Jump to content

HCG waarde blijft maar niet zwanger

Recommended Posts

Posted

Hallo Meiden,

ik zit met een vraag en misschien herkent een van jullie zich in mijn situatie.

3 oktober 1e terugplaatsing van 2 emmies. 18 oktober mocht ik testen en ... positief... 2 dagen daarna ben ik toch gaan menstrueren. Na HCG bloedonderzoek bleek dat de waarde toch aan het stijgen was. Het ZH dacht dat er misschien 1 emmie was blijven zitten en zei dat ik toch echt officieel zwanger was.

6 nov 1e echo... helaas... baarmoeder leeg. Wat een enorme klap.

Nu is het inmiddels 19 november en mijn HCG waarde blijft steken op 166.

Ik heb verder geen klachten dus de verdenking op een bbz is weggenomen. Maar een verklaring waarom de hcg waarde blijft heeft mijn gynaecoloog niet echt. Ik prik 2 x per week net zolang totdat de waarde 0 is.

Ik begrijp dat in principe na een miskraam de waarde na 2 weken echter al op 0 hoort te staan.

Heeft iemand van jullie ervaring hiermee en wat is er toen aan gedaan om de HCG waarde uit het bloed te krijgen?

Ik kijk uit naar jullie reacties.

LIEFS Bianca

Posted

Kan je helaas niet helpen/heb geen verklaring.

Vond je verhaal wel soort van wreed zelfs om te lezen; bah, wordt er eerst aan je bevestigd dat je zwanger bent en dan niks... en nu blijft je lijf dan toch 'raar' doen en heb je waardes in je bloed die niet te verklaren zijn...

Hoop dat dit snel klaar is voor je, want zo blijf je er ook op een vervelende manier mee bezig, lijkt me. Succes!

Posted

wat een klap moet dat zijn geweest. denk je zwanger te zijn en dan zien ze niks...........en nu blijft die hCG hoog.

zo raar.

ik heb hier geen ervaring mee dus kan niks zinnigs erover zeggen.

je zou toch gaan denken aan een bbz, maar ja als het dat niet is............???

ik hoop dat er gauw duidelijkheid is.

dat geeft ook rust

veel sterkte meid

Posted

Sorry Biancx,

Ik kan er geen zinnig woord over zeggen. Alleen maar dat ik het heel vreemd vind! Wat zal je in spanning zitten. Ik hoop voor je dat er op wat voor manier dan ook snel een keer duidelijkheid is.

Groetjesssssssssssssssss

Posted

Hallo Bianca, meisje wat een verhaal. Dat moet vreselijk zijn geweest. De blijdschap, de angst, geruststelling en dan toch weer diep de put in. Ik ken niks van die hcg waarden maar ik zou het heel goed opvolgen en vragen of ze niet snel meer duidelijkheid kunnen scheppen op een of andere manier want dit is toch ondragelijk.

Ik wens je echt heel veel sterkte en troost.

Posted

Hoi,

Ik heb dit 2x gehad.

HcG bleef in eerste instantie langzaam stijgen, zonder dat er iets te zien was in mijn baarmoeder. Daalde ook wel eens, om vervolgens gelijk te blijven.....

Beiden waren dit bbz. De gyn was ook steeds verbaast over de waarden, zoder dat hij iets kon zien. Ook omdat ik totaal geen klachten of bloedverlies had.

Na 2 weken bloed prikken kreeg ik wel buikpijn en schouderpijn. Een spoed operatie later bleek dat er toch een iniminie vruchtje in mijn eileider zat....... Ik was toen officieel 8 weken zwanger.

Eileider is overigens behouden gebleven. 2e bbz was vergelijkend, maar toen wel bloedverlies.

Ik wil je absoluut niet bang maken, maar wilde toch deze ervaring met je delen.

Sterkte!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use