die ik je had gestuurd stond het ook he! Naalden die meegeleverd worden zijn anders (voor onderhuids [subcutaan] spuiten) dan de eventuele die je apart bij de apotheek meekrijgt. Ik had de keuze, want er zaten bij mij geen naalden en spuiten bij..vandaar... Ik ga voor 'spierprikken'..:laughing4:. Die naald zet je ook bijna verticaal en voor onderhuids mag je hem in je been heel schuin zetten. In de buik maakt het niet uit, omdat je een huidplooi vastpakt..

Als je maar rustig en langzaam de vloeistof inspuit...

Geplaatst

Heb al in antwoord PB tje iets geschreven over Menopur... Ga oefenen met alleen een flesje solvens en naaldensetje, want daar heb ik er ook 45 van en die heb ik niet nodig natuurlijk...

Ik hoef geen huidplooi vast te pakken hoor, zit genoeg plooi op mijn buik haha! Heb je toch gezien? Oeps, nou heb ik ons verraden...hihi

Geplaatst

@Caroline, hoe is het oefenen gegaan?

Ga wel vragen trouwens volgende week maandag of een combi van hormonen een optie is; dus bijv. Purgeon/Menopur...

Geplaatst

Hey meiden,

Ben even afwezig geweest om eea te verwerken en nu wel even aan het kijken hoe het met jullie staat. Ik lach me rot om jullie spuit verhalen. Temeer omdat ik zelf ook elke keer de kriebels krijg als ik dat ding zie. Maartje met haar 6 ampullen in 1 keer! Wat een hoeveelheid joh. Ik had ook 450 Menopur, maar moest 's ochtends en 's avonds 225 per keer spuiten. Het lijkt me wel een heftige hoeveelheid dat vreselijk brandt met 1 buisje oplosvloeistof. Hebben jullie ook een oefensessie spuiten gehad voordat jullie begonnen?

Zit nu net in mijn eisprongdagen, dus heb ergens heel stilletjes de hoop dat het vanzelf gaat lukken....maar ja, dat is maar afwachten. Wij doen ons best in ieder geval haha.

En anders, half maart weer uitgangsecho, dus nog effies geduld opbrengen.

Marion heeft de arts nog over het PKD onderzoek met jou gehad en laat je dat doen? Nine, wanneer ga jij naar Dld?

Liefs

Manouk

Geplaatst

Nou, ik heb net een proefspuit klaargemaakt, ik snap niet hoe ik het flesje solvens kan breken zonder de bovenkant te verpulveren... of is dat normaal? in ieder geval een papiertje eromheen gedaan, dus geen bloedende vingers. En ik weet nu hoe het werkt met de naalden. Ik vind het trouwens best wel veel vloeistof die je in je moet spuiten! Heb het idee dat het bij Gonal minder is?

Nog een vraagje: ik heb de naaldencontainer nog van de vorige poging, dus die kan ik nu weer gebruiken voor de naalden maar kunnen de restjes glas daar ook in? Of gooi ik die in het papiertje zo weg?

Caroline

Geplaatst

Ik gooi alle ampullen, spuiten, naalden, glas erin. Wat ik gewoon weggooi is alleen plastic verpakking van de spuiten en de naalden. Kun je niet je container inleveren bij de apotheek; dan krijg je gewoon een nieuwe container. Heb ik ook gedaan..

Het lijkt zo dat je denkt dat je de bovenkant 'verpulvert'..maar hij breekt op de punt...

Weet niet hoeveel solvens jij op de hoeveelheid Menopur ampullen moet gebruiken?

Geplaatst

Hij verpulvert echt hoor, moest uitkijken dat er geen stukjes glas in het flesje terechtkwamen. Uhm... gewoon 1 flesje, van dat plaatje dat jij stuurde.

Ik had de container bewaard omdat ik de eerste 2 keren de spullen thuisbezorgd kreeg van Fertizorg. Toen ze de tweede keer kwamen, waren ze een beetje boos dat ik de container bij het ziekenhuis had ingeleverd! Alleen nu bleek ik naar de apotheek te moeten omdat zij geen menopur leveren, vandaar da'k 'm nog heb...

Geplaatst
Hij verpulvert echt hoor, moest uitkijken dat er geen stukjes glas in het flesje terechtkwamen....

Wat raar joh, bij ons is het echt gewoon knak en dan is 'de kop' eraf:

blauwe punt naar je toe en dan naar achteren knakken (met handdoek of keukenrol erom heen). We hebben echt nog nooit een verpulvering gehad...

Gewoon je container omruilen bij de apo.. moet geen probleem zijn...

Geplaatst

Nog een vraag: mag ik de spuit van tevoren klaarmaken? Zo ja: hoe lang van tevoren?

Ik zit te denken dat het misschien een keer beter uitkomt om 'm 's avonds klaar te hebben liggen ipv nog te moeten gaan pielen...

Geplaatst
Nog een vraag: mag ik de spuit van tevoren klaarmaken? Zo ja: hoe lang van tevoren?

Ik zit te denken dat het misschien een keer beter uitkomt om 'm 's avonds klaar te hebben liggen ipv nog te moeten gaan pielen...

Hoi Elinorac/Caroline,

Zal me even voorstellen, ben Reetsj. Ben sinds een week op deze site actief. Zelf al veel vragen neergelegd maar het idee dat ik nog maar weinig kon teruggeven. Maar hier heb ik wel antwoord op..:happy:

Na veel ervaring met Menopur het volgende: Nee, je mag geen spuit van te voren klaar maken. Het is een gedoe, maar misschien kun je je partner vragen je te helpen. Mijn vriend maakte het altijd klaar en zette ook de spuitjes bij mij. Dan deel je ook de lasten, zeg maar.

En ten aanzien van het tuutje van dat glazen ampulletje, dat kun je afbreken met een wattenschijfje ertussen. Bij ons brak het ook heel raar af en soms verpulverde het. Maar door dat schijfje te gebruiken zet je op een of andere manier minder druk en je hebt toch goed grip.

Succes!

Grtjs, Reetsj

Geplaatst

Hoi Reetsj,

Dank je voor je antwoord. Ik had je naam al voorbij zien komen, gaat ook niet van een leien dakje bij jullie he!

Mijn vriend heeft het een keer geprobeerd met de pregnyl, maar hij heeft veel te grote handen/vingers voor zo'n klein flesje, dus hij durft het ook niet goed. Met mezelf spuiten heb ik gelukkig geen moeite, dus alles wat hij kan doen is toekijken en me moed inspreken, maar dat vind ik niet zo erg hoor.

Jullie veel succes!

Caroline

Geplaatst

naar rotterdam geweest verleden week, dik in de file gestaan al met al een lieve dokter hij vroeg zich af waarom we wilde wisselen dit verteld iv asst hatching ook hij noemde dat je 42 jaar maar een 10% score hebt , dus dat was balen maar goed nadat hij inwendige echo had gedaan , was hij heel duidelijk door je endo kan ik niet gewoon zwanger worden, hij vindt ook dat ik mij zelf niks te verwijten heb dat ik er echt alles aan gedaan heb om zwanger te worden dus dat was lief van hem

en ja we mogen in april beginnen moet eerst mijn cryos in de vriezer opmaken in amsterdam en dan 15 april terug naar rotterdam

ze doen het samen et gent, heb al bloedgeprikt.

en hij heeft alles uitgelegd.

ben blij dat we gegaan zijn dus nu snel ongi worden dan kunnen ze opgemaakt worden en dan door naar gent.

dat was weer de update.

ben niet veel te vinden hier heb galstenen en dat vreet energie kan pas 5 maart terecht lees wel mee af en toe als ik me wat beter voel

iedereen die bezig is zet hem op en ik kijk uit naar jullie super nieuws dat het gelukt is

xxsummer

Geplaatst

Hey Summer, aan de ene kant goed dat jullie een soort doel en traject hebben met de cryo´s en Gent. Da´s positief, toch?

Wel ontzettend naar voor je die galstenen. Wens je sterkte hiermee meis.. moet je nog onder het mes of wordt dit anders 'opgelost'?

Geplaatst

Hoi Caroline,

Nou, dan ben je moediger dan ik. Ik durfde het gewoon niet, te schijterig voor:blink:.....Yep, het gaat zeker niet vanzelf, maar goed...vandaag mezelf een schop onder mijn kont gegeven en het slechte nieuws van gisteren omzetten in acties. Het VU gebeld voor 2nd opinion, kunnen we in de 1e week van april terecht en dan nemen ze meteen 2 uur de tijd voor ons. Geeft me op zich al een positief gevoel.

Fijne avond en prik ze!

Grtjs, Reetsj

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden