Ga naar inhoud

Dagelijks menu zwangeren vlgns. zknh.


Lentezon

Aanbevolen Berichten

Hai Diana 79,

 

 

 

Goh je bent samen met Niki uitgerekend!

 

En dat is al heeeel snel. Hoe voel je je? Zenuwachtig ??

 

 

 

Ik ben ietsje wijzer hoor van mijn bezoekje aan de gyn. Ze hebben bloed geprikt en ze heeft vragen gesteld naar de hartjes gekeken en er is een vervolgafspraak ( week 17 weer ) . Ook hoef ik verder geen VK te regelen want ik blijf in het ziekenhuis.

 

Voorlichting over bevallen op medische indicatie krijg ik over een aantal maanden.

 

 

 

Ik ben nu bezig met kraamhulp te regelen en verder beginnen we binnekort aan het 'grote koop gebeuren'! Ik heb tot nu toe al wel wat kleertjes ...

 

we hebben nog alle tijd, ik wil ook graag eerst weten of we jongens en of meisjes kunnen verwachten!

 

 

 

Ben verder gevraagd voor tweelingonderzoek / experiment/ slikken van een extra hormoon ( ter voorkoming van vroeggeboorte ).. maar dat ga ik toch niet doen. Mijn meoder heeft het beruchte DES hormoon geslikt in haar zwangerschap van mijn zus( oestrogeen ) . Misschien krijgt dat verhaal nog een staartje. ..dus ze kunnen me nog meer vertellen over 'onschadelijk voor de beebjes'.

 

Denk dat ik er nog een topic over open ...

 

Ook ben ik blij nu even 'gewoon' zwanger te zijn en niet weer in de MMM. want ik moet dan elke week een prik komen halen, extra onderzoeken etc .

 

 

 

Wat zouden jullie doen?

 

 

 

nou nog een fijne dag vandaag!

 

liefs lentezon

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Hmm, geloof ook niet dat ik er zo heel erg happig op zou zijn. Je hebt de hele mmm al moeten doorlopen om zwanger te worden en komt nu nog in het ziekenhuis.

 

En, ik weet niet hoe het onderzoek precies verloopt, maar mijn man doet ook mee aan een onderzoek en moet er regelmatig voor naar het ziekenhuis. Het kost best veel tijd en energie.

 

En met de voorgeschiedenis van je moeder kan ik me voorstellen dat je extra twijfelt.

 

Groetjessssssssssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik spring er ook bij............

 

Lentezon, had al gereageerd in je nieuwe topic maar nogmaals ik zou denk ik hetzelde doen.

 

ff gewoon lekker zwangeren!!!, zonder polonaise hoor!!!

 

 

 

En dan nog over dat aankomen

 

ik woog rond de 90 bij start ICSI.......maar heb helemaal nooit wat gehoord over voeding, aankomen etc...........lol

 

ben nog niet eens op een weegschaal geweest hahahaah

 

ja thuis dan

 

maar das ook al weer een hele tijd geleden

 

potverdorie moek me maar weer eens wegen hoor..........vergeet het aldoor

 

weet wel dat ik ongeveer een maandje geleden rond de 85 was.

 

(ja toch afgevallen door het minder eten door misselijkheid )

 

 

 

en dat lijstje trouwens staat aardappelen (4stuks) pfffffffffff nou mag blij zijn als ik er 2 naar binnen krijg hoor..........4 gaat me echt niet lukken..........hahaha

 

 

 

p.s. over dieren nog...........

 

ik heb wel huisdier weg gedaan nadat ik mijn dochtertje had gekregen.

 

maar niet omdat het mij op zicht ff te veel werd maar omdat het toch wel een probleemhondje was die gewoon zo ontzettend veel aandacht nodig had en ik er gewoon verdrietig van werd dat ik hem niet dat meer kon geven.

 

ja gewoon aandacht maar dat was niet genoeg

 

maar ik heb hem enkel weggedaan toen er via via in de familie iemand was die het had over dat ze altijd al zo een hondje had gewild............ik dacht nou mooier kan niet. en het was het beste wat ik voor het beesie had kunnen doen..........hij bloeide helemaal op door de aandacht ( ja deze persoon had oudere kinderen en veel thuis en nam de hond overal mee naar toe dus 200% aandacht)

 

heb er soms nog wel spijt van maar ik weet dat ik het niet vanwege egoisme heb gedaan maar puur uit liefde voor het beest. wat het beste was voor hem, niet voor mij!!!

 

 

 

solly beetje heel errug of topic ;-)

 

groeties

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaja het was interessant op de weegschaal... Nu dus al in totaal 19,5 kg aangekomen! Oeps. Maar ik ga me er niet druk om maken. Het vliegt er hopelijk straks af na de zwangerschap, en zo niet, dan ga ik extra veel borstvoeding geven... hihi... Nee natuurlijk veel sporten en bewegen weer. Ach ja, all for the better good.

 

Ja zwangerschapskleding... Ik moest er wel aan wennen. Kocht de grootste maat gewone kleding bij Miss Etam. Maar 2 maanden geleden moest ik er toch echt aan geloven en nu weet ik eigenlijk niet beter meer. Het is inderdaad fijn als je buik gewoon lekker los kan zijn zonder in de weg zittende dingen. En dat kan door die zwangerschapskleding. Ik heb 3 hele lange hempjes, die helemaal over de buik kunnen. Dat vind ik heel fijn. Lekker geborgen. Daar blijft de broek ook lekker op 'hangen' zeg maar, alhoewel je toch geregeld staat te 'hijsen'. Maar geeft ook weer niets.

