Jump to content

Recommended Posts

Posted

Gisterochtend ben ik begonnen aan de tweede IUI-poging. Ik slik 5 dagen Clomid en heb maandag de 8e mijn eerste fm.

Zijn er nog meiden over voor de IUI, of lees ik nu alleen nog maar over IVF op dit forum?

Posted

Hi Natasja,

Het is zeker rustig met de IUI "meiden".

Zelf ben ik een half jaar actief geweest op dat stukje forum, maar nu ik bezig ben met IVF ben ik daar naar toe gegaan.

Ik wil je veel succes wensen met je tweede IUI behandeling.

Hoop op een mooie/goede echo a.s. maandag.

Posted

Succes met IUI, ik zie dat je al ivf hebt gehad. Meestal is het andersom, maar dan kan de behandeling voor jou alleen maar meevallen. Nu duimen op een goede afloop.

Liefs Marinda

Posted

heej natasja..!

wat raar, ik dacht aan jou, en klikte op ivf moeders en jaar hoor een bericht hier van jou!

dus je bent al bezig met iui? spannend!

hopen dat alles goed verloopt, en uiteindelijk natuurlijk een zwangerschap.

liefs

Desiree

Posted

Hoi Natasja,

Na 3 x IUI raadde mijn gynaecoloog dringend aan met IVF verder te gaan... Dus wat mij betreft is het ook IVF wat de klok slaat, maar jou wil ik succes toewensen met IUI.

Zou mooi zijn als het zo lukt, toch?! Zet 'm op.

Posted
Hi Natasja,

Het is zeker rustig met de IUI "meiden".

Zelf ben ik een half jaar actief geweest op dat stukje forum, maar nu ik bezig ben met IVF ben ik daar naar toe gegaan.

Ik wil je veel succes wensen met je tweede IUI behandeling.

Hoop op een mooie/goede echo a.s. maandag.

Hoi Chantal,

Dank je voor je reactie. Ik hoop dat het beter wil groeien dan de vorige poging. Zie dat ik mijn duimen moet draaien voor jou. Sterkte in de ww.

Liefs

Posted
Natasja, ik wil je heel veel succes wensen met je 2e IUI poging. Ik hoop dat het nu ook gaat lukken voor jou.

Liefs,

Yvonne

Hey Yvonne,

Ik ben ff een tijdje een slechte site-bezoeker geweest. Zie nu dus pas dat je weer begonnen bent met je tweede IVF. Morgen de tp en dan op de bank. Ik ga weer voor je duimen en we hopen natuurlijk dat december DE maand wordt. Leuk kerstcadeautje kunnen we wel gebruiken.

Liefs

Posted
Spannend weer Natasja! Ik hoop dat jij nu ook een keer geluk hebt!!!!

Groetjessssssssssssssssssssssssss

Hoi Hilde,

Ohw, wat schiet het al lekker op bij je! Spannend hoor. En zo lief dat je nog steeds met iedereen meeleeft.

Liefs

Posted
heej natasja..!

wat raar, ik dacht aan jou, en klikte op ivf moeders en jaar hoor een bericht hier van jou!

dus je bent al bezig met iui? spannend!

hopen dat alles goed verloopt, en uiteindelijk natuurlijk een zwangerschap.

liefs

Desiree

Hi Desiree,

Dat had ik met jou nou ook - dacht: wij zouden eigenlijk pas weer volgend jaar beginnen en jullie ook, maar nu zijn wij al weer gestart. Word ook een dagje ouder hè. Volgend jaar al weer 39!! De tijd dringt.....

Liefs

Posted
Hoi Natasja,

Na 3 x IUI raadde mijn gynaecoloog dringend aan met IVF verder te gaan... Dus wat mij betreft is het ook IVF wat de klok slaat, maar jou wil ik succes toewensen met IUI.

Zou mooi zijn als het zo lukt, toch?! Zet 'm op.

Hoi Moon,

Ik wens jou succes met de IVF. Ik hoop dat je snel iets hoort.

Het zal voor ons zeker leuk zijn als het lukt, we zijn niet voor niets omgeswitched zou ik zo zeggen.

Liefs

Posted
Succes met IUI, ik zie dat je al ivf hebt gehad. Meestal is het andersom, maar dan kan de behandeling voor jou alleen maar meevallen. Nu duimen op een goede afloop.

Liefs Marinda

Hoi Marinda,

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik hoop dat het voor ons dit jaar ook nog mag gaan lukken.

Liefs

Posted

Hoi Otjes,

Ik ken je al van het vorige forum maar dat is niet meer echt in trek lijkt wel....

Misschien lukt het hier beter.

Waarschijnlijk gaan we een beetje gelijk oplopen want ook ik ga vanaf vandaag beginnen met het spuiten van Puregon.

Eerst dacht ik dat ik pas weer vanaf januari verder zou kunnen omdat de kliniek voor IUI rond de Kerst dicht is. Maar op de valreep werd ik maandag toch een soort ongesteld en kon ik toch beginnen. Vandaag geweest voor de uitgangs-echo en het zag er goed uit. Kleine follikels en dun baarmoederslijmvlies.

Het is wel wat vreemd omdat ik naar mijn idee ook deze maand geen eisprong heb gehad. Ik heb bijna 3 weken lang ovulatie testen gebruikt maar daar kwam niets uit. Ook mijn menstruatie wilde niet echt op gang komen en het bloedverlies was na 1 dag al over. Daarom was ik ook erg blij met die echo vanochtend. Nu weet ik tenminste weer waar ik zit in mijn cyclus.

Ik hoop echt dat het een keer gaat lukken weer. Het lijkt al zo lang geleden dat ik zwanger ben geweest, ik kan het me bijna niet meer indenken hoe dat was. Ergens heb ik ook zoets van laten we die laatste 2 IUI maar snel doen dan kunnen we weer beginnen aan de volgende stap.

Toch probeer ik om positief weer aan deze behandeling te beginnen en dat gaat ook beter na een maandje rust heb ik het idee.

Ik hoop dat we elkaar een beetje op de hoogte kunnen houden en misschien zijn er nog wel meer IUI gegadigden die mee willen schrijven!

Groetjes van Corina

Posted

Hallo Corina,

Hoe gaat het spuiten? Of ben je daar al weer mee gestopt? Ik ben vijf dagen aan de Clomid geweest, en weet dus niets van de spuiten tijdens IUI af.

Vandaag ben ik op de eerste fm geweest. Ze heeft meer follikels gevonden dan tijdens mijn twee ivf-pogingen! 2 links en wel 5 rechts. Wonderlijk hè. Er gaan er waarschijnlijk 2 meedoen. Die zijn nu beiden 1,3 mm. Ik moet woensdag a.s. terugkomen voor fm 2. Als het goed blijft groeien, dan is zaterdag de inseminatie. Spannend.

Hoest bij jou?

Liefs

Posted

Hoi Otjes,

Gelukkig dat er al zoveel te zien was. Het blijft dan toch altijd spannend hè. Zelf moet ik ook woensdag voor een follikelmeting, wel de 1e. Ben benieuwd. Woensdag heb ik 7 dagen puregon gespoten. Dat gaat me goed af gelukkig. Ik ben toch ook wel blij dat ik weer bezig ben. Dan lijkt het tenminste nog of we er wat aan kunnen doen. Ik vind het in ieder geval erg prettig dat je door de echo's weet wanneer je je eisprong hebt.

Zelf denk ik dat ik ergens zondag of maandag de IUI heb. Dan gaan we wel redelijk gelijk op! Spanned hoor...

Groetjes van Corina

Posted

Hey Natasja!

Ik heb zoals ik je volgens mij al verteld had, in augustus mijn eerste ivf poging gedaan.

Nu zou ik verder gaan met poging 2 maar dan zou ik een punctie hebben tussen kerst en oudjaar en dan is het lab van het ziekenhuis gesloten...

Dus om dan maar 'iets' te doen, heb ik 15 dagen geleden nog maar een keer IUI gehad (de 15e inmiddels).... Ik heb daar inmiddels niet zoveel hoop meer op, aangezien het al 14 keer niet is aangeslagen... Maar goed, nooit geschoten is altijd mis he!!

Morgen mag ik testen... Heb tot nu toe mijn menstruatie niet gehad! Maar het kan nog alle kanten op... Heb ook nergens last van trouwens...

Als ik vanmiddag om 17 uur mijn menstruatie nog niet heb, ga ik een test halen en doe ik 'm morgen. Pffff echt spannend weer!!!

wanneer heb jij jouw IUI?

Groetjes van je oudcollega Inge

Posted

Ik kom net uit het ziekenhuis voor mijn follikelmeting.

Het blijkt dat ik een overstimulatie heb....

Ik heb 2 follikels van boven de 19 en dan nog een stuk of 4 van rond de 15. Nu mag ik dus geen IUI doen en ook geen seks hebben.

Dat begrijp ik wel aan de ene kant maar aan de andere kant vraag ik me af hoe groot de kans is dat ze allemaal springen als we nu gewoon afwachten.

Het gevaar van seks hebben is de kans op een gedraaide eisterstok volgens de verpleegkundige maar ook als je het heel voorzichtig doet?

Wie o wie herkent dit probleem en wat zouden jullie doen als je mij was?

Groetjes van Corina,

Ps ik wil graag deze vraag in een nieuwe discussie plaatsen maar ik kan niet vinden hoe dat moet, weten jullie dat?

Posted

Hoi, hoi,

Ik ben vanochtend in het ziekenhuis geweest. Er doen twee follikels goed hun best, dus heb ik zaterdagochtend de inseminatie. Spannend! Dat betekent dat ik op de wachtbank kom en met de kerst mag testen.

Liefs,

Natas

Posted

Hoi Inge,

Dat is balen voor je meissie. Hoezo de 15e IUI. Kan je daarom vragen, want meestal stoppen ze toch bij 6 keer?

Ik ga voor je duimen. Het is bij jou hoog tijd voor de 15e keer scheepsrecht.

Liefs

Natas

Posted

Hey Natasja!

Ja ik weet eigenlijk ook niet waarom ik zo vaak IUI heb gehad... De laaste 5 keren wel onder invloed van Clomid. Toen toch maar IVF gedaan...

Ik hoop ook dat 15 maal scheepsrecht is... Dan hoef ik in ieder geval niet meer aan die klote hormonen en die punctie ook niet meer...

Ben op het moment zo ieder half uur een wandeling aan het maken naar de wc... Pfff heb wel zeurende buikpijn met vlagen... Nou ja, als het dan moet, dan moet het maar meteen komen....

Zul je zien, heb ik dalijk een test gehaald voor morgenvroeg, word ik vanavond ongesteld...

Hee, ik zie dat jij de 13e inseminatie hebt!! Goed man! Nou hopen dat het aanslaat!!

Succes en hou me op de hoogte!

Groetjes, Inge

Posted

Afgelopen zaterdag de inseminatie gehad. Nu is het afwachten tot na de kerst. Denk dat ik probeer te wachten met testen tot ik dik overtijd ben. Wat zouden jullie doen?

Liefs