Jump to content

Nieuw hier en begonnen met 1e icsi

Recommended Posts

Posted

Hallo iedereen,

Wij zijn sinds vorige week begonnen met onze 1e icsi poging in genk, belgie en zitten nu op 8e dag van spuiten van deca en puregon. Morgen hebben we de 2e echo om te kijken hoe het gaat.

Ik wilde iedereen hier heel veel suc 6 wensen met hun behandeling en hoop dat jullie hartewens uit gaat komen.

groetjes,

jolanda

Posted

hallo jolanda,

welkom om het forum, ik vind persoonlijk dat je heel veel steun hierop vind, en op veel vragen antwoord kunt krijgen.

ik wens jullie heel veel succes met jullie 1e ICSI.

groetjes lucky-t

Guest Simone1972
Posted

Welkom en veel sterkte met je eerste ICSI poging. Ik ga voor je duimen dat het gelijk de laatste ICSI mag zijn!

Posted

hallo,

ook van mijn; welkom hier.

wij zijn ook bezig met icsi maar dan poging 2. morgen heb ik al de punctie dus dat gaat alweer sneller dan verwacht. nu even rustig aan dus ik heb genoeg tijd voor de pc.

heel veel suc6 gewenst!

liefs

Desiree

Posted

Hallo Jolanda,

welkom hier op het forum!

ik ben er erg blij mee, er zijn hier mensen die weten wat je doormaakt en je gewoon begrijpen..

Heel veel succes met je poging!

Liefs,

gerreber

Posted

hoi jolanda en welkom op het forum!

hoe is het vandaag gegaan?

hoe is het in belgie?

we zijn zelf ook aan het denken om naar gent te gaan dus ik zou graag van je willen weten hoe je het ervaart!

als je wilt natuurlijk haha!

in elk geval veel succes met je behandeling!

Posted

Hallo,

Wat lief dat er zo veel reacties binnen zijn gekomen.

Wat hebben jullie al veel meegemaakt, aan jullie onderschriften te zien !

Lucky,

Heel veel suc 6 16.10 met je 1e fm. Ik mag diezelfde dag voor een 3e fm terug, zal met je meedenken/meeleven.

Annemie,

Jij zult toch ook langzaam een fm moeten krijgen, niet ?

Simone,

Balen dat je vorige poging niet gelukt is.

Wanneer mag jij weer beginnen ?

Desiree,

Hoe is met je ? Na de punctie vandaag ? Ik hoop dat het meegevallen is, en dat je flink geoogst hebt, want iedereen ervaart het anders en de punctie is het minst leuke gedeelte aan het traject, wat ik zo hoor.

Gerreber,

Ik zie dat je net als Lucky ook 16.10 voor een fm mag, dus ik mag met 2 mensen mee gaan leven, spannend !

Vanessa,

Hoe is gisteren de punctie gegaan ? ik zie aan je onderschrift dat je hoopt op 1 of 2 eitjes ? Had je weinig follikels bij de laatste fm ?

Hildever,

Van harte gefeliciteerd (wensen kunnen nooit te laat komen, denk ik zo). Geniet er maar lekker van. Hopelijk "besmet" je meer mensen op dit forum en kunnen we jouw voorbeeld volgen. Gaat het goed met je ?

Beau,

Jij denkt meteen, ik "doe" het meteen goed, ik ga voor 2. Wat geweldig, kan me heel goed voorstellen dat je trots bent. Hoe oud zijn ze inmiddels ?

Draakje,

Het spijt me te lezen dat je al 2 pogingen hebt gehad die mislukt zijn en dan nu ook een 3e ? Ik weet niet hoe ze dat bij jullie doen, maar doen ze daar niet meerdere zaadstalen nemen en de 1e invriezen, voor het geval dat ? Wat een tegenvaller, zeg.. Gaan jullie nog voor een volgende poging ? evt. wanneer ?

Zo, hopelijk niemand vergeten. Ik heb gereageerd op basis van jullie onderschriften, dus neem me aub niet kwalijk als ik foute en/of ongepaste opmerkingen zou schrijven, omdat ik jullie geschiedenis (nog) niet ken.

Gisteren was mijn echo op zicht wel goed gegaan. Ik had maar 5 follikels, was wel een teleurstelling, want ik had liever meer gehad, zodat de kans groter zou zijn. Ik weet wel dat we maar 1 goeie nodig hebben, maar met 5 follikels, weet ik die kansen niet zo goed in te schatten.

De dokter zei dat ze 1.2 groot waren, dus 16.10 terug om te kijken of ze op schema blijven liggen en dan waarschijnlijk 20.10 de punctie. Ik blijf hoop houden en houdt jullie op de hoogte.

Groetjes,

en tot :active:

jolanda

Guest Simone1972
Posted

Spannend hoor Jolanda. En wat duurt wachten dan lang he?

Ik krijg donderdag waarschijnlijk te horen wanneer ik volgend jaar weer mag beginnen. Donderdag moet ik nog bloed laten prikken om te kijken of mijn HCG al voldoende gezakt is.