 

 

 

Ja ja, hoe zal het met Renata gaan? Spannend allemaal weer.

 

groetjes, niki

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast estrhalita

Ik ben in totaal nu 14 kilo aangekomen, maar zat nog niet op mijn oude gewicht van voor mijn 1ste zwangerschap. Dus als je die kilo's erbij telt ben ik nu 20 kilo aangekomen. Hetzelfde als bij mijn 1ste zwangerschap

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, geloof ook niet dat ik er zo heel erg happig op zou zijn. Je hebt de hele mmm al moeten doorlopen om zwanger te worden en komt nu nog in het ziekenhuis.

 

En, ik weet niet hoe het onderzoek precies verloopt, maar mijn man doet ook mee aan een onderzoek en moet er regelmatig voor naar het ziekenhuis. Het kost best veel tijd en energie.

 

En met de voorgeschiedenis van je moeder kan ik me voorstellen dat je extra twijfelt.

 

Groetjessssssssssssssssssssss

 

 

 

Hoihoi, Ik had er al apart een topic voor geopend wan tik kan me voorstellen dat dit een beetje een morele kwestie zou kunnen zijn , idd omdat je ook graag iets terug zou willen doen.

 

Ik was benieuwd ook wat jullie zouden doen. En alle plussen en minnen tezamen is het toch een dikke min geworden...laat mij maar lekker 'gewoon'zwangeren voor zover mogelijk met een 2 ling.

 

 

 

Niki ..ach inderdaad strakjes ga je weer meer sporten en misschien wel borstvoeding geven + je zal de hele dag in de weer zijn !! ..die kilo's verdwijnen zo! Ik ga morgen ook eens ff naar miss etam en C&A...ff mijn - soms -merken mani laten varen .... Is ook zonde allemaal erg grote maten kopen waar ik, I hope, lekker in ga verzuipen vanaf volgend jaar zomer hahahahahahaha Dus zal ik uitwijken naar goedkopere winkels.

 

 

 

Lila, goh je was door de misselijkheid nogal afgevallen. Met 3-4 aardappellen bedoelt ze ardappel ter grootte van een ei..hahaha

 

Aangezien ik 1 kg ben aangekomen de laatse week, dus weer ff pas op de plaats, Ik heb teveel dingen naast de basis voeding gegeten door idd etentjes, verjaardagen die allemaal afgelopen week waren. Komt goed!

 

 

 

Fijne dag iedereen! Ik ben wat verkouden, hoofdpijn , gelukkgi ben ik morgen vrij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hihi Niki, komt goed inderdaad!

 

 

 

Zo en zo: met een tweeling + een strakjes verminderd inkomen van netto ca300 kan ik niet meer zo leven als ik / wij daarvoor deden.

 

 

 

dan keek ik nergens naar en dat zal nu wel moeten.

 

Maar allemaal voor een goed doel!

 

 

 

Liefs van mij..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast estrhalita

Normaal kijken wij ook nergens na, maar ja die positiekleding is toch maar tijdelijk. Een tip, ik heb veel gekocht via marktplaats. En was er zeer over te spreken. Ook de H&M heeft leuke kleding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Hallo dames,

 

 

 

Ik ben zelf 1.60 lang en weeg tussen de 51 en 52... Ik ga tijdens mijn zwangerschap niet minder eten ofzo, maar je leest en hoord vaak dat mensen alles eten wat los en vast zit... Ik kan het begrijpen want het schijnt dat je meer trek heb enzo, maar ik ga me toch proberen te beheersen, ik eet altijd gezond en blijf dat doen en in het weekend lekker snoepen en door de weeks lekker gezond....

 

 

 

wanneer begonnen jullie aan te komen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mijn Baby,

 

 

 

Ik ben net zo lang als jij, alleen weeg ik 62kg. en mn streefgewicht was 60kg. Ik was heel erg aan het lijnen en sporten en dat sporten blijf ik zolang mogelijk doen. Waar ik sport letten ze ook heel erg op wat je eet. Dus dat is voor mij heel makkelijk om het in de gaten te houden.

 

Ik merk nu wel dat ik de hele dag door honger heb. En dat ik nadat ik gegeten heb al heel snel weer trek krijg. Ik neem naar het werk standaard wat dingen mee, dus dat eet ik overdag en niet meer als het op is. Verder als mn maag leeg is wordt ik erg misselijk, dus moet ik wel iets eten weer. Maar voorlopig blijf ik nu mooi op gewicht en ik was vorige week gewoon een kg kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haaai Tammy,

 

 

 

Dus jij bent ook een Ukkie net als ik hahhaha.... klein maar fijn toch?

 

Ik merk dat ik op sommige momenten erg veel trek heb en alles wil eten,

 

maar ik ben ook vaak misselijk, ik hoef gelukkig niet overtegeven maar heb

 

dan zo een vies misselijk gevoel dat ik nergens zin in heb.....

 

maar dat is elke dag anders, vandaag goed gegeten op me werk en zo weer eten...

 

Ik ga niet minder eten tijdens me zwangerschap, maar ga wel gezond eten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog wel een tip hoor, waar ook het topic mee begonnen was:

 

 

 

haal de folder " gezond zwanger" , te verkrijgen in ziekenhuis/ VK.

 

Hierin het aan te bevelen dagenlijks menu/ hoeveelheden.

 

Dan heb je geen overdreven snaaidrang en ben je wel erg gezond bezig voor jezelf en je kindje. mij heefthet geholpen om de kilo's binnen de perken te houden. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden