Jump to content
Sign in to follow this  
jewel

Wie zit er op dit moment in een KID traject??

Recommended Posts

Wie zit er op dit moment in een KID traject??

Zijn er ook mensen die na een mislukte TESE traject door zijn gegaan met KID??

En zijn er mensen die een TESE traject hebben gedaan via het AMC en zijn doorgegaan naar KID via het AMC.

Wat zijn jullie ervaringen??

Guest nikki

Ha Jewel,

Ook ik en mijn man zijn bezig met KID.

Ik heb bij stichting Geertgen(elsendorp) reeds 1 ivf(ivm doneren eicellen, wederkerig doneren verkort wachttijd), 1 mislukte iui en nu 2e iui gehad beide gestimuleerd met clomid.

Wij hebben een tese-operatie met negatief resultaat gehad in nijmegen.

Ben jij ook bezig met KID of denk je er nog over na?

groetjes

Nikki

Hoi,

Ook ik ben bezig met KID, in Arnhem.. kan je dus helaas niet verder helpen mbt A´dam..

Succes in ieder geval!!

Grtz Nanne

Hoi Jewel,

Wij treffen elkaar weer.

Ook wij hebben TESE gehad met een negatief resulaat en zullen waarschijnlijk voor KID gaan in het AMC.

Nu eerst nog even de uitslag verwerken, ik wil jullie alvast heel veel succes wensen.

iefs Nala

Wij zitten sinds vandaag ook in het KID traject!

We hebben besloten om de TESE over te slaan en direct door te gaan voor KID.

Maandag hebben we de intake bij MCK.

Hoe gaat het nu verder met iedereen die in het KID traject zit?

Liefs Dreamer

Hoi,

ik ben nieuw hier. Wij zijn ook nog lang niet zo ver als jullie allemaal, maar hebben wel pas gehoord dat er geen (of eigenlijk 1 misvormde) zaadcellen gevonden zijn bij mijn vriend. We lopen nu in het AMC en het vervolg is nog onduidelijk.

Maar we houden er natuurlijk ernstig rekening mee dat een kindje van ons samen nagenoeg onmogelijk zal worden, en daarom orienteer ik me vast een beetje op eventueel KID. Want dat wij papa en mama willen worden staat vast. Omdat ik (tot overmaat van ramp bijna) zelf werk als verloskundige, kan ik het idee om nooit zwanger te zijn echt niet aan. Ik word de hele dag geconfronteerd met zwangere vrouwen en baby's, en ik denk gewoon dat ik mijn beroep niet meer zou kunnen uitoefenen als ik dit zelf nooit meemaak....

Maar nu vroeg ik me af hoe het dan zit met die KID wachtlijst van het AMC. Duurt dat nog lang voordat je aan de beurt bent, wanneer je in het AMC 'uitbehandeld' bent of ervoor kiest om niet door te gaan met behandelingen? Krijg je voorrang als je al bij het AMC loopt of wacht je net zolang als iemand die zich niet vanuit het AMC inschrijft voor KID? Weten jullie dat? Ik ben zo benieuwd hoe lang zo'n traject duurt.

groetjes

Bij mijn weten doet het AMC geen KID.

En wat ik als laatste heb gehoord is hun spermabank ook gesloten wegens een tekort aan donoren.

Bij hem AMC word je doorverwezen naar ACSG en heb je dus geen voorrang.

Sterkte met de komende slopende maanden iig!

En er zijn nog heel wat behandelingen om toch een kindje van jullie samen te krijgen he.

Probeer je daar eerst op te richten!

Liefs Dreamer

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, dus ik dacht: laat ik mezelf even voorstellen. Mijn man en ik gaan namelijk ook met KID beginnen en ik kon hiervoor eigenlijk geen ander goed forum vinden waar ook nog actief wordt gepost.

Wij hebben geen kinderen maar zijn in het verleden wel zwanger geweest van ICSI (1: helaas steeds weer een miskraam en 2: helaas is de hoeveelheid en kwaliteit van mijn man's zwemmers niet meer genoeg voor ICSI). We hebben daarom een hele tijd geleden al besloten om voor KID te gaan. Helaas 3: lange wachtlijsten, maar nu zijn we dan eindelijk aan de beurt!:happy:

Ik zou het fijn vinden om af en toe hier te kletsen met meiden die in hetzelfde schuitje zitten. Misschien zijn jullie allemaal al wat verder in het traject, maar dan kunnen jullie me misschien nog tips geven!