Posted

Hoi Simone,

Als ik jouw verhaal lees, dan denk ik dat jij meer moeite zal hebben met wachten. Je gaat pas volgend jaar weer beginnen ? bewust voor gekozen, of komt dit gewoon voor de verzekering het beste uit (begrijpelijk hoor, want goedkoop is het allemaal niet ).

Als je eenmaal bezig bent, vindt ik dat wachten niet zo een probleem. Het enige deel wat moeilijk wordt, denk ik, dat als de tp eenmaal heeft plaatsgevonden, want dan ga je echt denken bij ieder ding dat je doet, als ik dit doe, dan heeft dat misschien gevolgen dat de aanhechting niet goed gaat en dan als een porcelein iets gaat leven, dat ga ik proberen om tegen te gaan, zover dat mogelijk is en dan zien we wel wat het leven in petto voor me heeft. Het is wel gebleken dat we toch niet overal controle op kunnen hebben, anders waren we allemaal op dit forum al op onze eigen manier zwanger geworden. Gelukkig kunnen ze tegenwoordig wel al heeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeel.

Groetjes,

Jolanda

Posted

HI Jolanda,

Waar ben jij in behandeling?

5 follikels is al mooi hoor, er zijn nog dagen genoeg om ze lekker te laten groeien hé,

heel veel succes !!

Posted

Hoi Sofie,

Momenteel zijn we in genk in behandeling (niet in gent, zoals mensen ook wel denken). Ik ben nog druk bezig met broeden, dus hopelijk komen er nog follikels bij, of zit er gewoon de follikel bij, dan mag ook !!

Wat is jouw verhaal ? Ik zie niks in je onderschrift staan ? momenteel ook met iets bezig ?

Groetjes,

jolanda

Posted

Hoi, Genk dus ik dacht het wel :)

Ik heb 3 IUI s gehad, niet succesvol. Heb nu net eerste IVF gehad en is ook niet gelukt. In november hebben we TP eerste cryo. We zijn in Leuven in behandeling. Super team ook, schatten van mensen. Ik merk wel dat er van ziekenhuis nr ziekenhuis wel wat verschillen zijn, het katholieke Leuven vs het vrije VUB etc maar ja ik ben heel tevreden en uiteindelijk moeten we vertrouwen hebben.

Geniet van het broeden :) ik had in t begin ook niet zoveel en uiteindelijk had ik 17 follikels en 14 eitjes daarin dus dat was heel goed.

volhouden :) en je laten verwennen

Guest Simone1972
Posted
Als ik jouw verhaal lees, dan denk ik dat jij meer moeite zal hebben met wachten. Je gaat pas volgend jaar weer beginnen ? bewust voor gekozen, of komt dit gewoon voor de verzekering het beste uit (begrijpelijk hoor, want goedkoop is het allemaal niet ).

De reden voor wachten is heel simpel: eerst moet het HCG (zwangerschapshormoon) uit mijn lijf zijn. Vervolgens is een maandje rust wel goed voor je lijf, in december is onze kliniek gesloten, dus volgens jaar (januari, februari of maart) beginnen we weer met goede moed.

Het wachten duurt niet lang, aangezien wij 1 november de sleutel krijgen van ons nieuwe huis. Kan ik lekker klussen en gaat de tijd vast heel snel voorbij. :icon_rr:

Posted

Hey Jolanda,

Bij mij hadden ze 6 eitjes gevonden, waarvan er maar 1 goed is gaan delen. En die draag ik nu bij me. Het gaat heel goed. Eigenlijk weinig last van wat voor klachten dan ook.

Ik hoop dat jij ook sel zwanger zult zijn.

Groetjesssssssssssssssssssss

Posted

hai hildever,

ik blijf me verbazen dat het dus echt kan he, met 1 goede embryo zwanger worden, jij bent het levende bewijs.

dat soort verhalen geven me echt moed, super he !!!!

groetjes

Posted

Hoi Jolanda,

Morgen is m'n eerste echo, geen idee of het al een fm is. Ze gaan wel kijken hoe het ervoor staat met de follikels en hoeveel puregon ik moet gaan spuiten.

Spannend, weer een stapje dichterbij..

Wel fijn dat we met meerdere in dezelfde fase zitten van het traject.. En nu maar hopen op een mooi resultaat!

Heel veel succes allemaal!

liefs, gerreber

Posted

hoi gerreber,

dit is de eerste echo he, en je spuit nog geen puregon toch?? dan is het nog geen fm, maar een uitgangsecho. dan bekijken ze of je goed reageerd op de decapeptyl.

de eitjes, en de groei daarvan kunnen pas bekeken worden als je puregon gebruikt.

handig he, dat we elkaar een beetje kunnen helpen zo toch !!! ik moet morgen voor de 1e fm, ik vind het best spannend om te moeten afwachten hoe mijn lichaam zich als broeikip laat functioneren, hahahaha.

we horen het morgen wel van elkaar he, succes

Posted

Hallo Lucky,

Ja het is fijn dat we zo dingen met elkaar kunnen delen. Ben erg benieuwd of ze tevreden zijn tot nu toe.

Hoe gaat het prikken. lukt het ook een beetje met de puregon?

Ik had vandaag m'n eerste blauwe plek... verder gaat het prima.

succes morgen!

Groetjes,

gerreber