Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Haha ik kan je de hand schudden Mariek, ik kom daar ook in de buurt! Ik maak me er echt niet druk om, ik eet gezond en probeer niet teveel te snaaien en dan komt het zoals het komt! Enige rotmoment vind ik op de weegschaal staan bij de verloskundige, zo zinloos!

Groetjes!

• Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hahaha. Ik was echt blij toen ik gisteren van de weegschaal stapte, vond het echt goed van mezelf. Ach, ik trek er niet te veel van aan. Ik weet dat ik niet loop te snoepen en nog genoeg beweeg. De gyn zei het overigens niet op een vervelende manier. Hij wil alleen rug-, en bekkenpijn voorkomen, net als vermoeidheid enzo. Hij bedoelt het goed.

Groetjes, Nora.

Geplaatst

Sja volgens mij is het ook echt helemaal niet belangrijk hoeveel je nu aankomt. Je weet van tevoren dat dat tussen de 12 en 20 kg gemiddeld is.

Het is gewoon dat ik dat niet mag, anders zou ik er ook totaal niet mee bezig zijn: tuurlijk gezond eten maar: wat fijn om eens niet op je gewicht te hoeven letten was altijd mijn gedachte tijdens zwangerschap. Dat je dik MAG worden hahaha

Nora: hahaha Dierproof, goede term idd.

Ik heb 2 katten, twins he: broer en zus uit zelfde nestje. Zwart /wit zijn ze en vooral het dametje van de twee verhaart altijd erg veel. Nu stofzuigen wij natuurlijk genoeg maar als je haar maar even vastpakt blijft het aan mijn , vooral zwarte, kleding plakken. Vooral de witte haren zijn de schuldigen! hahahaha Ik heb ze met de fles grootgebracht die 2.. en geboren zien worden echt zoiets ga ik niet snel meer meemaken denk ik. De moeder gaf ze na 2 weken zowat geen melk meer...

van die korte Hondeharen kunnen ook zo stug zijn, krijg je bijna niet van je kleren, Wij hebben ( nog ) geen hond hoor. Ben er wel mee opgevoed.

Vind honden erg leuk, ga heel graag met ze wandelen, weer of geen weer..maar ze vragen veel meer aandacht dan b.v. katten. Dus misschien komt er nog een hond maar misschien pas met mijn pensioen hahaha

Nou dit is mijn laatse woensdag werken voor de komende X aantal jaren! jihoeoeoeooeoeoe

Ze vinden het hier op t werk niet zoooo toppie, omdat mijn enige ander vrouwlijke collega ook al vrij heeft op woensdag ( heeft 2 kids ) ... dus ja ik neem soms haar taken dan ff waar kwa telefoon opnemen en bv factureren.

Dus de vrijdag kan ik na de bevalling ( hih ff vooruit lopen) geen standaard vrij krijgen ( dat heeft zij al..........).

Dus na augustus 2009 maandag's en woensdag's vrij!

Heerlijk!

Nou iedereen alvast een fijne dag!

liefs lentezon

Geplaatst

Hey meiden,

Wat een gedoe met het gewicht zeg!

Ik weet er alles van hoor, ik was dik, ik ben dik, en och ja, ik blijf dik, hihihi.

Gekke van het verhaal is, dat ik met een gewicht ruim over de 100 kilo nog niet 1 opmerking heb gehad, niet van de VK, niet van de gyno, niemand eigenlijk. Raar vind ik, al vind ik het ook wel lekker, begrijp mij niet verkeerd!

Misschien heb ik wel zo'n overgewicht dat ze denken, och daar is geen redden meer aan, hahahaha:sunny:

Liefs Diana

Geplaatst

Hai Diana,

Sja ik ken wel meer grote vrouwen in mijn omgeving, die, dan zonder IVF. zwanger zijn geworde en er nooti wat van gezegd was.

Ik denk de combi leeftijd, tweelingzwangerschapen al 20 kg te zwaar zijn de bellen deed rinkelen. Ik weet het verder ook niet. Ik kan het nog eens vragen.

Tot nu toe nog niet aangekomen. Wel al een klein buikje YESS , maar goed kan en wil hem dan ook niet meer inhouden hihihi

1-12.......wauwie dat is echt spannend meid! eindelijk is het zowat zover denk je missschien??? Het is gewoon fantastisch!

Heb jij dat nog steeds af en toe, zo van : dat ons dit mag overkomen... wij krijgen een dochter!

Ik zit vaak nog vol ongeloof hoor..zo van wauw strakjes TWEE kindjes? terwijl: Zelfde wauw zou ik hebben met 1 kindje hoor!

Geplaatst

Hee Lentezon,

Wouw, wat bijzonder dat je twee poesjes hebt groot gebracht. Prachtig mooi. Ik heb dat ook een beetje met onze hond. Zij was nog maar 7 weken toen ze bij ons kwam. Eigenlijk nog zo ontzettend klein (superschattig).......een band heb je daarom des te meer. Maak jij je zorgen over hoe de dieren op de baby (s) gaan reageren? Ik hoor ook allemaal van die gruwelverhalen van mensen die hun dieren wegdoen omdat ze er geen tijd meer voor hebben. Ik kan me daar totaal geen voorstelling van maken. Ik denk dat ik tegelijkertijd met de kleine en de hond ga kroelen (die mag vooral niet jaloers worden!)...