@Zwaan: welkom!

Ik geloof dat ik op dit moment de enige ben die echt in het KID traject zit.

Er schrijven wel meer dames mee, maar die zijn er nog niet mee bezig.

Er is ook een KIDforum hoor, dat is wel actief (zit er zelf ook)

Je mag me altijd een berichtje sturen voor de link.

Waar lopen jullie voor KID?

En hoelang hebben jullie gewacht?

Hebben jullie nooit de optie PESA/MESA overwogen?

Weet jullie omgeving dat jullie bezig zijn met KID?

Hoe wordt erop gereageerd?

Zo, dat zijn wel even genoeg vraagjes voor nu.

Je merkt wel dat ik nieuwsgierig ben, haha!

Liefs Dreamer

Guest Butterfly

Hoi Zwaan,

Welkom hier.

Wat jammer dat het met ICSI niet is gelukt !!

Maar ook hartstikke goed dat jullie KID willen overwegen als mogelijkheid.

Wij doen dit ook op het moment.

Je kan het uitgebreidere verhaal lezen bij het topic Dreamers KID, hier op het forum.

Ben benieuwd hoe jullie het ervaren tot nu toe en of je idd ook de opties van Pesa/Tese hebt overwogen.

In ieder geval heel veel succes, het is geen makkelijke keus om te maken vind ik persoonlijk.

Groetjes !

Hoihoi, Meteen al reacties wat leuk! Wat veel vragen ook ineens, hier komen de antwoorden: Tese/Pesa/mesa is geen optie, we gaan starten in Arnhem na ongeveer een jaar op de wachtlijst te hebben gestaan. De omgeving weet niet dat we dit doen: mochten we een kindje krijgen via KID dan willen we dat die het als eerste weet.

Ons werd verteld dat de succeskansen klein zijn met KID, maar we hopen toch dat het gaat lukken. Je hoort ook best vaak dat het wel lukt dus daardoor houden we moed. Maar dat dachten we van de ICSI ook en dat is helaas ook niet gelukt. Je kunt toch niet voorspellen hoe het zal lopen, maar hoop doet leven!

Hoi iedereen, wat is het stil hier op het KIDgedeelte. Ben zelf een paar weken geleden behoorlijk ziek geweest. Had me zo verheugd op de eerste KID maar ik trok het gewoon niet om naar het ziekenhuis te gaan. Ben meer dan een week echt hondsberoerd geweest :sick:. Helaaspindakaas voor de KID dus. Maar komende maand gaan we ervoor. Vind het wel spannend allemaal! Ik zal jullie wel laten weten hoe het gaat. Groetjes van mij!!

Hallo Nikki,

Zojuist lazen wij jou berichtje van 10 januari. Wij vroegen ons af of jullie nog steeds op zoek zijn naar een donor. Wij kunnen namelijk elk moment gaan starten met de behandeling in Geertgen d.m.v. de faire wederkergheid. Omdat jullie ook kiezen (of hebben gekozen) voor de faire wederkerigheid, willen wij ons via deze weg aan jullie voorstellen. Indien jullie nog geinteresseerd zijn, lees de onderstaande tekst van ons eens, die ook op de site van Stil Verlangen staat:

Hallo,

Wij zijn Linda en Bas, beiden 41 jaar, wonende in Noord-Brabant en reeds 10 jaar gelukkig samen. Door omstandigheden hebben wij op wat latere leeftijd pas geprobeerd zwanger te worden, en zijn nu dolblij met ons dochtertje van 2,5 jaar. We willen heel heel graag een broertje of zusje voor haar, maar na bijna 2 jaar via de m.m. weer zwanger proberen te worden (vervroegde overgang) , richtten we ons nu op een zwangerschap d.m.v. eiceldonatie.

Wij hebben hier ruim een jaar over nagedacht en zijn er volledig aan uit: wij zijn sowieso al heel dankbaar als wij überhaupt nog een keer zwanger mogen worden. Mijn vriend heeft een vaste baan en ik ben me weer volledig gaan richten op een studie en werk tijdelijk niet. Momenteel zijn wij in behandeling in Geertgen en uit testen daar (en eerder in Gent) is gebleken dat Bas zeer vruchtbaar is. In Geertgen kunnen wij meteen gaan starten d.m.v. de faire wederkerigheid, wat ook de wachttijd voor ons aanzienlijk korter maakt. Er is alleen toch een grote maar voor ons………Wij willen geen co-ouderschap maar wel dat voor ons toekomstig kind en onszelf de weg open blijft voor (gering) contact. Dat het dus geen 16 jaar hoeft te duren die er nu voor staan. En dit is niet mogelijk als we de behandeling toch doorzetten in Geertgen. Daarom proberen wij het alsnog op deze manier. Hoe dit contact dan ingevuld gaat worden en wat jullie wensen hieromtrent zijn, daar kan natuurlijk over gesproken worden. Ook over de vergoeding die wij willen geven voor bijv. reiskosten, hoormoonpreparaten.

Wij zijn allebei lichte types en hebben beiden blauwe ogen, daarom zoeken wij een donor die met ons overeenkomt. Nogmaals, deze beslissing hebben we niet zomaar genomen......het is voor mij ook een lang proces geweest om hier naartoe te groeien. Maar nu verlangen wij continue om nog een keer zwanger te mogen worden en evt. een ander stel/persoon te helpen. Wij stellen het op prijs als wij bovenstaande met jou/jullie vooraf persoonlijk kunnen bespreken. Mocht je dit aanspreken, mail ons dan: Lindaenbas@gmail.com

Hopelijk tot gauw,

groetjes Linda en Bas

@Zwaan: hoe gaat het nu?

Alweer helemaal beter?

Wanneer kan je nu op voor de 1e keer KID?

Hier weinig te vertellen.

Wachten, wachten en nog eens wachten.

Vandaar de radiostilte denk!

Liefs Dreamer

Hoi iedereen, ik heb mijn eerste KID gehad! Het viel echt heel erg mee! En het was ook zo gepiept. Dus nu is het wachten geblazen. Dat valt niet mee. Ik vind het allemaal heel spannend. Maar meer dan wachten kun je nu niet doen.

Hoe gaat het met iedereen hier? Zijn er nog meer mensen bezig? En dreamer hoe gaat het met jou? Je moest nog wachten voordat je kon beginnen toch? Wachten is wel het toverwoord hier........

Doei doei

Hoi! Ik heb hier een tijdje niet geschreven en het is ook wel stil in dit hoekje van het forum. Toch niet zoveel mensen met KID bezig? Onze eerste poging is niet gelukt. Het zou wel te mooi om waar te zijn zijn. Nu gaan we eerst op vakantie :glasses1: en dan na de vakantie verder met de volgende poging. Ik laat jullie wel weten als het weer zover is en dan hopelijk met beter nieuws. Succes allemaal en doei!

Hoi Zwaan!

Wat balen dat het niet gelukt is... toch 'n grote domper!

Ik zit ook in het KID traject, en dan ook nog in Arnhem. Het bevalt me daar echt supergoed! Heb er inmiddels 9 IUI's gehad en 2 keer IVF, en ga nu op voor IVF 3...

Fijne vakantie, kom lekker bij en succes nadien!

Groet Nanne

Hoi Nanne, Met mijn KID schiet het niet echt op als ik eerlijk ben. We zouden na de vakantie verder maar nu heb ik denk ik mijn eisprong gemist deze maand want ik kon hem met die testjes niet vinden. Heb jij dat ook wel eens gehad? En gebruik jij die testjes van Rijnstate of heb je iets anders gebruikt? Hopelijk volgende maand beter.

Hoe is het met je derde IVF afgelopen of zit je daar nog midden in? Groetjes van Zwaan

@Nanne: jij hebt een dubbel donortraject dan zeker?

Heel apart, ik heb dat nog nooit gehoord.

Hoe is je 3e IVF gegaan?

En mocht de 3e IVF niet zijn gelukt, ga je hierna nog verder of houdt het dan op?

Lijkt me heel zwaar om alles alleen te doen zeg!

@Zwaan: wat balen dat je ovu testen niet posi werden zeg!

Ik heb daar ook last van en wil daarom gaan vragen voor echo's en/of bloedtesten (liever echo's want die bloedonderzoeken zijn pure drama geweest daar!)

Ik had vorig jaar de ene maand wel posi testen en de andere maand niet.

Maar wel altijd een eisprong.

Dit jaar wel 3 maanden achter elkaar posi testen gehad, maar mn ei kon dan zo 2-3 dagen later pas komen.

Dus echt lekker gaat het niet met ovu testen.

Ik heb 3 verschillende merken gebruikt trouwens en had het met alle 3.

Je zou kunnen vragen voor echo's en/of bloedtesten?

Want dit is gewoon zonde!

Hou je zelf bij of je wel een eisprong hebt gehad of niet?

Op welke dag was je begonnen met testen?

Echt balen dat je nu een ronde moet wachten meis.

Hoe gaat het verder met je?

Liefs Dreamer

@Dreamer: ik snap er ook niks van. Tot nu toe altijd braaf een positieve ovulatietest behalve helemaal in het begin dan. Toen was het even zoeken. Maar afgelopen maand dus wel een vaag streepje telkens maar niet gelijk aan of meer dan de controlestreep. Dus dan telt het niet. Ik vind het maar raar. Hopelijk gebeurt het volgende maand niet weer zo. Ik kijk het de volgende ronde nog even aan en als het dan weer zo is ga ik ook om een echo vragen. Maar omdat dit eigelijk voor het eerst is wil ik het nog even aanzien. Verder gaat het hier goed hoor. We laten de moed niet zakken! Jullie ook niet he! Voor je het weet zijn de maandjes om en dan kunnen jullie ook aan de slag. Hopelijk zit het bij jullie meer mee als bij ons maar ook al waren de testjes deze maand niet positief wij blijven wel positief! Groetjes van Zwaan

Hallo Allemaal,

Ik wil jullie allemaal heel veeeeel succes wensen.

Ikzelf heb 13x IUI-D/KID gedaan.

de eerste keer was meteen raak!!! helaas bleek het buitenbaarmoederlijk te zijn :sad1:

Daarna is het helaas niet meer gelukt.

Toen moest de donor ook nog eens stoppen met donoren en kregen wij een ander toegewezen (keuze uit 3)

Nu heb ik net mijn eerste terugplaatsing voor IVF gehad...2 embryotjes. Ik zit nu op het wachtbankje.

Wat is het toch geweldig dat er mannen zijn die hun zaadcelletjes willen doneren he :icon_flower::toppie:

Liefs Colle

Hoi allemaal,

Ik heb hier een tijdje niet geschreven dus even een update. Tweede KID was ook mislukt en deze week de derde KID gehad. Dus nu is het wachten en duimen.

@Colle: spannend hoor. Ik zal ook voor jou duimen. Zitten we samen op het wachtbankje! Als ik lees dat je 13 keer IUI-D hebt gedaan dan ben ik nog maar een beginner. Bij ons in het ziekenhuis hebben we ook keuze uit 3 donoren. Of loop jij toevallig ook in Rijnstate? Alleen doen ze bij ons nog geen IUI maar alleen KI in de baarmoedermond. Als het na 6 keer niet gelukt is krijgen we dan een gesprek om te kijken hoe het dan verder moet. Ik hoop natuurlijk dat het wel binnen 6 keer lukt maar anders gaan we toch ook maar voor de IUI denk ik. Maar we gaan eerst hard duimen dat het deze maand raak is! Liefs van Zwaan

@Zwaan: IUI-D en KID is volgens mij het zelfde. Alleen KID is de Nederlandse afkorting.

Wij hebben de behandelingen in Ziekenhuis Zevenaar gedaan..daar was geen wachttijd. Het donorzaad kwam wel uit Rijnstate.

Omdat ze IVF niet in Zevenaar doen heb ik nu wel de behandeling in Rijnstate..in samenwerking met Utrecht. (in Arnhem is de punctie en in Utrecht is de terugplaatsing)

De eerste keer was meteen raak..helaas buitenbaarmoederlijk.

Na 7 x IUI kreeg ik een kijkoperatie. Hieruit bleek alles goed te zijn.

Daarna nog 6 x IUI gehad en nu zit ik dus al een weekje op het wachbankje...te wachten...te wachten ...te wachten. Verschikkelijk. Onzeker word ik er van.

Nou Zwaan jij heel veel succes op het wachtbankje...we zitten helaas niet op hetzelfde wachtbankje want ik zit op die van de IVF.

Liefs Col