Groetjes, Nora.

Gast estrhalita
Geplaatst

He dames, hier geen gruwelverhalen over ons huisdier hoor. Onze hond was 2,5 toen Robbie erbij kwam. Tuurlijk moest hij wennen, maar nooit op een manier waarvan ik dacht dat hij jaloers was of zo. Sinds januari hebben we er nog een hondje bij en dat gaat prima. Ze spelen samen met Robbie zo lief. Dus niks geen tijd meer voor de honden.

Geplaatst

Hahaha esthralita, volgens mij is jou niks te druk, ik wordt soms al moe alleen van het lezen wat jij allemaal wel niet doet!:tongue9: Je komt in ieder geval over als een bezig bijtje!

Groetjes,

Pien

Geplaatst

Ha meiden, goedemorgen!

Esther wat leuk een hond erbij: die groeien nu met zijn allen samen op he.

En Stephani: ik snap niet dat mensen hun dieren weg kunnen doen, tenzij ze een gevaar zijn ...idd.

Mijn katten zijn al wat kinderen en baby's gewend. De grote laat zich gerust aan zijn staart trekken, maar het meisje zorgt dat de vlugge vingertjes haar niet kunnen raken.

Tuurlijk zal ik er altijd bijblijven. Dieren blijven dieren, hoe lief ze ook zjn. Ook de kinderen t.t.t. leren dat dieren geen speelgoed (!)zijn... dat je ze het beste kan laten lopen tenzij ze zelf naar ze toe komen en het liefst samen met mij , of mijn vriend met de beestjes knuffellen.

Ik ben daar best wel strikt in. De poes heeft namelijk niet al die jaren bij mij gewoond. Ik had eerst de kater en de Poes ging naar een vriendin. Haar zoontje is niet echt zachtzinnig met haar omgesprongen. En dat neem ik de moeder kwalijk, niet het kind zelf!!!!!!

Na 2 jaar kwam ze door omstandigheden bij mij wonen en is ze helemaal veranderd de laatse 5 jaar( positief ).

Alleen ze loopt liever weg van kinderen, ook is het 1 keer voorgekomen dat een kleuter een tik voor zijn bolletje kreeg van haar ( zonder nagels welliswaar ). Wij hadden even niet opgelet.....

Het is er amper uit te krijgen, misschien als er dus kinderen in huis wonen ze eraan went en ze misschien weer vertrouwen krijgt in kinderen!

Echt zorgen maak ik mij niet, maar in de gaten houden dus en de kinderen leren met katten / dieren om te gaan. Dieren zijn geen speelgoed.

Komt vast allemaal wel goed.

liefs lentezon

Geplaatst

Rauwe worst laat ik maar even staan/liggen.

De turkse Durum (knorr) was lekker,maar bleek toch wel te kruidig te zijn ;)

Mijn buik leek terplekke te groeien, gelukkig was ik het snel weer kwijt. haha!

Gast estrhalita
Geplaatst

He Stephanie. Echt druk is het niet hoor. Het is maar wat je gewend bent en ik werk niet dus kan alles op de honden en Robbie richten.

Geplaatst

hallo dames,

even over het aankomen tijdens een zwangerschap,

ik was bij mijn dochter 28.5 kg aangekomen,

gewoon gegeten niet gek gedaan maar de kilo's kwamen wel.

ik weeg normaal 74 kg, mijn moeder had ook last van het gewicht tijdens haar zwangerschap ook 3 x 25 kg.

maar ik ben wel weer als kwijd geraakt , ben benieuwt of het nu ook weer gebeurt, ik zie het wel, kom ook weer goed, als alles maar goed met de kleine gaat.

liefs nicole

Geplaatst

Lentezon en Esthrhalita,

ik was verrast door jullie reacties naar mij toe. Ik denk dat jullie je vergist hebben in de naam, aangezien ik niets over wegdoen van dieren (zou er niet aan moeten denken om onze 2 katers weg te doen) en allerdaagse drukte heb geschreven.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Hoi Stephani,

hihi alom verwarring.. over t wegdoen van dieren heb ik t toch tneti gehad en Esther ook niet ?? Misverstand of zo.

Nicole: inderdaad benieuwd hoe het je deze keer vergaat. Aangezien het er ook weer af is gegaan lijtk het me niet zo'n probleem toch?

Nog proficiat: je was toch spontaan zwanger geworden?? Wat geweldig joh, echt prachtig !!

Geplaatst

hallo lentezon,

die kilo doen mij niets, ik ben blij dat ik er waar aan mag komen,

al kom ik 30 kg aan, ik ben blij dat ik het nog eens mee mag maken,

als alles goed blijft gaan, maar daar moet ik maar van uit gaan.

en ja het is spontaan, niet te geloven dat het kan naar al die jaren ziekenhuis.

leifs nicole

Geplaatst

Hai Nicole,

Ik snap je beredenatie hoor, zo van 'blij dat ik aan mag komen'.

Helaas geldt dat voor mij dus niet. In mijn geval gaat het om extra risico's voor de kleintjes en mijzelf...daarom ben ik zo blij dat ik nog niet ben aangekomen.

Al zou ik 120 wegen en dat voor de rest van mijn leven blijven......snappie...maar het kan gewoon niet voor de kleintjes.

hoge bloeddruk, zwangerschapssuiker om maar wat te noemen

Op medische gronden en noodzaak moet ik op gewicht blijven, dus ja ik heb geen enkele keus.

Veel vrouwen maken ff gebruik van de periode van de zwangerschap om nu ( eindelijk) eens niet op gewicht te hoeven letten, danwel je er druk over te maken! Ik kan mij daar dus niet bij voegen, bij die groep, helaas.

Ja fantastisch! Spontaan zwanger, wat een kado ! Liefs lentezon

Geplaatst

hallo lentezon, ik snap dat dat voor jouw niet zo is, maar je doet alles voor die kleintjes. succes.

hallo claudia, chorizo is als cervlaat gedroogt en die mag je ook, dus ik denk dat je chorizo ook mag, het is niet als filet rauw.

liefs nicole.

Geplaatst

Hoi Nicole,

Ik vond het nog steeds prachtig dat je spontaan zwanger bent geraakt,

nog steeds aardig op wolkjes aan het rondlopen zeker?

Ik voel me ook goed, en maak me over een miskraam bv nu al helemaal geen zorgen meer. Ik laat het allemaal maar over mij heenkomen en neem die dingen zoals ze op mijn pad komen. had ik niet verwacht ik kan best een tobbertje zijn terwijl mijn insteek wel is: positief blijven!

Vanmiddag moet ik weer ff naar t ziekenhuis, ik heb nog geen enkele voorlichting etc gehad.

Ik weet niet eens wanneer er weer echo's zijn????? Wie is mijn verloskundige?? Ze hadden hierin een fout gemaakt....

dus dat komt goed!

fijne dag!

Geplaatst

hallo lentezon,

ik heb volgebde week dinsdag de 18 nov. de eerste echo, vind het heel spannend, ik ben wel nog onzeker, zal nog wel even duren tot de 14 week, had ik bij mijn dochter geen las van.

jij heel veel succes in het ziekenhuis, hoop dat je nu wel meer te horen krijgt.

liefs nicole

Geplaatst

Knap hoor dat je nog steeds zo goed op gewicht kunt blijven! Ik ga morgen sinds tijden weer eens wegen op mijn weegschaal hier. Weet zeker dat ik aangekomen ben, maar ben benieuwd hoeveel. Vind het ook niet erg, zolang alles maar goed gaat met uk, en daar lijkt het wel op. Maar bij jou snap ik dat je niet mag aankomen, maar dat gaat vast lukken want je verbrandt volgens mij genoeg energie met al je blijdschap en geluk, die je van harte zijn gegund! Volgens mij loop je helder stralend rond, geen lantaarnpalen meer nodig!

Vooral zo doorgaan!

groetjes, niki

Geplaatst

Hoi Nicole,

Aftellen geblazen meid....spanned zeg de 1e echo. Het is gelukkig al snel morgen en ben benieuwd weer te lezen hoe het is gegaan.

Je voelt je deze keer dus onzekerder dan bij je 1e.

Je voelt je idd na 12 -14 weken vast zekerder. Ik merk dat nu bij mijzelf ook.

Ik heb nu zelfs van de 13e week tot de 17e helemaal geen echo meer ..maar

ach ik ben morgen alweer 14 weken zwanger en het zijn drukken tijden altijd november en december ..

Succes morgen !

liefs lentezon

Geplaatst

Hey Niki,

Hoe gaat het vandaag?

Is je gewicht je meegevallen?

Zolang alles goed is met de kindjes is er niets aan de hand en kilo's nemem we voor lief .

Ik ben wel ca 1/2 kg zwaarder hoor sionds vorige week ..ook weer wat verjaardagen en etentjes gehad afgelopen week en veel meer 'gesnoept'dan normaal dus..

Weer ff pas op de plaats dus. En eens zal ik toch ook wat gaan bijkomen.

Ik heb al wel een buikje hoor!

heb dus al een zw. rok gekocht hihihhihihih Jippie.

Ik heb donderdag ene feestje en wilde graag een rok aan omdat de oude me wat te stak zitten bij de buik en dat vind ik niet fijn.

Wat vind jij van de 'positie kelding'?

meid meid wat is het al snelllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll 1-12! Wauwie.

Renata zal vandaag bevallen he , dus de verhalen zal je nog wel allemaal gaan lezen denk ik.

Liefs van mij!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden